Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:Shadow0, ik breng begrip op voor de gewone mensen in Gaza, daar heb ik het ook niet over. Eenzijdig beeld? Misschien, maar zijn daarom de filmpjes en de foto's die ze plaatsen leugens? Dacht het niet. En wat je in je laatste alinea zegt, Israel MOET zich verdedigen. Als ze de vuile trucjes van Hamas laten voor wat ze zijn, dan bestaat er straks geen Israel meer. En dus gooien ze bommen, na een waarschuwing vooraf. En zelfs gewone burgers van Gaza hebben daar begrip voor, zoek maar eens op filmpjes op het internet.
Het antisemitisme hier op bokt verbaasd mij die Cesario voorop en ook een beheerdster die oogkleppen voor heeft..
Ben zelf joods van de tweede generatie en als ik bedenk dat hier door idd deze twee en een papagroom dit soort leuzen worden geroepen ben ik bang om zelfs in Nederland Joods te zijn
Dit is een PBtje dat ik kreeg van iemand die ik niet ken.... Zou tot nadenken moeten stemmen.
Shadow0 schreef:Hahahatsjoe: ik vind het geen zuivere manier van discussieren als jij mensen gaat vragen om meningen die jij dan weer gaat plaatsen, waar je dan vervolgens weer geen verantwoording voor neemt omdat het jouw woorden niet zijn.
hahahatsjoe schreef:En dat het niet aan Israel ligt dat er geen vrede is.
hahahatsjoe schreef:Tsjongejonge wat een vooroordelen weer, ik kreeg een spontaan PBtje omdat iemand het met mij eens was maar het niet in het topic wilde plaatsen omdat ze bang was veroordeeld te worden...
Citaat:En niemand hoeft verantwoording af te leggen over die tekst, er staat nl. niets verkeerds in maar het gevoel van iemand... Met haar toestemming geplaatst overigens.
Citaat:En op wat voor manier zou het filmpje over de geschiedenis van Israel gemanipuleerd zijn, op welke manier is een filmpje waarbij Hamas duidelijk zichtbaar kinderen als schild gebruikt gemanipuleerd of die van iemand van Hamas die in een TV uitzending het menselijke schild promoot? Leg dat eens uit...
hahahatsjoe schreef:Shadow0 schreef:Hahahatsjoe: ik vind het geen zuivere manier van discussieren als jij mensen gaat vragen om meningen die jij dan weer gaat plaatsen, waar je dan vervolgens weer geen verantwoording voor neemt omdat het jouw woorden niet zijn.
maaikemuis, jij hebt niets te accepteren. De staat Israel bestaat en daar kun jij gelukkig niets aan doen. Dat het terecht is dat de staat Israel bestaat kun je zien in het filmpje van die Amerikaanse professor, dan zie je hoe het werkelijk zit met de geschiedenis van dit land en dit conflict. En dat het niet aan Israel ligt dat er geen vrede is. Merkwaardig genoeg neemt blijkbaar niemand de moeite om dit filmpje te bekijken, terwijl iedereen in dit topic wel een mening heeft over het conflict...
hahahatsjoe schreef:Shadow0, ik wordt een beetje moe van jou eerlijk gezegd. Je kletst uit je nek. Heb nooit gevraagd om een reactie aan iemand, hoe kan ik om een reactie vragen aan iemand die ik niet ken en van wie ik voor dat PBtje niet eens wist dat ze bestond?
Citaat:Dat jij de filmpjes waarvan ik de link postte vergelijkt met het soort filmpjes wat jij kennelijk ziet, zieke filmpjes, dat laat duidelijk zien dat jij niet snapt waar het om gaat. En degenen die mijn links bekeken hebben snappen wat ik bedoel.
Citaat:En voor er iemand over begint: mijn enige vaste standpunt is dat Israel zich mag verdedigen.
Citaat:Maar nogmaals, bekijk nu dat filmpje van die Amerikaanse profesor eens, dat maakt veel duidelijk over hoe makkelijk het conflict uitgelegd kan worden maar hoe moeilijk het op te lossen is.
hahahatsjoe schreef:En dat Israel de onderdrukker is, sorry maar daar zakt mijn broek van af. Israel verdedigt zich, onderdrukt niemand. Andere mening? Ik hoor het graag, met uitleg wat ze onderdrukken en hoe.
Thesserd schreef:Israël gaat echt te ver... Het is aan Israël om de verstandigste te zijn. Maar aan de andere kant maakt Hamas hier ook volledig gebruik van en de pers hapt maar al te graag toe.
Stop dan met het verbieden van vluchtenden, stop dan met het verspreiden en verstoppen van al je grote wapens in drukbevolkte gebieden en in tunnels en stop met het verbreken van wapenstilstanden etc etc etc.
Just saying, Hamas vind ik minstens net zo slecht als Israël.
Ik vraag me af of dit ooit opgelost gaat worden. Inderdaad, je zal maar Palestijn in Gaza zijn...
Waarom laten ze Gaza niet gewoon voor wat het is. Als het daarna alsnog mis gaat (in de zin van, raketaanvallen door Hamas etc), kan je altijd nog over gaan op een plan B lijkt mij![]()
Wat ik overigens wel mooi vind aan dat Breaking the Silence bijvoorbeeld. Dit [b]kan gewoon als Jood zijnde bijvoorbeeld. Stel je gaat als Palestijn protesteren tegen Hamas, wat gebeurt er dan?[/b] En dat is heel eerlijk gezegd één van de redenen waarom ik zo'n vreselijke hekel heb aan het radicale Islam geloof. Daarmee ook één van de redenen waarom ik geneigd ben snel 'tegen' iets Islamitisch-gerelateerd te zijn. Dan heb ik het uiteraard niet over alle gewone mensen, moslim, christelijk, joods of wat dan ook.
En thanks voor je info en links Nic!
Thesserd schreef:Wat ik bedoel met, wat verwacht wordt van de buitenwereld: inmiddels vindt iedereen het namelijk wel 'normaal' hoe extreme islamieten zich gedragen. Denk aan ISIS en de christenen die massaal vervolgd en gedood worden.
Sja, dat is nou eenmaal een extremistische moslimgroep, dus dat gaat gewoon zo. Toch?