Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:18

Dientje_Yara: Niemand hier heeft beweerd dat het makkelijk of leuk is om patient te zijn. Er wordt alleen door sommige aangehaald dat een aantal punten in HAAR verhaal niet echt kloppen en nu blijkt ook nog eens dat ze in een andere winkel wéér gepakt is. Er wordt niet geoordeeld over een patient maar over háár. Je hoeft je echt niet zo aangevallen te voelen dat is niet nodig, echt niet.
De dinge die zij zegt en heeft gedaan is gewoon wat je noemt heel apart. Ik denk eerder dat ze mediageil is ofzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:25

Iedere persoon met een chronische aandoening moet haar leven aanpassen. Ik kan ook niet zomaar met vakantie, moet mijn hele apotheek meenemen en met veel dingen rekening houden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:40

Dientje_Yara schreef:
Studiemiep

Je hebt echt geen idee hoe het is om ermee te leven dus oordeel er niet over!
Je weet het niet en de boekjes zijn richtlijnen niet hoe het echt is

Met iedere verzekering die ik afsluit heb ik gezeik omdat ik een risicogeval ben
Voor ik ga paardrijden, honden uitlaten, sporten moet ik eerst nadenken wat ik moet eten hoeveel ik moet spuiten en dat kan toch weer iedere dag anders zijn

Je opmerking over secuur zijn en er is niets aan het handje kan ook echt niet!

Ik oordeel wat ik wil..en wie zegt dat ik er geen verstand van heb..... :Y)

Het kan zijn dat bij een overlijdensrisico verzekering de premie iets hoger ligt, al toont onderzoek aan dat dit al vele malen minder is (of helemaal niet) in vergelijking tot jaren terug. Aangezien de behandelingen vele malen beter zijn en de vergaarde kennis ten aanzien van diabetes ook sterk is verbeterd. De levensverwachting van diabetici is met de huidige behandel methodes en de kwaliteit van de insuline ook stukken verbeterd (al lopen ze de meeste schade op in de tijd dat diabetes nog niet gediagnosticeerd is...dus daar ligt een punt van aandacht). Mensen lopen vaak al jaren rond met een minder functionerende alvlees klier.

Houd jij je diabetes netjes onder controle en is deze in een heel vroeg stadium al gediagnosticeerd en stabiel dan is er echt vrij weinig aan de hand en lopen de rest van je organen ook geen verdere schade op. Ja het vergt moeite en inzet om je waardes zeer stabiel te houden, dat ontkent niemand.

Maar jij praat alsof diabetes het einde van de wereld is..geloof mij het kan nog veeeeel en veel erger

Ik ga over een paar jaar dood als ik een bepaald orgaan niet krijg,...dus ik wil best ruilen met jouw diabetes hoor....., dus ja ik vind je wel een beetje een zielepietje hoe je praat als zijnde een "patient" je bent zoveel patient als dat je je zelf voelt...

Ik voel mij zelf helemaal geen patient, ik houd het geheim wil juist niet dat mensen mij als patient zien en mij daardoor een voorkeurs? behandeling zouden geven.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:02

Om een voorbeeld te geven ik heb 7 maanden erover gedaan een hypotheek te krijgen, er was elke keer iets met de levensverzekering die niet rond kwam en ik betaal niet ietsje meer maar gewoon het dubbele (niet dat het veel is maar toch dubbel zoveel)

Pas nog bij RTL late night meisje van 28 blind geworden door de diabetes
Als ik missende tenen zie, en allerlei andere complicaties is dat best even slikken en word je met je neus op de feiten gedrukt

Over het meisje ben ik het eens allemaal erg vaag maar de dingen die hier beweerd worden dat we het maar 'gewoon' onder controle moeten houden en dat dan geen rare dingen gebeuren is gewoon niet waar

Ik hang nooit aan de grote klok wat ik heb behalve op plaatsen waar ik vaak kom puur voor de veiligheid zodat ze herkennen als er iets mis is

Nogmaals ik neem het op voor de diabetes patiënten want ja dat zijn we of we nu willen of niet
Niet voor het meisje wel Voorde misvattingen die gedaan worden

