Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:58

Dodelijke blik of andere bemoeienissen hier nooit nodig gehad. Wel andersom. Dat ik rustig mijn kind uitleg dat het dus óf broccoli óf bloemkool óf boontjes mocht kiezen en een ander tegen mijn dochter zei dat patat dus Veel lekkerder was en dat dat ook heel gezond is. Kon ik mooi weer de nare moeder uithangen omdat ze die patatjes dus niet mocht kiezen. ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:58

StalNollie schreef:
meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen, en nog verwarrend voor een kind ook nog. 1 op 1 en niet meerder om zo'n kind heen

wat ik zie bij jo frost en ik ben heus niet tegen alles hoor, maar ik zie vaak kindjes waarbij eerdere signalen worden gemist. vorige week goed voorbeeld dat jongetje kwam echt aandacht en liefde tekort. en zocht dit op bij zijn moeder en vooral in de nacht, omdat kinderen dan veel verwerken. kind word zonder pardon weggestuurd en krijgt nog de volle laag ook nog, en hij mag op de trap nadenken over de situatie!!! erg sneu dit jongetje had alleen een arm om zich heen nodig.

Vicieuze cirkel. Want die moeder is volledig uitgeput en kan dat jongetje niet meer aan (vooral in de nacht), waardoor ze ook geen puf en waarschijnlijk geen zin meer heeft om hem aandacht en liefde te geven. Waardoor dat jongetje er harder om gaat roepen, op alle verkeerde manieren. Alles om mamma maar uit te lokken en te manipuleren.

StalNollie

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:02

klopt vjesta mee eens, maar daar kan dat mannetje verder niks aan doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:06

StalNollie schreef:
klopt vjesta mee eens, maar daar kan dat mannetje verder niks aan doen.

Kan hij ook niet. Maar hij wordt uiteindelijk er ook gelukkiger van als zijn moeder grenzen gaat stellen, zowel nu als later. Zijn moeder gaat ook beter op hem reageren, want dat moet ze van Jo. En daar wordt zijn moeder ook vrolijker van, want zijn gedrag wordt beter en daardoor gaat zij weer beter op hem reageren. Cirkel andere kant op :D .

Alleen zal ze ergens moeten beginnen, en dat is dus door regels in te voeren en die te bevestigen. Maar geen enkel kind gaat zonder waarschuwing naar de naughty step. Kinderen worden altijd gewaarschuwd, krijgen uitleg over waarom ze er zitten, hoe lang ze er moeten zitten en zodra de tijd om is krijgen ze nog een keer te horen waarom ze er zaten en moeten ze hun excuses aanbieden. Dat vind ik juist ontzettend duidelijk en eerlijk.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:16

Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:25

BaileyMix schreef:
Degene die boos zouden worden als iemand je kind aansprak op zijn/haar gedrag: Zorg dan dat je kind zich koest houdt. Zodra anderen (de omgeving dus) er last van krijgt is het namelijk wél de zaak van diegene. Jij hebt besloten een kind op de wereld te droppen, leuk voor je, maar zorg dat anderen daar geen last van hebben. Als het al zo ver komt dat anderen de nood voelen zich er mee toe bemoeien, dan zijn jij en je kind al veel te ver gegaan!

:?

T is een kind, geen robot met een aan en uit knopje. Het ermee bemoeien zorgt voor ruis bij het kind en raad eens? dat werkt niet goed als je consequent wil zijn. Mensen moeten ook het fatsoen hebben om zich niet overal mee te bemoeien: of het in een gesprek is of een ouder die zijn/haar kind aan pakt.

Om het voor jou begrijpelijker te maken: je rijdt op je paard in de bak en je paard is vervelend en je geeft een tik. Gelijk komt er een meisje naar je toe die jou even de les gaat lezen; terwijl jij nog steeds je handen vol hebt aan je paard. Hoe zou jij dat ervaren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:28

vuurneon schreef:
BaileyMix schreef:

:?

T is een kind, geen robot met een aan en uit knopje. Het ermee bemoeien zorgt voor ruis bij het kind en raad eens? dat werkt niet goed als je consequent wil zijn.

Om het voor jou begrijpelijker te maken: je rijdt op je paard in de bak en je paard is vervelend en je geeft een tik. Gelijk komt er een meisje naar je toe die jou even de les gaat lezen; terwijl jij nog steeds je handen vol hebt aan je paard. Hoe zou jij dat ervaren?

