Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:26

Maar dat is natuurlijk ook uitgangspunt van de Wajong: dat je nooit meer in staat bent deel te nemen aan het arbeidsleven. Als je een paar banen wel normaal kunt doen, ben je in staat om deel te nemen aan het reguliere arbeidsproces. Ik had met een blinde gewerkt; diegene kan niet in een kledingzaak staan of als verpleegkundige en was veel beperkter in wat ze kon doen dan een ziende, maar als telefoniste was ze uitermate geschikt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:34

vuurneon schreef:
Geryon schreef:
Uhm, met autisme krijgen maar weinig mensen een uitkering hoor. Logisch ook, het is niet de stempel die je het recht geeft, maar de klachten die je hebt. Die verschillen binnen stempels.

Uhm er staat niet voor niets achter als het maar dusdanig beperkend is dat reguliere arbeid niet mogelijk is.

Wilde er alleen iets aan toevoegen zodat mensen nu niet denken dat je met zo'n stempel de wajong in kan. Bedoelde het niet rot maar de uhm zal het wel zo hebben doen lijken.

Antje vip meen je dat :oo Een tijdje geleden was het nog zo dat mensen in de nieuwe uitkering (na 2010) hun uitkering volgens die regels zouden blijven houden. Is jouw informatie nieuwer? Ik moet binnen een paar maanden toch weer op gesprek (moest na een jaar terug), hoop met heel m'n hart dat voor mij nog dezelfde regels gelden jeetje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:36

vuurneon schreef:
Als je een paar banen wel normaal kunt doen, ben je in staat om deel te nemen aan het reguliere arbeidsproces.

Hoewel dat natuurlijk ook wel weer genuanceerder ligt, want misschien kun je het wel, maar willen werkgevers het toch niet, omdat hettoch een heel klein beetje inspanning vereist, en iets uit de comfortzone ligt. Op dit moment willen werkgevers immers de alleroptimaalste werknemers: zo goedkoop en efficient mogelijk. Als de herkeuring van de wajong alleen een excercitie is om die mensen vervolgens wegens gebrek aan werkplekken (en dat is vrij waarschijnlijk, met 7 procent werkloosheid) in de bijstand te laten belanden is het vooral pesterij.

En natuurlijk kent iedereen wel een voorbeeld van een wajonger die het helemaal gemaakt heeft. Net als iedereen een voorbeeld kent van een frauderende uitkeringsgerechtigde. Dat maakt het nog niet representatief voor de hele groep.

Illustratief voorbeeldje: het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid biedt niet veel mensen met een beperking ook werkelijk een werkplek. Terwijl er volgens de beeldvorming toch hordes capabele, gemotiveerde mensen zijn die heel veel kunnen. Waarom worden ze daar niet aangenomen dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:42

Ik begrijp niet goed waar men zich druk over maakt waaraan het uitgegeven wordt.
Je kunt hooguit over de hoeveelheid discusseren.
Is het te hoog?

Je kunt net zo goed stellen dat een gezin met meerdere kinderen dat riant woont en het goed heeft waarvan de kostwinnaar ineens de baan verliest geen recht heeft op zijn relatief hoge uitkering waarmee hij zijn thuissituatie voorlopig kan handhaven want dat is een luxe situatie. Maar niemand gaat roeoen dat zo'n gezin het huis maar moet verkopen. Terwijl een ander die in een miezerig flatje woont en een pony op een veldje heeft staan en minder uitkering krijgt dan de eerste ineens scheef aangekeken wordt omdat ze een luxe product bezit 8)7

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:48

Niniane schreef:
knollentuin schreef:
Niet als je je paard niet opgeeft en geen geld voor stalling hoeft op te nemen.
Een paard staat nergens geregistreerd

Zodra ze daar achter komen dan word je ook direct de schuldsanering uitgegooid, mag je er waarschijnlijk nooit meer in en zijn schuldeisers vrij om aan te kloppen wanneer ze willen. Dat is een heel behoorlijk risico dat je dan neemt.

