suze_ schreef:Dus als jouw partner jou een tik geeft om je te 'corrigeren' is dat volledig acceptabel? Op school dan de lijfstraffen ook weer invoeren om goed te kunnen 'corrigeren'?
En het is duidelijk dat je er wel wat aan over houdt. Anders zou je het niet zo normaal vinden om kinderen met tikken te moeten corrigeren.
Wauw, en dat was dus bij deze het einde van de discussie... op deze manier valt er namelijk niet te discussiëren.
Jij zegt dus in feite dat er maar 2 opties zijn... of je geeft toe dat een corrigerende tik traumatische effecten kan hebben... of je ontkent het waardoor je het wel degelijk toegeeft?
Wat een achterlijke manier van argumenteren!
Dat is hetzelfde als dat ik zeg dat ieder kind dat zonder corrigerende tikken opgevoed wordt, on opgevoed is...
En dat ontkennen bevestigd alleen maar wat ik zeg
.Daarnaast maak jij van een corrigerende tik meteen mishandeling...
Even om op 1 lijn te komen: als mijn paard mij bijt krijgt hij een corrigerende tik...
Als hij schopt, krijgt hij een corrigerende tik.
Als mijn vriend vreemd gaat, krijgt hij een knal en een goed harde ook.
Op het moment dat mijn vriend over de grens gaat krijgt hij dat eerst te horen, als hij door gaat kan hij op den duur een corrigerende tik verwachten...
Echter is mijn vriend volwassen dus zal hij niet over de grens gaan...
(Dit gaat andersom ook zo op)
Als mijn kind keer op keer over de grens gaat en ik dat keer op keer moet aangeven kan die op den duur een corrigerende tik verwachten...
En nee... een corrigerende tik is niet hard, zal geen langdurige gevolgen hebben en het in elkaar slaan van je kind valt dus niet onder de corrigerende tik...
Iets wat jij duidelijk niet wilt begrijpen
In mijn leven heb ik 5 keer een corrigerende tik gehad...
5 keer waarin ik mij heel erg misdragen had, er niet meer met mij te praten viel en andere straffen niet werkte. Mijn vader had alle 5 de keren meer pijn dan dat ik had...
En het heeft alle 5 de keren het beoogde effect gehad... Ik heb mij in geen van de situaties ooit nog zo gedragen.
Neem ik het mijn vader kwalijk??
Nee absoluut niet, ik had ze verdient!
Was ik bang voor mijn vader??
Oh ja absoluut
ik ben een echt papa's kindje en mijn vader is dan ook een van de 5 grote liefdes die ik heb (samen met mijn vriend, paard en 2 egels)Je kiest voor een leven en dat leven kader je af met regels. Wanneer de regels overtreden worden ga je een grens over en de mate van de overtreding bepaald de straf.
Zo gaat het in het leven. Alleen maar praten werkt niet bij elke overtreding. De overtredingen die ik begaan heb waren wel degelijk zo erg dat ik daar een tik voor verdiende...
en nogmaals... een tik doet hooguit 5 minuten zeer... Het is voornamelijk de schrikreactie die er voor zorgt dat het kind uit zijn patroon of afgesloten wereld komt. Die er voor zorgt dat het kind de mate van de overtreding begrijpt...
Het is niet het doodslaan van een kind
En ik vind het ook heel ernstig dat sommige mensen hier dat verschil niet inzien... Wat dat betreft moet de wereld dan maar blij zijn dat jullie niet aan corrigerende tikken doen...
nou ik teken voor die tik hoor haha