Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

Ayasha schreef:
En wat heeft dat te maken met hetgeen je hierboven aan haalt? :?

Op wat jij zei ... Maar nogmaals.. Vind wat je wil .. Vind over mij wat je wil ... Ik ga niet mijn mening verdedigen, want ik vind ook wat ik wil .. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:43

Volgens mij ben ik je ergens kwijt geraakt maar goed... :+ Sh*t happens.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:46

Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, vanmorgen nog ruzie gehad met een knul in de bus. Bus was overvol, naast hem nog een vrije stoel, althans, hij zat op zijn onderrug en zijn benen staken schuin langs de stoel het gangpad in. Daarbij stond zijn enorme tas op de stoel naast hem. Ik liep erheen en vraag: ''mag ik hier zitten?" Ik kreeg een boze blik en een zucht welke ik wel vaker krijg als ik zo'n brutale vraag stel... :? Hij zette zijn tas op zijn schoot maar liet z'n benen zo liggen. Ik zeg vervolgens: "sorry maar zo heb ik echt geen ruimte, kun je misschien een beetje aan de kant?" Krijg ik de reactie: "Donder maar mooi op dan!", dus ik: 'PARDON?!' "je kunt gewoon normaal doen hoor, het is een hele normale vraag.." Toen ben ik gewoon gaan zitten en heb ik m'n plek opgeeist. Schoof hij op een gegeven moment zn benen weer richting mij, toen heb ik gezegd: "je mag ze anders ook wel in mn nek leggen hoor, doe ff normaal man, als je nou niet zo op je onderrug gaat zitten dan passen je benen fatsoenlijk bij je eigen stoel en heb ik er geen last van." Toen kreeg ik een hele boze blik en begon het meisje voor me te grinniken. Hij ging keurig rechtop zitten en ik had lekker de ruimte. :=

Juist als mensen moeilijk doen vind ik het leuk om er te gaan zitten, hele busreis geirriteerde blikken :') :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:47

Ik snap niet dat mensen niet snappen dat het een algemeen fatsoen is (en ook en regel van de busmaatschappij) dat je de tas van de stoel haalt als er zitplaatsen te kort zijn.
Als iemand zit te dutten en je niet ziet aankomen oke maar vele reizen in de spits en dan kan je zelf ook wel nagaan dat de bus na een paar haltes bommetje vol zitten dus ga dan niet met muziek in je oren naar buiten zitten kijken en de stoel naast je vol bouwen met jou spullen, zorg dat je die al ergens anders hebt neergezet.
En voor degene die een volle bus instappen en je ziet een vrije plek naast iemand die zit te suffen dan kan je dat fatsoenlijk vragen, wat natuurlijk lastig is als iemand muziek op heeft maar even op een een schouder tikken kan ook.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:48

linnnh schreef:
Juist als mensen moeilijk doen vind ik het leuk om er te gaan zitten, hele busreis geirriteerde blikken :') :=

Ik ben dus niet de enige :+

Maar inderdaad, hoe haal je het in je hoofd om zo'n brutale vraag te stellen ? -O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:48

Oow, linnnh, maar dan kan ik mijn lol ook niet op hoor! Als jou zijnde zou ik met zon glimlach op mijn gezicht zitten :') heerlijk :D

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:49

Het is en blijft personenvervoer en geen goederenvervoer dus eigenlijk mag iedereen blij zijn dat ze praktisch alles mee mogen nemen. Maar ga er dan ook netjes mee om.

minikatje

Heel eerlijk? Ik hou niet zo van mensen naast me.
Meestal zet ik mijn tas overdwars zodat zij kunnen zitten en mijn plaats ietsje kleiner wordt maar wel met een barrière. Maar mensen mogen altijd zitten. Oude mensen of mensen met krukken krijgen meestal mijn plek als ze er makkelijk bij kunnen. Heb zelf last van winterreuma, maar kan me nog goed staande houden in de bus.

