Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:55

Een telefoon kan ook door/via de profider gebeld worden waardoor hij over gaat?
Zoiets zei mn broer.. :+

Edit: bij de provider gaat ie dan over geloof ik :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Berichten: 11108
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:57

Maar hoeveel mensen laten hun gsm aan op de vlucht? Zijn er dan echt zo veel die hem niet op airplane mode zetten? En als er wat tijdens de vlucht gebeurd is waardoor de passagiers hem aan hebben gezet, waarom hebben de piloten dan niet op de welbekende knop gedrukt waardoor alle noodsignalen worden verzonden? Of denk ik nu te ver door :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:01

Nog nooit gevlogen.. Maar volgensmij mag je bij de meeste vluchten gewoon vliegtuigstand uit doen.. Dus na het opstijgen en voor het landen gewone modus..

Maar dan? Waar heb je bereik?!

Waikiki

Berichten: 11108
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:05

Nee je electronica moet de gehele vlucht op flightmode staan. Ik heb hem een keer per ongeluk aangehad en kwam daar halverwege de vlucht pas achter, had bovenin geen bereik.

miss_lizje

Berichten: 6278
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:27

Het vliegtuig heeft toch een bocht gemaakt en is toen van de radar etc. verdwenen?

Persoonlijk denk ik dat de kans van kaping best mogelijk is geweest. De apparatuur om een signaal uit te zenden kan namelijk in de cockpit worden uitgezet. Als het vliegtuig in de lucht problemen met het toestel had gekregen was er vast wel een signaal uit gegaan (mayday ofzo).
Waar ook nog over na te denken valt, bij als hij in zee is gestort zonder poging tot noodlanding is de impact met het water veel groter. Grotere krachten waardoor de kans op grote brokstukken flink toeneemt. Bij een (poging tot) noodlanding zijn onderandere snelheid etc. al flink minder dan bij neerstorten. De krachten op het toestel zijn dan ook minder waardoor het toestel "meer in 1 geheel" kan blijven. Er kunnen minder brokstukken aanwezig zijn wat blijft drijven. Ik hoop dat er gewoon snel helderheid is, want het is wel een vaag verhaal.

Cowgirl

Berichten: 23924
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:34

Ik ga nog steeds voor de duikvlucht. Hoeveel blijft er over van een 777-200 als deze met volle vaart het water induikt.

Dit is wat er over was van Flight 93 in pennsylvania op 9-11-01
http://patterico.com/files/2011/05/Unit ... _thumb.jpg

Je zou daar niet zeggen dat er een vliegtuig neergestort was.

Nog een andere optie zou kunnen zijn een probleem met de zuurstof in het vliegtuig.
Ik kan mij een aflevering van air crash investegation herinneren dat er een toestel was waarbij alle passagier en bemannings leden zijn omgekomen door een defect aan het zuurstof apparaat in het viegtuig. Kist ging ook zonder noodsingnaal naar beneden en crashte.

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:40

Is het raar dat ik dus echt niet aan een terroristischr aanslag/zelfmoordpoging denk?! Het kan natuurlijk, maar dat maakt de puzzel niet compleet :o



:oo dat zuurstof-verhaal :oo

Cowgirl

Berichten: 23924
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:43

Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 10-03-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:44

miss_lizje schreef:
Het vliegtuig heeft toch een bocht gemaakt en is toen van de radar etc. verdwenen?

Persoonlijk denk ik dat de kans van kaping best mogelijk is geweest. De apparatuur om een signaal uit te zenden kan namelijk in de cockpit worden uitgezet. Als het vliegtuig in de lucht problemen met het toestel had gekregen was er vast wel een signaal uit gegaan (mayday ofzo).
Waar ook nog over na te denken valt, bij als hij in zee is gestort zonder poging tot noodlanding is de impact met het water veel groter. Grotere krachten waardoor de kans op grote brokstukken flink toeneemt. Bij een (poging tot) noodlanding zijn onderandere snelheid etc. al flink minder dan bij neerstorten. De krachten op het toestel zijn dan ook minder waardoor het toestel "meer in 1 geheel" kan blijven. Er kunnen minder brokstukken aanwezig zijn wat blijft drijven. Ik hoop dat er gewoon snel helderheid is, want het is wel een vaag verhaal.


