Doodstraffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet de doodstraf stoppen?

Ja
155 (48%)
Nee
166 (51%)

Totaal aantal stemmen: 321

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:40

_San87_ schreef:
Het zal mijn tekortkoming zijn, maar ik vind het goedkeuren van een moord, om wat voor reden dan ook, behoorlijk krankzinnig, eigenlijk.

Goedkeuren is iets anders dan veroordelen tot de doodstraf. Ik denk namelijk dat iedereen in dit topic, zonder uitzondering, moord afkeurt. Alleen over de straf die daar op moet volgen verschillen we wat van mening.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:40

Ik zie ook niets positiefs in een pedofiel dus ja daar heb ik over na gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:41

ingedebruijn schreef:
Een pedofiel mag van mij zo doorlopen naar de hemel... walgelijk!

Ehm ik wil niet banketstaaf doen.. maar nu haal je christenen (hemel) erbij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:41

Mavelle schreef:
_San87_ schreef:
Het zal mijn tekortkoming zijn, maar ik vind het goedkeuren van een moord, om wat voor reden dan ook, behoorlijk krankzinnig, eigenlijk.

Goedkeuren is iets anders dan veroordelen tot de doodstraf. Ik denk namelijk dat iedereen in dit topic, zonder uitzondering, moord afkeurt. Alleen over de straf die daar op moet volgen verschillen we wat van mening.

Exact!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:42

pimaude schreef:
ingedebruijn schreef:
Een pedofiel mag van mij zo doorlopen naar de hemel... walgelijk!

Meen je dit nu serieus? -O-
Voor mij is de hemel gewoon een woord en daar doel ik echt niet op christenen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:43

_lies_ schreef:
_San87_ schreef:
Maar wie ben jij om te beslissen dat iemand geen recht meer heeft om te leven? Vind je dat niet heel extreem? En ben jij dan niet, theoretisch, net zo erg als die moordenaar die besluit dat iemand het recht niet meer heeft om te leven?

Nee vind ik niet, want ik besluit niet op een mooie dag om even een paar mensen te gaan uitmoorden, gewoon omdat ik daar zin in heb :).
Plus daarbij beslis ik er niet over, want in Nederland is er geen doodstraf en dat vind ik ook prima.
Zoals ik in mijn eerste post al zei, gaat het mij meer om de extreme gevallen en dan nog moeten belangen goed afgewogen worden en omstandigheden :j. Is dat allemaal netjes gebeurd, vind ik het prima.

Jaja, ik zal nu wel weer een heleboel reacties hierop krijgen en ik ben vast een trol en middeleeuws en dieptriest etc. maar dat vind ik eerder van de mensen die hier per sé hun mening aan anderen moeten opdringen, omdat die zo fantastisch is.
Nee, we moeten allemaal een kindermoordenaar warm in de armen sluiten, omdat god dat wil :+:.
Volgens mij schiep god de mens niet om onschuldigen uit te moorden en nee het is geen oog om oog tand om tand want een moordenaar is niet onschuldig en degene die hem executeert zorgt alleen maar voor gerechtigheid.
Joe :evaw:

Volgens mij schiep God de mens sowieso niet om te oordelen, maar dat even terzijde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Celiien schreef:
_San87_ schreef:

Voor je dat soort boude uitspraken doet, wellicht eerst eens het verschil weten tussen een pedofiel en een pedoseksueel?

Moet zeggen dat ik ook niet precies het verschil weet, maar zal het fragment uit buch/bajes opzoeken voor je..

het is een ziekte heh..

Een pedofiel is een persoon met sterke voorkeur voor intiem contact met kinderen, maar die persoon heeft deze behoefte niet bevredigd, de meeste pedofielen willen deze behoefte niet eens bevredigen. Een pedoseksueel heeft dit wel gedaan.

En het is geen ziekte. Het is een voorkeur. Door moeder natuur ingeprogrammeerd. Geen (vrijwillige) keuze, geen genezing. Je kunt het in wezen vergelijken met homoseksueel zijn, dat is geen (bewuste) keuze, maar een sterke voorkeur.

Mavelle schreef:
_San87_ schreef:

De doodstraf is ook moord. De doodstraf goedkeuren is daarmee dus moord goedkeuren.

BaileyMix

Ik schrik er echt ontzettend van hoeveel mensen vóór de doodstraf zijn... :\ Hebben jullie ook maar enig besef wat dat inhoudt? Je neemt het leven van een ander, doodt deze opzettelijk... Dat is toch niet goed te praten?

Juist, dat hebben moordenaars ook gedaan. Maar dan ga je je als beschaafd persoon in een rechtssysteem toch niet tot het niveau van een moordenaar verlagen? Diezelfde wandaad plegen? Lekker voorbeeld geef je dan als autoriteit af; Niemand mag een mensenleven nemen, behalve wij 8)7 .

