Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Geryon schreef:Wij kunnen zeker ook geen honger hebben, want mensen uit de derde wereld landen hebben pas honger![]()
Ja vast..en kindjes in afrika mogen niet klagen dat ze het koud hebben....kindjes in NL hebben het pas koud..
Zo is dr altijd wel wat:p
Celiien schreef:Volgens mij zijn wij een van de weinigen landen die bijstand, WW, ZW, WAO, AOW en Wajong hebben.
Urielle schreef:Celiien schreef:Volgens mij zijn wij een van de weinigen landen die bijstand, WW, ZW, WAO, AOW en Wajong hebben.
En volgens mij moet je voortaan aan verrekt wat eisen voldoen wil je daar nog voor in aanmerking komen. Hebben jullie ook iets gelezen vorig jaar dat er iemand was in een rolstoel, tot de nek verlamd dus kon alleen nog spreken, die geen volledige uitkering kreeg want daarmee kon je best gaan werken en de verstandelijke vermogens waren nog intact dus what's the problem?
Jaja, maar welke baas neemt iemand aan die alleen kan praten en verder alleen in die rolstoel zitten?
Zoveel is er niet meer over van die mooie verzorgingsstaat van ooit.
Vanillia schreef:Urielle schreef:Zoveel is er niet meer over van die mooie verzorgingsstaat van ooit.
Eh nee, en dat is maar goed ook. We plukken nu nog de 'vruchten' van het feit dat er jarenlang geld uitgegeven is wat we eigenlijk niet hadden.
takkie_muis schreef:Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet
takkie_muis schreef:Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet
Jolliegirl schreef:wendyenbram: Mag ik even inhaken op jouw situatie?
Je hebt wel 2 pony's staan zie ik in je profiel..?
Dat is luxe. Ik heb mijn pony verkocht , 1 : omdat ik te groot was, 2: omdat ik er geen geld meer voor had...
Kan je dan niet makkelijker uit je situatie kopen door je dieren te verhuren/verkopen?
Klinkt hard.. Maar ik vind als je deze luxe nog kunt onderhouden, je ook jezelf niet in de problemen kan benoemen.
Ditn is geen aanval, maar even iets wat ik vaker zie..
Mensen hebben wel 4 honden, 3 katten, 10 vogels, maar klagen dat ze zo weinig geld hebben..
Wat denken ze wel niet dat die dieren kosten dan...
petraaken schreef:Ik denk dat het grote verschil hem zit in het feit dat het hier om een natuurramp gaat en niet een door oorlog verscheurd land zoals Syrië. Mensen geven sneller geld aan zo'n natuurramp fonds/geldophaling dan aan een door oorlog verscheurd land.
Lizzyy schreef:Ja, Nederland is een luxe land, wij vinden het normaal vinden om 1 x in de maand uit eten te
gaan, nieuwe schoenen te kopen 'omdat wij een feestje hebben en onze oude schoenen anders niet bij
onze broeken passen..' voor hun is het luxe áls ze schoenen hebben.
Voor ons is het normaal om te mopperen als 'de WiFi het niet doet'.
Jolliegirl schreef:wendyenbram: Mag ik even inhaken op jouw situatie?
Je hebt wel 2 pony's staan zie ik in je profiel..?
Dat is luxe. Ik heb mijn pony verkocht , 1 : omdat ik te groot was, 2: omdat ik er geen geld meer voor had...
Kan je dan niet makkelijker uit je situatie kopen door je dieren te verhuren/verkopen?
Klinkt hard.. Maar ik vind als je deze luxe nog kunt onderhouden, je ook jezelf niet in de problemen kan benoemen.
Ditn is geen aanval, maar even iets wat ik vaker zie..
Mensen hebben wel 4 honden, 3 katten, 10 vogels, maar klagen dat ze zo weinig geld hebben..
Wat denken ze wel niet dat die dieren kosten dan...
Jolliegirl schreef:Celiien schreef:Jij durft te zeggen dat wij gern verzorgingsstaat hebbenwauw!
Een gevangene in nl heeft het vaak beter dan een oudere in een bejaardentehuis...die hooguit eens 2x per week gedoucht worden...
bigone schreef:[
In de meeste verpleegtehuizen word er maar één keer gedoucht en is het een lastige klant dan maar eens in de twee weken en verder met een washandje op bed.