Denk het ook. Je zou eens moeten weten hoe vaak een crash 's nachts pas heel laat opgemerkt wordt. Als er iets mis is met de AP kan een vliegtuig bezig zijn met een mega duikvlucht zonder dat de piloten daar iets van merken. (En daarom is vliegen niet alleen het sleuteltje omdraaien, AP aanzetten en gaan met die banaan :+ )

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:47

Cowgirl schreef:
Ik ga nog steeds voor de duikvlucht. Hoeveel blijft er over van een 777-200 als deze met volle vaart het water induikt.

Dit is wat er over was van Flight 93 in pennsylvania op 9-11-01
http://patterico.com/files/2011/05/Unit ... _thumb.jpg

Je zou daar niet zeggen dat er een vliegtuig neergestort was.

Nog een andere optie zou kunnen zijn een probleem met de zuurstof in het vliegtuig.
Ik kan mij een aflevering van air crash investegation herinneren dat er een toestel was waarbij alle passagier en bemannings leden zijn omgekomen door een defect aan het zuurstof apparaat in het viegtuig. Kist ging ook zonder noodsingnaal naar beneden en crashte.

Was dat niet dat er iets mis was met het zuurstof, passagiers kregen wel maskers maar de piloten hadden niets door, want die melder was kapot & omdat er zo veel knopjes zijn daar laten ze geen maskers vallen maar moeten die piloten dat zelf pakken. Piloten dus door zuurstofgebrek overleden, omdat daardoor het vliegtuig niet daalde zodat de passagiers weer uit de gewone lucht konden ademen was na een kleine 10 minuten de zuurstof uit die noodzaak ook op en zijn zij ook overleden, 1 bemanningslid had een grote tank en is nog naar de cockpit gegaan, maar die kon het vliegtuig niet vliegen. Op automatische piloot heeft het vliegtuig de bestemming bereikt en is daar gaan cirkelen, toen er F16's de lucht in werden gestuurd om te checken waarom niemand uit dat vliegtuig reageerden en het daar bleef cirkelen (bang voor een aanslag) zagen ze dus die levenloze passagiers & piloten, en nog iemand in de cockpit die bewoog en een "oke" gebaar maakte, toen was de brandstof op en stortte het vliegtuig neer. Was volgensmij bij Griekenland als ik me niet vergis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:51

Floriske schreef:
Cowgirl schreef:
Ik ga nog steeds voor de duikvlucht. Hoeveel blijft er over van een 777-200 als deze met volle vaart het water induikt.

Dit is wat er over was van Flight 93 in pennsylvania op 9-11-01
http://patterico.com/files/2011/05/Unit ... _thumb.jpg

Je zou daar niet zeggen dat er een vliegtuig neergestort was.

Nog een andere optie zou kunnen zijn een probleem met de zuurstof in het vliegtuig.
Ik kan mij een aflevering van air crash investegation herinneren dat er een toestel was waarbij alle passagier en bemannings leden zijn omgekomen door een defect aan het zuurstof apparaat in het viegtuig. Kist ging ook zonder noodsingnaal naar beneden en crashte.

Was dat niet dat er iets mis was met het zuurstof, passagiers kregen wel maskers maar de piloten hadden niets door, want die melder was kapot & omdat er zo veel knopjes zijn daar laten ze geen maskers vallen maar moeten die piloten dat zelf pakken. Piloten dus door zuurstofgebrek overleden, omdat daardoor het vliegtuig niet daalde zodat de passagiers weer uit de gewone lucht konden ademen was na een kleine 10 minuten de zuurstof uit die noodzaak ook op en zijn zij ook overleden, 1 bemanningslid had een grote tank en is nog naar de cockpit gegaan, maar die kon het vliegtuig niet vliegen. Op automatische piloot heeft het vliegtuig de bestemming bereikt en is daar gaan cirkelen, toen er F16's de lucht in werden gestuurd om te checken waarom niemand uit dat vliegtuig reageerden en het daar bleef cirkelen (bang voor een aanslag) zagen ze dus die levenloze passagiers & piloten, en nog iemand in de cockpit die bewoog en een "oke" gebaar maakte, toen was de brandstof op en stortte het vliegtuig neer. Was volgensmij bij Griekenland als ik me niet vergis.