Dat zal best, maar geloof mij maar dat die risico's gewoon genomen worden

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:50

Geryon schreef:
Antje vip meen je dat :oo Een tijdje geleden was het nog zo dat mensen in de nieuwe uitkering (na 2010) hun uitkering volgens die regels zouden blijven houden. Is jouw informatie nieuwer? Ik moet binnen een paar maanden toch weer op gesprek (moest na een jaar terug), hoop met heel m'n hart dat voor mij nog dezelfde regels gelden jeetje.

Ik weet het niet precies, volgens mij viel mijn beoordeling ook al onder de nieuwe wajong vanaf 2010. Is er recent al weer wat verandert dan? :+

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:52

antje_vip schreef:
Geryon schreef:

Ik weet het niet precies, volgens mij viel mijn beoordeling ook al onder de nieuwe wajong vanaf 2010. Is er recent al weer wat verandert dan? :+

Volgens mij word iedereen weer opnieuw gekeurd, het jaartal waarin je gekeurd bent maakt niks uit. (Dat heb ik tenminste gehoord van personen die de Wajong uitkeren)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:54

antje_vip schreef:
Geryon schreef:

Voor de nieuwe wajongers verandert er gelukkig nog niets! We zijn al beoordeeld en krijgen een brief ter bevestiging daarvan. De oude wajongers worden herkeurt, maar volgens welke regels?

Dat is de info die op de uwv site staat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:56

Hangt van de situatie af.

Geryon

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:58

Hoe bedoel je purny?

Volgens mij gewoon volgens de regels van de wajong en niet die van de participatiewet.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:04

Onali schreef:
Sababber schreef:
Omdat ik met mensen om ga die geestelijk en lichamelijk zwaar gehandicapt zijn en die gewoon 4 á 5 dagen in de week werken om hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. En dat iemand die in mijn ogen best kan werken (onder de juiste omstandigheden) met het geld wat wij bij de belasting moet inleveren uit eten gaat en gaat winkelen.

I

Ik haak hier toch even op in.
Ik heb gewerkt bij verstandelijk gehandicapten en heb ook een aantal keer meegedraaid op hun werkplaats (wat overigens erg leuk is)

Mensen met een verstandelijke beperking hebben behalve hun verstandelijke vermogens vaak ook een hele scala aan lichamelijke 'ongemakken'
Zelfs enkele bokkers hebben deze ook genoemd:
Migraine
missende of verminkte arm/ hand/ been/ voet
hart en vaatziekten
ouderdom
vermoeidheid
psychische stoornissen
agressiviteit
korte concentratiespan

En toch, werken deze mensen ook.
Oke ze werken niet gigantisch hard, maar de groepen waar ik bij stond varieerde enorm in hun kennen en kunnen.
Waarom als zij het kunnen, kunnen mensen die wel de verstandelijke vermogens hebben het niet?

Even de werkcrisis er buiten gelaten.

Ik zeg het misschien heel kort door de bocht, maar op zulke werkplaatsen zijn veel mogelijkheden juist omdat deze mensen niet enkel verstandelijk beperkt zijn maar ook psychisch en lichamelijk.

Juist deze werkplaatsen kunnen zorgen voor structuur en het gevoel voor mensen dat ze nuttig zijn voor deze wereld.

Precies om het verhaal wat jij hier neerzet gaat het er bij mij moeilijk in dat mensen niet kunnen werken. Er zullen echt wel gevallen zijn waarbij het echt niet gaat. Maar er zijn genoeg gevallen die wel aan het werk kunnen op dit soort plaatsen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:05

Ik ben 100% afgekeurd en als ik wekelijks een ochtendje zou werken zit ik binnen een maand overspannen thuis.
Dat gebeurd nu al als ik wekelijks 1-2 drukkere dagen ingepland heb, met als gevolg dat ik griepachtige verschijnselen krijg, migraine-aanvallen, uitvalverschijnselen en bijna niets meer kan.
Ik zou financieel op zich wel een paard kunnen onderhouden, mits deze op een vrij goedkope stalling staat.
Echter heb ik dan alsnog een probleem als er een hogere dierenartsrekening komt of wat groots (lees: duurs) vervangen moet worden.
Mede hierom heb ik dus besloten om geen paard te kopen maar dat geld opzij te zetten voor vervanging van kapotte wasmachine, hoge rekeningen, eens een keer op vakantie (max 1x per jaar), 2x per jaar nieuwe kleding kunnen kopen.

