overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:06

gohya schreef:
In Eindhoven gebruikte we altijd dit woord. ;) miss.schreven we het anders? [kwats.]

Dat zou kunnen...in Limburg hoor ik het ook vaak maar in de schrijfwijze zoals hier boven is het Duits.
:)

Sorry ,...we gaan weer On-Topic :))

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:28

Zwartje07 schreef:
Wat mij opviel is dat de ene zei dat als het Nederlander was geweest iedereen op z'n kop had gestaan of iets in die richting. Daar geloof ik eigenlijk niets van heb niet het idee dat Nederland zo voor hun medelanders opkomt. En om dan een demonstratie te beginnen zie ik ze helemaal niet doen. Of ligt dat nu echt aan mij?
Ik heb het idee en dat is niet negatief bedoelt maar de cultuur van Marokkanen is heel erg sterk en dat merk je terug in zo iets als een demonstratie ik zie dat in Nederland stuk minder voor elkaar. Kan zijn hoor dat ik er een vertekend beeld van heb maar dat viel mij eigenlijk op.

Als het Nederlanders waren geweest had ik nog gevonden dat ze goed gehandeld had! Het gaat er helemaal niet om wat voor ras de overvallers waren, helaas waren het in dit geval Marokkanen. Die gooien het al snel op racisme. (Niet allemaal natuurlijk maar jullie begrijpen waarschijnlijk wel wat ik bedoel)

xSlvna

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:17

Inderdaad. Als het een Nederlamder was geweest had 'heel Nederland' gedacht van "arme stakker, had zeker weinig geld en een moeilijke jeugd" om vervolgens bezig te zijn met wat anders, bloemetjes water geven ofzo.
Maar schiet je een buitenlander neer? Rasicme, rasicme... :+

Voor mij zou het geen verschil maken, de afkomst van de "slachtoffers" en "daders".

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:31

yentl2010 schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?v=79 ... =2&theater

Vreselijk dat bolle ventje dat accentje en dan zeggen hij was goeie jonge gaf jongetjes altijd geld om snoep te kunnen kopen .(.Crimineel geld ) Hij stond zeker altijd voorraan :)

En die reactie verder elke jongere heeft geldproblemen willen mooie dingen kopen ,je moet wat om iets bij te verdienen

Echt ongelovelijk Brr me nek haren gaan er van overeind staan

Je haalt me de woorden uit de mond, echt bizar hoe ze zo'n overval proberen goed te praten...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:32

Ik vond het al een goede actie van die vrouw nog voordat ik uberhaupt wist dat het om allochtonen ging..
Al was het mijn buurman.. Crimineel is crimineel, het ras maakt dan geen donder uit. Ik snap niet dat marokanen daar anders over moeten denken..

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:34

Ook al was het andersom geweest (Marokkaanse juweliers, Nederlandse overvallers) dan was het voor mij nog steeds hetzelfde geweest. Daarom probeer ik mezelf zoveel mogelijk te weerhouden van de gedachte: "Goh, verrassing, het zijn weer eens Marokkanen." De duizenden lui die dit wel roepen, werken hiermee de reactie van Marokkanen die het op racisme gooien, in de hand.

Ik probeer altijd maar zo te denken: Een deel van de Marokkaanse mensen hier in Nederland verpest het echt ontzettend voor de rest. En ook al is dat een kleine groep of een hele grote groep, dat maakt mij niets uit. Feit is dat er wel degelijk Marokkaanse mensen in Nederland zijn die wél hun best doen, wél hard werken en proberen deel uit te maken van de toch wel harde cultuur voor hen hier in Nederland. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat er dan een grote groep is die het voor hen verpest, is heel jammer. Want zo wordt het voor hen alleen maar moeilijker.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:00

Rowdine schreef:
Suelza schreef:

Ik mag het niet hardop zeggen, maar zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...

Suelza, ik ben nog steeds benieuwd waarom je begrijpt waarom de hoofdOvJ al na 24 heeft gezegd dat het waarschijnlijk is dat de juwelier uit zelfverdediging heeft gehandeld. Er komt steeds meer kritiek op, en naar mijn idee terecht.