Nee flight 93 was een 9-11 aanslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:54

Ik ga nog steeds voor de duikvlucht. Hoeveel blijft er over van een 777-200 als deze met volle vaart het water induikt.

Dit is wat er over was van Flight 93 in pennsylvania op 9-11-01
http://patterico.com/files/2011/05/Unit ... _thumb.jpg

Je zou daar niet zeggen dat er een vliegtuig neergestort was.

Nog een andere optie zou kunnen zijn een probleem met de zuurstof in het vliegtuig.
Ik kan mij een aflevering van air crash investegation herinneren dat er een toestel was waarbij alle passagier en bemannings leden zijn omgekomen door een defect aan het zuurstof apparaat in het viegtuig. Kist ging ook zonder noodsingnaal naar beneden en crashte.


----------

Was dat niet dat er iets mis was met het zuurstof, passagiers kregen wel maskers maar de piloten hadden niets door, want die melder was kapot & omdat er zo veel knopjes zijn daar laten ze geen maskers vallen maar moeten die piloten dat zelf pakken. Piloten dus door zuurstofgebrek overleden, omdat daardoor het vliegtuig niet daalde zodat de passagiers weer uit de gewone lucht konden ademen was na een kleine 10 minuten de zuurstof uit die noodzaak ook op en zijn zij ook overleden, 1 bemanningslid had een grote tank en is nog naar de cockpit gegaan, maar die kon het vliegtuig niet vliegen. Op automatische piloot heeft het vliegtuig de bestemming bereikt en is daar gaan cirkelen, toen er F16's de lucht in werden gestuurd om te checken waarom niemand uit dat vliegtuig reageerden en het daar bleef cirkelen (bang voor een aanslag) zagen ze dus die levenloze passagiers & piloten, en nog iemand in de cockpit die bewoog en een "oke" gebaar maakte, toen was de brandstof op en stortte het vliegtuig neer. Was volgensmij bij Griekenland als ik me niet vergis.

---------

Nee flight 93 was een 9-11 aanslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93
[/quote][/quote]ik doelde op het laatste stukje ;) (heb het ff dikgedrukt)

Cowgirl

Berichten: 23924
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:58

Magrathea schreef:
miss_lizje schreef:
Het vliegtuig heeft toch een bocht gemaakt en is toen van de radar etc. verdwenen?

Persoonlijk denk ik dat de kans van kaping best mogelijk is geweest. De apparatuur om een signaal uit te zenden kan namelijk in de cockpit worden uitgezet. Als het vliegtuig in de lucht problemen met het toestel had gekregen was er vast wel een signaal uit gegaan (mayday ofzo).
Waar ook nog over na te denken valt, bij als hij in zee is gestort zonder poging tot noodlanding is de impact met het water veel groter. Grotere krachten waardoor de kans op grote brokstukken flink toeneemt. Bij een (poging tot) noodlanding zijn onderandere snelheid etc. al flink minder dan bij neerstorten. De krachten op het toestel zijn dan ook minder waardoor het toestel "meer in 1 geheel" kan blijven. Er kunnen minder brokstukken aanwezig zijn wat blijft drijven. Ik hoop dat er gewoon snel helderheid is, want het is wel een vaag verhaal.


Denk het ook. Je zou eens moeten weten hoe vaak een crash 's nachts pas heel laat opgemerkt wordt. Als er iets mis is met de AP kan een vliegtuig bezig zijn met een mega duikvlucht zonder dat de piloten daar iets van merken. (En daarom is vliegen niet alleen het sleuteltje omdraaien, AP aanzetten en gaan met die banaan :+ )


Ik kon mij dat nooit voorstellen dat je dat niet zou merken , net als scheef vliegen. Je voelt toch wanneer je scheef hangt?
Totdat ik 2 jaar geleden begon met paardentransport door de lucht en ik regelmatig in de cockpit mocht/mag zitten. Dan krijg je echt een heel ander idee van vliegen, met name s'nacht boven zee of tijdens minder weer(geen zicht, door de wolken) je raakt gedesorienteerd. In het begin voelde in nog wel een bocht of de inzet van de daling maar hoe meer je vliegt hoe minder je dat merkt. En dan keek je even op het hoogte roer en zag je dat je scheef hing of daalde.


