Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:52

Volgens mij zijn wij een van de weinigen landen die bijstand, WW, ZW, WAO, AOW en Wajong hebben.
Die studie die men heeft gedaan? Dacht je echt dat je het grootste gedeelte zelf had betaald? En je ziektekosten?

Enne wat betreft die bejaardentehuizen. Mijn Oma heeft er in een aantal gezeten en zo echt als iedereen maar beweerd is t echt niet zoals ik t meemaak hoor. Denk dat dat redelijk overdreven is.

En volgens mij is t hele punt van een gevangenis niet dat men t door en door slecht heeft. Echter dat hij/zij beschermd wordt voor en tegen de maatschappij

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:52

Jolliegirl schreef:
Geryon schreef:
Wij kunnen zeker ook geen honger hebben, want mensen uit de derde wereld landen hebben pas honger :') :')

Ja vast..en kindjes in afrika mogen niet klagen dat ze het koud hebben....kindjes in NL hebben het pas koud..

Zo is dr altijd wel wat ;-) :p

Precies.. (de versie dat de nederlanders het slechter hebben, heb ik trouwens nog nooit gehoord, grappig :P) En dat het een erger is, maakt het ander niet minder erg. Jammer dat er zo wordt vergeleken, helemaal nergens voor nodig!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:24

Er wordt hier net gedaan alsof de mensen die geld hebben gedoneerd niets overhebben voor de mensen in Nederland, dat is natuurlijk onzin. Er wordt alleen door diverse mensen gezegd dat er daar bepaalde noodhulp nodig is, welke hier in Nederland niet of nauwelijks nodig is. En dáár geef ik voor. Tuurlijk is er armoede in NL, en zeker in crisistijd, dat zal ook niemand ontkennen.

En alsof de mensen die geld geven het politieke beleid bepalen waar hier over wordt geklaagd. En net alsof de politiek alleen de boosdoener is de de crisis, dat zijn voor een deel ook de Nederlanders zelf die op de pof hebben geleefd en te dure hypotheken hebben genomen. Alleen duurt de crisis nu zo lang dat ook mensen met hun gewone baan en gewone hypotheek worden getroffen. Het systeem moet nu anders en dat is even heel erg hard, maar wel noodzakelijk anders zadelen we de volgende generaties met onze problemen op.

Maargoed, dat is eigenlijk wel off-topic. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik geld geef waar ik dat nodig vind en dat is voor iedereen anders: de ene geeft het uit aan kunst om zo cultureel erfgoed vast te leggen, de ander geeft geld voor noodhulp en weer een ander is maatje. Het gaat niet om geld, het gaat om dat je met een open hart en met de beste intenties om mensen geeft en daarin heb ik geen landsgrenzen en probeer ik niet teveel de ene mens boven de andere te zetten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 01:46

Weet je wat ik erg vind dat Nederland 10 miljoen gaat bijdragen aan de afghaanse presidentsverkiezingen. ik ben afgekeurd en geef ook 5 euro.

Amandavd

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:22

Vraag mij af hoeveel van de mensen die doneren, wel eens echt zwaar in de oliebol hebben gezeten? Als in elke euro 4 x omdraaien? Niet aanvallend bedoeld maar vraag het mij gewoon af.

Er zei iemand namelijk dat een tientje doneren, dat mis je echt niet. Nou, van 10 euro kun jij aardig wat boodschappen doen en als je net als ik een tijdje lang elke euro moest omdraaien dan is een tientje veel!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:35

[quote="Celiien"]
Enne wat betreft die bejaardentehuizen. Mijn Oma heeft er in een aantal gezeten en zo echt als iedereen maar beweerd is t echt niet zoals ik t meemaak hoor. Denk dat dat redelijk overdreven is.

Dat denk je toch écht verkeerd,het is zeker niet overdreven wat men beweerd over vele verzorgings tehuizen.Jou oma heeft toevallig in goede verzorgings tehuizen gezeten,want ja die zijn er ook.
Je hebt vast de vele docu's gemist op t.v. over de slechte verzorgings tehuizen.
Je weet pas wat armoede is in Nederland als je het zélf mee maakt! heb je dat niet,kan je er ook niet over mee praten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:38

Celiien schreef:
Volgens mij zijn wij een van de weinigen landen die bijstand, WW, ZW, WAO, AOW en Wajong hebben.

