Ayasha schreef:En wat heeft dat te maken met hetgeen je hierboven aan haalt?
Op wat jij zei ... Maar nogmaals.. Vind wat je wil .. Vind over mij wat je wil ... Ik ga niet mijn mening verdedigen, want ik vind ook wat ik wil ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnnh schreef:Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, vanmorgen nog ruzie gehad met een knul in de bus. Bus was overvol, naast hem nog een vrije stoel, althans, hij zat op zijn onderrug en zijn benen staken schuin langs de stoel het gangpad in. Daarbij stond zijn enorme tas op de stoel naast hem. Ik liep erheen en vraag: ''mag ik hier zitten?" Ik kreeg een boze blik en een zucht welke ik wel vaker krijg als ik zo'n brutale vraag stel...Hij zette zijn tas op zijn schoot maar liet z'n benen zo liggen. Ik zeg vervolgens: "sorry maar zo heb ik echt geen ruimte, kun je misschien een beetje aan de kant?" Krijg ik de reactie: "Donder maar mooi op dan!", dus ik: 'PARDON?!' "je kunt gewoon normaal doen hoor, het is een hele normale vraag.." Toen ben ik gewoon gaan zitten en heb ik m'n plek opgeeist. Schoof hij op een gegeven moment zn benen weer richting mij, toen heb ik gezegd: "je mag ze anders ook wel in mn nek leggen hoor, doe ff normaal man, als je nou niet zo op je onderrug gaat zitten dan passen je benen fatsoenlijk bij je eigen stoel en heb ik er geen last van." Toen kreeg ik een hele boze blik en begon het meisje voor me te grinniken. Hij ging keurig rechtop zitten en ik had lekker de ruimte.
![]()
Juist als mensen moeilijk doen vind ik het leuk om er te gaan zitten, hele busreis geirriteerde blikken![]()
magda_90 schreef:Mijn eerste gedachte toen ik dit topic las...
[ Afbeelding ]
Ik snap waarom Sire met man en macht die campagnes maakt. Ik vraag mij af waar het fout is gegaan in de opvoeding dat deze discussie überhaupt is ontstaan. OV, openbaar vervoer, deel je met zijn allen, je betaalt met zijn allen, dan zorg je met zijn allen toch ook voor een goede reis?![]()
Hoe vaak er hier in de bus en trein niet wordt omgeroepen dat men de bagage van de banken moet halen opdat er minder mensen hoeven te staan. Het zou niet eens in mij opkomen om stoïcijns mijn bagage te laten staan als het druk is/drukker wordt.
Ik wil ook graag zitten in een bus/trein/tram/metro en ik ben blij als iemand dat uit eigen initiatief mogelijk maakt, ik doe dat ook voor mijn medepassagiers.
linnnh schreef:Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, vanmorgen nog ruzie gehad met een knul in de bus. Bus was overvol, naast hem nog een vrije stoel, althans, hij zat op zijn onderrug en zijn benen staken schuin langs de stoel het gangpad in. Daarbij stond zijn enorme tas op de stoel naast hem. Ik liep erheen en vraag: ''mag ik hier zitten?" Ik kreeg een boze blik en een zucht welke ik wel vaker krijg als ik zo'n brutale vraag stel...Hij zette zijn tas op zijn schoot maar liet z'n benen zo liggen. Ik zeg vervolgens: "sorry maar zo heb ik echt geen ruimte, kun je misschien een beetje aan de kant?" Krijg ik de reactie: "Donder maar mooi op dan!", dus ik: 'PARDON?!' "je kunt gewoon normaal doen hoor, het is een hele normale vraag.." Toen ben ik gewoon gaan zitten en heb ik m'n plek opgeeist. Schoof hij op een gegeven moment zn benen weer richting mij, toen heb ik gezegd: "je mag ze anders ook wel in mn nek leggen hoor, doe ff normaal man, als je nou niet zo op je onderrug gaat zitten dan passen je benen fatsoenlijk bij je eigen stoel en heb ik er geen last van." Toen kreeg ik een hele boze blik en begon het meisje voor me te grinniken. Hij ging keurig rechtop zitten en ik had lekker de ruimte.
![]()
Juist als mensen moeilijk doen vind ik het leuk om er te gaan zitten, hele busreis geirriteerde blikken![]()
FNews schreef:Gillbo schreef:
Dat kan ook van de andere kant.
Jij ziet iemand in een volle bus stappen, dan kijk je naar die persoon en haal je de spullen van de stoel dat communiceer je ook non verbaal
En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?
W_Empress schreef:FNews schreef:
En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?
Uiteraard, want mensen staan in de bus omdat ze staan zo fijn vinden...
linnnh schreef:Ik zit heel eerlijk ook liever alleen, maar heb dan weer niet het lef om mijn tas naast me op een stoel te zetten en naar buiten te kijken alsof ik mensen niet zie/hoor, toch iets met normen en waarden denk ik.
FNews schreef:En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?
Magrathea schreef:linnnh schreef:Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, vanmorgen nog ruzie gehad met een knul in de bus. Bus was overvol, naast hem nog een vrije stoel, althans, hij zat op zijn onderrug en zijn benen staken schuin langs de stoel het gangpad in. Daarbij stond zijn enorme tas op de stoel naast hem. Ik liep erheen en vraag: ''mag ik hier zitten?" Ik kreeg een boze blik en een zucht welke ik wel vaker krijg als ik zo'n brutale vraag stel...Hij zette zijn tas op zijn schoot maar liet z'n benen zo liggen. Ik zeg vervolgens: "sorry maar zo heb ik echt geen ruimte, kun je misschien een beetje aan de kant?" Krijg ik de reactie: "Donder maar mooi op dan!", dus ik: 'PARDON?!' "je kunt gewoon normaal doen hoor, het is een hele normale vraag.." Toen ben ik gewoon gaan zitten en heb ik m'n plek opgeeist. Schoof hij op een gegeven moment zn benen weer richting mij, toen heb ik gezegd: "je mag ze anders ook wel in mn nek leggen hoor, doe ff normaal man, als je nou niet zo op je onderrug gaat zitten dan passen je benen fatsoenlijk bij je eigen stoel en heb ik er geen last van." Toen kreeg ik een hele boze blik en begon het meisje voor me te grinniken. Hij ging keurig rechtop zitten en ik had lekker de ruimte.
![]()
Goed gedaan! Misschien dat ie de volgende keer twee keer nadenkt voor ie zo asociaal doet.
Ik stap vaak ergens in waar het heel rustig is. En nee, ik heb het écht niet door als de trein ineens vollooptHeb het dus ook al eens andersom meegemaakt, dat een dikke zakenman bijna op mijn tas ging zitten en ik hem nog nét weg kon trekken of mijn laptop was vermorzeld onder zijn vadsige aars
![]()
Ik had muziek op, ja, maar hij had me alleen maar aan hoeven tikken en ik had direct mijn tas weg gehaald.
't Moet van twee kanten komenstoelbezethouders moeten niet te stroef zijn, en zitplekzoekers moeten niet te beroerd zijn om even te vragen of ze erbij mogen.
Amaris schreef:FNews schreef:En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?
Nou! Joh!
Doe es wild en haal je tas van die stoel.
En blijft zo iemand dan toch staan omdat ie staan als hobby heeft (you never know!) dan doe je gewoon weer eens wild en zet je tas weer terug op de stoel.
Heb jij je avonturen voor die dag weer beleefd, want zul jij lekker slapen 's nachts