Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Junia schreef:Ik snap dat als je zelf kinderen hebt dit filmpje heel veel bij je oproept en dat je van harte hoopt dat jou of je kind nooit zoiets overkomt, maar als je goed voor je kind zorgt gebeurt dit niet.
Dat is NIET waar. Er zijn meerdere situaties waarin jeugdzorg onterecht heeft ingegrepen en waar helemaal niets aan de hand bleek.
Een recent voorbeeld: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/22/jeu ... je-spelen/
NIKS aan de hand, prima zorgen voor je kind, en toch een beschuldiging van 'emotionele verwaarlozing' aan je broek.
vuurneon schreef:Junia schreef:Ik heb liever dat er een keer te vaak wordt ingegrepen dan een keer te weinig, maar ik geloof dat ik daarin niet veel medestanders zal hebben.
Ik zie liever beide niet omdat het wel om een kind gaat en het kind ook schade op kan lopen door die keer te vroeg (te vroeg = onnodig).
Om die reden zou ik ook echt niet bij BJZ willen werken. De timing is moeilijk en je doet het nooit goed; ouders zijn nooit happy, kinderen doe je er geen plezier mee(want kinderen zijn loyaal aan de ouders) dus nee bedankt...
Shadow0 schreef:En dan kun je het gedrag ook anders zien: iemand die aan het einde van haar latijn is, die al verschrikkelijk veel spanning heeft moeten doorstaan en gewoon niet meer in alle rust en vertrouwen dit soort dingen op kan vangen.
Junia schreef:Dat is precies wat zij wil dat mensen zien. Hoe moeilijk zij het wel niet heeft. Dat ze in haar missie slaagt maakt me echt kotsmisselijk.
Citaat:Overigens neem ik jou niet kwalijk dat je het gelooft. Bijna iedereen gelooft het. Dat maakt alleen wel dat de moed me soms in de schoenen zakt en dat ik vrees dat de kleine Hans straks echt weer doodleuk wordt teruggeplaatst bij die vrouw.
vencedor schreef:Daarnaast zijn kinderen hartstikke loyaal ongeacht wat ze aangedaan wordt. En kind kan ook goed flink.beinvloed zijn door mama. Dus die filmpjes ijn schrijnend maar geloof niet dat dit het hele verhaal is..
smurffie schreef:Verder zie ik op het filmpje in de op een verder gevorderd gesprek waar al bevestigd word dat de rechter dit besluit genomen heeft. In dat geval weet de moeder waarom het kind uit huis gaat en heeft ze de tijd gehad om dit op een rustige manier aan haar kind te vertellen.
spoekie schreef:Shadow.. Ook een spoed uithuisplaatsing wordt niet na 1 telefoongesprek al gedaan.. Dan zijn er al eerdere gesprekken geweest en is er wel al lang besproken wat er niet goed gaat binnen het gezin.. Dus het is niet dat moeder niet weet wat er misgaat... Vaak is uithuisplaatsing al wel besproken.. Dus het is niet zo dat moeder kon denken dat alles goed ging en bjz stiekem dit aan zit te vragen.. Er wordt echt al genoeg met de moeder gesproken voor ze tot actie overgaan.
Sharani schreef:Wat ik mij afvraag, hebben de gene die hier vinden dat het goed is dat dit kind uit huis is geplaatst zelf kinderen? Denk n.l. niet dat je je de impact hiervan kan voorstellen als je die niet hebt.
savanna04 schreef:persoonlijk zou ik zelf met kids liever in een tentje wonen en veilig zijn dan een procedure beginnen voor de alimentatie om wat meer centen te hebben
NoName126 schreef:En niet te vergeten dat dit filmpje heel Hansjes leven online staat. Vergis je niet in de impact die dat kan hebben op iemands leven.