Ik geloof dat dit meer was als: je bent aan het rijden, je paard is vervelend en jij krijgt het niet opgelost, en er komt iemand aanlopen die het met een paar tips en opmerkingen wel oplost.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:32

Tips? nou echt hulp kun je niet verwachten hoor. Dus vergelijking met het meisje die je ongevraagd de les komt lezen terwijl jij midden in het conflict zit en druk bezig bent met een oplossing klopt aardig. Om over die venijnige blikken maar te zwijgen :')

Maar goed, ik vind het heel vervelend als ik op buitenrit ben met mijn paard en paard wil ergens niet langs en ik doe mijn best het paard erlangs te krijgen dat dan een buitenstaander commentaar geeft 'dan ga je er toch niet langs????' Dat helpt niet; nu niet, morgen niet over 10 jaar nog niet.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-03-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:33

Of ze pakt het positief op en kijkt verder naar haar kind waar ze signalen mist,
En gaat daarmee aan de slag ipv gevoelens vind negeren en wegproppen,

Ook met een positieve benadering met grenzen gaat de cirkel de andere kant in,

Positieve benadering wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn.
Wat ik veel vaker zie is kinderen die harder worden opgevoed juist van de extreme gedrag vertonen omdat ze niet anders mee krijgen en zien

meggiemeg

StalNollie schreef:
meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen

Ook in de situatie zoals ik eerder schetste van de Xenos?[/quote]

met die moeder en opa en oma?

nee dat zou ik ook niet accepteren, waarom 4 volwassen op 1 kindje?
hoe zou jij het vinden als jij feedback kreeg van 4 meerdere om de tafel tegen jou?

als ik niet in de buurt ben en er gebeurd iets vind ik het een ander verhaal, mits men dit op een respectvolle manier doet[/quote]

Ik heb niets gezegd hoor maar liep net als iedereen (zowel de winkelende mensen als het personeel (en ik denk opa/oma/mama ook)) tenenkrommend in de Xenos. Ik zou niet tegen een kind wat zeggen als papa/mama al wat zeggen maar heel soms kan ik het niet laten om een dodelijke blik te werpen waar ze wonderlijk stil van worden en hoor dan heel vaak zuchten van opluchting om mee heen. Het ligt ook aan de leeftijd, als kinderen al wat ouder zijn (8 of ouder) en ze zitten overal aan dan ontschiet me de opmerking wel eens kijken doe je met je ogen en niet met je vingers. Ik zie dat niet als zwaar corrigeren maar vaak wel als ogen opener.

djinnie

BaileyMix schreef:

Als omstanders dan ook niet rond sjouwen met een chaggi bui, of met mega lange tenen en we allemaal meer van elkaar kunnen hebben... Je kind koest houden, hahaha... Af fikkie, in je bench... :+

@Ryder: bedankt! Maar ik voel me niet beledigd. Ik schrijf alleen dat ik de reacties in dit topic niet uitnodigend vind om te reageren. Terwijl je voor een discussie niet alleen maar 1 zijde kunt hebben, toch? Wij slapen samen, ik voed mijn dochter zolang zij daar behoefte aan heeft en ik me er ook goed bij voel, ik draag mijn kinderen. En dat blijf ik doen, al zou heel bokt op de kop staan. ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:35

Nee, ik heb het over een ongemanierd druk beest meenemen naar een woonwijk waar mensen wonen die een hekel hebben aan paarden, hem in ieder voortuintje laten schijten en naar de mensen dreigen. Dát is een passend voorbeeld.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:35

djinnie schreef:
BaileyMix schreef:

Als omstanders dan ook niet rond sjouwen met een chaggi bui, of met mega lange tenen en we allemaal meer van elkaar kunnen hebben... Je kind koest houden, hahaha... Af fikkie, in je bench... :+

@Ryder: bedankt! Maar ik voel me niet beledigd. Ik schrijf alleen dat ik de reacties in dit topic niet uitnodigend vind om te reageren. Terwijl je voor een discussie niet alleen maar 1 zijde kunt hebben, toch? Wij slapen samen, ik voed mijn dochter zolang zij daar behoefte aan heeft en ik me er ook goed bij voel, ik draag mijn kinderen. En dat blijf ik doen, al zou heel bokt op de kop staan. ;)

Dat mag ik toch hopen. Het zou toch wat zijn als je dat soort zaken zou gaan aanpassen omdat op bokt een aantal mensen zitten die het anders zouden doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:39

BaileyMix schreef:
Nee, ik heb het over een ongemanierd druk beest meenemen naar een woonwijk waar mensen wonen die een hekel hebben aan paarden, hem in ieder voortuintje laten schijten en naar de mensen dreigen. Dát is een passend voorbeeld.

Holy moly, in welke ghetto doe jij wel niet de boodschappen :=

Maar buiten dat; als er echt zulke aso gezinnen zijn... in hoeverre heeft het effect om dan ertussen te springen? Dat vind ik zonde van mijn energie. Ik ken hier ook wel ehm bijzondere gezinnen, maar het verandert er niets aan als ik er wat van zeg. Hooguit een flinke scheldpartij van ma erachter aan :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:51

Ander voorbeeldje dan, bijvoorbeeld dat gezin in de Xenos dat hier werd genoemd. Alleen dan in paarden.

Paard staat ergens, is érg vervelend. 2 omstanders krijgen een trap/klap in het gezicht. De baas staat er alleen maar bij, doet niks of "Zullen we afspreken dat we dat niet meer doen Sophietje? Baasje vindt het niet zo fijn als je mensen klapjes in het gezicht geeft. Als je niet nog een keer trapt dan krijg je een snoepje, is dat goed Sophietje? Zullen we dat dan afspreken?"

