Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:43

Mwahh, diende in maart een wortelkanaal in die ik op 70 euro na helemaal vergoed kreeg.
430 terug op 500 doen er niet veel na.
Het gewone werk volledig hoor incluis foto's.
Pil volledig, ook mijn andere (lastige) allergie medicijnen.

Kijk die grote in Houten oke ;)
maar daar betaal je ook naar

lor1_1984

Re: Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:47

Ik zit met het probleem dat als ik overstap dat ik geen aanvullende verzekeringen kan afsluiten ivm dat ik een te hoog risico ben op hoge kosten.
Ben nu bij Agis en daar kon ik toen nog wel aanvullend nemen, maar vrees dat als ik hem er nu afhaal dat het daarna ook niet meer mogelijk is.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:49

Hoe ver moet het nog gaan? Nog meer mensen in de schulden? Ze moeten is beter gaan nadenken. Ik zelf vind het vooral rot voor mensen die het al moeilijk hebben . Zoals de vrouw waar ik werk in de zorg . Zei heeft de hoogste ziektekostenverzekering en nog van verschillende medicijnen eigen bijdragen ( daar klaagt ze niet over). Nu heeft ze ook medicijnen voor migraine, deze zijn sinds kort veranderd van merk. Helaas kan ze niet tegen deze medicijnen ( hardkloppingen , uitslag), en zou ze graag haar oude weer willen. Denk je dat dat kan? Nee dat moet ze zelf betalen €62 voor 12 stuks. De apotheek mag dat nu beslissen. De verzekering zegt ga naar de dokter een briefje halen ( kost geld) en de apotheek zegt dat dat geen zin heeft want ze krijgt het toch niet vergoed. Net als een alarm waar ze €200 voor moet betalen en maandelijks nog een bedrag. Dat arme mens weet niet meer hoe ze het allemaal moet gaan betalen. En dan volgend jaar nog hogere ziektenkosten en eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:53

luffwinny schreef:
Hoe ver moet het nog gaan? Nog meer mensen in de schulden? Ze moeten is beter gaan nadenken. Ik zelf vind het vooral rot voor mensen die het al moeilijk hebben . Zoals de vrouw waar ik werk in de zorg . Zei heeft de hoogste ziektekostenverzekering en nog van verschillende medicijnen eigen bijdragen ( daar klaagt ze niet over). Nu heeft ze ook medicijnen voor migraine, deze zijn sinds kort veranderd van merk. Helaas kan ze niet tegen deze medicijnen ( hardkloppingen , uitslag), en zou ze graag haar oude weer willen. Denk je dat dat kan? Nee dat moet ze zelf betalen €62 voor 12 stuks. De apotheek mag dat nu beslissen. De verzekering zegt ga naar de dokter een briefje halen ( kost geld) en de apotheek zegt dat dat geen zin heeft want ze krijgt het toch niet vergoed. Net als een alarm waar ze €200 voor moet betalen en maandelijks nog een bedrag. Dat arme mens weet niet meer hoe ze het allemaal moet gaan betalen. En dan volgend jaar nog hogere ziektenkosten en eigen risico.

Daar gaan dus mijn haren van overeind staan.
Hulpbehoevend, veel medicatie en het geacht kabinet maar snijden in de gezondheidszorg.
WMO naar de gemeentes, dat wordt dus willekeur.
En maar roepen dat iedereen de zorg krijgt die men nodig heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:00

lor1_1984 schreef:
Ik zit met het probleem dat als ik overstap dat ik geen aanvullende verzekeringen kan afsluiten ivm dat ik een te hoog risico ben op hoge kosten.
Ben nu bij Agis en daar kon ik toen nog wel aanvullend nemen, maar vrees dat als ik hem er nu afhaal dat het daarna ook niet meer mogelijk is.

Hoezo? Niet elke verzekering doet aan een keuring. Ik kon zo ook makkelijk overstappen :) IZA werd mij veel te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:08

Alleen ONVZ doet aan keuring

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:20

@ morganlefay: ja daar word je toch verdrietig van , en dan is ze ook nog flink gekort in uren op haar zorg :( .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:06

lor1_1984 schreef:

Je kan je basis- en aanvullende verzekering onderbrengen bij verschillende verzekeraars. Voor de basisverzekering mag je niet geweigerd worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:27

Plien91 schreef:
lor1_1984 schreef:

Je kan je basis- en aanvullende verzekering onderbrengen bij verschillende verzekeraars. Voor de basisverzekering mag je niet geweigerd worden.

Het nadeel daarvan is wel dat als je alleen aanvullende dekkingen afsluit bij verzekeraar A en geen basisdekking, je aanvullende dekkingen vaak wel duurder zijn dan voor klanten die wél een basisverzekering hebben bij verzekeraar A.

