12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:14

Daatje schreef:
Azara71 schreef:
Nou dan zijn ze misschien in Nederland beter opgevoed of zo maar hier blijven ze allemaal bij elkaar en als je ook maar iets doet wat een van hun niet aanstaat mag je echt wel op passen.

Maar ik zeg echt niet dat ze allemaal zo zijn, maar over het algemeen, gebeurd er iets dan zijn zij het toch ... Ik heb op school ook wel goed contact gehad met een Turks meisje, maar zodra haar Turkse vriendinnen er bij zij negeerde ze ons of lachte ze ons uit dus ...

Pfffff wat een gegeneraliseer hier weer. Om verdrietig van te worden.

Wat jij wil joh ... Maar op een gegeven moment word het toch te veel ! Ze maken het er zelf na ...

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:23

Gisteren was volop de verschrikkelijke aanslag van radicale moslims in het nieuws. Afschuwelijk gewoon!

Maar gisteravond was ook de première van de film: Live of Pi. Hoewel deze film ongetwijfeld al enige tijd geleden was ingepland, krijg ik maar niet de samenhang uit mijn hoofd. Ik had deze film niet eerder gezien en hou wel van avonturenfilms en de 'trailer' die ik al enkele dagen voorbij zag komen sprak mij wel aan.
De film begint met hoofdrolspeler Pi die verschillende geloven/godsdiensten gaat proberen en in elk geloof wel 'iets' vindt. Zijn vader komt met de mening dat als je overal in gelooft, je eigenlijk nergens in gelooft en je moet kiezen. Dan begint het avontuur en dat is prachtig verfilmd. Het plot is verrassend; Op het einde komen er twee verhalen naar voren. Je mag zelf bepalen welk verhaal je wilt geloven.
En hiermee zijn we weer terug bij het begin van het verhaal. Welk geloof spreekt je het meest aan?

Ik vind het zo pakkend met de gepleegde aanslag.
Al die godsdiensten geloven eigenlijk in hetzelfde, alleen de naam/namen wijken af. Als iedereen toch dezelfde normen en waarden nastreven, hoe kunnen dergelijke aanslagen dan worden gerechtvaardigd? Welke godsdienst is de juiste? Het is diegene waar jij in gelooft! De vrijheid van godsdienst of geen geloof, dat staat toch iedereen vrij!?

Deze samenhang tussen de afschuwelijke aanslag en deze mooie film; het laat me niet los.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:29

Irma_Maandag schreef:
Ik zie een bezuiniging!
Alle Syriëgangers die willen gaan? Laat de staat ze een gratis ticket geven, incl. "nooit meer retour"-contract.
Zal een hoop gedoe besparen aan overheidsgelden in de toekomst: terrorismebestrijding, beveiliging, rechtsgangen, cellen, psychologen en profielschetsers hoeven minder werk te doen als ze niet terugkeren.....
Hahaha. Oh ja.... Is satire :)

Hoewel je praktisch gezien iemand stateloos maakt als je em z'n paspoort afneemt. Ik weet niet of en hoe dat geregeld kan / moet worden......

Wetboek van Strafrecht, boek 2. Misdrijven:

Artikel 101Vrijwillig bij een buitenlandse mogendheid in dienst

De Nederlander die in het vooruitzicht van een oorlog met een buitenlandse mogendheid vrijwillig bij deze mogendheid in krijgsdienst treedt, wordt, indien de oorlog uitbreekt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Artikel 102Levenslange gevangenisstraf

Met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk, in tijd van oorlog, de vijand hulp verleent of de staat tegenover de vijand benadeelt.

Het probleem met deze (oude) wetartikelen is, dat (bijvoorbeeld) IS niet voldoet aan de criteria van 'mogendheid' en dat er technisch gesproken geen sprake is van 'oorlog', althans niet tegen de Staat der Nederlanden. Dus is er ook geen 'vijand'. Deze artikelen gaan ervan uit dat een land officieel 'de oorlog verklaart aan Nederland', en dat is de laatste 100+ jaar niet meer gebeurd. (Nee, ook niet door de Nazi's, die hielden zich niet aan dit soort details op toen ze Nederland binnen vielen)

Om diezelfde reden is het (nu nog) niet mogelijk om iemand zijn Nederlandse paspoort (en dus: Nederlandse nationaliteit) af te pakken. Ik begrijp dat 'de politiek' hier wel aan werkt, maar dat zal geen gemakkelijke worden.....los van de vraag wat het oplevert in een Europa zonder grenzen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:37

Ann_moi schreef:
Nou hij spreekt in principe Nederlanders die sympathiseren aan in het algemeen. Dit kunnen ook blanken zijn of wie dan ook. Daarom is dit tegen niemand specifiek bedoeld, alleen tegen sympathisanten. Hierin wijkt ie af van Geert Wilders en zijn uitspraken, want die praat over de hele groep moslims en alle 'allochtone' mensen.

Oftewel, aboetalebs uitspraak is niet gericht tegen een specifieke bevolkingsgroep, en ik vind dat hij hierin gelijk heeft.