HSP,beperking etc. Heel bot, maar jammer voor je. Er zijn genoeg technieken om ermee om te gaan of om het los te laten. Juist door die handgrepen ga je een stap verder in je ontwikkeling. En ook geeft dat een hoop rust dan elke keer maar hopen dat er niemand naast je gaat zitten.

We zitten in een vol landje dus het kan helaas niet altijd gaan zoals je wilt.
(Ik zat ook liever in een hutje op de hei, maar goed ;) )

MissBmx

linnnh schreef:
Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, vanmorgen nog ruzie gehad met een knul in de bus. Bus was overvol, naast hem nog een vrije stoel, althans, hij zat op zijn onderrug en zijn benen staken schuin langs de stoel het gangpad in. Daarbij stond zijn enorme tas op de stoel naast hem. Ik liep erheen en vraag: ''mag ik hier zitten?" Ik kreeg een boze blik en een zucht welke ik wel vaker krijg als ik zo'n brutale vraag stel... :? Hij zette zijn tas op zijn schoot maar liet z'n benen zo liggen. Ik zeg vervolgens: "sorry maar zo heb ik echt geen ruimte, kun je misschien een beetje aan de kant?" Krijg ik de reactie: "Donder maar mooi op dan!", dus ik: 'PARDON?!' "je kunt gewoon normaal doen hoor, het is een hele normale vraag.." Toen ben ik gewoon gaan zitten en heb ik m'n plek opgeeist. Schoof hij op een gegeven moment zn benen weer richting mij, toen heb ik gezegd: "je mag ze anders ook wel in mn nek leggen hoor, doe ff normaal man, als je nou niet zo op je onderrug gaat zitten dan passen je benen fatsoenlijk bij je eigen stoel en heb ik er geen last van." Toen kreeg ik een hele boze blik en begon het meisje voor me te grinniken. Hij ging keurig rechtop zitten en ik had lekker de ruimte. :=

En de rest van de bus lol. Heel goed die jongen op zijn nummer zetten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:50

Mijn eerste gedachte toen ik dit topic las...

Afbeelding

Ik snap waarom Sire met man en macht die campagnes maakt. Ik vraag mij af waar het fout is gegaan in de opvoeding dat deze discussie überhaupt is ontstaan. OV, openbaar vervoer, deel je met zijn allen, je betaalt met zijn allen, dan zorg je met zijn allen toch ook voor een goede reis? >;)
Hoe vaak er hier in de bus en trein niet wordt omgeroepen dat men de bagage van de banken moet halen opdat er minder mensen hoeven te staan. Het zou niet eens in mij opkomen om stoïcijns mijn bagage te laten staan als het druk is/drukker wordt.
Ik wil ook graag zitten in een bus/trein/tram/metro en ik ben blij als iemand dat uit eigen initiatief mogelijk maakt, ik doe dat ook voor mijn medepassagiers.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:51

Ik heb zelf eigenlijk ook altijd mijn tas naast me staan, maar als er bij haltes mensen in stappen en er is maar weinig plek, dan zet ik 'm altijd op mijn schoot en wacht tot iedereen zit. Als er dan niemand naast me is gaan zitten zet ik mijn tas daar neer. als de bus heel rustig is en er zijn genoeg plekken dan laat ik die staan.
Ik heb 1 keer gehad dat ik met de bus ging en het was heel rustig in de bus op de plek waar ik instapte. Ik had echt een mega tas bij me, mijn laptop, rugzak en nog een tas. Ik had deze naast me gezet en zat al met laptop, tas en rugzak op schoot. Alleen mijn mega tas kon daar niet meer bij dus die naast me op de stoel gezet. Echter stapten er bij 1 halte mega veel mensen in want de school was uit. Ik kon mijn tas ook nergens meer op de grond kwijt en toen vroeg er een meisje of ze naast me mocht zitten. Toen heb ik geprobeerd of ik de tas nog erbij op schoot kon nemen, maar deze was echt te groot en de bus was net een vat haringen, dus de tas op de grond zetten lukte ook niet meer. Voel me er nog steeds schuldig om, maar het meisje snapte het wel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:51

magda_90 schreef:
Mijn eerste gedachte toen ik dit topic las...