En volgens mij moet je voortaan aan verrekt wat eisen voldoen wil je daar nog voor in aanmerking komen. Hebben jullie ook iets gelezen vorig jaar dat er iemand was in een rolstoel, tot de nek verlamd dus kon alleen nog spreken, die geen volledige uitkering kreeg want daarmee kon je best gaan werken en de verstandelijke vermogens waren nog intact dus what's the problem?
Jaja, maar welke baas neemt iemand aan die alleen kan praten en verder alleen in die rolstoel zitten?
Zoveel is er niet meer over van die mooie verzorgingsstaat van ooit. -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:54

Urielle schreef:
Celiien schreef:

En volgens mij moet je voortaan aan verrekt wat eisen voldoen wil je daar nog voor in aanmerking komen. Hebben jullie ook iets gelezen vorig jaar dat er iemand was in een rolstoel, tot de nek verlamd dus kon alleen nog spreken, die geen volledige uitkering kreeg want daarmee kon je best gaan werken en de verstandelijke vermogens waren nog intact dus what's the problem?
Jaja, maar welke baas neemt iemand aan die alleen kan praten en verder alleen in die rolstoel zitten?

En zo ken ik ook een nog heel schokkend verhaal over iemand die ook niet volledig werd afgekeurd en jaren gevochten heeft met het UWV.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:59

Celiien schreef:

Volgens mij weet jij daar bar weinig vanaf... Zie de posten hierboven, die had ik ook al willen aanhalen.
Zo makkelijk is het allemaal niet hoor!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:04

Urielle schreef:

Eh nee, en dat is maar goed ook. We plukken nu nog de 'vruchten' van het feit dat er jarenlang geld uitgegeven is wat we eigenlijk niet hadden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:05

Vanillia schreef:
Urielle schreef:

Eh nee, en dat is maar goed ook. We plukken nu nog de 'vruchten' van het feit dat er jarenlang geld uitgegeven is wat we eigenlijk niet hadden.

Elk land geeft geld uit wat ze niet hebben. Kijk maar naar de USA, die hebben miljarden aan schulden, en toch maar overal geld in blijven pompen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:11

http://plazilla.com/verborgen-armoede-e ... -nederland

Hoe DOM kunnen mensen zijn door te denken dat er in Nederland geen ECHTE armoede heerst.

er zijn gewoon schrijnende gevallen bekend die echt overal tegen de muur lopen en daardoor NERGENS recht op hebben.

En nee dat zijn dus echt niet de zogenoemde klaplopers die nergens voor geleerd hebben, en gewoon altijd hun handje opgehouden hebben.
Maar zijn juist vaak diegene die altijd hard gewerkt hebben en door fouten of andere situaties in de problemen zijn gekomen.

En je bent in Nederland sneller IN de problemen dan er uit!!

Zeg ik daarmee dat er in andere landen geen hulp gewenst is? nee natuurlijk niet, Maar ga eerst maar eens inzien dat er IN Nederland ook steeds meer schrijnende gevallen zijn.
En dat kan gerust NAAST het helpen van mensen in andere landen.

Ik heb dit keer niet gedoneerd 2 redenen. 1- het geld wat we nu storten op 555 komt NIET bij dit land terecht. en 2-ik heb zelf al mijn extra`s op moeten geven, flink moeten schrappen in vaste en losse uitgaven Dat ik met een gezin van 6 personen nu rond moet komen van 100, 00 euro per week (inclusief benzine kadootjes kleding eten enz.... en dan nog 350 per maand te kort komen... Ik weet hoe het komt, ik weet hoe we er uit moeten komen. Zijn we ook op eigen kracht hard mee bezig ( En nee het komt niet door boven stand leven en te veel uitgaves.)

Ik wil alleen maar zeggen kijk eens verder dan je eigen situatie, je kan niet aan je eigen situatie aflezen hoe rijk of arm andere mensen zijn.
Voor jou is 1 keer minder uit eten per maand al armoede? voor een ander is dat met 40 euro of minder rond zien te komen per maand!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:14

wendyenbram: Mag ik even inhaken op jouw situatie?
Je hebt wel 2 pony's staan zie ik in je profiel..?
Dat is luxe. Ik heb mijn pony verkocht , 1 : omdat ik te groot was, 2: omdat ik er geen geld meer voor had...

Kan je dan niet makkelijker uit je situatie kopen door je dieren te verhuren/verkopen?
Klinkt hard.. Maar ik vind als je deze luxe nog kunt onderhouden, je ook jezelf niet in de problemen kan benoemen.