Ik rook niet, ga niet uit, shop niet veel en vaak goedkoop, ga zelden uit eten, drink zelden (denk 3-4 flessen wijn op jaarbasis) en doe zo'n beetje alles met de fiets en evt het ov.
Ik heb wel een kat die helaas niet te verzekeren is, dus de dierenartskosten gaan ook van de spaarpot af.
Oh en ik wil kijken of het haalbaar is om bijv volgend jaar m'n rijbewijs te halen en een auto of scooter te kopen zodat ik wat meer vrijheid heb, eens in de maand wat meer boodschappen in 1x kan doen en niet bij spoed 's nachts op de fiets naar de dierenarts of huisartsenpost moet (elk op minimaal 20 min fietsen).

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:09

unihorses schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dit inderdaad, ik zou dolgraag willen ruilen met iemand die gezond was en een baan had.
Om antwoord te geven op je vraag hoe ik niet kan werken en wel zorg kan dragen voor een paard; mijn paard staat in vol pension en ik heb bijrijders voor haar.
Er zijn periodes geweest dat ik 2 weken of zelfs langer niet heen kon, vanwege een ziekenhuisopname, dan had ik altijd iemand die voor mijn paard kon zorgen.

maar zelfs al ben je zo ziek dan nog kun je toch voor een callcenter oid gaan werken tenzij je geen stem meer hebt natuurlijk maar dan kan je misschien in een chat ding gaan werken? gewoon van achter de computer net als op bokt ( klantenservice oid niet de andere chat he ;) ) ik geloof er neit zo in die uitkeringen en niet kunnen werken om eerlijk te zijn. mocht je dan ook een uitkering hebben dien je echt het minimale te krijgen zodat het neit gunstig is om maar lekker een uitkering te trekken. met mijn meerdere avonden per week verdien ik namelijk minder dan met een uitkering waar ik alleen maar slim voor hoef te liegen...

Wel eens gehoord van de werkdruk bij een callcenter en wat dat psychisch met je doet? Als jij lichamelijk ziek bent dan is je energielevel ook onwijs laag en dan heb je niet de fut om een dagdeel met mensen te bellen die jij uit alle macht moet overtuigen om iets te kopen of lid te maken. Of geïrriteerde mensen te helpen omdat hun internet oid niet werkt. En doe je het wel ga je nog verder achteruit.
Bij beide vormen van callcenter zit je met een target die je MOET halen anders word je eruit gegooid. En dat is behoorlijk stressvol wat je gezondheid niet ten goede komt en chronisch zieken nog verder de vernieling in helpt.
chronisch zieken zitten niet thuis omdat ze dat zo leuk vinden hoor.
Ik ken iemand die is afgekeurd en zou dolgraag willen werken maar het lichaam kan dat niet meer aan. Het kost die persoon smorgens anderhalf uur om zich aan te kleden. Sok aan bijkomen andere sok aan bijkomende etc. Dus ik denk dat jij het wat te zwart/wit ziet

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:10

Vanillia schreef:
Even heel kort door de bocht; maar als iemand met een uitkering geld heeft om een paard te houden dan is imo de uitkering te hoog. Ik werk me iedere maand helemaal achterover, betaal een groot deel van mijn inkomen aan belasting etc. en ik kan geen paard houden, dus ik vind het vrij absurd als iemand die van mijn geld leeft dat wel kan.

Ik deel jouw mening :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:12

Ik ben 100% afgekeurd en heb een aantal jaren een paard gehad, maar dan wel op gratis stalling. Ik was vrij weinig kwijt aan mijn paard. Nu zou ik het niet meer kunnen ophoesten om een eigen paard te hebben. Dat je een uitkering hebt en daarnaast een paard kan onderhouden dat je teveel geld krijgt. Er zijn veel mensen met een uitkering die maar al te graag willen werken en door TS zo mooi gezegd: meewerken aan de de samenleving. Maar die dit dus gewoon niet kunnen ,zoals ik. Ik ben vaak erg moe en zit met trauma's. Daar heb ik niet om gevraagd. Zit erg vaak thuis hierdoor en mis de paarden enorm. Kan dan ook maar net rondkomen van mijn uitkering. Maar jeetje wat zou ik het fijn vinden om terug een paard te hebben. Ben er dan ook erg hard voor aan het sparen en aan het kijken of het me over een aantal jaren wel lukt en ook rendabel is. Maar ik denk niet dat dat me gaat lukken. Zoals al eerder hier in het topic, het geld wat dan al overblijft elke maand, wordt op de spaarrekening gezet voor kapotte spullen of een keertje nieuwe kleren kopen. (wat maar 1 of 2x in het jaar kan en soms ook niet eens.

