Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:30

purny schreef:
Ik zeg terugsturen die lui.

Wie bedoel je precies met 'die lui'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:30

purny schreef:
Ik zeg terugsturen die lui.

Welke lui? Nogal een breed begrip.

purny

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:31

Degene die zijn begonnen met vechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:50

purny schreef:
Degene die zijn begonnen met vechten.

Ook als terugsturen vrijwel zeker betekent dat iemand vermoord wordt in het land van herkomst? Of gemarteld?
En de kinderen van die persoon? Of de partner? Ook terug? Of mogen die dan wel blijven?
En maakt het wat uit wat de aanleiding van de vechtpartij is? Of is het gewoon: vechten is altijd exit?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:54

Ik vind je moet je hier maar gedragen. Nederland is veel te tolerant in dit soort zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:58

purny schreef:
Ik vind je moet je hier maar gedragen. Nederland is veel te tolerant in dit soort zaken.

Oké. Ik vind ook dat mensen zich moeten gedragen. :) Maar wat is nou je antwoord op mijn vragen?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:02

Ik vind het sowieso raar dat er in 1 dorp 400 mensen wonen en er gewoon 1500 asielzoekers zijn.
Vind het heel erg maar als die landen niet veranderen dan is er straks helemaal geen plaats meer want dan komen alle inwoners hier behalve de radicalen.
En ik vind dat mensen die naar landen gaan om zich aan te sluiten bij IS gewoon helemaal niet meer terug mogen komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:03

Dat is je antwoord op je vragen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik vraag me eigenlijk vooral af wat de oorzaak van die vechtpartij was. Eerst dat maar eens uitzoeken, dan sancties treffen. Welke absoluut niet tot resultaat mogen hebben dat personen vermoord/gemarteld/verkracht/e.d. wordt in eigen land.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

purny schreef:
Dat is je antwoord op je vragen.

Wauw, een vechtpartij is dus genoeg reden om teruggestuurd te worden naar het land waar je je leven niet zeker bent... Just... Wow.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:17

Je behoort je gewoon te gedragen als je ergens te gast bent. Nederland is te vol, zelfs de mensen mogen in een huurhuis gaan zitten terwijl de wachtlijsten voor een huurwoning al ellenlang zijn. De mensen krijgen gratis zorg, gratis onderdak en geld. En ze kopen er een iphone voor.
Als ik in een vechtpartij beland in een land waar ik te gast bent word er echt niet zo zachtjes met me om gegaan dan mag ik gewoon vertrekken en krijg ik een verbod. Nederland is te soft geworden met het opvangen van mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:21

Is dat zo? Heb je daar ervaring mee of denk je dat maar omdat het zo tof klinkt als argument om Nederland nog even een trap na te geven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:30

Drie vragen over asielzoekers in corporatiewoningen

Zoals u misschien weet uit het nieuws is er een extra grote toestroom aan vluchtelingen. Dit zijn vaak mensen die uit een oorlogssituatie komen. Nederlandse gemeenten merken dit ook; zij moeten snel op zoek zijn naar geschikte huisvesting.
In Nederland is de huisvesting van asielzoekers met een verblijfsvergunning centraal geregeld. Deze mensen noemen we vergunninghouders. Zij hebben het recht om in Nederland te blijven en daarmee ook recht op volwaardige woonruimte.

Iedere gemeente is verplicht voor het COA, het Centraal Orgaan opvang asielzoekers, huisvesting voor een aantal gezinnen te vinden. Daarover maakt de gemeente afspraken met de woningcorporaties.

Lukt het om voldoende woningen te vinden?
Sociale huurwoningen zijn schaars. Daarom wordt het steeds moeilijker voor de gemeente en de corporaties om tijdig te voldoen aan de verplichting van het Rijk om alle vergunninghouders te huisvesten.

Wordt er ook gekeken naar andere oplossingen?
Er is gekeken naar alternatieven. Bijvoorbeeld of er meerdere huishoudens in één woning kunnen worden ondergebracht. Ook is er gedacht over tijdelijke huisvesting.
Die alternatieven zijn vooralsnog afgevallen. Vergunninghouders hebben, net als andere inwoners, recht op volwaardige huisvesting en moeten ook op die manier worden gehuisvest.