Ik snap nu dus goed dat wanneer je instrumenten niet (goed) werken het behoorlijk lastig word. Zeker als er geen orientatiepunt is.

Cowgirl

Berichten: 23924
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:59

Floriske schreef:
Cowgirl schreef:
Ik ga nog steeds voor de duikvlucht. Hoeveel blijft er over van een 777-200 als deze met volle vaart het water induikt.

Dit is wat er over was van Flight 93 in pennsylvania op 9-11-01
http://patterico.com/files/2011/05/Unit ... _thumb.jpg

Je zou daar niet zeggen dat er een vliegtuig neergestort was.

Nog een andere optie zou kunnen zijn een probleem met de zuurstof in het vliegtuig.
Ik kan mij een aflevering van air crash investegation herinneren dat er een toestel was waarbij alle passagier en bemannings leden zijn omgekomen door een defect aan het zuurstof apparaat in het viegtuig. Kist ging ook zonder noodsingnaal naar beneden en crashte.

Was dat niet dat er iets mis was met het zuurstof, passagiers kregen wel maskers maar de piloten hadden niets door, want die melder was kapot & omdat er zo veel knopjes zijn daar laten ze geen maskers vallen maar moeten die piloten dat zelf pakken. Piloten dus door zuurstofgebrek overleden, omdat daardoor het vliegtuig niet daalde zodat de passagiers weer uit de gewone lucht konden ademen was na een kleine 10 minuten de zuurstof uit die noodzaak ook op en zijn zij ook overleden, 1 bemanningslid had een grote tank en is nog naar de cockpit gegaan, maar die kon het vliegtuig niet vliegen. Op automatische piloot heeft het vliegtuig de bestemming bereikt en is daar gaan cirkelen, toen er F16's de lucht in werden gestuurd om te checken waarom niemand uit dat vliegtuig reageerden en het daar bleef cirkelen (bang voor een aanslag) zagen ze dus die levenloze passagiers & piloten, en nog iemand in de cockpit die bewoog en een "oke" gebaar maakte, toen was de brandstof op en stortte het vliegtuig neer. Was volgensmij bij Griekenland als ik me niet vergis.



Ja die was het, heb hem net ff opgezocht.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:02

@Cowgirl, exact dat. Ga maar eens met je ogen dicht zitten als je dichtbij het vliegveld bent, dat is wanneer de meeste manoeuvres worden uitgevoerd. Probeer te voelen of je draait, daalt of stijgt. Grote kans dat het je op zich wel lukt als je je heel erg concentreert, maar je hebt vast wel eens meegemaakt dat je aan het vliegen was en je ineens in een bocht hing zonder het door te hebben :+ (ik wel in elk geval... Kijk je uit je raampje, hallo grond :+ )

Waikiki

Berichten: 11108
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:02

Zitten jullie nu ook naar National Geographic channel te kijken? Vind het om een rare reden altijd heel interessant om te zien.
Mijn oom is gezagvoerder en heeft een keer een defect toestel gehad, moest omkeren en naar Adam terug vliegen en kerosene dumpen. Passagier waren kwaad dat hij niet doorvloog naar Hongkong.. :+
Moet zeggen toen mijn vlucht onderweg problemen kreeg ik toch heel blij was dat hij bij het eerste vliegveld landed... Al is dit geheel offtopic trouwens.

