Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalNollie schreef:meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen, en nog verwarrend voor een kind ook nog. 1 op 1 en niet meerder om zo'n kind heen
wat ik zie bij jo frost en ik ben heus niet tegen alles hoor, maar ik zie vaak kindjes waarbij eerdere signalen worden gemist. vorige week goed voorbeeld dat jongetje kwam echt aandacht en liefde tekort. en zocht dit op bij zijn moeder en vooral in de nacht, omdat kinderen dan veel verwerken. kind word zonder pardon weggestuurd en krijgt nog de volle laag ook nog, en hij mag op de trap nadenken over de situatie!!! erg sneu dit jongetje had alleen een arm om zich heen nodig.
StalNollie schreef:klopt vjesta mee eens, maar daar kan dat mannetje verder niks aan doen.
BaileyMix schreef:Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!
vuurneon schreef:BaileyMix schreef:Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!![]()
T is een kind, geen robot met een aan en uit knopje. Het ermee bemoeien zorgt voor ruis bij het kind en raad eens? dat werkt niet goed als je consequent wil zijn.
Om het voor jou begrijpelijker te maken: je rijdt op je paard in de bak en je paard is vervelend en je geeft een tik. Gelijk komt er een meisje naar je toe die jou even de les gaat lezen; terwijl jij nog steeds je handen vol hebt aan je paard. Hoe zou jij dat ervaren?
StalNollie schreef:meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen
BaileyMix schreef:Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!
djinnie schreef:BaileyMix schreef:Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!
Als omstanders dan ook niet rond sjouwen met een chaggi bui, of met mega lange tenen en we allemaal meer van elkaar kunnen hebben... Je kind koest houden, hahaha... Af fikkie, in je bench...![]()
@Ryder: bedankt! Maar ik voel me niet beledigd. Ik schrijf alleen dat ik de reacties in dit topic niet uitnodigend vind om te reageren. Terwijl je voor een discussie niet alleen maar 1 zijde kunt hebben, toch? Wij slapen samen, ik voed mijn dochter zolang zij daar behoefte aan heeft en ik me er ook goed bij voel, ik draag mijn kinderen. En dat blijf ik doen, al zou heel bokt op de kop staan.
BaileyMix schreef:Nee, ik heb het over een ongemanierd druk beest meenemen naar een woonwijk waar mensen wonen die een hekel hebben aan paarden, hem in ieder voortuintje laten schijten en naar de mensen dreigen. Dát is een passend voorbeeld.
Air schreef:Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/
Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.
BaileyMix schreef:Air schreef:Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/
Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.
Wat is dezeNee, echt, ik heb zelden zo iets debiels gelezen... Een wandelcoach en een professionele kok, een krijspaleis... Ga toch weg. Je kunt wel dagjes uit gaan verzinnen, maar het gaat juist om het dagelijkse leven waar het fout gaat. En moeder was dat gelurk aan haar borsten gewoon beu, logisch. Moeder wilde kind juist uit bed om bij haar man te liggen. Ze zijn namelijk naast ouders hopelijk ook nog partners... Echt, wat een onzin.
Vjestagirl schreef:Je kon me oprapen bij:
“Vanaf nu stoppen we met tietie, omdat ik het niet meer wil. Dat zal voor ons allebei even moeilijk zijn. Je kunt wel ander drinken krijgen en natuurlijk heel veel knuffels van mij en papa.”
Dat gaat zo'n kind natuurlijk begrijpen! En als ze midden in de nacht loopt te krijsen pakken gewoon toch gewoon de notulen van die minimeeting erbij, dan weet ze het weer! En een natuurlijke afspeenleeftijd van 7 jaar?! Sorry hoor, maar nee.
Leuk ook dat vader totaal geen handvaten krijgt om met die kinderen te werken. Er wordt gefocust op dat papa moet leren koken en moeder moet gaan ontspannen, maar niet op de driftbuien van de middelste en hoe ze dat op moeten lossen, op hoe ze die 2 ukken in hun eigen bed gaan krijgen of op het feit dat het schandalig is dat papa het eigenlijk weinig kan schelen dat zijn vrouw zoveel stress heeft.
Idd, de leuke uitstapjes kunnen we allemaal wel verzinnen.