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:16

@Dientje-yara, je begrijpt Studiemiep niet helemaal denk ik

Volgens mij beweert ze nergens dat suikerziekte niet erg is of lastig ze wil alleen zeggen dat er ook ziektes zijn die nog meer impact hebben of waarvoor nog niet de middelen zijn die er voor diabetici tegenwoordig wel zijn (eerlijk is eerlijk t leven van n diabeet is lastig maar tegenwoordig wel goed te behandelen en goed mee te leven mits de patiënt netjes opvolgt wat arts zegt en goed naar lichaam luistert) Dat een hypotheek duurder is heeft Studiemiep zeer waarschijnlijk ook

Ze zegt dus niet dat jouw ziekte niet erg is maar dat er ook ziektes zijn die veel minder behandel methodes hebben waardoor de patiënt afhankelijk is van of n doses geluk of n donor.. (en zelfs dan moet zo'n patient rekening houden met afstoting)

Dat jij het opneemt voor mensen met diabetes is logisch maar je begrijpt vast dat dit hema meisje haar suikerziekte misbruikt en wellicht met haar eigen leven speelt zo ik snap best dat zoiets "pijn"doet bij studiemiep die niet de keuze heeft en dan leest dat iem zn leven zelf op t spel zet door niet netjes met haar diabetici om te gaan.

ieder ervaart een ziekte anders natuurlijk het gaat dus niet om erger ergst maar om keuzes/mogelijkheden die gemaakt (kunnen) worden

tot slot hoop ik voor jou dat je je suikerspiegel etc goed kan houden en STUDIEMIEP voor jou hoop ik dat wanneer het nodig is er een donnor is voor je beide succes :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:23

purny schreef:
Vandaag ben ik naar mijn docent gestapt met de vraag of mensen met diabetes ook spuiten in de billen. Haar antwoord was dat het onmogelijk was omdat je in je bil niet subcutaan kan spuiten.

Zo die mag wel zelf wel even terug naar school _O-

Verschillende injectielocaties op het lichaam
Buik
Het spuiten van insuline in de buik zorgt voor een snelle opname. U kunt bijna uw gehele buik gebruiken met uitzondering van de 2 centimeter rondom uw navel. Binnen deze 2 centimeter kan het namelijk erg pijnlijk zijn om te spuiten.

Billen
Het spuiten van insuline in de billen zorgt voor een relatief langzame opname. Spuit altijd in het bovenste en buitenste gedeelte van uw billen. U kunt deze locatie bepalen door uw bil door middel van een kruis denkbeeldig in vieren te delen.

Dijbenen
Ook het spuiten van insuline in de dijbenen zorgt voor een relatief langzame opname. U dient hierbij altijd in het bovenste gedeelte van uw dijbeen te spuiten aan de buitenzijde. Dit betreft de ruimte die ongeveer één hand verwijderd is van uw liezen en knieën.

Arm
Het spuiten van insuline in de armen zorgt voor een gemiddelde opname. Toch kunt u uw armen beter niet gebruiken in verband met het kleine opnameoppervlak. Hierdoor heeft u weinig mogelijkheden om van injectieplaats te wisselen. Mocht u er toch voor kiezen om in uw armen te injecteren, doe dit dan aan de zijkant van uw arm met een korte naaldlengte.

In overleg met uw behandelaar kunt u bepalen welke locaties voor u het beste zijn om de insuline te injecteren.

Ja je kan op dezelfde plaats een IM injectie krijgen in je bil (BBB, bovenste buitenste bilkwadrant) maar die spier ligt wel heel wat verder naar binnen dan gewoon SC natuurlijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:29

Een oud-collega van mij moest overdag spuiten om niet tegen de vlakte te gaan. Ze had een zo goed als onopvallend apparaatje met een klein pinnetje eruit en deed dat gewoon op de werkvloer: wel met haar rug van de mensen afgedraaid. Ging razendsnel! We hadden het vaak niet eens in de gaten dat ze het deed, want we zagen pas dat ze zichzelf had geïnjecteerd als ze het apparaatje weer in haar tas deed. Ik heb wel begrepen dat er verschillende soorten spuitjes zijn. Zij had dan een heel makkelijk apparaatje, maar er zijn ook spuitjes waarbij het wat omslachtiger gaat. Dat vertelde ze me toen, althans. Weet niet hoe het nu is.