Ik vind dat mensen met een uitkering best een paard moeten kunnen hebben. Want het betkent niet dat als je een uitkering hebt je alleen maar elke dag thuis je dagen moet zitten slijten, want dan kun je mij in ieder geval echt wegdragen. Dan heeft het voor mij geen nut meer om te leven ook.

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:12

Shadow0 schreef:
vuurneon schreef:
Als je een paar banen wel normaal kunt doen, ben je in staat om deel te nemen aan het reguliere arbeidsproces.

Hoewel dat natuurlijk ook wel weer genuanceerder ligt, want misschien kun je het wel, maar willen werkgevers het toch niet, omdat hettoch een heel klein beetje inspanning vereist, en iets uit de comfortzone ligt. Op dit moment willen werkgevers immers de alleroptimaalste werknemers: zo goedkoop en efficient mogelijk. Als de herkeuring van de wajong alleen een excercitie is om die mensen vervolgens wegens gebrek aan werkplekken (en dat is vrij waarschijnlijk, met 7 procent werkloosheid) in de bijstand te laten belanden is het vooral pesterij.

En natuurlijk kent iedereen wel een voorbeeld van een wajonger die het helemaal gemaakt heeft. Net als iedereen een voorbeeld kent van een frauderende uitkeringsgerechtigde. Dat maakt het nog niet representatief voor de hele groep.

Illustratief voorbeeldje: het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid biedt niet veel mensen met een beperking ook werkelijk een werkplek. Terwijl er volgens de beeldvorming toch hordes capabele, gemotiveerde mensen zijn die heel veel kunnen. Waarom worden ze daar niet aangenomen dan?
wat ik word op grond van het feit dat ik een gehoorprobleem heb en dus gehoorappaten draag al niet eens aangenomen.
Zo op papier vinden ze me heel leuk totdat ik op gesprek kom.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:15

Palmera schreef:
AmoorM schreef:
Hoe zit dat met geloof? Er zijn zat mensen die vanuit hun geloof niet willen en mogen werken. Hebben zij recht op een uitkering?

Dan lijkt het mij dat die mensen maar bij hun kerk aankloppen voor een bijdrage.
Er zit wel een verschil tussen niet kunnen en niet willen.

Mensen die vanwege hun geloof niet mogen werken? Ik ken ze niet.
Behalve een ultra-orthodox joodse wijk in Jeruzalem, daar wonen wat mannen die denken dat ze alleen de godsdienstige wetten mogen bestuderen. Maar dan werken de vrouwen dus wel.

Het kan wel zijn dat iemand, vanwege zijn/haar geloof/levensovertuiging, bepaalde banen niet wil, zoals bij een importeur van Boeddha beelden werken als iemand gereformeerd is, of bij een slachterij werken als hindoe en vegetariër...
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 16-05-15 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:16

[quo="leestmee"]
unihorses schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dit inderdaad, ik zou dolgraag willen ruilen met iemand die gezond was en een baan had.
Om antwoord te geven op je vraag hoe ik niet kan werken en wel zorg kan dragen voor een paard; mijn paard staat in vol pension en ik heb bijrijders voor haar.
Er zijn periodes geweest dat ik 2 weken of zelfs langer niet heen kon, vanwege een ziekenhuisopname, dan had ik altijd iemand die voor mijn paard kon zorgen.

maar zelfs al ben je zo ziek dan nog kun je toch voor een callcenter oid gaan werken tenzij je geen stem meer hebt natuurlijk maar dan kan je misschien in een chat ding gaan werken? gewoon van achter de computer net als op bokt ( klantenservice oid niet de andere chat he ;) ) ik geloof er neit zo in die uitkeringen en niet kunnen werken om eerlijk te zijn. mocht je dan ook een uitkering hebben dien je echt het minimale te krijgen zodat het neit gunstig is om maar lekker een uitkering te trekken. met mijn meerdere avonden per week verdien ik namelijk minder dan met een uitkering waar ik alleen maar slim voor hoef te liegen...

