Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:59

Oh, niet over jou hoor! Ik had het over de opmerking van Soraya.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:39

Dani schreef:
Oh, niet over jou hoor! Ik had het over de opmerking van Soraya.

Ah, dan zat ik toch in de goede richting te denken :D.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:19

Dani schreef:
Dat jij je niet in kan leven in die mensen is helemaal prima. Dat hoeft ook niet. Waar ik problemen mee heb is jouw opmerking dat homofilie en pedofilie 'appels met peren vergelijken is.' Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen hoe je iemand verwerpelijk kan vinden uitsluitend omdat ze bepaalde gevoelens hebben, dus probeer ik inderdaad door te vragen - niet om je van mening te doen veranderen, maar omdat ik het niet goed begrijp begrijp. Ik vind trouwens het feit dat er aan mijn bestaansrecht wordt getwijfeld omdat ik in staat ben verder te kijken dan mijn eigen onderbuik ook wel wat kwalijk, eerlijk gezegd.

Ik heb het nooit over jou bestaansrecht gehad.Behalve dat ik mij erger aan het feit dat er mensen zijn die zich kunnen inleven in die mensen. Ik kan dat echt niet. Lees maar eventjes terug. Ik had het over hun bestaansrecht. Verder vind ik homofiel of pedofiel zijn idd twee heel verschillende situatie's. Waarbij een homofiel sexuele gedachten/ handelingen heeft met mannen en een pedofiel gedachten en/ of handelingen heeft met kinderen wat ik dus een wereld van verschil vind.Anyway, ik geef nog voor een 5e x aan dat ik niet kan en ook niet wil inleven in een pedofiel en dat ik alleen al de ideen of fantasieën die ze erop na houden verwerpelijk vind laat staan als ze ze ook nog ten uitvoer brengen.Nu houd ik het echt voor gezien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:09

Soraya10 schreef:
Dani schreef:
Dat jij je niet in kan leven in die mensen is helemaal prima. Dat hoeft ook niet. Waar ik problemen mee heb is jouw opmerking dat homofilie en pedofilie 'appels met peren vergelijken is.' Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen hoe je iemand verwerpelijk kan vinden uitsluitend omdat ze bepaalde gevoelens hebben, dus probeer ik inderdaad door te vragen - niet om je van mening te doen veranderen, maar omdat ik het niet goed begrijp begrijp. Ik vind trouwens het feit dat er aan mijn bestaansrecht wordt getwijfeld omdat ik in staat ben verder te kijken dan mijn eigen onderbuik ook wel wat kwalijk, eerlijk gezegd.

Ik heb het nooit over jou bestaansrecht gehad.Behalve dat ik mij erger aan het feit dat er mensen zijn die zich kunnen inleven in die mensen. Ik kan dat echt niet. Lees maar eventjes terug. Ik had het over hun bestaansrecht. Verder vind ik homofiel of pedofiel zijn idd twee heel verschillende situatie's. Waarbij een homofiel sexuele gedachten/ handelingen heeft met mannen en een pedofiel gedachten en/ of handelingen heeft met kinderen wat ik dus een wereld van verschil vind.Anyway, ik geef nog voor een 5e x aan dat ik niet kan en ook niet wil inleven in een pedofiel en dat ik alleen al de ideen of fantasieën die ze erop na houden verwerpelijk vind laat staan als ze ze ook nog ten uitvoer brengen.Nu houd ik het echt voor gezien.

Nogmaals, er is een verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel. Zo lang je dat onderscheid niet wilt/kunt maken, zal je ook nooit begrijpen dat er in wezen weinig verschil is tussen homoseksueel/lesbisch, efebofilie, polyamorie, travestie en pedofilie, bijvoorbeeld. Zij betekenen namelijk allemaal een bepaalde seksuele voorkeur (de een strafbaar, de ander niet). En aan een seksuele voorkeur kan je in principe niks doen, daar word je mee geboren. Hoe je het uit, dat heb je wel zelf in de hand.

Overigens zijn de meeste zedendelinquenten niet eens per se pedofiel/pedoseksueel, maar vaak zijn zij anti-sociale plegers. Het maakt ze niet uit met wie ze seks hebben, Marc Dutroux is bijvoorbeeld geen pedoseksueel, maar een anti-sociale pleger :).

