Pedofilie en internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Pedofilie en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:08

Pedofilie is tot een jaar of 12 en daarna heet het efebofilie. Van wikipedia geplukt :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:00

Niet te vergeten dat dit niet altijd door ouders gebeurt hé die hun kinderen naakt op de foto zetten en vervolgens op internet pleuren. Kan net zo goed de coach zijn van het voetbal team of de leraar van gym of de zwemles. Dat gebeurt ook. Verder vind ik het bekijken van naaktfoto's van kinderen zeker wel een "eigenschap" van een pedoseksueel en niet van een pedofiel.

Verder geen negatieve herinnering aan Nijntje. Ik had geen idee dat het verband had met elkaar. Daarnaast bestaat Nijntje al veel langer als de hele zaak dus je kan het konijn er niet op aankijken vind ik.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:20

Nee.. ik neem nijntje niet kwalijk. Wellicht verwoordde ik het "lomp". Maar de rillingen lopen over mijn rug als ik nijntje zie.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:26

Pedofilie, pff wat een beladen onderwerp.

De ene helft roept afmaken die man, voor eeuwig opsluiten of chemisch castreren. En de andere helft roept dat het een geaardheid is en dat het ook maar mensen zijn.

Chemische castratie is iets wat helaas niet in alle gevallen werkt. Het beïnvloed de hormoonhuishouding wel, maar niet altijd de bijhorende gedachten en gedragspatronen. Wisten jullie dat tot 1955 chemische castratie werd toegepast bij pedo's voordat ze weer de maatschappij terug in mochten?
Het zijn trouwens medicijnen. Als iemand stopt met slikken dan werkt het dus ook niet meer.
Permanente castratie is dan effectiever, maar dan ga je tegen de mensenrechten in.

Het zijn ook maar mensen.. Klopt helemaal, de meest aardige mensen kunnen de meest verschrikkelijke dingen doen. Ik als volwassene zou dus ook goed met een pedo om kunnen gaan, er is geen 'gevaar' dat mij iets gebeurt.
Bij kinderen is dit een heel ander verhaal. Er is altijd een kans dat een kind een gevoel bij een pedo opwekt.
En ik denk niet dat het verstandig is om af te wachten of het die persoon lukt om zijn gevoelens te onderdrukken.
Het is bijna hetzelfde als een loopse teef en een reu bij elkaar in een kamer te zetten en tegen de zeer gehoorzame reu te zeggen dat hij niets mag doen. In het begin zal de hond gehoorzamen, maar als je lang genoeg niet oplet dan.. tja.. Aard van het beestje he..
Iemand die 20 is heeft meestal alleen nog vrienden om zich heen zonder kinderen, dan zou het op zich geen probleem zijn als hij openlijk pedo is, zolang hij niemand er mee lastig valt. Maar zodra vrienden aan kinderen beginnen, denk je dat die nog over de vloer willen komen bij iemand die op kinderen valt?

Zou jij het risico willen lopen, hoe aardig iemand ook is?

Ik persoonlijk ben daar te egoïstisch voor, ik vind dan wel andere vrienden die net zo aardig zijn, maar niet op kinderen vallen..

Iemand opperde dat 93% van de kinderen de dader kent. Dat is ook niet zo heel vreemd, aangezien kinderen vaak niet onbeheerd bij vreemden worden achter gelaten. De pedo zal eerst een band moeten opbouwen met iemand voordat hij het vertrouwen heeft gewonnen en met het kind alleen kan zijn.
Dit laat eigenlijk al zien hoe ver iemand bewust wil gaan voordat hij toe kan geven aan zijn lusten..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:35

permanente castratie gaat tegen de mensenrechten in.....hebben die misbruikte baby's en kinderen geen rechten dan?Die vallen toch ook onder ''mensen''?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:38

geerke schreef:
permanente castratie gaat tegen de mensenrechten in.....hebben die misbruikte baby's en kinderen geen rechten dan?Die vallen toch ook onder ''mensen''?

