gohya schreef:In Eindhoven gebruikte we altijd dit woord.miss.schreven we het anders? [kwats.]
Dat zou kunnen...in Limburg hoor ik het ook vaak maar in de schrijfwijze zoals hier boven is het Duits.

Sorry ,...we gaan weer On-Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwartje07 schreef:Wat mij opviel is dat de ene zei dat als het Nederlander was geweest iedereen op z'n kop had gestaan of iets in die richting. Daar geloof ik eigenlijk niets van heb niet het idee dat Nederland zo voor hun medelanders opkomt. En om dan een demonstratie te beginnen zie ik ze helemaal niet doen. Of ligt dat nu echt aan mij?
Ik heb het idee en dat is niet negatief bedoelt maar de cultuur van Marokkanen is heel erg sterk en dat merk je terug in zo iets als een demonstratie ik zie dat in Nederland stuk minder voor elkaar. Kan zijn hoor dat ik er een vertekend beeld van heb maar dat viel mij eigenlijk op.
yentl2010 schreef:https://www.facebook.com/photo.php?v=79 ... =2&theater
Vreselijk dat bolle ventje dat accentje en dan zeggen hij was goeie jonge gaf jongetjes altijd geld om snoep te kunnen kopen .(.Crimineel geld ) Hij stond zeker altijd voorraan
En die reactie verder elke jongere heeft geldproblemen willen mooie dingen kopen ,je moet wat om iets bij te verdienen
Echt ongelovelijk Brr me nek haren gaan er van overeind staan
Rowdine schreef:Suelza schreef:
Ik mag het niet hardop zeggen, maar zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...
Suelza, ik ben nog steeds benieuwd waarom je begrijpt waarom de hoofdOvJ al na 24 heeft gezegd dat het waarschijnlijk is dat de juwelier uit zelfverdediging heeft gehandeld. Er komt steeds meer kritiek op, en naar mijn idee terecht.
Tiepfoudt schreef:Ook al was het andersom geweest (Marokkaanse juweliers, Nederlandse overvallers) dan was het voor mij nog steeds hetzelfde geweest. Daarom probeer ik mezelf zoveel mogelijk te weerhouden van de gedachte: "Goh, verrassing, het zijn weer eens Marokkanen." De duizenden lui die dit wel roepen, werken hiermee de reactie van Marokkanen die het op racisme gooien, in de hand.
Ik probeer altijd maar zo te denken: Een deel van de Marokkaanse mensen hier in Nederland verpest het echt ontzettend voor de rest. En ook al is dat een kleine groep of een hele grote groep, dat maakt mij niets uit. Feit is dat er wel degelijk Marokkaanse mensen in Nederland zijn die wél hun best doen, wél hard werken en proberen deel uit te maken van de toch wel harde cultuur voor hen hier in Nederland. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat er dan een grote groep is die het voor hen verpest, is heel jammer. Want zo wordt het voor hen alleen maar moeilijker.
LesleyxLinn schreef:Anders hadden ze de vrouw niet naar huis mogen laten gaan.
Dan was het poging tot doodslag en hadden ze haar vast moeten houden.
Op deze manier mag ze wel naar huis. En terecht!
Nikass schreef:Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar linkjes naar facebook open ik bij voorbaat niet. Vind ik totaal geen interessante bron. Dus wmb mag je ze weglaten Yentl
LesleyxLinn schreef:Rowdine schreef:
Suelza, ik ben nog steeds benieuwd waarom je begrijpt waarom de hoofdOvJ al na 24 heeft gezegd dat het waarschijnlijk is dat de juwelier uit zelfverdediging heeft gehandeld. Er komt steeds meer kritiek op, en naar mijn idee terecht.
Anders hadden ze de vrouw niet naar huis mogen laten gaan.
Pebbles_x schreef:Dus het ligt altijd maar aan de ouders als de kinderen iets verkeerd doen? Mijn hemel, wat een kortzichtige gedachten hier zeg.. Maar toch fijn om te weten dat mijn tante een heel erg slechte moeder is, aangezien haar verstandelijk beperkte zoon met justitie in de problemen is gekomen.
@ xSlvna: Ja, mijn ouders gaven onze pony de schuld toen wij er af vielen en daarbij ons behoorlijk zeer deden. Dat beest is dan ook gelijk verkocht.
Ragdollcat schreef:Pebbles_x schreef:Dus het ligt altijd maar aan de ouders als de kinderen iets verkeerd doen? Mijn hemel, wat een kortzichtige gedachten hier zeg.. Maar toch fijn om te weten dat mijn tante een heel erg slechte moeder is, aangezien haar verstandelijk beperkte zoon met justitie in de problemen is gekomen.
@ xSlvna: Ja, mijn ouders gaven onze pony de schuld toen wij er af vielen en daarbij ons behoorlijk zeer deden. Dat beest is dan ook gelijk verkocht.
Mijn hemel! Je praat het goed.
Grootste deel ligt wel aan de opvoeding ervan en de opvoeding ligt toch echt bij de ouders.
Tiepfoudt schreef:Ook al was het andersom geweest (Marokkaanse juweliers, Nederlandse overvallers) dan was het voor mij nog steeds hetzelfde geweest. Daarom probeer ik mezelf zoveel mogelijk te weerhouden van de gedachte: "Goh, verrassing, het zijn weer eens Marokkanen." De duizenden lui die dit wel roepen, werken hiermee de reactie van Marokkanen die het op racisme gooien, in de hand.
Ik probeer altijd maar zo te denken: Een deel van de Marokkaanse mensen hier in Nederland verpest het echt ontzettend voor de rest. En ook al is dat een kleine groep of een hele grote groep, dat maakt mij niets uit. Feit is dat er wel degelijk Marokkaanse mensen in Nederland zijn die wél hun best doen, wél hard werken en proberen deel uit te maken van de toch wel harde cultuur voor hen hier in Nederland. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat er dan een grote groep is die het voor hen verpest, is heel jammer. Want zo wordt het voor hen alleen maar moeilijker.
Nikass schreef:LesleyxLinn schreef:Anders hadden ze de vrouw niet naar huis mogen laten gaan.
Eh en wat is de aanklacht nu dan, volgens jou? (volgens mij staat er nog niets vast...?)
Ook met een aanklacht doodslag of moord of wat dan ook kan besloten worden iemand niet in voorlopige hechtenis te nemen.
Is weer duidelijk geval van de klok en de klepel...