Pedofielen (en pedoseksuelen) voelen oprechte genegenheid voor het kind, hij (of zij) zal geen gebruik maken van geweld, maar zal een relatie op willen bouwen (grooming, heet dat). Zij denken oprecht dat de kinderen een relatie willen en dat zij een relatie hebben opgebouwd, dat is natuurlijk niet zo. Maar zo denken zij wel. En ze weten dan ook niet altijd dat het fout is wat zij doen.

Overigens denk ik dat het aantal pedofielen in dit land (en de wereld) groter is dan uit de cijfers blijkt, deze zijn namelijk gebaseerd op tegen de lamp gelopen personen. Het is erg lastig in te schatten omdat niemand ermee naar buiten zal willen stappen vanwege het taboe. En juist dat is gevaarlijk :).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:28

Ik woon ook in leiden. Vriendin woont in de buurt. Ik snap heel goed dat die protesten er zijn. Wie plaatst er dan ook een pedoseksueel in zo'n buurt?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

Doel je met 'zo'n buurt' op het feit dat er scholen/verenigingen voor gehandicapte kinderen in de nabije omgeving zijn? Zou je het wel oké hebben gevonden als die er niet waren geweest?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:17

Het lijkt mij tegenwoordig vrij moeilijk een buurt te vinden waar geen kinderen zijn, eigenlijk. Ze zitten overal in meer of mindere mate.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:04

Ja, maar iemand die gehandicapte kinderen heeft misbruikt in een buurt plaatsen waar diezelfde doelgroep samenkomt vind ik dan ook weer niet nodig. Da's een beetje als Robert M. in de buurt van een kinderdagverblijf laten wonen. In de omgeving van een basisschool zou bij hem dan weer best kunnen, denk ik. Niet zijn doelgroep.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:05

Dani misschien niet iedereen aanvallen die wat zegt jij legt over een korrel zout op. Je mening is duidelijk net als mijn mening dus klaar. Het gaat allang niet meer over de topic die gestart is.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:12

Ik ben echt vol verbazing over hoe sommige bokkers in dit topic reageren en het gewoon nog opnemen voor een pedofiel, die hem gewoon zielig vinden en begrip tonen en zeggen dat hij nog een kans moet krijgen. Bokkers die zelfs bozer zijn op medebokkers die vinden dat zo iemand die kans niet verdient, dan op een pedofiel die zijn kansen heeft gehad. Het is gewoon beangstigend hoe sommige mensen het blijkbaar normaal vinden dat een pedofiel überhaupt nog een kans moet krijgen en recht van spreken heeft. Zo iemand is ziek en moet opgesloten blijven in een inrichting of begeleid wonen project zodat niemand van ons nog last heeft van zo´n ziek persoon en niemand bang hoeft te zijn dat zo iemand zich aan zijn kinderen of die van de buren vergrijpt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:13

Soraya10 schreef:
Dani misschien niet iedereen aanvallen die wat zegt jij legt over een korrel zout op. Je mening is duidelijk net als mijn mening dus klaar. Het gaat allang niet meer over de topic die gestart is.

Eh, lees jij alleen wat je wil lezen, of zo? Ik stel aan lifaya gewoon een oprechte vraag. En op jou heb ik verder niet eens meer gereageerd.
Maar goed, ik ben wel weer een beetje klaar hier. Met mensen die blind zijn voor alles buiten hun eigen wereldje valt niet te discussiëren. En voordat iemand roept 'dat doe je zelluf ook!' Nee. Dat doe ik niet. Ik kan prima de discussie voeren met iemand die vindt dat Benno L. niet vrij had mogen komen (dat heb ik zelf ook gezegd) of zelfs dat hij de doodstraf zou hebben verdiend; ik kan géén discussie voeren met iemand die rücksichtlos elke pedofiel (en dus nog steeds het verschil tussen pedofiel en -seksueel niet wil begrijpen) levenslange opsluiting of de dood toewenst.
Laatst bijgewerkt door Dani op 03-03-14 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:14

mick75 schreef:
MirandaDvG lees alsjeblieft dit topic eens door, er zijn er meerdere, waaronder ik, die hem liever juist heel dicht bij ons hebben dan ergens waar we geen idee hebben waar hij kan zitten, en dus eigenlijk ELK moment van de dag over onze schouder moeten kijken of ie niet toevallig per ongeluk 3 straten verderop is geplant waar niemand het weet en er dus ook niemand controle uitvoert, behalve de overheid en die zijn niet 24 uur per dag bij hem. Dan kan ie werkelijk overal zitten, dus ook bij jou om de hoek.