Wel eens gehoord van de werkdruk bij een callcenter en wat dat psychisch met je doet? Als jij lichamelijk ziek bent dan is je energielevel ook onwijs laag en dan heb je niet de fut om een dagdeel met mensen te bellen die jij uit alle macht moet overtuigen om iets te kopen of lid te maken. Of geïrriteerde mensen te helpen omdat hun internet oid niet werkt. En doe je het wel ga je nog verder achteruit.
Bij beide vormen van callcenter zit je met een target die je MOET halen anders word je eruit gegooid. En dat is behoorlijk stressvol wat je gezondheid niet ten goede komt en chronisch zieken nog verder de vernieling in helpt.
chronisch zieken zitten niet thuis omdat ze dat zo leuk vinden hoor.
Ik ken iemand die is afgekeurd en zou dolgraag willen werken maar het lichaam kan dat niet meer aan. Het kost die persoon smorgens anderhalf uur om zich aan te kleden. Sok aan bijkomen andere sok aan bijkomende etc. Dus ik denk dat jij het wat te zwart/wit ziet[/quote]

Helemaal mee eens Leestmee. Mensen die hier zeggen dat het allemaal maar veel te hoog is die uitkeringen, snappen volkomen NIET wat het inhoudt om maar thuis te moeten zitten en niet te KUNNEN werken terwijl we dat toch meestal echt wel willen. Ik trek het me verder ook niet meer aan wat mensen over mij zeggen dat ik niet werk en maar van een uitkering leef, want echt: het is geen vetpot!!! ik snap trouwens ook niet dat mensen die alleen zijn en een uitkering hebben een paard kunnen onderhouden maar dat is wat anders. Maar mensen die zeggen dat een uitkering te hoog is moeten eens in onze schoenen staan. Het is echt geen luiheid, maar het gewoon niet KUNNEN. Dit is alleen zo moeilijk uit te leggen hoe dat in elkaar zit. Ik zeg meestal: Had ik maar een zichtbare handicap ipv innerlijke problemen. Dan wordt je ineens wel gewaardeerd.......

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:21

Inderdaad, bij een callcenter zijn ze kei en kei hard... Ik kom zelf al niet eens door de selectieprocedure heen, en misschien is dat maar goed ook, je moet dingen zeggen en doen en in een hoog tempo van het ene gesprek naar het andere kunnen schakelen, het is gewoon een productiebedrijf, maar dan voor telefoongesprekken. Mensen die het tempo in een gewone fabriek niet halen, lopen zelfs kans het tempo in een belfabriek ook al niet bij te houden.
En inderdaad, de druk om mensen om te kletsen en dat binnen een bepaalde tijd is erg ongezond, en dat gaat uren door. Het is niet voor niets dat het vaak parttime banen zijn, fulltime is voor heel veel mensen niet te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:24

En is het ompraten van mensen om iets te kopen dat ze niet willen nou echt 'iets bijdragen aan de maatschappij'?

Inbound, klantenservice is al iets beter, maar daar ben je wel vaak bezig met het oplossen / afhouden van problemen van zaken die ook de eerste keer gewoon al goed gedaan hadden kunnen worden, en die vaak ook helemaal de mogelijkheden niet hebben om echt te helpen bij problemen. ("Sorry, wij kunnen niet in dat systeem kijken, ik zal het hier noteren en dan neemt iemand anders contact met u op.") Is dat nou echt zo nuttig?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:39

