Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Wendy: dan is lis gewoon gehakt nog steeds duurder dan los biologisch gehakt...
Dat is het enige punt wat ik wil maken.
Zoals ik nu boodschappen doe red ik het. Ga ik alles biologisch doen, red ik het niet.
Wendy schreef:LadyMadonna schreef:Wendy: dan is lis gewoon gehakt nog steeds duurder dan los biologisch gehakt...
Dat is het enige punt wat ik wil maken.
Zoals ik nu boodschappen doe red ik het. Ga ik alles biologisch doen, red ik het niet.
Het punt wat een aantal anderen wil maken (en waar ik het dus mee eens ben) is dat als je bewust inkoopt, je het wellicht wel redt.
Natuurlijk is biologisch duurder, het andere product is namelijk te goedkoop. En dat gaat ten koste van dierenwelzijn.
Maar zo lang de consument dit weigert in te zien, en weigert een reeele prijs te betalen voor het voedsel, tja.
LadyMadonna schreef:Minder vlees eten... Je gaat er vanuit dat ik dagelijks een kilo vlees eet of?
Ik doe bewust boodschappen, alleen tja, wel bewust met mijn portomonee.
Magrathea schreef:Maar zoveel scheelt het allemaal niet, het verschil bio (of zelfs één ster) en bio-industrie. Als je op de cent nauwkeurig boodschappen moet doen zou ik toch eens kritisch naar mijn huishoudboekje gaan kijken
Urielle schreef:Janneke2 laten we het erop houden dat we andere dingen lekker vinden. Als WO III uitbreekt zal ik wel paardenbloemblaadjes eten, verder steek ik het uit mijn gazon en kiep het in mijn groenbak.
Janneke2 schreef:En "biologisch" is idd duurder, maar ecologisch juist weer goedkoper. Groenten van het seizoen, lokaal geproduceerd en dingen als zevenblad en paardebloem kun je uit je tuin halen of op je balkon kweken.
Magrathea schreef:Als je op de cent nauwkeurig boodschappen moet doen zou ik toch eens kritisch naar mijn huishoudboekje gaan kijken
Wendy schreef:Heel offtopic, maar ik wil echt geen zevenblad in mijn tuin hoor
Rotzooi is dat.