Dientje_Yara schreef:Studiemiep
Je hebt echt geen idee hoe het is om ermee te leven dus oordeel er niet over!
Je weet het niet en de boekjes zijn richtlijnen niet hoe het echt is
Met iedere verzekering die ik afsluit heb ik gezeik omdat ik een risicogeval ben
Voor ik ga paardrijden, honden uitlaten, sporten moet ik eerst nadenken wat ik moet eten hoeveel ik moet spuiten en dat kan toch weer iedere dag anders zijn
Je opmerking over secuur zijn en er is niets aan het handje kan ook echt niet!
Ik oordeel wat ik wil..en wie zegt dat ik er geen verstand van heb.....
Het kan zijn dat bij een overlijdensrisico verzekering de premie iets hoger ligt, al toont onderzoek aan dat dit al vele malen minder is (of helemaal niet) in vergelijking tot jaren terug. Aangezien de behandelingen vele malen beter zijn en de vergaarde kennis ten aanzien van diabetes ook sterk is verbeterd. De levensverwachting van diabetici is met de huidige behandel methodes en de kwaliteit van de insuline ook stukken verbeterd (al lopen ze de meeste schade op in de tijd dat diabetes nog niet gediagnosticeerd is...dus daar ligt een punt van aandacht). Mensen lopen vaak al jaren rond met een minder functionerende alvlees klier.
Houd jij je diabetes netjes onder controle en is deze in een heel vroeg stadium al gediagnosticeerd en stabiel dan is er echt vrij weinig aan de hand en lopen de rest van je organen ook geen verdere schade op. Ja het vergt moeite en inzet om je waardes zeer stabiel te houden, dat ontkent niemand.
Maar jij praat alsof diabetes het einde van de wereld is..geloof mij het kan nog veeeeel en veel erger
Ik ga over een paar jaar dood als ik een bepaald orgaan niet krijg,...dus ik wil best ruilen met jouw diabetes hoor....., dus ja ik vind je wel een beetje een zielepietje hoe je praat als zijnde een "patient" je bent zoveel patient als dat je je zelf voelt...
Ik voel mij zelf helemaal geen patient, ik houd het geheim wil juist niet dat mensen mij als patient zien en mij daardoor een voorkeurs? behandeling zouden geven.