Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Dat jij je niet in kan leven in die mensen is helemaal prima. Dat hoeft ook niet. Waar ik problemen mee heb is jouw opmerking dat homofilie en pedofilie 'appels met peren vergelijken is.' Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen hoe je iemand verwerpelijk kan vinden uitsluitend omdat ze bepaalde gevoelens hebben, dus probeer ik inderdaad door te vragen - niet om je van mening te doen veranderen, maar omdat ik het niet goed begrijp begrijp. Ik vind trouwens het feit dat er aan mijn bestaansrecht wordt getwijfeld omdat ik in staat ben verder te kijken dan mijn eigen onderbuik ook wel wat kwalijk, eerlijk gezegd.
Soraya10 schreef:Dani schreef:Dat jij je niet in kan leven in die mensen is helemaal prima. Dat hoeft ook niet. Waar ik problemen mee heb is jouw opmerking dat homofilie en pedofilie 'appels met peren vergelijken is.' Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen hoe je iemand verwerpelijk kan vinden uitsluitend omdat ze bepaalde gevoelens hebben, dus probeer ik inderdaad door te vragen - niet om je van mening te doen veranderen, maar omdat ik het niet goed begrijp begrijp. Ik vind trouwens het feit dat er aan mijn bestaansrecht wordt getwijfeld omdat ik in staat ben verder te kijken dan mijn eigen onderbuik ook wel wat kwalijk, eerlijk gezegd.
Ik heb het nooit over jou bestaansrecht gehad.Behalve dat ik mij erger aan het feit dat er mensen zijn die zich kunnen inleven in die mensen. Ik kan dat echt niet. Lees maar eventjes terug. Ik had het over hun bestaansrecht. Verder vind ik homofiel of pedofiel zijn idd twee heel verschillende situatie's. Waarbij een homofiel sexuele gedachten/ handelingen heeft met mannen en een pedofiel gedachten en/ of handelingen heeft met kinderen wat ik dus een wereld van verschil vind.Anyway, ik geef nog voor een 5e x aan dat ik niet kan en ook niet wil inleven in een pedofiel en dat ik alleen al de ideen of fantasieën die ze erop na houden verwerpelijk vind laat staan als ze ze ook nog ten uitvoer brengen.Nu houd ik het echt voor gezien.
Soraya10 schreef:Dani misschien niet iedereen aanvallen die wat zegt jij legt over een korrel zout op. Je mening is duidelijk net als mijn mening dus klaar. Het gaat allang niet meer over de topic die gestart is.
mick75 schreef:MirandaDvG lees alsjeblieft dit topic eens door, er zijn er meerdere, waaronder ik, die hem liever juist heel dicht bij ons hebben dan ergens waar we geen idee hebben waar hij kan zitten, en dus eigenlijk ELK moment van de dag over onze schouder moeten kijken of ie niet toevallig per ongeluk 3 straten verderop is geplant waar niemand het weet en er dus ook niemand controle uitvoert, behalve de overheid en die zijn niet 24 uur per dag bij hem. Dan kan ie werkelijk overal zitten, dus ook bij jou om de hoek.
Maar wat niet weet wat niet deert. Het is niet erg dat er een bij het publiek onbekende gek 2 straten verderop woont, die heeft geroofd, gemoord en verkracht, zolang je het maar niet weet. Het is pas een probleem als je weet dat ie er zit, terwijl je dan weet waar een potentieel groot gevaar zit en je dus maatregelen kan nemen zodat zo iemand jouw deur voorbij gaat.
En Russel, inbrekers pissen juist vaak genoeg in het eigen nest. Heel wat inbraken gebeuren door buurtbewoners, of je dat nou leuk vind of niet. Met name in de minder luxe buurten.
Dani schreef:Soraya10 schreef:Dani misschien niet iedereen aanvallen die wat zegt jij legt over een korrel zout op. Je mening is duidelijk net als mijn mening dus klaar. Het gaat allang niet meer over de topic die gestart is.
Eh, lees jij alleen wat je wil lezen, of zo? Ik stel aan lifaya gewoon een oprechte vraag. En op jou heb ik verder niet eens meer gereageerd.
Maar goed, ik ben wel weer een beetje klaar hier. Met mensen die blind zijn voor alles buiten hun eigen wereldje valt niet te discussiëren. En voordat iemand roept 'dat doe je zelluf ook!' Nee. Dat doe ik niet. Ik kan prima de discussie voeren met iemand die vindt dat Benno L. niet vrij had mogen komen (dat heb ik zelf ook gezegd) of zelfs dat hij de doodstraf zou hebben verdiend; ik kan géén discussie voeren met iemand die rücksichtlos elke pedofiel (en dus nog steeds het verschil tussen pedofiel en -seksueel niet wil begrijpen) levenslange opsluiting of de dood toewenst.
Citaat:Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven.
Janneke2 schreef:Soraya10 schreef:Zo iemand heeft dus wat mij betreft geen recht meer op een leven die heeft die verspeelt toen die aan kinderen zat. Zelfs als diegene zelf het een en ander heeft meegemaakt. Het is een keuze die je maakt er zijn genoeg mishandelde misbruikte mensen die wel wat van hun leven maken zonder andere daarbij te beschadigen, maar goed verval in herhaling dus ik laat het hier verder maar bij.
Ja - de meeste slachtoffers herstellen, vooral als je vrouw bent.
Niet alle mannelijke slachtoffers krijgen goede hulp en bij SOMMIGEN gaat het dan mis.
Maar de doodstraf invoeren; omdat je geen goede therapie hebt gehad de doodstraf uitvoeren - ik vind het nogal wat.
En nog iets: "het is een keuze die je maakt" dat geldt nou nadrukkelijk niet voor heel veel zedenmisdrijven. Dusdat maakt het ook lastig.
Dat is geen gemakkelijke waarheid en misschien heb ik het als incestvrouw wel makkelijker dan een ander met deze ongemakkelijke waarheid.....
Soraya10 schreef:Nou dan rest mij 1 ding te zeggen...... laat ze dan maar mensen als Benno L bij de mensen zoals jou in de wijk zetten die blijkbaar wel empathie kunnnen voelen voor pedofielen en hopelijk blijft het hun kinderen bespaart. En chemische castratie mag van mij ook ipv 2 meter onder de grond.
Magrathea schreef:Moet ie er nou uiteindelijk blijven wonen?
Janneke2 schreef:Magrathea schreef:Moet ie er nou uiteindelijk blijven wonen?
Hij wil graag naar Duitsland, naar zijn familie, maar hij is voorlopig onder voorwaarden vrij en dan moet je in NL blijven.
Maar de gemeenteraad heeft wel groen licht gegeven: hij mag blijven.
Hopelijk verdwijnen de onruststokers uit de wijk (= het zijn geen ongeruste buurtbewoners, maar mensne van buiten).