Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:32

Ik vind het storend dat er voor Christenen steeds minder begrip komt terwijl er voor Moslims steeds meer begrip komt. Ik vind het storend dat moslims zich zo slecht kunnen aanpassen en dat zij ook altijd zo snel op hun pik getrapt zijn als iemand Allah belachelijk maakt of als iets anders gaat dan hoe het van hun MOET (zie bijv. voorbeeld die ik noemde van NYP paar posts terug). En is Subway laatst ook niet in het nieuws geweest om hun varkensvlees wat niet gewaardeerd werd? En zie ook post van vorige pagina waar iemand het over tolerantie heeft maar haar post wel begint met "Jezus Christus"...

En ik ben vorig jaar nog in Walibi geweest en ik heb helemaal geen last van een gebedsruimte. Nogmaals, het idee van tegenwoordig stoort mij enorm. Alles moet maar aangepast worden aan de moslims terwijl er steeds minder rekening gehouden wordt met christenen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:35

wel gebedsruimtes voor andere nationaliteiten maar zwarte pieten ho maar :')

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:37

8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:39

Thesserd schreef:
En ik ben vorig jaar nog in Walibi geweest en ik heb helemaal geen last van een gebedsruimte. Nogmaals, het idee van tegenwoordig stoort mij enorm. Alles moet maar aangepast worden aan de moslims terwijl er steeds minder rekening gehouden wordt met christenen.

Het is een stilteruimte, voor iedereen die even een moment rust of bezinning wil hebben. Is toch fijn dat Walibi zo'n ruimte heeft voor iedereen die dat nodig heeft? :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:41

vuurneon schreef:
Thesserd schreef:

Het is een stilteruimte, voor iedereen die even een moment rust of bezinning wil hebben. Is toch fijn dat Walibi zo'n ruimte heeft voor iedereen die dat nodig heeft? :)

:') sorry hoor, maar voor rust en bezinning ga je niet naar Walibi.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:41

@ANightAway

"Wist je trouwens dat bewezen is dat mensen die racistisch zijn daarbij vaak ook minder intelligent zijn."

Voor mij gaat dat in ieder geval dus niet op, want met mijn IQ van 120 ben ik nog altijd bovengemiddeld intelligent. Sterker nog mijn zoon is van een islamiet en heb daarnaast jarenlange vriendschappen gehad met islamieten, maar mijn ogen zijn in die tijd toch echt wel opengegaan.

Suusje92

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:42

Waar blijft mijn kerk dan in dat park???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:45

Als jouw kerkgroep rendabel genoeg is kan je het altijd vragen hoor :D . Maar je mag de stilteruimte ook als katholiek gebruiken om te kunnen bidden :) .

Gruis

Anoeska27 schreef:
benangelique schreef:
2012

Maar dat willen ze niet lezen :D

Ik vraag me wel af hoeveel van de bokkers die hier zo op tegen zijn in de afgelopen 2 jaar in Walibi geweest zijn. En hoeveel last jullie van dit stiltecentrum hebben gehad bij die bezoeken.

Dus omdat het bericht uit 2012 is mogen we hier niet meer een interessante discussie voeren? Waarvan het onderwerp in essentie nog steeds actueel is?
Het 'geen last' argument vind ik overigens een bijzonder slechte. Wij hebben er ook geen last van als Putin alle Oekraïners daar af zou slachten, moeten we het dan maar gewoon laten gebeuren? :Y)

Voor de mensen die graag een land willen zien waar ze al behoorlijk aan het doorslaan zijn:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ities.html

Anoeska27

Suusje92 schreef:
Waar blijft mijn kerk dan in dat park???

Het stiltecentrum is voor alle gelovigen, dus jij kan er ook gewoon heen...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:46

hahaha heel grappig _O- _O-

of is fit echt?

antje_vip

Oke, het is dus een algemene stilteruimte. Maar zet dan niet in de topictitel "speciaal voor moslims"

Suusje92

Kwanyin schreef:
Als jouw kerkgroep rendabel genoeg is kan je het altijd vragen hoor :D . Maar je mag de stilteruimte ook als katholiek gebruiken om te kunnen bidden :) .

Het was meer sarcastisch bedoeld, maar dat vind ik dan wel weer goed, dan hoort het geen gebedsruimte voor moslims te heten, maar een gelovige gebedsruimte vind ik. Dit zodat alle geloven zich daar in kunnen terug trekken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:47

En nog wat, ik ben het niet eens over de status van vrouwen in de meeste moslim gemeenschappen. Eveneens dat ik (en heel Nederland verder) dat vond bij de SGP. Daar moest verandering in komen. Gaan we dat ook met z'n allen zeggen van moslimgroeperingen? Nee, want dan moeten we opeens dat opkomende geloof accepteren.