Bovendien: bij sommige verzekeraars is er geen medische acceptatie voor de aanvullende dekkingen. Daar wordt je gewoon toegelaten ongeacht wat je mankeert.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:55

Nou voor de mensen die er al op hoopte.
Voor de bejaarden gaat de premie omhoog hoor volgens de plannen.
En geen extraatjes meer.
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die niet zien dat alles gaat verdwijnen.
Want ze laten ons langzaam aan het idee wennen door iedere keer iets af te knabbelen tot er niets meer overblijft.
Over een aantal jaar moet je jezelf gewoon verzekeren net als je auto verzekering, ben je niet verzekert dan krijg je geen of alleen de noodzakelijke hulp.
Heb je een ernstige ziekte jammer dan. Kun je de medicatie niet betalen dan houd het op.
Zo sociaal is Nederland. ;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:11

lady62 schreef:
En geen extraatjes meer.
Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die niet zien dat alles gaat verdwijnen.
Want ze laten ons langzaam aan het idee wennen door iedere keer iets af te knabbelen tot er niets meer overblijft.
Over een aantal jaar moet je jezelf gewoon verzekeren net als je auto verzekering, ben je niet verzekert dan krijg je geen of alleen de noodzakelijke hulp.
Heb je een ernstige ziekte jammer dan. Kun je de medicatie niet betalen dan houd het op.

Kom met een goed voorstel hoe het anders kan. En dan niet alleen voor het komende jaar, maar voor de komende tig jaar met vergrijzing en stijgende leeftijd door betere gezondheidszorg.

Natuurlijk is het niet leuk en zou het niet moeten kunnen, maar het moet uit de lengte of uit de breedte komen. En als iemand goede (betere) ideeen heeft dan ons kabinet, zou ik zeggen, gooi eens een balletje op! Want door met zijn alleen als Calimero te gaan staan piepen dat het niet eerlijk is, daar heeft niemand iets aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:13

lady62 schreef:
En geen extraatjes meer.

Bron?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:18

lady62 schreef:
En geen extraatjes meer.

De premie gaat niet omhoog... het belastingvoordeel die (bejaarden) mensen met een pensioen hebben wordt minder (dus zij houden straks netto minder over).
Maar niet voor de mensen met een laag inkomen (AOW/lager pensioen), maar alleen voor degene die een hoger inkomen hebben.

Dit wil niet zeggen dat dat niet vervelend is, zijn vaak mensen die moeite hebben gedaan om extra geld opzij te zetten voor hun pensioen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:24

Ik vind dat de ouderen het goed hebben in een verzorgingshuis. Er word veel gedaan met dank aan vrijwilligers, ze hebben goed te eten. Activiteiten alom. Ze kunnen elke dag douchen. Op zondag hebben ze zelfs altijd gestoofde appeltjes met een luxe stukje vlees. Kun je van veel zorginstellingen niet zeggen. Als wij dadelijk oud en grijs zijn hebben we geen recht meer op zorg, zijn er geen zorginstellingen meer maar alleen verpleeghuizen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:29

Rocamor schreef:
lady62 schreef:
En geen extraatjes meer.

Kom met een goed voorstel hoe het anders kan. En dan niet alleen voor het komende jaar, maar voor de komende tig jaar met vergrijzing en stijgende leeftijd door betere gezondheidszorg.

Natuurlijk is het niet leuk en zou het niet moeten kunnen, maar het moet uit de lengte of uit de breedte komen. En als iemand goede (betere) ideeen heeft dan ons kabinet, zou ik zeggen, gooi eens een balletje op! Want door met zijn alleen als Calimero te gaan staan piepen dat het niet eerlijk is, daar heeft niemand iets aan.

Hoe het anders kan is toch niet zo moeilijk gewoon de boel terug draaien.
Ging dat maar.
Sins de boel te privatiseren is er een heleboel mis gegaan omdat er nu winst moet worden gemaakt.
Ik hoor mensen elkaar na praten dat het niet anders kan.
Kom op zeg en natuurlijk zullen we iets meer moeten betalen voor de zorg.
Maar deze bedragen betalen we alleen omdat onze zorgverzekeraars winst moeten maken en dat is het probleem.

En dat de bejaarden meer moeten gaan betalen hoorde ik op de tv.
Op Prinsjesdag horen we meer.

En als wij oud zijn bestaan er waarschijnlijk geen verzorgingstehuizen meer want dat zijn ze nu al aan het afbouwen.
Dan zit je thuis en moeten je kinderen je verzorgen als je ze hebt tenminste.
Anders vraag je het maar aan een vrijwilliger of de buren. |(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:29

@purny
Dit gaat niet over mensen in verzorgingstehuizen, maar 65+ die een "goed" pensioen hebben opgebouwd (van hun eigen geld..).
Zij houden straks netto minder over.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:29

lady62 schreef:
Hoe het anders kan is toch niet zo moeilijk gewoon de boel terug draaien.
Ging dat maar.
Sins de boel te privatiseren is er een heleboel mis gegaan omdat er nu winst moet worden gemaakt.
Ik hoor mensen elkaar na praten dat het niet anders kan.
Kom op zeg en natuurlijk zullen we iets meer moeten betalen voor de zorg.
Maar deze bedragen betalen we alleen omdat onze zorgverzekeraars winst moeten maken en dat is het probleem.
|(

Prima, ga hier draagkracht voor zoeken. Benader kamerleden met verzoek om kamervragen, laat eea doorrekenen. Zoek medestanders (1 mens alleen komt niet zover). Of laat je hiermee helpen. Start een petitie, maak het wereldkundig whatever.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:35

Rocamor: er zijn best plannen hoor, die realistischer zijn en beter werken, en ook nog goedkoper zijn, zeker op langere termijn.