Wat vinden jullie van de aantallen die op jullie af komen? Volgend jaar verdubbelt het aantal asielzoekers ongeveer dat een woning nodig heeft.
De Sociale Verhuurders Haaglanden (SVH) maakt zich zorgen over de grote toename van het aantal te huisvesten vergunninghouders. Door landelijk beleid (de verhuurderheffing voor corporaties, inkomensafhankelijke huurverhogingen) is er steeds minder vrijkomend aanbod aan huurwoningen. Tegelijkertijd is er steeds meer vraag naar geschikte sociale huurwoningen. Dat heeft met de crisis te maken, maar ook met alle mensen met een zorgbehoefte die langer thuis (moeten) blijven wonen. De groeiende groep vergunninghouders komt daar nu bij. Zo wordt de wachttijd voor een geschikte sociale woning voor iedereen groter. Ook voor de vluchtelingen,die dus vaak uit een oorlogsgebied komen.

Daarom kom ik niet snel in aanmerking voor een huurwoning. Stop die mensen in een zorgcentrum dat dicht gaat, in kantoorpanden die leegstaan of in andere dingen maar laat ons gewoon ook eens sneller doorstromen naar een huurwoning.

Ik heb niks tegen asielzoekers, maar ze krijgen wel alles, gratis zorg terwijl de Nederlanders soms niet eens hun eigen medicijnen kunnen betalen. Van mij mogen ze hier gerust zitten al is het maar ver van mijn bed af. En schoppen ze rottigheid dan mogen ze ook regelrecht terug naar land van herkomst. En ik ben niet racistisch hoewel sommige mensen dat misschien vinden. Ik heb alleen een andere kijk op dingen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:38

Okay ik heb alleen pagina 1 en 13 gelezen, maar wow. Wat een misselijkmakende reacties lees ik hier zeg.
denk je nou echt dat deze mensen voor Hun lol Hun Leven in de waagschaal leggen Om Te vluchten naar een beter Leven?
daarbij is het trouwens grappig dat andere landen helemaal niet zoveel problemen hebben met vluchtelingen. Neem nou bijv. Hier in England. Als jij in England komt, krijg je de hoognodige eerste levensbehoeften, daarna krijg jij al je informatie in het Engels. Al je aanvragen, moet jij in het Engels doen. Wil je dus iets? Zul je Engels moeten leren spreken. Zo leren mensen in no time de Taal en gebruiken van een land. Idem dito in duitsland, frankrijk, belgie volgens mij ook, en andere omliggende landen. Nederland verpest het voor zichzelf. Dat is geen tolerantie, want zo tolerant zijn jullie met zijn Allen niet hoor. Het nederlandse vluchtelingen beleid staat bekend als inhumaan, en intolerant. Is dat iets Om trots op Te zijn? Denk het niet. En deze vluchtelingen, maar ook immigranten, doen meestal de banen waar nederlanders Hun neus voor ophalen, voor een loon waar nederlanders je voor uit zouden lachen. Ik denk niet dat veel nederlanders staan Te springen Om vuilnisman Te zijn, strastveger, schoonmaker. Dat zijn de banen die deze mensen doen, en daarbij wonen ze vaak in achterstandswijken in flats van een paar vierkante meter, als ze dat geluk al hebben. Jouw hbo (of zelfs mbo) baantje Komen ze echt niet 'stelen' hoor, of jouw twee onder 1 kap huisje (of zelfs een rijtjeshuis of normale flat kunnen ze vaak alleen van dromen) en doen ze dit wel? Dan zijn het dus blijkbaar prima functionerende, werkende, nederlands sprekende, belastingbetalende burgers, en heb je dus sowieso het recht niet Om ze af Te zeiken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:22

Ik zelf vraag me altijd af hoe lang de asiel zoekers (willen) blijven!? Gaan ze ooit nog eens terug?
Er komen er zo veel binnen, die kun je toch maar niet allemaal onderdak, bed, bad,eten bieden voor onbepaalde tijd!?
Of die mensen hier nou gelukkiger worden vraag ik me ook wel eens af. Lopen meest met hun ziel onder de arm...tenminste, hier in onze omgeving.
Ik vind het erg triest als je moet vluchten uit je land van geboorte maar velen zijn toch ook wel geluk zoekers in mijn ogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:29

