xLisaMaxime schreef:Ik heb een andere vraag, voor zowel gelovigen als ongelovigen. Wat vinden jullie van de kerk?
De kerk is een heel ruim begrip. Je hebt verschillende soorten kerken, met dus verschillende opvattingen. Elke kerk heeft dus ook zijn eigen 'regels' voor op het gebied van homoseksuelen, trouwen voor het huwelijk etcetera. De kerk in het algemeen vind ik dus moeilijk om daar iets over te zeggen, aangezien alle kerken echt mega veel van elkaar verschillen.
Ik vind mijn eigen kerk eigenlijk iets aan de strenge kant, maar het is wel een heel fijne gemeenschap. De kerk is namelijk ook niet alleen een zondag 'iets', wat veel mensen denken. Wij hebben ook activiteiten doordeweeks, en daarom heb ik ook heel veel contacten.
@NatasjavE ik vind eigenlijk wel dat je niet echt een heel goed beeld hebt van de kerk in het algemeen, echt niet elke kerk is tegen homoseksuelen, tegen trouwen voor huwelijk, onderdrukking van vrouwen. Misschien wel enkele, maar om daar nu in het algemeen iets van te zeggen vind ik wel een beetje stereotype..