Anders hadden ze de vrouw niet naar huis mogen laten gaan.
Dan was het poging tot doodslag en hadden ze haar vast moeten houden.

Op deze manier mag ze wel naar huis. En terecht!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:54

Tiepfoudt schreef:
Ook al was het andersom geweest (Marokkaanse juweliers, Nederlandse overvallers) dan was het voor mij nog steeds hetzelfde geweest. Daarom probeer ik mezelf zoveel mogelijk te weerhouden van de gedachte: "Goh, verrassing, het zijn weer eens Marokkanen." De duizenden lui die dit wel roepen, werken hiermee de reactie van Marokkanen die het op racisme gooien, in de hand.

Ik probeer altijd maar zo te denken: Een deel van de Marokkaanse mensen hier in Nederland verpest het echt ontzettend voor de rest. En ook al is dat een kleine groep of een hele grote groep, dat maakt mij niets uit. Feit is dat er wel degelijk Marokkaanse mensen in Nederland zijn die wél hun best doen, wél hard werken en proberen deel uit te maken van de toch wel harde cultuur voor hen hier in Nederland. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Dat er dan een grote groep is die het voor hen verpest, is heel jammer. Want zo wordt het voor hen alleen maar moeilijker.

Top! _/-\o_

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:56

LesleyxLinn schreef:

Eh en wat is de aanklacht nu dan, volgens jou? (volgens mij staat er nog niets vast...?)
Ook met een aanklacht doodslag of moord of wat dan ook kan besloten worden iemand niet in voorlopige hechtenis te nemen.

Is weer duidelijk geval van de klok en de klepel... :n

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:13

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:24

Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar linkjes naar facebook open ik bij voorbaat niet. Vind ik totaal geen interessante bron. Dus wmb mag je ze weglaten Yentl :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:26

Nikass schreef:
Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar linkjes naar facebook open ik bij voorbaat niet. Vind ik totaal geen interessante bron. Dus wmb mag je ze weglaten Yentl :D

ik vermoed dat de ''rest'' gewoon van deze tijd is....niet alle linkjes zijn onbetrouwbaar op FB.
Waarschijnlijk staat dit linkje jou persoonlijk niet aan,dat kan en mag...maar dat zegt niets over de betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid ervan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:27

en waar noem ik het woord "onbetrouwbaar"??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:30

Nikass schreef:
en waar noem ik het woord "onbetrouwbaar"??

oh....sorry...intressant.Ik meende toch onbetrouwbaar te lezen.Vreemd.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:32

Volgens mij is ieder vrij om te plaatsten wat zij of hij wilt

Als je het niet interessant vind klik je er gewoon niet op @ Nikass

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:35

LesleyxLinn schreef:
Rowdine schreef:

Suelza, ik ben nog steeds benieuwd waarom je begrijpt waarom de hoofdOvJ al na 24 heeft gezegd dat het waarschijnlijk is dat de juwelier uit zelfverdediging heeft gehandeld. Er komt steeds meer kritiek op, en naar mijn idee terecht.

Ik ben benieuwd naar zijn beweegredenen om zoiets zo snel te zeggen op tv. Niet naar het gevolg ervan want dat lijkt me duidelijk.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:04

Volgens mij heeft dit allemaal heel weinig met racisme te maken. Crimineel = crimineel. Feitelijk doet het er niet toe waar de overvallers vandaan kwamen. Iemand die een vuurwapen trekt met een overval moet er vanuit kunnen gaan dat iemand anders ook zo'n wapen kan hebben. Dus waren ze met een zelfmoordactie bezig. Anders kan de familie van iemand die zelfmoord pleegt door voor een trein te springen ook de NS klagen voor het doden van die persoon.

En wat quatsch betreft, is een Duits woord, net als überhaupt. Beiden zijn gewoon ingeburgerd in de Nederlandse taal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:17

Pebbles_x schreef:
Dus het ligt altijd maar aan de ouders als de kinderen iets verkeerd doen? Mijn hemel, wat een kortzichtige gedachten hier zeg.. Maar toch fijn om te weten dat mijn tante een heel erg slechte moeder is, aangezien haar verstandelijk beperkte zoon met justitie in de problemen is gekomen.