Ik heb alleen pagina 1,2 en deze laatste gelezen.
Ik moet mijn best foe om niet middels mijn emoties te reageren.
Het doet mij nog al wat hoeveel bokkers zo'n harde mening hebben.
Nu heb ik niets op een afwijkende mening maar zorg dat je niet vanuit je eigen beleef wereld een mening formuleerd die kwetsend over kan komen.
Lees je in hoe een asiel procedure werkt.

Een buitenlandse die van uit een onveilig land naar Nederland toe komt moet zich melden bij het AC.
Dat is een aanmeld centrum.
Daarna gaan ze naar een OC = opvang centrum.
Ze krijgen dan een W-document.
Wat betekend dat iemand in afwachting is van een beslissing op de asiel aanvraag.
Zo iemand noem je dan asielzoeker.
Zolang er geen beslissing is verblijven deze mensen in het azc (asielzoekerscentrum).
Het vluchtverhaal moet eerst na getrokken worden en daar gaat vaak veel tijd in zitten omdat veel mensen geen indentiteitsgegevens hebben.
Het kan dus zomaar zijn dat deze mensen een jaar in een azc zitten.
Sommige uiterste gevallen zelfs 5 jaar.
Al die tijd mogen ze niet werken, hoewel een flink aantal grasg wil.
Zodra een beslissing is genomen dat iemand mag blijven krijgt diegene een vluchtelingstatus.
Diegene is dan geen asielzoeker meer maar erkend als vluchteling.
Pas dan krijgt zo iemand een huurhuus toegewezen.
Ze ontvangen dan een lening van 2000 euro waarvan ze de noodzakelijke dingen behoren te kopen als wasmachiene, koelkast, bed, gastel etc.
Alleen de wasmachiene mogen ze nieuw kopen, de rest tweedehands omdat ze anders niet uit komen met het geld.
Vervolgens moeten ze verplicht Nederlandse les volgen.

Nu heb je nog verschil tussen vergunningen.
Je hebt een verblijfstatus van bepaalde tijd (= 1 jaar) waarop dan opnieuw word gekeken of er nog sprake is van rechtmatig verblijf. (Is het nog steeds onveilig in het land van herkomst)
En je hebt status voor onbepaalde tijd. Dat betekend dat iemand voor altijd in Nederland mag blijven.
In deze situatie mogen ze de Nederlandse nationaliteit aanvragen.

Mijn mening is dat zolang ik zelf graag mijn heil zou zoeken in een ander land mocht het in Nederland onveilig worden ik het huichelaarachtig/schijnheilig van mezelf zou vinden dat asielzoekers hier dat van mij niet zouden mogen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:44

rapido schreef:
Ik zelf vraag me altijd af hoe lang de asiel zoekers (willen) blijven!? Gaan ze ooit nog eens terug?
Er komen er zo veel binnen, die kun je toch maar niet allemaal onderdak, bed, bad,eten bieden voor onbepaalde tijd!?
Of die mensen hier nou gelukkiger worden vraag ik me ook wel eens af. Lopen meest met hun ziel onder de arm...tenminste, hier in onze omgeving.
Ik vind het erg triest als je moet vluchten uit je land van geboorte maar velen zijn toch ook wel geluk zoekers in mijn ogen!

waarom niet -O- Dat ben je m.i. verplicht aan je medemens... Wees blij dat wij het kunnen.

En gelukszoekers... tja, wij zijn gelukkig hier geboren, maar als het hier niet zo geweldig was als we het hier hebben zou je toch ook je geluk elders willen zoeken? Trouwens, heel veel mensen doen dat al vanuit NL ;) Dus waarom andere mensen niet...