Ja maar iemand die mensenrechten schendt is nog steeds mens en heeft dus ook mensenrechten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:44

Of het nu tegen mensenrechten ingaat. Zo iemand die daadwerkelijk kinderen misbruikt heeft die zou toch zeker zelf geen kinderen meer op de wereld moeten kunnen zetten. Dat is pas de kat op het spek binden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:45

Nee, die castratie wordt niet gedaan mbt het verwekken van kinderen, maar omdat in sommige gevallen de lust naar kinderen verdwijnt. However, dat is geen waterdicht systeem.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

lieveli schreef:
Nee, die castratie wordt niet gedaan mbt het verwekken van kinderen, maar omdat in sommige gevallen de lust naar kinderen verdwijnt. However, dat is geen waterdicht systeem.

Nee dat snap ik maar zo iemand zou toch ook zelf geen kinderen meer op de wereld moeten kunnen zetten. Je hebt wel 2 vliegen in 1 klap.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:53

Ja maar ik acht de kans klein dat een pedofiel (of pedoseksueel) kinderen krijgt. En toch gebeurt het, ik weet het en je hebt ook wel gelijk, maar het blijft een onmenselijke beslissing.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:57

Ik heb een tijd terug een docu gezien over pedoseksuelen. Was behoorlijk walgelijk die leende hun eigen kinderen uit aan andere pedoseksuelen. Nu weet ik dat niet iedere pedofiel of pedoseksueel zo is maar het moest gewoon niet kunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:01

Nee daar heb je helemaal gelijk in. En als ik vanuit mijn emotie zou reageren vind ik ook dat je die gasten moet opknopen. Maar dat kan gewoon niet. Eenzame opsluiting en een enkeltje TBS als ze niet te helpen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:13

Ik doel meer op foto's van baby's en peuters in hun nakie op t strand... Compleet onschuldig dus, in basis...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:16

Ik denk... dat veel mensen gewoon écht niet beseffen wat er kan gebeuren met kinderen... logisch ook. Het is namelijk te ziek voor woorden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:20

Hoe bedoel je dat Vumana89? Dat is best te beseffen hoor, of je daar echt aan wilt denken is een tweede... :\

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:26

Ja maar ik denk, oprecht, en dit bedoel ik niet schofferend naar iemand ofzo, dat waar wij denken (als we er al over denken)
"Nee joh. Dat kan niet. Dat zou niemand doen"

zij nog veel verder kúnnen gaan....

en dan spreek ik uit ervaring.. ik bedoel.. het werd bekend dat ***** zwaar seksueel was misbruikt...
toen bleek hij te zijn verkracht...
en niet vanaf zijn 5de, maar vanaf baby.

en nu, noem ik 1 ding. Als je bedenkt dat we bij een verhuizing injectienaalden en scheermesjes gevonden hebben, verstopt, op een zolder.. wij konden dus ook ineens de link leggen wat werd bedoelt met 'slaapprikjes'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:30

Ik denk dat mensen tot een heleboel in staat zijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:33

Dat zeker... maar ik denk ook dat dat door sommige mensen onderschat kan worden.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:33

Fiffill schreef:
Nee, pedofielen vallen echt op kinderen, een 15 jarige is niet aantrekkelijk voor een pedofiel... die zijn al geslachtsrijp (in de meeste gevallen dan) :) Het gaat echt om kinderen dus. Een 15 jarige ziet er natuurlijk niet uit als een kind.

Ook zoiets doms... sorry dat ik het zeg.
Elke pedo heeft een bepaalde leeftijdsklasse waar het geïnteresseerd in is, iemand die zich aangetrokken voelt tot kinderen van 0-5 zal niks hebben met een 15 jarige en andersom ook. Alles onder de 18 is kind, en als volwassenen moet je beter weten volgens de wet.

lieveli schreef:
Pedofilie is tot een jaar of 12 en daarna heet het efebofilie. Van wikipedia geplukt :=

Toch knap dat als iemand word veroordeeld voor boven de 12 jaar en onder de 18, dat er in je strafblad dan toch pedo word vermeld, behandeling, taakstraf en dergelijke