Als bv. stalgenoot grijp je dan toch ook in als je ziet dat het mis gaat?

Edit; Ik doe inderdaad in een vreselijk ghetto boodschappen :') De kinderen schijten niet in het gangpad ofzo, maar krijsen stampen en slaan de moeders net zo lang tot die chips mee mag...

Air

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:54

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:56

Als kinderen mij slaan of winkelkarretjes (levensgevaarlijk die ongeleide projectielen met karretjes :') ) tegen mijn liefelijke enkels aan jagen zeg ik er gelijk wat van, maar ik ga mij absoluut niet bemoeien bij ouders die hun kind een standje geven. Ik ga niet die bemoeizuchtige derde partij zijn die even de mening erover wil geven.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:01

Nee, niet als de ouders al een standje geven nee. Maar als het kind echt hinderlijk bezig is en de ouders zeggen er niks van... Tja iemand moet die monsters dan tot orde roepen toch!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:02

Jeetje mina... wat een gefrustreerde konijnen zeg :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:06

Air schreef:
Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/

Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.

Wat is deze :') Nee, echt, ik heb zelden zo iets debiels gelezen... Een wandelcoach en een professionele kok, een krijspaleis... Ga toch weg. Je kunt wel dagjes uit gaan verzinnen, maar het gaat juist om het dagelijkse leven waar het fout gaat. En moeder was dat gelurk aan haar borsten gewoon beu, logisch. Moeder wilde kind juist uit bed om bij haar man te liggen. Ze zijn namelijk naast ouders hopelijk ook nog partners... Echt, wat een onzin.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:06

Voor mij een iets te hoog geitenwollensokken gehalte.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:10

BaileyMix schreef:
Air schreef:
Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/

Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.

Wat is deze :') Nee, echt, ik heb zelden zo iets debiels gelezen... Een wandelcoach en een professionele kok, een krijspaleis... Ga toch weg. Je kunt wel dagjes uit gaan verzinnen, maar het gaat juist om het dagelijkse leven waar het fout gaat. En moeder was dat gelurk aan haar borsten gewoon beu, logisch. Moeder wilde kind juist uit bed om bij haar man te liggen. Ze zijn namelijk naast ouders hopelijk ook nog partners... Echt, wat een onzin.

Je kon me oprapen bij:
“Vanaf nu stoppen we met tietie, omdat ik het niet meer wil. Dat zal voor ons allebei even moeilijk zijn. Je kunt wel ander drinken krijgen en natuurlijk heel veel knuffels van mij en papa.”
Dat gaat zo'n kind natuurlijk begrijpen! En als ze midden in de nacht loopt te krijsen pakken gewoon toch gewoon de notulen van die minimeeting erbij, dan weet ze het weer! En een natuurlijke afspeenleeftijd van 7 jaar?! Sorry hoor, maar nee.

Leuk ook dat vader totaal geen handvaten krijgt om met die kinderen te werken. Er wordt gefocust op dat papa moet leren koken en moeder moet gaan ontspannen, maar niet op de driftbuien van de middelste en hoe ze dat op moeten lossen, op hoe ze die 2 ukken in hun eigen bed gaan krijgen of op het feit dat het schandalig is dat papa het eigenlijk weinig kan schelen dat zijn vrouw zoveel stress heeft.

Idd, de leuke uitstapjes kunnen we allemaal wel verzinnen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:10

"Voor vader komt er een professioneel kok, om hem een goede basis voor in de keuken te geven."
Haha, ja, ga die man even les geven van een professional. :+
Inderdaad beetje zweverig.

En al die taalfouten maken het er ook niet beter op..
Laatst bijgewerkt door Selina op 11-03-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:11

Ik lig hier plat van de lach, wandelcoach, hou me tegen... _O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:13

Vjestagirl schreef:
Je kon me oprapen bij:
“Vanaf nu stoppen we met tietie, omdat ik het niet meer wil. Dat zal voor ons allebei even moeilijk zijn. Je kunt wel ander drinken krijgen en natuurlijk heel veel knuffels van mij en papa.”
Dat gaat zo'n kind natuurlijk begrijpen! En als ze midden in de nacht loopt te krijsen pakken gewoon toch gewoon de notulen van die minimeeting erbij, dan weet ze het weer! En een natuurlijke afspeenleeftijd van 7 jaar?! Sorry hoor, maar nee.

Leuk ook dat vader totaal geen handvaten krijgt om met die kinderen te werken. Er wordt gefocust op dat papa moet leren koken en moeder moet gaan ontspannen, maar niet op de driftbuien van de middelste en hoe ze dat op moeten lossen, op hoe ze die 2 ukken in hun eigen bed gaan krijgen of op het feit dat het schandalig is dat papa het eigenlijk weinig kan schelen dat zijn vrouw zoveel stress heeft.

Idd, de leuke uitstapjes kunnen we allemaal wel verzinnen.

Joh pa hoeft dat niet te weten en te kunnen want die twee teamleden komen natuurlijk voltijds daar in huis wonen.

Kan vader professioneel koken, en heeft ie twee teamleden die met de driftbuien dealen. :j