Ditn is geen aanval, maar even iets wat ik vaker zie..
Mensen hebben wel 4 honden, 3 katten, 10 vogels, maar klagen dat ze zo weinig geld hebben..
Wat denken ze wel niet dat die dieren kosten dan... :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:16

takkie_muis schreef:
Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet

1940-1945; Duitsland viel ons land binnen, bezette het en bracht het praktisch naar de afgrond. Ons landje werd niet alleen bevrijd door anderen, maar ook zijn wij 4 jaar lang financieel flink geholpen door de Amerikanen met hun Marshall plan

1953; dijken breken door in Nederland en de zee stroomt ons landje binnen. Ook hier veel hulp uit het buitenland ontvangen

Dus ja; ook als er hier een ramp gebeurd mogen wij hulp ontvangen(ok waarschijnlijk niet specifiek van de Filipijnen, maar hulp krijgen we). Daarnaast; die 13 miljoen hebben Nederlandse burgers zelf bij elkaar gesprokkelt; en gelukkig mogen mensen in Nederland nog altijd zelf uitmaken waar zij hun verdiende geld aan uit geven (nu ja; nadat de belastingdienst eerst een graai gedaan heeft dan toch :+ )
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 20-11-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:19

takkie_muis schreef:
Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet

Eh nee, waarschijnlijk niet. Omdat hun ALTIJD crisis hebben.
ik ben trots op Nederland, dat iedereen zo zijn best doet om de Filipijnen te helpen.
Ja, Nederland is een luxe land, wij vinden het normaal vinden om 1 x in de maand uit eten te
gaan, nieuwe schoenen te kopen 'omdat wij een feestje hebben en onze oude schoenen anders niet bij
onze broeken passen..' voor hun is het luxe áls ze schoenen hebben.
Voor ons is het normaal om te mopperen als 'de WiFi het niet doet'.
Goh, wat een ramp...... het meeste gedeelte van de bevolking weet niet eens wat WiFi is.

Ik snap iedereen echt wel, maar ik vind het knap dat Nederland in ONZE crisis 13 MILJOEN bij elkaar heeft weten te sprokkelen voor een land wat zó in de problemen zit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:25

Ik denk dat het grote verschil hem zit in het feit dat het hier om een natuurramp gaat en niet een door oorlog verscheurd land zoals Syrië. Mensen geven sneller geld aan zo'n natuurramp fonds/geldophaling dan aan een door oorlog verscheurd land.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:27

Jolliegirl schreef:
Dat is luxe. Ik heb mijn pony verkocht , 1 : omdat ik te groot was, 2: omdat ik er geen geld meer voor had...

Kan je dan niet makkelijker uit je situatie kopen door je dieren te verhuren/verkopen?
Klinkt hard.. Maar ik vind als je deze luxe nog kunt onderhouden, je ook jezelf niet in de problemen kan benoemen.

Mensen hebben wel 4 honden, 3 katten, 10 vogels, maar klagen dat ze zo weinig geld hebben..

Maar van je beesten raak je ook niet af op het moment want iedereen zit in dezelfde situatie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:30

petraaken schreef:
Ik denk dat het grote verschil hem zit in het feit dat het hier om een natuurramp gaat en niet een door oorlog verscheurd land zoals Syrië. Mensen geven sneller geld aan zo'n natuurramp fonds/geldophaling dan aan een door oorlog verscheurd land.

In Syrië wilden ze wel goederen hebben dus daar zijn van mij uit drie grote verhuisdozen naartoe met kinderkleding, schoolmateriaal, EHBO-doosjes, fleece dekens. ;)
(heb nu een adres voor goederen voor Filippijnen dus daar ben ik nu voor bezig)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:36

Lizzyy schreef:
Ja, Nederland is een luxe land, wij vinden het normaal vinden om 1 x in de maand uit eten te
gaan, nieuwe schoenen te kopen 'omdat wij een feestje hebben en onze oude schoenen anders niet bij
onze broeken passen..' voor hun is het luxe áls ze schoenen hebben.
Voor ons is het normaal om te mopperen als 'de WiFi het niet doet'.