Maar wat niet weet wat niet deert. Het is niet erg dat er een bij het publiek onbekende gek 2 straten verderop woont, die heeft geroofd, gemoord en verkracht, zolang je het maar niet weet. Het is pas een probleem als je weet dat ie er zit, terwijl je dan weet waar een potentieel groot gevaar zit en je dus maatregelen kan nemen zodat zo iemand jouw deur voorbij gaat.

En Russel, inbrekers pissen juist vaak genoeg in het eigen nest. Heel wat inbraken gebeuren door buurtbewoners, of je dat nou leuk vind of niet. Met name in de minder luxe buurten.

Oh sorry, mag ik mijn mening niet geven voordat ik eerst 100 andere reacties heb doorgelezen?
Ik reageer gewoon op de OP

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:29

Dani schreef:
Soraya10 schreef:

Eh, lees jij alleen wat je wil lezen, of zo? Ik stel aan lifaya gewoon een oprechte vraag. En op jou heb ik verder niet eens meer gereageerd.
Maar goed, ik ben wel weer een beetje klaar hier. Met mensen die blind zijn voor alles buiten hun eigen wereldje valt niet te discussiëren. En voordat iemand roept 'dat doe je zelluf ook!' Nee. Dat doe ik niet. Ik kan prima de discussie voeren met iemand die vindt dat Benno L. niet vrij had mogen komen (dat heb ik zelf ook gezegd) of zelfs dat hij de doodstraf zou hebben verdiend; ik kan géén discussie voeren met iemand die rücksichtlos elke pedofiel (en dus nog steeds het verschil tussen pedofiel en -seksueel niet wil begrijpen) levenslange opsluiting of de dood toewenst.

Ik snap jullie punt wel, maar dit topic gaat over een veroordeelde pedoseksueel, niet over een pedofiel. Waarom maken jullie geen topic over het onderwerp aan waar jullie het steeds over hebben?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:48

Citaat:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven.

Ofwel: als je bij voorbaat al niet bereid bent je mening aan te passen en alleen maar heel hard wil roepen wat jij vindt dan heb je niks te zoeken in een discussie

Het gaat nog wel over (mensen als) Benno L, Diablo. Dit vloeit voort uit het feit dat die protesten tegen hem zijn geweest. Plus zijn er veel mensen die het verschil (nog) niet snappen tussen een pedoseksueel en een pedofiel. Zolang dat verschil niet duidelijk is kan je geen discussie voeren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:16

Janneke2 schreef:
Soraya10 schreef:
Zo iemand heeft dus wat mij betreft geen recht meer op een leven die heeft die verspeelt toen die aan kinderen zat. Zelfs als diegene zelf het een en ander heeft meegemaakt. Het is een keuze die je maakt er zijn genoeg mishandelde misbruikte mensen die wel wat van hun leven maken zonder andere daarbij te beschadigen, maar goed verval in herhaling dus ik laat het hier verder maar bij.

Ja - de meeste slachtoffers herstellen, vooral als je vrouw bent.
Niet alle mannelijke slachtoffers krijgen goede hulp en bij SOMMIGEN gaat het dan mis.

Maar de doodstraf invoeren; omdat je geen goede therapie hebt gehad de doodstraf uitvoeren - ik vind het nogal wat.

En nog iets: "het is een keuze die je maakt" dat geldt nou nadrukkelijk niet voor heel veel zedenmisdrijven. Dusdat maakt het ook lastig.
Dat is geen gemakkelijke waarheid en misschien heb ik het als incestvrouw wel makkelijker dan een ander met deze ongemakkelijke waarheid.....

Soraya10 schreef:
Nou dan rest mij 1 ding te zeggen...... laat ze dan maar mensen als Benno L bij de mensen zoals jou in de wijk zetten die blijkbaar wel empathie kunnnen voelen voor pedofielen en hopelijk blijft het hun kinderen bespaart. En chemische castratie mag van mij ook ipv 2 meter onder de grond.