N0a
Berichten: 4794
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:02

Ontploffing is waarschijnlijk al uitgesloten. Amerikaanse sattelieten hebben geen ontploffing gedetecteerd.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:04

casperrr schreef:
Zitten jullie nu ook naar National Geographic channel te kijken? Vind het om een rare reden altijd heel interessant om te zien.
Mijn oom is gezagvoerder en heeft een keer een defect toestel gehad, moest omkeren en naar Adam terug vliegen en kerosene dumpen. Passagier waren kwaad dat hij niet doorvloog naar Hongkong.. :+
Moet zeggen toen mijn vlucht onderweg problemen kreeg ik toch heel blij was dat hij bij het eerste vliegveld landed... Al is dit geheel offtopic trouwens.


Ik niet, heb m'n TV de deur uit gedaan. Anders had ik het wel gedaan haha.

Ja, sommige mensen begrijpen het echt niet. Oh sorry u heeft een belangrijke afspraak? Nee hoor dan riskeer ik wel een crash, mijn excuses :j

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:15

Magrathea schreef:
casperrr schreef:
Zitten jullie nu ook naar National Geographic channel te kijken? Vind het om een rare reden altijd heel interessant om te zien.
Mijn oom is gezagvoerder en heeft een keer een defect toestel gehad, moest omkeren en naar Adam terug vliegen en kerosene dumpen. Passagier waren kwaad dat hij niet doorvloog naar Hongkong.. :+
Moet zeggen toen mijn vlucht onderweg problemen kreeg ik toch heel blij was dat hij bij het eerste vliegveld landed... Al is dit geheel offtopic trouwens.


Ik niet, heb m'n TV de deur uit gedaan. Anders had ik het wel gedaan haha.

Ja, sommige mensen begrijpen het echt niet. Oh sorry u heeft een belangrijke afspraak? Nee hoor dan riskeer ik wel een crash, mijn excuses :j

Hij had moeten zeggen: "sorry, maar als ik was doorgevlogen had u nog vééél meer vertraging gehad. Ongeveer een eeuwigheid zeg maar"

N0a
Berichten: 4794
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:16

Mensen zijn zo achterlijk. Voor ik naar Thailand vloog deed ook bepaalde apparatuur in het vliegtuig het niet. Duurde flink lang voor het gerepareerd was. Vervolgens in het vaart maken voor het opstijgen vol in de ankers. Was dat ding weer kapot gegaan, volgens mij ook communicatie systeem. Moesten we een dag later vliegen, kregen wij weer hetzelfde vliegtuig. Dan zit je ook niet lekker hoor. Onderweg noodweer en veel turbulentie, nee was blij dat ik levend aankwam. Had geen bezwaar gemaakt als ik nog een dag later had gevlogen met een ander vliegtuig.



Waar ik overigens ook niet bij kan, is waarom ze met alle technologie tegenwoordig dat vliegtuig nog niet gevonden hebben. Ze kunnen foto's bekijken vanuit de ruimte, sattelieten kunnen info geven, bepaaldr apparatuur kan zeebodems scannen etc. Ik snap dat het gebied groot is, maar dit is zo absurd. Een paar uur na de crash van air France hadden ze al enkele brokstukken gevonden. Begin er steeds meer in te geloven dat het vliegtuig gewoon ergens geparkeerd staat op een of ander eilandje :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:23

N0a schreef:
Mensen zijn zo achterlijk. Voor ik naar Thailand vloog deed ook bepaalde apparatuur in het vliegtuig het niet. Duurde flink lang voor het gerepareerd was. Vervolgens in het vaart maken voor het opstijgen vol in de ankers. Was dat ding weer kapot gegaan, volgens mij ook communicatie systeem. Moesten we een dag later vliegen, kregen wij weer hetzelfde vliegtuig. Dan zit je ook niet lekker hoor. Onderweg noodweer en veel turbulentie, nee was blij dat ik levend aankwam. Had geen bezwaar gemaakt als ik nog een dag later had gevlogen met een ander vliegtuig.