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:33

Ik snap best dat ze het allemaal onder de grote gemene deler van pedofilie scharen, ik had nog nooit van efebofilie gehoord. :') En zullen we respectvol naar elkaar blijven en elkaars opmerkingen niet dom noemen? Want dat doet de discussie geen goed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:09

Niks doms aan hoor, de grens voor pedofilie is ong. 12 jaar. ;)
Er zijn dan ook verschillen in straffen bij seksueel misbruik van pubers tussen de 12-16 jaar en kinderen < 12 jaar, maar dat had ik geloof ik al eens eerder genoemd.
Of ze het voor de wet allemaal onder de noemer pedofilie scharen weet ik niet, maar zo zijn iig de aangegeven grenzen in de psychiatrie.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:48

lieveli schreef:
Ja maar ik acht de kans klein dat een pedofiel (of pedoseksueel) kinderen krijgt. En toch gebeurt het, ik weet het en je hebt ook wel gelijk, maar het blijft een onmenselijke beslissing.

Jawel hoor, volgens mij is misbruik door familieleden (ouders) het vaakst voorkomende zedenmisdrijf dat er bestaat.

Mij lijkt dat je als ouder beter kunt weten dat een vriend/kennis pedofiel is, zodat je je kinderen dan niet alleen met die persoon kunt laten. Maar omdat iedere pedofiel ook wel snapt dat ouders hem/haar zullen mijden als de pest (ook al wil hij iets doen en is er geen gevaar bij bekende kinderen waar de ouders bij zijn) zal hij het heus niet vertellen.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:10

Okee sorry dat ik begin over dom.
Maar kan me er gewoon boos over maken dat er bij zo'n persoon alleen aan jonge kinderen word gedacht. (ben zelf moeder van twee jonge kinderen, ik heb zelf toen ik klein was langdurig ermee te maken gehad, onder de 12) Maar mijn buurvrouw heeft het met haar eigen vader meegemaakt jarenlang boven de 12, ik vind de schade die het mee brengt best groot.

Maar goed ik weet het ook liever van mensen dat ze die gevoelens hebben, al voel ik het haarfijn aan.

Hoe staan jullie er dan tegenover als je het van iemand zou weten van dichtbij, je weet bv dat een man op jonge meiden (onder de 12) valt maar je hebt zelf jongens onder de twaalf, zouden jullie je zoons daar onbezorgd achterlaten of is dat sowieso geen optie, gewoon uit nieuwschierigheid.

Of iemand die op oudere meiden valt boven de twaalf, zou je daar onbezorgd je jongere kinderen achterlaten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:35

Die indeling bestaat gewoon, het heeft een andere naam, dat betekend niet dat ik denk dat het alleen bij jonge kinderen gebeurd of het niet erg zou vinden als ze boven de 12 zijn. Pedofilie wordt nu eenmaal omschreven als het "zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn". Daar had ik het over.

Een 15 jarige en een 43 jarige vind ik een zeer ongezonde relatie (je hoort er wel eens over, dus met instemming van de 15 jarige) maar toch is dit imo net iets anders dan een 43 jarige en een kind van 6 (voor de duidelijkheid: ik keur het alsnog niet goed). Maar misbruik is altijd erg, hoe jong of oud je ook bent.

Als ik weet dat iemand op kinderen valt zou ik die van mij er niet alleen achterlaten nee...
Maar iemand die valt op zeg, 14-16 en je hebt zelf een kind van 6, dat is een heel groot verschil. Ik weet niet of ik daarbij dan wel m'n kind zou achterlaten maar de kans dat zo iemand je 6 jarige iets zou doen is, lijkt mij, vrij klein. Het verschil tussen een echt kind dat nog niet geslachtsrijp is en een puber is natuurlijk behoorlijk groot.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:14

Als ik weet dat een man (of vrouw) op kinderen valt (en onder kinderen versta ik in dit geval alles onder de 16 jaar) laat ik daar no way mijn kinderen bij in de buurt komen. Niet met en niet zonder mij.
Mijn kinderen zijn nog jong (2 en 4) en ook al zou diegene op iets oudere kinderen vallen dan nog zou ik diegene mijden met mijn kinderen.