...dit was ng een stukje discussie van gisteren.

Misschien is de kern van de zaak wel "kun je te ja of te nee leven met een serie ongemakkelijke waarheden".
Waarbij een andere ongemakkelijek waarheid is, dat incestplegers vaak veel meer schade aanrichten en niet publiekelijk aan die schandpaal gaan.

Waar mijn 'verwerping van het verwerpen van pedofielen/ pedosexuelen' maar meteen empathie heet.
En er meteen achteraankomt "hopelijk blijft het de kinderen in jouw wijk bepaard" - terwijl ik pleit voor maatregelenm zoals, B.L. momenteel krijgt in Leiden: vrijwilligers om hen heen, zodat de kans op herhaling zo klein mogelijk blijft.

En mbt. homosexualiteit was ik een groot tegenstander van de splitsing van "filie" en "sexualiteit" - "je mag het wel zijn, maar je mag het niet doen" - ojojojoj....
Hoe moet dat met pedo's????
(Geen idee - ook dat is een ongemakkelijke waarheid.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:09

Je mag gewoon ongestraft pedofiel zijn :). Gedachten hebben is namelijk niet strafbaar (zou wat zijn, zeg). Actie ondernemen wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:19

Zijn er daadwerkelijk vrijwilligers om hem heen? Dat vind ik echt super +:)+

(En nee, ik ben er geen van, sorry, ik doe een studie van om en nabij 80u per week)(waar ik, jawel, ook maar gewoon 180 ECTs voor ontvang. Maar da's een andere discussie ;) )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:36

Ja, in mijn krant stond, dat het streven was 20 vrijwiliger en er hebben zich meer dan 20 gemeld, dus de wachtlijst is en feit... ;)

(En balen van hard werken en weinig punten!!!)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:42

Janneke2 schreef:
Ja, in mijn krant stond, dat het streven was 20 vrijwiliger en er hebben zich meer dan 20 gemeld, dus de wachtlijst is en feit... ;)

(En balen van hard werken en weinig punten!!!)

:oo zoveel! Wat goed :)

Moet ie er nou uiteindelijk blijven wonen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:32

Magrathea schreef:

Hij wil graag naar Duitsland, naar zijn familie, maar hij is voorlopig onder voorwaarden vrij en dan moet je in NL blijven.

Maar de gemeenteraad heeft wel groen licht gegeven: hij mag blijven.

Hopelijk verdwijnen de onruststokers uit de wijk (= het zijn geen ongeruste buurtbewoners, maar mensne van buiten).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:36

Janneke2 schreef:
Magrathea schreef:

Hij wil graag naar Duitsland, naar zijn familie, maar hij is voorlopig onder voorwaarden vrij en dan moet je in NL blijven.

Maar de gemeenteraad heeft wel groen licht gegeven: hij mag blijven.

Hopelijk verdwijnen de onruststokers uit de wijk (= het zijn geen ongeruste buurtbewoners, maar mensne van buiten).

Ja van Duitsland wist ik, maar dat mocht nog niet.
Echt? Jeetje, wat stom allemaal...

Overigens las ik ook dat hij van origine Duits is. Kan me voorstellen dat je dan terug naar je thuisland wilt, in plaats van dat ie erheen gaat om daar allemaal kindjes te mishandelen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:56

Maar dan nog, in Duitsland is niet zo bekend wat hij hier heeft uitgevreten, en is er dus ook minder tot geen controle op zijn doen en laten. En de kans dus behoorlijk groot dat ie in de herhaling valt zodra hij die kans krijgt. In Nederland wordt dat hem wel vrij onmogelijk gemaakt door alle aandacht die er voor hem is, en dat al zijn gaan en staan goed gemonitord wordt. Dan heb ik 'm toch liever hier, onder toezicht. Of is het minder erg als ie Duitse kinderen misbruikt dan als ie Nederlandse kinderen misbruikt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:20

Wat een belachelijke vraag, Mick75. Bah.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:22

:n

Ik snap gewoon best wel dat ie naar Duitsland wil. Als jij in een ander land bent geboren, je hierheen komt, iets doet waarvoor je een aantal jaar vast moet zitten en pertinent uitgekotst wordt door de maatschappij, dan ga je toch ook liever terug?