Waar ik overigens ook niet bij kan, is waarom ze met alle technologie tegenwoordig dat vliegtuig nog niet gevonden hebben. Ze kunnen foto's bekijken vanuit de ruimte, sattelieten kunnen info geven, bepaaldr apparatuur kan zeebodems scannen etc. Ik snap dat het gebied groot is, maar dit is zo absurd. Een paar uur na de crash van air France hadden ze al enkele brokstukken gevonden. Begin er steeds meer in te geloven dat het vliegtuig gewoon ergens geparkeerd staat op een of ander eilandje :+


Welke Air France heb je het nou over? Tripoli of Brazilië? Want die eerste was op land neergestort, da's iets makkelijker zoeken dan in zee. En die andere was ook nog vrij dicht bij de kust en er was ook nog kort voor de crash radiocontact geweest.

@N0a, wees blij dat ze in de ankers zijn gegaan... En denk je dat ze zomaar een blik vliegtuigen kunnen opentrekken?
Een B-check van een vliegtuig duurt niet zo lang hoor, dus je hebt een goeie kans dat ze die nacht de hele nacht bezig zijn geweest. Als het gerepareerd is, is het gerepareerd, kan je hem laten staan rijpen maar daar wordt het beestje niet beter van hoor.
En turbulentie is nu eenmaal lastig, vaak komt dat plotseling op (zijn stukken met harde (ruk)winden) en dat merk je dan dus pas als er een vliegtuig doorheen gaat. Kan je het wel doorgeven naar ATC zodat andere vliegtuigen er langs kunnen maar zelf zit je er nu eenmaal in en kan je hem maar beter uitzitten.

WJD trouwens dat bliksem recht door een vliegtuig heen gaat?

Niks aan 't handje :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:26

Nou ja ik kan mij best voorstellen dat als je in een vliegtuig zit dat mankementen vertoont je de volgende dag liever in een ander vliegtuig zit. Heeft niks met een blik te maken maar met een beetje bijgeloof en angst :) Je hoort wel vaker dat vliegtuigen 'zogenaamd' gemaakt zijn en/of nagekeken zijn en bijv. alsnog crashen. Veel meer vliegtuigen blijven gewoon in de lucht, maar ja als een vliegtuig crasht komt het niet voor niks in het nieuws :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:29

Citaat:
Delta Airlines heeft 1650 miljoen vluchten gehad. Daarvan was slechts één vlucht met een fatale afloop (minimaal 1 dode).
British Airways heeft 549 miljoen vluchten gehad, waarvan er geen enkele fatale afloop was.
Turkish Airlines heeft 186 miljoen vluchten gehad, waarvan er twee vluchten een fatale afloop hadden (de laatste op Schiphol niet meegerekend, gezien de cijfers tot 2008 gaan).
American Airlines heeft 1770 miljoen vluchten gehad. Daarvan waren er 5 vluchten met een fatale afloop.
KLM heeft 281 miljoen vluchten gehad. Hiervan waren er twee vluchten met een fatale afloop.
Malaysia Airlines heeft 319 miljoen vluchten gehad. Hiervan was er één vlucht met een fatale afloop.
Air Canada heeft 399 miljoen vluchten gehad. Geen enkele vlucht hiervan had een fatale afloop.
http://plazilla.com/vliegen-het-veiligste-vervoermiddel


Ach, ik studeer vliegtuigen :D ik stap liever in een vliegtuig dan in een auto of touringcar hoor haha.

Edit: ik zie nu pas dat Malaysia er ook bij staat. Nog steeds is Malaysia "veiliger" dan KLM :) (mocht je uit dit marginale verschil statistieken willen trekken)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:32

Een van de veiligste maatschappijen is Tunis Air. :D Dat zou je ook niet verwachten. En die hebben nog een paar oude bakken rondvliegen :')

N0a
Berichten: 4794
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:34

Ik was heel blij dat ze in ankers gingen. Al had het een week geduurd, vlieg liever veilig :p Maar daarom kun je in je achterhoofd je nog wel totaal niet veilig voelen ;-)

En ik had het inderdaad over Brazilië. Die was ook makkelijker te bepalen door automatische foutmelding. Maar dat is het rare, als het vliegtuig in zee gestort was, hadden er automatisch alarmen af moeten gaan bij het vliegveld. Water sensor is ook niet geactiveerd en volgens de US sattelieten kan het vliegtuig niet ontploft zijn. Raar toch?