8nnemiek schreef:Over die 'overbodige' mannetjes.. die kunnen ze toch gewoon apart in een verblijf zetten? Gaiapark heeft alleen maar mannetjes neushoorns bijvoorbeeld.
Zo'n mooie dieren, zonde om die af te maken vind ik. Ik vind dat een dierentuin daar gewoon rekening mee moet houden.. kun je een jong mannetje niet kwijt, dan moet je gewoon niet meer fokken..
En daarnaast.. met een geweer door de kop geschoten zoals ik het lees?? De schedel van een giraffe is zo dik en de hersenen in verhouding zo klein.. wat als die kogel was afgeketst en het dier flink gewond er vandoor was gegaan?
Nou wat zal die neushoorn een fantastisch leven hebben! Giraffen zijn kudde dieren die zet je niet appart.
Het zijn prachtige dieren maar om ze apart te zetten omdat mensen zoals jij het zielig ze af te maken wordt het dier echt niet gelukkig van. Het zou weg kwijnen in z'n uppie. Nee dan vind ik dit een stuk humaner. En niet meer fokken? Dan kunnen ze zich niet meer natuurlijk gedragen omdat mensen zoals jij het zielig vinden? Nee daar zullen ze gelukkig van worden. En over dat (mis)schieten het is gebeurt door een dierenarts niet door een beunhaas.
Irritante aai cultuur. Alles wordt maar zielig gevonden. De giraffe heeft een prachtig leven gehad. Heeft niet eens gemerkt dat hij dood gemaakt zou worden.