Ik ben wel ontzettend bang dat iedereen nu meteen gaat schreeuwen dat alle moslims kunnen opkrassen en het helemaal uit de hand gaat lopen. Alsof Nederlandse moslims deze gebeurtenis niet verschrikkelijk vinden...

Maar hij pakt toch ook de groep mensen die sympathiseren. Dat is ook een specifieke groep net als moslims allochtone of Nederlanders of noem wat Paardenmensen. Geen verschil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:38

Als een kritische tekening in de huidige wereld al kan veroorzaken dat je vermoord word dan is het gewoon heel erg mis. De enige groepering die deze extremisten een halt toe kan roepen is de moslimgemeenschap zelf. Persoonlijk denk ik dat geen enkel land dit zelf onder controle kan krijgen of kan uitbannen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:40

bigone schreef:
Als een kritische tekening in de huidige wereld al kan veroorzaken dat je vermoord word dan is het gewoon heel erg mis. De enige groepering die deze extremisten een halt toe kan roepen is de moslimgemeenschap zelf. Persoonlijk denk ik dat geen enkel land dit zelf onder controle kan krijgen of kan uitbannen.

En helaas ook de moslim gemeenschap kan/ durft dit niet.
Ga je er tegen in kan je er vanuit gaan dat je een kogel krijgt of je hoofd kwijt raakt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:41

Daks schreef:
Ann_moi schreef:
Nou hij spreekt in principe Nederlanders die sympathiseren aan in het algemeen. Dit kunnen ook blanken zijn of wie dan ook. Daarom is dit tegen niemand specifiek bedoeld, alleen tegen sympathisanten. Hierin wijkt ie af van Geert Wilders en zijn uitspraken, want die praat over de hele groep moslims en alle 'allochtone' mensen.

Oftewel, aboetalebs uitspraak is niet gericht tegen een specifieke bevolkingsgroep, en ik vind dat hij hierin gelijk heeft.

Ik ben wel ontzettend bang dat iedereen nu meteen gaat schreeuwen dat alle moslims kunnen opkrassen en het helemaal uit de hand gaat lopen. Alsof Nederlandse moslims deze gebeurtenis niet verschrikkelijk vinden...

Maar hij pakt toch ook de groep mensen die sympathiseren. Dat is ook een specifieke groep net als moslims allochtone of Nederlanders of noem wat Paardenmensen. Geen verschil.

Klopt, maar die hele groep is toch ook fout bezig op dat moment? Hij scheert niet een gehele groep over één kwam waarvan een deel er bijv. niks mee te maken heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:45

Daks schreef:
bigone schreef:

En helaas ook de moslim gemeenschap kan/ durft dit niet.
Ga je er tegen in kan je er vanuit gaan dat je een kogel krijgt of je hoofd kwijt raakt.

Kijk maar eens naar één van die agenten, Ahmed Merabet. Gezien zijn naam vind ik het niet onwaarschijnlijk dat hij een Moslim was. Maar het feit dat hij de medewerkers van Charlie H. beveiligde maakte hem de 'vijand' voor deze daders.

Aria_zz

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:49

Om eerlijk te zijn, ik vind dit eerder radicale mensen dan radicale moslims. Pas in 2008 bekeerd, na al een zwaar strafblad te hebben gehad, om dan naar Syrië te gaan vechten... Tja, dan ben je al radicaal en is dat geloof gewoon een reden zoeken.

De hoofdredacteur heeft het ook met zijn leven moeten bekopen.
Vind het erg jammer en erg. Mijn medeleven voor de doden, gewonden en de families.
Deze mensen kwamen op voor hun mening, oke, soms te streng en te hard, maar ook plagerig en maatschappij kritisch. Iets waar we soms te weinig van hebben.

Nu, ik hoop dat er wat meer solidariteit ontstaat, en dat moslims niet gaan geviseerd worden want dat is nergens voor nodig. Dit hebben mensen gedaan, niet de islam.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:50

Niet elke sympathisant moordof roeit uit. dus ja ook hij scheert die hele groep over 1 kam.

Daar integen sta ik er niet achter.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:11

J01andA schreef:
Gisteren was volop de verschrikkelijke aanslag van radicale moslims in het nieuws. Afschuwelijk gewoon!

Maar gisteravond was ook de première van de film: Live of Pi. Hoewel deze film ongetwijfeld al enige tijd geleden was ingepland, krijg ik maar niet de samenhang uit mijn hoofd. Ik had deze film niet eerder gezien en hou wel van avonturenfilms en de 'trailer' die ik al enkele dagen voorbij zag komen sprak mij wel aan.
De film begint met hoofdrolspeler Pi die verschillende geloven/godsdiensten gaat proberen en in elk geloof wel 'iets' vindt. Zijn vader komt met de mening dat als je overal in gelooft, je eigenlijk nergens in gelooft en je moet kiezen. Dan begint het avontuur en dat is prachtig verfilmd. Het plot is verrassend; Op het einde komen er twee verhalen naar voren. Je mag zelf bepalen welk verhaal je wilt geloven.
En hiermee zijn we weer terug bij het begin van het verhaal. Welk geloof spreekt je het meest aan?