@ xSlvna: Ja, mijn ouders gaven onze pony de schuld toen wij er af vielen en daarbij ons behoorlijk zeer deden. Dat beest is dan ook gelijk verkocht.

Mijn hemel! Je praat het goed.

Grootste deel ligt wel aan de opvoeding ervan en de opvoeding ligt toch echt bij de ouders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:18

yentl2010 schreef:
Volgens mij is ieder vrij om te plaatsten wat zij of hij wilt

Als je het niet interessant vind klik je er gewoon niet op @ Nikass

Dat doe ik inderdaad ook niet :D en dat liet ik even weten, that´s all
(niets over onbetrouwbaarheid of niet mogen gezegd)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:24

Ragdollcat schreef:
Pebbles_x schreef:
Dus het ligt altijd maar aan de ouders als de kinderen iets verkeerd doen? Mijn hemel, wat een kortzichtige gedachten hier zeg.. Maar toch fijn om te weten dat mijn tante een heel erg slechte moeder is, aangezien haar verstandelijk beperkte zoon met justitie in de problemen is gekomen.

@ xSlvna: Ja, mijn ouders gaven onze pony de schuld toen wij er af vielen en daarbij ons behoorlijk zeer deden. Dat beest is dan ook gelijk verkocht.

Mijn hemel! Je praat het goed.

Grootste deel ligt wel aan de opvoeding ervan en de opvoeding ligt toch echt bij de ouders.

ik weet niet of het echt alleen aan de opvoeding ligt.Mijn zus(overleden)en ik hebben dezelfde opvoeding gehad.Zij had op haar dertiende al een goed lopend bedrijfje in gestolen fietsen weer verkopen. :D Nee,ze was geen Marokkaan. ;)
Ik heb nog nooit iets gestolen...echt niet.
Het ligt dus ook aan je karakter,en tot wat voor mensen je aangetrokken voelt.Haar vriendjes waren ook altijd aan de drank of drugs.Daar ging ik met een grote boog omheen.Dezelfde opvoeding dus :D

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:54

Tiepfoudt schreef:

Zo denk ik er ook over!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:54

Ja inderdaad, en deze groep dus zelf ook.
Ik woon in een criminele buurt, en elke keer er in de winkel iets gebeurt worden vaak mensen kwaad omdat het die criminelen zijn die het voor de andere verpesten.
En in België of Nederland is daar echt geen excuus voor, kansarmen is voor mij een fabel om criminele activiteiten goed te spreken.
Je moet het natuurlijk willen om voor de vuilniswagen, of in de mac te werken voor minder geld dan je met juwelenzaken verdient.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:30

Nikass schreef:
LesleyxLinn schreef:

Eh en wat is de aanklacht nu dan, volgens jou? (volgens mij staat er nog niets vast...?)
Ook met een aanklacht doodslag of moord of wat dan ook kan besloten worden iemand niet in voorlopige hechtenis te nemen.

Is weer duidelijk geval van de klok en de klepel... :n

Ik zeg nergens dat dit de aanklacht niet is? Het wijst er alleen op dat het noodweer was. Als het erop wees dat het doodslag was dan had dit waarschijnlijk niet gekund.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:38

Rowdine schreef:
Ik ben benieuwd naar zijn beweegredenen om zoiets zo snel te zeggen op tv. Niet naar het gevolg ervan want dat lijkt me duidelijk.

Maar dat heeft denk ik wel met elkaar te maken.
Ze geven uitleg waarom ze de vrouw naar huis hebben laten gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:07

Ik vind het buitengewoon dat mensen gaan lopen janken omdat er 2 OVERVALLERS voor hun sodemieter zijn geschoten! Demonstreren mag, daar is het een vrij land voor, maar ik vind het niet geloofwaardig als je voor dit voorval gaat staan blèren dat het oneerlijk is!

Als deze OVERVALLERS niet een poging hadden gedaan om de boel leeg te roven en mensen van hun zuurverdiende geld wilden bestelen, hadden ze nu nog geleefd!

Ofwel, eigen schuld, dikke bult! Als je met je fikken van anderen hun spullen afblijft, overkomt je ook niks.

Hulde voor deze juweliers. Gewoon je eigendommen beschermen, laat dit een les zijn voor ander tuig!