Overigens weten we allemaal dat niemand een stilteruimte nodig heeft, behalve om te bidden. Volgens mij zijn de enigen die overdag MOETEN bidden om het bidden toch echt Moslims :') theoretisch gezien is het voor iedereen, maar praktisch gezien wordt er straks alleen gebruik van gemaakt door Moslims. In ieder geval 99 van de 100.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 13-09-14 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:47

Gruis schreef:
Dus omdat het bericht uit 2012 is mogen we hier niet meer een interessante discussie voeren? Waarvan het onderwerp in essentie nog steeds actueel is?
Het 'geen last' argument vind ik overigens een bijzonder slechte. Wij hebben er ook geen last van als Putin alle Oekraïners daar af zou slachten, moeten we het dan maar gewoon laten gebeuren? :Y)

Voor de mensen die graag een land willen zien waar ze al behoorlijk aan het doorslaan zijn:

Maar wat voor last heb je nu van een stiltecentrum? Die kun je ook in ieder wooncentrum, verpleegtehuis en ziekenhuis vinden. Waarom mag het daar wel en bij Walibi niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:48

Thesserd schreef:
vuurneon schreef:

:') sorry hoor, maar voor rust en bezinning ga je niet naar Walibi.

Een moment van rust en bezinning, dus als een gezin even samen wil bidden omdat hun zoon kortgeleden is overleden en gek op Walibi was en dat even privé wil doen dan kan dat. Of om wat voor reden dan ook dat iemand er behoefte aan heeft (een autistische man bv die gek is op pretparken, maar ook tussendoor echt even behoefte heeft aan een prikkelarme plek om even op te laden). Dan kan dat.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:49

Anoeska27 schreef:
Gruis schreef:

Maar wat voor last heb je nu van een stiltecentrum? Die kun je ook in ieder wooncentrum, verpleegtehuis en ziekenhuis vinden. Waarom mag het daar wel en bij Walibi niet?

Heb ik ook geen last van. Heb ook geen last van de mensen die lijden aan hongersnood. Of AIDS. Of kanker. Heb ook geen last van Putin die Oekraïne binnenvalt en ook geen last van homohaters, want ik ben geen homo.
Dus allemaal vooral door laten gaan +:)+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:51

antje_vip schreef:
Oke, het is dus een algemene stilteruimte. Maar zet dan niet in de topictitel "speciaal voor moslims"

Omdat media sensatiebelust is... En iedereen alles wat de media zegt klakkeloos overneemt. Haast niemand die even zelf nakijkt of het een mini moskee is in walibi of een algemene stilteruimte. Nee, er word meteen geschreeuwd van dit kan niet en blabla. Blijkbaar kan het wel. Ding is er al een paar jaar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:51

Er zijn hier geen rellen uitgebroken, of protestacties gehouden door moslims omdat die vonden dat ze recht hadden op een moskee in een pretpark ofzo. Het is niet iets waar moslims voor gestreden hebben, waar ze vonden dat ze niet zonder kunnen. Ze hebben misschien enkel laten weten "jammer, maar wij passen voor jullie park, wij kunnen niet zo lang zonder bidden en dat is gewoon onpraktisch".

Het gaat louter om een bedrijf dat graag meer bezoekers wou trekken. En ondervond dat ze misschien wel een heel deel extra konden trekken, door een simpele gebedsruimte te zetten. Meer mensen die komen, meer tickets verkopen, meer omzet, uiteindelijk ook beter voor de werknemers. Het gaat zo'n pretpark echt niet om welke godsdiensten er in park rondlopen en wat hun behoeften zijn, ze hebben alleen een manier gezocht om meer tickets te kunnen verkopen. Het wordt hun door niemand verplicht of opgelegd, het is hun eigen vrijheid om dit aan te bieden. En gelukkig wonen wij in een land waar wij die vrijheid hebben, binnen de perken van het wettelijke.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:52

Waarom niet gewoon een bidruimte voor iedereen die daar behoefte aan heeft?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:53

Gruis schreef:

Dat is toch geen vergelijking??? Meen je dat nou serieus? Putin doet mensen pijn, ondanks dat wij er geen last van hebben, hij schaad andere mensen.

Van een stilteruimte in Walibi hebben we ook geen last.. Maar daar doen ze mensen ook geen pijn, daar bidden ze alleen maar.

Belachelijk kromme vergelijking.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:55

Vivian__ schreef:
Waarom niet gewoon een bidruimte voor iedereen die daar behoefte aan heeft?

Dat is het ook :P Maar ja hé sensatiekranten, anders krijg je er ook geen topic van een tiental pagina's mee gevuld 2 jaar na datum :D .

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:56

Voordat je begint tw schreeuwen graag even lezen. Het is namelijk ook helemaal geen vergelijking. :+ Het is een voorbeeld dat je, ondanks dat je ergens 'geen last' van hebt er best een negatieve mening over kan hebben. Er wordt gezegd dat als je er geen last van hebt, het dus ook eigenlijk geen probleem is. Dat klopt dus niet helemaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:57

%) En je dan maar scheel betalen aan de éntree.

Gelukkig houd ik niet van pretparken, maar dit gaat me te ver. Als je wil bidden blijf je maar thuis. _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:58

Sja voor Walibi is het puur een economische kwestie, maar inderdaad omdat, ondanks dat je er geen last van hebt kan je het nog wel een vervelende ontwikkeling vinden. Maarja, dat mag niet want we moeten tolerant zijn. Ik ben benieuwd of iedereen met die mening overal zo tolerant mee is.