Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Lante schreef:Ondernemers zoals jij hebben ook een rotschop nodig, zeuren over belasting betalen als eigen baas zijde; andere mensen als zondebok aanwijzen, nou, ga je toch lekker ergens in loondienst als je het ondernemerschap niet aankunt? Zeuren om niks wat mij betreft.
Lekkere instelling! Jij zal het ver schoppen in je leven
Ik mag graag veel belasting betalen! teken dat ik goed verdien.
Ankie2011 schreef:@LBLGypsyCobs, jammer dat je alle Bulgaren over één kam scheert. De meeste Bulgaren die hier komen komen om te werken voor een beter leven, om hun families te onderhouden. Daar leven nog heel veel mensen in armoede, in een huis zonder elektriciteit. Er zijn vaders en moeders bij die hun kinderen daarvoor bij opa en oma in Bulgarije moeten achterlaten. Er zijn maar weinig Bulgaren die hier komen en meteen een uitkering aanvragen, huursubsidie en kinderbijslag. Uit cijfers blijkt dat er ook maar weinig Polen bijvoorbeeld in een sociale huurwoning zitten.
En vergeet niet dat veel Nederlanders die in zo'n werktraject zetten niet willen werken. Kijk maar eens naar het mislukte project om mensen met een bijstandsuitkering in de kas te laten werken. Daarvan kwamen er misschien 10 aan het werk, maar goed dat is een hele andere discussie. Ik dacht dat dit over de Wajong ging...
Ankie2011 schreef:@Russel, de Bulgaren buitenhouden? Ik zie niet dat Bulgaren het werk inpikken van Wajongers. Bulgaren doen vaak juist zwaar vies werk (bv. zwaar werk in de landbouw, in slachthuizen etc.), werk dat Nederlanders niet willen doen. Er zijn maar weinig Bulgaren in Nederland met 'een relaxt kantoorbaantje'. Wellicht dat Bulgaren Nederlanders verdringen in de bouw, maar er zijn maar weinig Wajongers geschikt om in de bouw te werken... Nogal appels met peren vergelijken.
bromfiets schreef:Je moet psychiater worden Rapido... Kun je als een soort wonderdokter ineens al die mensen genezen met een flinke schop. En voordat je over andermans instelling gaat mekkeren kun je misschien eerst die van jezelf nalezen? Je uitspraken zijn niet alleen lomp, maar ook dom