Onwijs lastig dit. In eerste instantie ga ik helemaal met vanillia mee. Werken en geld verdienen hoort er nou eenmaal bij als je wat meer wilt in het leven dan alleen water en brood.
Aan de andere kant, ziekte of een handicap. In hoeverre kan iemand dan wel of niet werken? 9 van de 10 keer vind ik iemand ook een aansteller. Ik heb ook wel eens kotsend in de bak gestaan les te geven, of strompelend net na een knie operatie. Maar dit gaat weer over. En het is maar net wat je hebt meegekregen in je opvoeding denk ik.
Dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die heel graag willen werken, maar geen werk kunnen vinden, of niet worden aangenomen om wat dan ook. (Leestmee, dat meen je toch niet!? Dat is echt belachelijk zeg!) Ik heb flink wat familie met beperkingen, mijn oom en tante doen koeken in dozen stoppen enzo. En voor mijn broertje hoop ik op een leuke werkplek later (en ik zal er voor vechten). Of iemand die net ontslagen is en opzoek naar nieuw werk, ja, beetje sneu als die meteen z'n paard weg moet doen daarom.
En dan heb je natuurlijk nog mensen met een partner die wel goed verdient, dat deze zeg maar het paard betaalt.. Ik weet niet of het mogelijk is een uitkering te krijgen als je partner een netjes inkomen heeft?

Maar inderdaad, over het algemeen. Als je structureel een uitkering hebt omdat je niet aan het werk kunt (wilt?) en hiervan een paard kan onderhouden vind ik de uitkeringen en allerhande toeslagen te hoog. Voor niks komt de zon op.

Edit: Voor de duidelijkheid. Ik bedoel dus echt niet mensen die echt ziek of gehandicapt zijn en echt niet kunnen werken. Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar het gaat me vooral om de mensen die structureel een uitkering hebben omdat ze niet willen werken. (het stereotype camping powned idee).
Laatst bijgewerkt door san4nie op 16-05-15 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:45

San4die; ik heb drie dagen gewerkt met wat later een hersenbloeding bleek te zijn. mentaliteit zit denk ik wel goed dus.. Ik réd het gewoon niet om te werken. En dan zou je niks meer mogen hebben?!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:47

Ayasha schreef:
San4die; ik heb drie dagen gewerkt met wat later een hersenbloeding bleek te zijn. Echt, met mentaliteit alleen red je het soms niet. En dan zou je niks meer mogen hebben?!

Ohh, zo heb ik m'n post dus juist niet bedoeld! Daarom ben ik ook begonnen met "onwijs lastig".

Edit: En dan heb je natuurlijk ook nog het verschil tussen echt ziek en "minder ziek". Met die mentaliteit lijkt het bij jou wel goed te zitten. En je was dus ook echt wel "ziek".

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:51

8nnemiek schreef:
Een te hoog inkomen, daar heeft vriendlief ook 'last' van, maar dan houd je toch zeker nog genoeg over per maand lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat iemand pakweg duizend euro kwijt is aan vaste lasten, tenzij je echt een flink huurhuis hebt of maandelijks veel hypotheek wil afbetalen.

Ik ken trouwens ook genoeg mensen met uitkering die wel elke avond kunnen gaan uiteten en geld hebben voor een dikke auto.. Maar dan klopt er gewoon iets niet. Met bijstand heb je daar gewoon geen geld voor.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die gewoon nog een spaarcentje hebben waarmee ze hun paard betalen. Als je genoeg bezuinigd op eten, gas/water/elektra en verder niet uitgaat en buiten de deur eet dan is dat wel te doen van die 600 euro.

wij zitten op 1600 euro qua vaste lasten.
hypotheek 760
stroom en warmte 150
levensverzekering
zorgverzekering
sporten kinderen
auto belsting
auto vrzekerin n ga zo amar door, had ik maar onder de 1000euro qua vste lasten dan had ik ook een paard gehad, ik ken een meisje dat bewust een paad gekocht heeft in en met de uitkering, en het geld wat ze van bijrijder krijgt betaald ze de achterstallige huur en maandelijkse huur van, sommige maanden kan ze het paard niet betalen, ze zit in wajong uitkering.

ik vindt het not done als je kan werken, ben je afgekeurd en betaal je netjes lles rekeningen en dus ook belasting etc dan mag je het wel vindt ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:52

Nee maar dat ide krijg ik van sommige posters. Dat je met invaliditeit een aansteller bent en niks meer mag hebben. Dat 'de meesten' heus wel kunnen werken maar gewoon een rot-mentaliteit hebben.