Ik vind het zo pakkend met de gepleegde aanslag.
Al die godsdiensten geloven eigenlijk in hetzelfde, alleen de naam/namen wijken af. Als iedereen toch dezelfde normen en waarden nastreven, hoe kunnen dergelijke aanslagen dan worden gerechtvaardigd? Welke godsdienst is de juiste? Het is diegene waar jij in gelooft! De vrijheid van godsdienst of geen geloof, dat staat toch iedereen vrij!?

Deze samenhang tussen de afschuwelijke aanslag en deze mooie film; het laat me niet los.

Zo heb ik er nog niet over nagedacht. Ik heb de film gisterenavond niet gezien, maar heb hem in 3D in de bioscoop gezien. Wat een "toeval" dat dan juist zo'n film die avond op tv komt he?

Afschuwelijk wat er is gebeurd, en hoewel je absoluut niet mag generaliseren, is het toch wel heel vaak de moslim terroristen.

Maar dat niet-moslims ook in staat zijn om zulke aanslagen te plegen, dat blijkt uit MH17. Laten we niet vergeten dat dat dus níets met godsdienst te maken heeft gehad en tóch is gebeurd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:40

Ik hoop dat politiek Den Haag eens goed om de tafel gaat zitten over kwestie Syrie gangers die daar lekker kunnen moorden en denken de man/vrouw te zijn en die ook zomaar weer terug kunnen keren in onze samenleving! Je kan er op wachten dat dit vreselijk mis gaat. Zero tolerance is in mijn ogen nog te weinig voor die achterlijke idioten!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:45

rapido schreef:
Ik hoop dat politiek Den Haag eens goed om de tafel gaat zitten over kwestie Syrie gangers die daar lekker kunnen moorden en denken de man/vrouw te zijn en die ook zomaar weer terug kunnen keren in onze samenleving! Je kan er op wachten dat dit vreselijk mis gaat. Zero tolerance is in mijn ogen nog te weinig voor die achterlijke idioten!!

mijn geheugen is nog prima....Het is al eens misgegaan in Nederland.En het gaat nog steeds mis.
Er word namelijk een politicus dagelijks zwaar bewaakt.Omdat hij zijn mening uit.
Er is in 2004 iemand vermoord omdat hij een film maakte die niet goed viel.
Maar we drinken een glas,doen een plas en alles bleef zoals het was.
Hopelijk reageert Frankrijk adequater.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:46

geerke schreef:
rapido schreef:

mijn geheugen is nog prima....Het is al eens misgegaan in Nederland.En het gaat nog steeds mis.
Er word namelijk een politicus dagelijks zwaar bewaakt.Omdat hij zijn mening uit.

En nu mis ik de Like knop _/-\o_

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:47

geerke schreef:
rapido schreef:

Wat zouden ze dan in Frankrijk moeten doen naar jouw mening om 'adequater' te zijn dan Nederland?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:50

Adequater zijn dan Nederland, dat is nogal snel he. Kijk naar ons verknipte rechtssysteem. Alleen de reacties van de Politici op tv al... Allemaal zo politiek correct!! De enige waar ik achter stond was de man die namens het communicatieorgaan van de moslimgemeenschap sprak.

Schei toch uit. Als zo iemand in Nederland iets aanricht, gaat ie naar het Pieter Baan centrum om ze te "fiksen".

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:52

Idd Geerke Helemaal met je eens...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:53

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:55

die is ook "geestesziek"

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:59

Kijk zulke gasten moet je gelijk oppakken en behandelen als een terrorist. Kijken of ze dan nog zo hard schreeuwen

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:03

Marjoow schreef:
Kijk zulke gasten moet je gelijk oppakken en behandelen als een terrorist. Kijken of ze dan nog zo hard schreeuwen

Dat maakt voor hen niet zoveel uit, hun doel is al bereikt.
Er is kwaad bloed gezet en er zullen meer provocaties komen.
Duitsland en hun mars tegen islamisering is daar een voorbeeld van.
Langzaamaan gaat het hard tegen hard.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:04

Helemaal eens met Geerke!
Degene die weggaan om in de oorlog te vechten niet meer toelaten in Nederland.
Uit wat ik lees, nu weer tankstation overvallen en met wat voor wapens ze hebben denk ik dat ze aan gort geschoten worden anders stoppen ze niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:05

geerke schreef:
rapido schreef:

Ja precies..dat ,,we drinken een glas, doen een plas en alles bleef zoals het was,, heb je gelijk in!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:11

Aria_zz schreef:
Marjoow schreef:

Dat maakt voor hen niet zoveel uit, hun doel is al bereikt.
Er is kwaad bloed gezet en er zullen meer provocaties komen.
Duitsland en hun mars tegen islamisering is daar een voorbeeld van.
Langzaamaan gaat het hard tegen hard.

Totdat je volgend jaar deze gast op het nieuws ziet als moordenaar. En dan denk je. Hadden we hem maar opgepakt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:17

Het hek is al van de dam... WE moeten nu als Europa of wereld hardere maatregelen treffen vrees ik tegen deze 'ongein'