_San87_ schreef:Maar wie ben jij om te beslissen dat iemand geen recht meer heeft om te leven? Vind je dat niet heel extreem? En ben jij dan niet, theoretisch, net zo erg als die moordenaar die besluit dat iemand het recht niet meer heeft om te leven?
Nee vind ik niet, want ik besluit niet op een mooie dag om even een paar mensen te gaan uitmoorden, gewoon omdat ik daar zin in heb

.
Plus daarbij beslis
ik er niet over, want in Nederland is er geen doodstraf en dat vind ik ook prima.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, gaat het mij meer om de extreme gevallen en dan nog moeten belangen goed afgewogen worden en omstandigheden

. Is dat allemaal netjes gebeurd, vind ik het prima.
Jaja, ik zal nu wel weer een heleboel reacties hierop krijgen en ik ben vast een trol en middeleeuws en dieptriest etc. maar dat vind ik eerder van de mensen die hier per sé hun mening aan anderen moeten opdringen, omdat die zo fantastisch is.
Nee, we moeten allemaal een kindermoordenaar warm in de armen sluiten, omdat god dat wil

.
Volgens mij schiep god de mens niet om onschuldigen uit te moorden en nee het is geen oog om oog tand om tand want een moordenaar is niet onschuldig en degene die hem executeert zorgt alleen maar voor gerechtigheid.
Joe