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:45

OsMo, ik vind dat jij ook heel mooi (en rustig) verwoord wat ik voel :j

waar ik ook heel veel moeite mee heb is mensen die zeggen 'dan gaan ze maar weer terug naar Hun eigen land als t weer kan'
veel vluchtelingen hebben kinderen, het zijn hele gezinnen. Als die kids Komen als ze 1/2/3 jaar oud zijn, kunnen ze zich niets herinneren van Hun thuisland. Deze kinderen gaan hier maar school, hebben hier vriendjes, spreken de Taal, spreken vaak amper of niet eens Hun eigen Taal, kennen het land niet, kennen de gebruiken vaak niet, zijn volledig aangepast aan de nederlandse cultuur. Moet je Dan maar zeggen 'inpakken en wegwezen' ? Wat zou jij doen als je in deze mensen Hun schoenen stond.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:49

OsMo schreef:
Ik heb alleen pagina 1,2 en deze laatste gelezen.
Ik moet mijn best foe om niet middels mijn emoties te reageren.
Het doet mij nog al wat hoeveel bokkers zo'n harde mening hebben.
Nu heb ik niets op een afwijkende mening maar zorg dat je niet vanuit je eigen beleef wereld een mening formuleerd die kwetsend over kan komen.
Lees je in hoe een asiel procedure werkt.

Een buitenlandse die van uit een onveilig land naar Nederland toe komt moet zich melden bij het AC.
Dat is een aanmeld centrum.
Daarna gaan ze naar een OC = opvang centrum.
Ze krijgen dan een W-document.
Wat betekend dat iemand in afwachting is van een beslissing op de asiel aanvraag.
Zo iemand noem je dan asielzoeker.
Zolang er geen beslissing is verblijven deze mensen in het azc (asielzoekerscentrum).
Het vluchtverhaal moet eerst na getrokken worden en daar gaat vaak veel tijd in zitten omdat veel mensen geen indentiteitsgegevens hebben.
Het kan dus zomaar zijn dat deze mensen een jaar in een azc zitten.
Sommige uiterste gevallen zelfs 5 jaar.
Al die tijd mogen ze niet werken, hoewel een flink aantal grasg wil.
Zodra een beslissing is genomen dat iemand mag blijven krijgt diegene een vluchtelingstatus.
Diegene is dan geen asielzoeker meer maar erkend als vluchteling.
Pas dan krijgt zo iemand een huurhuus toegewezen.
Ze ontvangen dan een lening van 2000 euro waarvan ze de noodzakelijke dingen behoren te kopen als wasmachiene, koelkast, bed, gastel etc.
Alleen de wasmachiene mogen ze nieuw kopen, de rest tweedehands omdat ze anders niet uit komen met het geld.
Vervolgens moeten ze verplicht Nederlandse les volgen.

Nu heb je nog verschil tussen vergunningen.
Je hebt een verblijfstatus van bepaalde tijd (= 1 jaar) waarop dan opnieuw word gekeken of er nog sprake is van rechtmatig verblijf. (Is het nog steeds onveilig in het land van herkomst)
En je hebt status voor onbepaalde tijd. Dat betekend dat iemand voor altijd in Nederland mag blijven.
In deze situatie mogen ze de Nederlandse nationaliteit aanvragen.

Mijn mening is dat zolang ik zelf graag mijn heil zou zoeken in een ander land mocht het in Nederland onveilig worden ik het huichelaarachtig/schijnheilig van mezelf zou vinden dat asielzoekers hier dat van mij niet zouden mogen.

+:)+ +:)+ +:)+

Plus, wij hebben hier een heel verkeerd beeld van alles wat met asielzoekers te maken heeft. ZIe ook deze link:
http://www.republiekallochtonie.nl/hard ... ielzoekers

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:51

saddledancer schreef:
OsMo, ik vind dat jij ook heel mooi (en rustig) verwoord wat ik voel :j

waar ik ook heel veel moeite mee heb is mensen die zeggen 'dan gaan ze maar weer terug naar Hun eigen land als t weer kan'
veel vluchtelingen hebben kinderen, het zijn hele gezinnen. Als die kids Komen als ze 1/2/3 jaar oud zijn, kunnen ze zich niets herinneren van Hun thuisland. Deze kinderen gaan hier maar school, hebben hier vriendjes, spreken de Taal, spreken vaak amper of niet eens Hun eigen Taal, kennen het land niet, kennen de gebruiken vaak niet, zijn volledig aangepast aan de nederlandse cultuur. Moet je Dan maar zeggen 'inpakken en wegwezen' ? Wat zou jij doen als je in deze mensen Hun schoenen stond.