Alleen - de politieke partijen vertegenwoordigen helemaal niet de beste belangen voor het volk. Een heel groot deel zit daar voor eigen belangen: als mens, als (toekomstig) directeur / commissaris op een belangrijke positie... ze doen dingen die handig zijn voor zichzelf en hun directe kennissen en vrienden, en voor de mensen waar ze wat aan hebben. In een goede democratie zouden ze daarop afgerekend worden door de kiezers... maar wij doen dat om een of andere reden niet, en de mensen in de politiek weten dat: gewoon vriendelijk glimlachen en meestal waait de verontwaardiging al snel over, en kun je dus gewoon je gang gaan.

DAT moet er veranderen, dat wij als volk duidelijk maken wat we willen. Dat is waar democratie om gaat - dat wij daar zelf inspraak in hebben.

Het zou overigens ook schelen als de media niet zo kritiekloos alles overschrijft.

Maar de feiten zijn simpel: het beleid tot nu toe heeft de zorg een stuk duurder gemaakt, niet tot betere zorg geleid, heeft voor een aantal problemen gezorgd (tot het punt dat niemand, inclusief de accountants, nog maar durven te gokken wat de budgetten zijn en of de jaarrekening wel of niet kan kloppen), er is een geneesmiddelenindustrie waar de omzet in marketing groter is dan in research, en we hebben wereldwijd genoeg voorbeelden waarom een goede, goedkope en toegankelijke gezondheidszorg voor iedereen, rijk en arm, gezond en ongezond, beter is dan steeds meer schrappen en snijden.

Wij moeten met z'n allen besluiten dat niet meer te pikken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:48

@Shadow: Hoe wil je dat gaan doen? Zolang heel NL alleen thuis een grote mond heeft en niet een zwaar offensief gaat plegen tegen dit kabinet blijven ze gewoon doorgaan. We moeten eigenlijk het eens gaan aanpakken op een Project X manier...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:23

Ik ben benieuwd naar die toegankelijke, betaalbare zorg voor iedereen, wereldwijd :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:36

Wereldwijd gaat nog niet lukken, maar het gaat hier om het nationale beleid :)

(Maar: schaf medicijnpatenten af, toom de beinvloeding van de zorgindustrie in, en bezin op wat nodig is, dat is al een aardig begin voor de wereld.)

Binnen Nederland: zorg is geen markt, en moet dus gauw weer terug genomen worden waar het hoort: in een dialoog tussen ons als burgers en patienten, artsen en ons als belastingbetaler. Allemaal wij dus. Nu hebben we nauwelijks echte inhoudelijke discussie, van die ouderwetse met cijfers en argumenten... Wat goede zorg is en wat wenselijke zorg is wordt helemaal uit het zicht besloten, en ook de kosten zijn een groot mysterie van schimmige dealtjes en complexe berekeningen die eigenlijk niemand meer kan doorgronden. (En dus weet niemand of ze ergens op slaan.)
De keuze die je kunt maken beperkt zich tot een paar verzekeraars, en die zorgen heel nadrukkelijk dat ze in niks teveel van elkaar afwijken, waardoor er nauwelijks keuze is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:44

Shadow0 schreef:
(Maar: schaf medicijnpatenten af, toom de beinvloeding van de zorgindustrie in, en bezin op wat nodig is, dat is al een aardig begin voor de wereld.)

Effe volledig OT: Ik dacht echt, jemig mens doe normaal. Hoezo schaf medicijnpatienten af? wat nu weer, hoe wil je dat doen? Allemaal afschieten? Bewijs dat ik bijziend ben is bij deze geleverd
:+
wordt tijd dat ik mijn lenzen eens ga ophalen geloof ik
;(
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 04-09-14 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:46

Anders gesteld, welk land heeft goede, betaalbare zorg?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:51

Electra63 schreef:
Anders gesteld, welk land heeft goede, betaalbare zorg?

Noorwegen, Zweden, Groot-Brittanie
moet ik even doorgaan?
:P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:54

Maar wat zijn dan daar de kosten? Want betaalbaar is natuurlijk ook een relatief begrip. Als je normaal weinig kosten hebt, maar ineens een enorm bedrag moet betalen omdat je in het ziekenhuis beland... Dan is het toch niet zo goedkoop.