[ Afbeelding ]

Ik snap waarom Sire met man en macht die campagnes maakt. Ik vraag mij af waar het fout is gegaan in de opvoeding dat deze discussie überhaupt is ontstaan. OV, openbaar vervoer, deel je met zijn allen, je betaalt met zijn allen, dan zorg je met zijn allen toch ook voor een goede reis? >;)
Hoe vaak er hier in de bus en trein niet wordt omgeroepen dat men de bagage van de banken moet halen opdat er minder mensen hoeven te staan. Het zou niet eens in mij opkomen om stoïcijns mijn bagage te laten staan als het druk is/drukker wordt.
Ik wil ook graag zitten in een bus/trein/tram/metro en ik ben blij als iemand dat uit eigen initiatief mogelijk maakt, ik doe dat ook voor mijn medepassagiers.

Mensen die staan hebben waarschijnlijk nog niet vriendelijk genoeg gevraagd of ze ergens mogen zitten -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:52

linnnh schreef:

_O- Goed gedaan! Misschien dat ie de volgende keer twee keer nadenkt voor ie zo asociaal doet.

Ik stap vaak ergens in waar het heel rustig is. En nee, ik heb het écht niet door als de trein ineens volloopt :') Heb het dus ook al eens andersom meegemaakt, dat een dikke zakenman bijna op mijn tas ging zitten en ik hem nog nét weg kon trekken of mijn laptop was vermorzeld onder zijn vadsige aars -O-
Ik had muziek op, ja, maar hij had me alleen maar aan hoeven tikken en ik had direct mijn tas weg gehaald.

't Moet van twee kanten komen :j stoelbezethouders moeten niet te stroef zijn, en zitplekzoekers moeten niet te beroerd zijn om even te vragen of ze erbij mogen.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:52

FNews schreef:
Gillbo schreef:

Dat kan ook van de andere kant.
Jij ziet iemand in een volle bus stappen, dan kijk je naar die persoon en haal je de spullen van de stoel dat communiceer je ook non verbaal

En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?

Uiteraard, want mensen staan in de bus omdat ze staan zo fijn vinden... 8)7

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:54

Ik zit heel eerlijk ook liever alleen, maar heb dan weer niet het lef om mijn tas naast me op een stoel te zetten en naar buiten te kijken alsof ik mensen niet zie/hoor, toch iets met normen en waarden denk ik. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:55

W_Empress schreef:
FNews schreef:

En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?

Uiteraard, want mensen staan in de bus omdat ze staan zo fijn vinden... 8)7

Ja hoor, sommige mensen willen graag staan :j ik heb soms dat de bus nog voor minstens een kwart leeg is, en dat er dan al mensen gaan staan :j dan is het toch echt eigen keuze

Ik wacht meestal net zo lang tot men vraagt, tenzij het een hele drukke halte is, dan kijk ik de mensen aan tot ze op mij af komen en haal ik mn tas weg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:55

linnnh schreef:
Ik zit heel eerlijk ook liever alleen, maar heb dan weer niet het lef om mijn tas naast me op een stoel te zetten en naar buiten te kijken alsof ik mensen niet zie/hoor, toch iets met normen en waarden denk ik. :')

iemand expres irriteren en daarvan genieten getuigd gelukkig wel van goede normen en waarden. :D
Het is maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt blijkbaar. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:56

Voor diegene die hem even kwijt zijn:

[edit] Als je écht zo graag alleen wilt zitten in het OV, dan reis je maar buiten de spitsuren om of via andere vervoersmiddelen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 25-11-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:57

Moest echt gelijk hier aan denken;

Maar goed, los hiervan. Ik vind het ronduit asociaal om nog het lef hebben om "nee" te zeggen als iemand vraagt of je je tas even weg wil zetten. En W_Empress, de eerste die graag staat in een bus moet ik nog tegenkomen.

