purny schreef:Ik zeg terugsturen die lui.
Wie bedoel je precies met 'die lui'?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Degene die zijn begonnen met vechten.
rapido schreef:Ik zelf vraag me altijd af hoe lang de asiel zoekers (willen) blijven!? Gaan ze ooit nog eens terug?
Er komen er zo veel binnen, die kun je toch maar niet allemaal onderdak, bed, bad,eten bieden voor onbepaalde tijd!?
Of die mensen hier nou gelukkiger worden vraag ik me ook wel eens af. Lopen meest met hun ziel onder de arm...tenminste, hier in onze omgeving.
Ik vind het erg triest als je moet vluchten uit je land van geboorte maar velen zijn toch ook wel geluk zoekers in mijn ogen!
OsMo schreef:Ik heb alleen pagina 1,2 en deze laatste gelezen.
Ik moet mijn best foe om niet middels mijn emoties te reageren.
Het doet mij nog al wat hoeveel bokkers zo'n harde mening hebben.
Nu heb ik niets op een afwijkende mening maar zorg dat je niet vanuit je eigen beleef wereld een mening formuleerd die kwetsend over kan komen.
Lees je in hoe een asiel procedure werkt.
Een buitenlandse die van uit een onveilig land naar Nederland toe komt moet zich melden bij het AC.
Dat is een aanmeld centrum.
Daarna gaan ze naar een OC = opvang centrum.
Ze krijgen dan een W-document.
Wat betekend dat iemand in afwachting is van een beslissing op de asiel aanvraag.
Zo iemand noem je dan asielzoeker.
Zolang er geen beslissing is verblijven deze mensen in het azc (asielzoekerscentrum).
Het vluchtverhaal moet eerst na getrokken worden en daar gaat vaak veel tijd in zitten omdat veel mensen geen indentiteitsgegevens hebben.
Het kan dus zomaar zijn dat deze mensen een jaar in een azc zitten.
Sommige uiterste gevallen zelfs 5 jaar.
Al die tijd mogen ze niet werken, hoewel een flink aantal grasg wil.
Zodra een beslissing is genomen dat iemand mag blijven krijgt diegene een vluchtelingstatus.
Diegene is dan geen asielzoeker meer maar erkend als vluchteling.
Pas dan krijgt zo iemand een huurhuus toegewezen.
Ze ontvangen dan een lening van 2000 euro waarvan ze de noodzakelijke dingen behoren te kopen als wasmachiene, koelkast, bed, gastel etc.
Alleen de wasmachiene mogen ze nieuw kopen, de rest tweedehands omdat ze anders niet uit komen met het geld.
Vervolgens moeten ze verplicht Nederlandse les volgen.
Nu heb je nog verschil tussen vergunningen.
Je hebt een verblijfstatus van bepaalde tijd (= 1 jaar) waarop dan opnieuw word gekeken of er nog sprake is van rechtmatig verblijf. (Is het nog steeds onveilig in het land van herkomst)
En je hebt status voor onbepaalde tijd. Dat betekend dat iemand voor altijd in Nederland mag blijven.
In deze situatie mogen ze de Nederlandse nationaliteit aanvragen.
Mijn mening is dat zolang ik zelf graag mijn heil zou zoeken in een ander land mocht het in Nederland onveilig worden ik het huichelaarachtig/schijnheilig van mezelf zou vinden dat asielzoekers hier dat van mij niet zouden mogen.
saddledancer schreef:OsMo, ik vind dat jij ook heel mooi (en rustig) verwoord wat ik voel
waar ik ook heel veel moeite mee heb is mensen die zeggen 'dan gaan ze maar weer terug naar Hun eigen land als t weer kan'
veel vluchtelingen hebben kinderen, het zijn hele gezinnen. Als die kids Komen als ze 1/2/3 jaar oud zijn, kunnen ze zich niets herinneren van Hun thuisland. Deze kinderen gaan hier maar school, hebben hier vriendjes, spreken de Taal, spreken vaak amper of niet eens Hun eigen Taal, kennen het land niet, kennen de gebruiken vaak niet, zijn volledig aangepast aan de nederlandse cultuur. Moet je Dan maar zeggen 'inpakken en wegwezen' ? Wat zou jij doen als je in deze mensen Hun schoenen stond.
Blue_Eyes schreef:Van een uitkering kun je echt de dingen die jij noemt niet betalen hoor, sorryDaar moet meer achter zitten. Al is het maar dat de kinderen werken voor de iPhone en de merkkleding gekregen is van het nichtje van de schoonzus van de buurvrouw (want zo gaat het vaak wel).