Het is heel jammer, maar als je op gevoel af zou gaan dan zou het vreemdelingenbeleid gewoon niet bestaan. Ik ben misschien wat rationeel, maar voor de gezondheid van de eigen economie kunnen we gewoon niet alles en iedereen hier houden.

Ik ken te veel voorbeelden van gezinnen waarin beide ouders werkloos zijn, kinderen een iphone, dikke stufi, merkkleding etc. Heb ik niks op tegen hoor maar dat soort mensen vinden hier ook geen baan, een uitkering zorgt er voor dat ze hier blijven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:55

Van een uitkering kun je echt de dingen die jij noemt niet betalen hoor, sorry :') Daar moet meer achter zitten. Al is het maar dat de kinderen werken voor de iPhone en de merkkleding gekregen is van het nichtje van de schoonzus van de buurvrouw (want zo gaat het vaak wel).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:55

2 Dingen die hier door een aantal mensen vergeten worden :
1. De verzorgingsstaat kan deze stroom extra mensen niet betalen. Dus wordt er op alle kwetsbare mensen bezuinigd. Niet alleen de vluchteling (die daardoor zo lang moet wachten), maar ook je oma/opa/tante/broertje die daardoor in de eigen stront zit of wat het dan is wat zelfstandig niet meer lukt. En het dan nog gek vinden dat er mensen zijn die de grenzen dicht willen hebben? Het is niet meer dan logisch dat je je 1e prioriteit bij jezelf en vervolgens je gezin/familie legt ipv een vreemde.

2. Vluchten naar het westen kost VEEL geld. Die smokkelaars werken niet gratis. De echte schrijnende gevallen creperen in eigen land of in een vluchtelingenkamp van een buurland. Wat hier heen komt heeft geld, zelf of van familie (en in dat laatste geval zijn ze meestal economisch vluchteling). Zonder geld is de afstand niet af te leggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:59

Ik denk dat je je daar nogal in vergist, Tamary. Die smokkelaars werken inderdaad bepaald niet gratis, maar mensen verkopen letterlijk alles wat ze hebben om daar weg te komen. Soms is het zelfs zo dat moeders zichzelf verkopen zodat hun kinderen weggesmokkeld kunnen worden.
Op zich is het zo dat de allerschrijnendste gevallen daar niet weg komen, dat wil echter niet zeggen dat de mensen die hier komen economisch vluchteling zijn; bijv. journalist is een leuke baan waar je geld mee verdiend kunt hebben, maar als je land dan in een oorlog terecht komt, kunnen ze zomaar ineens op je kop uit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:02

Er was iemand die de vergelijking had gemaakt tussen asielzoeker en voedselbank afhankelijke.
Ik heb samen met mijn man bij de voedselbank gezeten en ik ben zelf werkzaam geweest bij het vluchtelingenwerk.
Ik weet in welke onzekerheid asielzoekers en vluchtelingen met een status bepaalde tijd zitten.
Sommige bokkers staan er niet bij stil hoe graag een groot aantal terug wil naar hun eigenland.
Terug gaan betekend echter vaak dat ze vermoord worden.
Maar wachten hier in Nederland op zekerheid vinden ze soms ondragelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:04

Blue_Eyes schreef:
Van een uitkering kun je echt de dingen die jij noemt niet betalen hoor, sorry :') Daar moet meer achter zitten. Al is het maar dat de kinderen werken voor de iPhone en de merkkleding gekregen is van het nichtje van de schoonzus van de buurvrouw (want zo gaat het vaak wel).

Denk je? Van 300 euro stufi in de maand wel.
Laten die kinderen nou ook nog 150 euro verdienen met een bijbaantje.
450 euro - 150 euro college kosten = 300 euro TE BESTEDEN!!!
Laten ze elke maand nieuwe acrylnagels zetten voor 40 euro bijvoorbeeld. :?

Ik snap het serieus niet. :n