Ik persoonlijk zit echt het liefst alleen. Busreizen zijn voor mij al heel spannend (iets met pleinvrees) en ik moet ook anderhalf uur in de bus zitten twee keer per week... Maar als iemand vraagt of hij/zij naast me mag zitten; ja prima. Fijn? Nee. Maar wel zo sociaal ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:57

FNews schreef:

Nou! Joh!

Doe es wild en haal je tas van die stoel.

En blijft zo iemand dan toch staan omdat ie staan als hobby heeft (you never know!) dan doe je gewoon weer eens wild en zet je tas weer terug op de stoel.

Heb jij je avonturen voor die dag weer beleefd, want zul jij lekker slapen 's nachts :')

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:58

Magrathea schreef:
linnnh schreef:

_O- Goed gedaan! Misschien dat ie de volgende keer twee keer nadenkt voor ie zo asociaal doet.

Ik stap vaak ergens in waar het heel rustig is. En nee, ik heb het écht niet door als de trein ineens volloopt :') Heb het dus ook al eens andersom meegemaakt, dat een dikke zakenman bijna op mijn tas ging zitten en ik hem nog nét weg kon trekken of mijn laptop was vermorzeld onder zijn vadsige aars -O-
Ik had muziek op, ja, maar hij had me alleen maar aan hoeven tikken en ik had direct mijn tas weg gehaald.

't Moet van twee kanten komen :j stoelbezethouders moeten niet te stroef zijn, en zitplekzoekers moeten niet te beroerd zijn om even te vragen of ze erbij mogen.

_O- Geluk gehad dus met je laptop..

Voor alle mensen die vinden dat je bagage uberhaupt niet op een stoel moet zetten, soms reis ik met een enorme werkmap, die niet echt comfortabel ligt op m'n schoot. Die leg ik dan op het moment dat het n og kan liever even naast me neer. Zodra er dan iemand aankomt zal ik hem zeker wel op schoot nemen, maar waarom ongemakkelijk als het makkelijk kan? :)

muntdrop

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

Ik vind het een beetje vreemd, ov is voor iedereen, maar vooral voor mijzelf en mensen die door een beperking of handicap of wat dan ook een extra stoel hebben horen er niet thuis :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:00

Oh, ik heb hierdoor zo'n enorme hekel aan het openbaar vervoer.
Weet je wat ik ook super asociaal vind? Mensen die helemaal niet opstaan als jij er uit moet. Ik zat gisteren met 2 volle tassen helemaal in een hoekje gepropt van een vierzit zeg maar, en toen ik er uit moest bleef iedereen zitten met zijn laptop op schoot en zijn tassen voor zich. Ik kon er gewoon echt niet uitkomen en ik heb het zelfs nog gevraagd (mag ik er misschien even langs?) en iedereen bleef gewoon zitten! >;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:01

Amaris schreef:
FNews schreef:

Nou! Joh!

Doe es wild en haal je tas van die stoel.

En blijft zo iemand dan toch staan omdat ie staan als hobby heeft (you never know!) dan doe je gewoon weer eens wild en zet je tas weer terug op de stoel.

Heb jij je avonturen voor die dag weer beleefd, want zul jij lekker slapen 's nachts :')

_O- _O- _O- _O-

Ik weet het niet maar denk niet dat de persoon opeens gaat wijzen en lachen. "HAHAHAHA, JE DACHT DAT IK GING ZITTEN. GEFOPT!" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:01

muntdrop schreef:
Ik vind het een beetje vreemd, ov is voor iedereen, maar vooral voor mijzelf en mensen die door een beperking of handicap of wat dan ook een extra stoel hebben horen er niet thuis :').

Ben benieuwd wat je mening is als jij ooit zelf een handicap oploopt.