Dan kom jij toch echt nog weer uit een ander milieu dan ik.
De meeste mensen die ik ken gaan al lang niet meer uit eten en ik zie weinig nieuwe schoenen en nieuwe kleding meer bij de mensen aan de schoolpoort (die zie ik al jaren elke dag dus dan herken je dat wel). De kinderkleding gaat bij ons alle vrienden met kinderen af tot het uit elkaar valt. Dat is toch echt wel veranderd allemaal hoor, mijn oudste zat idd nog wel in haar maxi cosi met Baby Mexx-kleertjes. De jongste in een merkloos autostoeltje (goedkoopste die er was) met allemaal krijgertjes. Ja, die zijn nog van Ralph Lauren maar dat zijn dus krijgertjes die mensen ooit in betere tijden kochten. Niet dat het erg is verder voor ons, het kon ook best wat minder, maar het geeft echt wel aan dat de tijden veranderd zijn. (en dat het voor de onderlaag van de samenleving nog veel zwaarder geworden is)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:39

Laten we nu niet net gaan doen alsof de crisis hier in Nederland aleen maar bestaat uit een keertje minder uit eten kunnen want dat is net zo goed kul natuurlijk. Als dat zo was waren er nu geen voedselbanken die sinds 2002 als paddestoelen uit de grond komen.

Voor mij (en mensen van mijn generatie) was de voedselbank iets uit de geschiedenisboekjes, maar dat is helaas al lang niet meer zo.
Ook hier zijn er mensen die met honger moeten gaan slapen, die hun kinderen amper brood mee naar school kunnen geven, omdat ze geen geld hebben. Word kleding tot op de draad afgelopen etc etc

Begrijp me niet verkeerd; tuurlijk hebben de Filipijnen hulp nodig. Als ik het geld had om enkele vrachtwagens (of nog liever; vliegtuigruimen) te vullen met kleding, tenten, verbandmiddelen, voedsel etc en daar heen kon brengen om aan die mensen te geven deed ik het onmiddellijk.
Maar nee ik heb geen geld gegeven aan giro 555; te vaak is geld niet of maar gedeeltelijk bij de hulpbehoevenden aangekomen. + dat ik zelf elk dubbeltje 20 keer moet omdraaien voordat ik het kan uitgeven.

Maar net doen alsof hier geen groeiende armoede is en crisis hier alleen maar zou bestaan uit een keertje minder naar de bios of uit eten? Sorry maar haal je kop eens uit het zand en kijk eens goed om je heen

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:57

Jolliegirl schreef:

Tja je hebt gelijk. ik heb 2 pony`s staan. gratis. en eten gratis het gras van de boerderij, en gratis het voordrooghooi van de boerderij. drinken gratis het water van eigen bron. en krijgen gratis hun bekapbeurt van de bevriende hoefsmid (nou gratis? tegen ruil van baaltjes voordroog.) Verder gebruiken ze niks geen extra spullen. Dus tja ik vind dat ik momenteel hun nog kan behouden. Zou ik er voor moeten betalen in vorm van voer of stalling, dan waren ze beide al lang weg geweest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:06

Dan heb ik niets gezegd ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:06

Jolliegirl schreef:
Celiien schreef:
Jij durft te zeggen dat wij gern verzorgingsstaat hebben := wauw!

Een gevangene in nl heeft het vaak beter dan een oudere in een bejaardentehuis...die hooguit eens 2x per week gedoucht worden...

In de meeste verpleegtehuizen word er maar één keer gedoucht en is het een lastige klant dan maar eens in de twee weken en verder met een washandje op bed.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:17

Maar waar zijn al de kinderen van deze ouderen dan? Die staan nu volop in de maatschappij, de maatschappij die dus te weinig bij hun ouders op bezoek gaat, een boodschap doet of een keer bijspringt in de verzorging.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:18

Interessant weer.

Ik denk niet dat iemand vind dat mensen die zelf al heel weinig hebben ook nog moeten gaan geven. Of je geeft is altijd je eigen keuze, maar als je geeft is dat natuurlijk helemaal top. Dat er niks terecht komt daar vind ik nogal onzin, alsof die 18 miljoen gebruikt wordt om de mensen van giro 555 eens goed uit hun dak te laten gaan op een leuk feestje 8)7

bigone schreef:
[
In de meeste verpleegtehuizen word er maar één keer gedoucht en is het een lastige klant dan maar eens in de twee weken en verder met een washandje op bed.

Vind je 't gek, de enige tehuizen die in het nieuws komen zijn degenen waar het slecht geregeld is, en dan vaak alleen maar omdat ze niet voldoende personeel kunnen krijgen. Wat ook niet raar is, wie wil er nou in een branche werken die alleen maar negatief in het nieuws is...