Nee doodstraf kun je in deze tijd echt niet meer goed praten. Als je naar dat moet grijpen om je rechtssysteem te laten werken, ben je al lang het punt voorbij waar ratio en menselijk inlevingsvermogen nog gelden. Dan ben je gewoon een signaal van macht aan het uitzenden naar de bevolking, walgelijk. Echt walgelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:44

ingedebruijn schreef:
pimaude schreef:

Meen je dit nu serieus? -O-
Voor mij is de hemel gewoon een woord en daar doel ik echt niet op christenen?

Ik denk dat je hel bedoelde :')?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:44

Mavelle schreef:
_San87_ schreef:

_San87_ schreef:
De doodstraf is ook moord. De doodstraf goedkeuren is daarmee dus moord goedkeuren.

Ik ben ook tegen de doodstraf :+

(stomme quotes..)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:45

Mavelle schreef:

Dat weet ik. Maar de mensen die voor de doodstraf zijn keuren die vorm van moord wel goed. Ik vind dat krankzinnig.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:47

Mavelle schreef:
Volgens mij schiep God de mens sowieso niet om te oordelen, maar dat even terzijde.

Ik ben niet gelovig, maar ik weet wel dat de mensen te veel dingen doen waarvoor god ze echt niet gemaakt zou hebben. Als we zo gaan beginnen, kunnen we een hele waslijst maken hoor :Y).

Gnome

_San87_ schreef:

Ook goed... Ik geloof in geen van beiden haha maar straks beledig Ik dan weer iemand....

Poiuytrewq

Celiien schreef:
ingedebruijn schreef:
Hebben jullie ook dat programma Buch in de bajes gezien? Daar kwam ook een man voorbij die al jaren vast zat en nog steeds iedereen wilde vermoorden en nergens spijt van had. Zo iemand voegt toch niets meer toe aan de wereld.. wat moet je met zulke mensen?

Heb je dan ook de aflevering gezien over die pedofiel? Die het zo erg vond en ook van z'n eigen zei, dat hij liever wilde dat ze hem levenslang vasthielde, maar dat ze dat niet deden (oid)? Zo'n man gun je dan toch ook niet de doodstraf?

Jaaa lekker huilen op TV zodat iedereen medelijden krijgt. Geloof je dat nou echt?
Iets met nadenken voordat je handelt, al helemaal bij onschuldige kinderen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:48

_San87_ schreef:
Mavelle schreef:

Dat weet ik. Maar de mensen die voor de doodstraf zijn keuren die vorm van moord wel goed. Ik vind dat krankzinnig.

Ze zien dat volgens mij als een andere vorm van moord (zie de vergelijking met euthanasie := )...

Ik praat het overigens niet goed of zo, ik ben heel duidelijk tegen, maar ik probeer de andere kant te begrijpen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:48

ingedebruijn schreef:
_San87_ schreef:

Ook goed... Ik geloof in geen van beiden haha maar straks beledig Ik dan weer iemand....

Zeg dan maar niks meer, want je beledigt hier al snel mensen geloof ik :').

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:49

Nou hier is het bedtijd. Succes met de discussie en houd t gezellig en respectvol zou ik zeggen!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:49

Poiuytrewq schreef:
Celiien schreef:
Hebben jullie ook dat programma Buch in de bajes gezien? Daar kwam ook een man voorbij die al jaren vast zat en nog steeds iedereen wilde vermoorden en nergens spijt van had. Zo iemand voegt toch niets meer toe aan de wereld.. wat moet je met zulke mensen?

Heb je dan ook de aflevering gezien over die pedofiel? Die het zo erg vond en ook van z'n eigen zei, dat hij liever wilde dat ze hem levenslang vasthielde, maar dat ze dat niet deden (oid)? Zo'n man gun je dan toch ook niet de doodstraf?

Jaaa lekker huilen op TV zodat iedereen medelijden krijgt. Geloof je dat nou echt?
Iets met nadenken voordat je handelt, al helemaal bij onschuldige kinderen.[/quote]

Ik geloof het.

Je moet Een goede raad eens lezen, van J.K. Rowling. Daar zit een pedofiel in die nog nooit een kind heeft aangeraakt, maar al verscheurd wordt door zijn gedachten en zich al schuldig voelt.
Het is fictief, maar het hielp mij enorm om me in die mensen in te leven.

En los ervan is het een goed boek.
Laatst bijgewerkt door Littera op 29-10-13 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:50

Poiuytrewq schreef:
Celiien schreef:

*kaching* en dat is dus datgene wat bij die mensen fout gaat..
pedofilie is net zo als homofilie: een gevoel.. je kan het niet genezen, alleen onderdrukken. En nee ik keur het niet goed, maar beeld je eens in hoe moeilijk dat moet zijn voor ze. Ze kunnen er niks aan doen.. Net zoals lesbiennes/homo's er niets aan kunnen doen dat ze op mensen van hetzelfde geslacht vallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

ingedebruijn schreef:
_San87_ schreef:

Oh, nee. Je beledigt mij niet hoor. Ik betwijfel of je iemand echt beledigt. Maar een pedofiel naar de hemel sturen is als een kind naar Legoland sturen :+.

Mavelle

_lies_ schreef:
Mavelle schreef:

Ik ben niet gelovig, maar ik weet wel dat de mensen te veel dingen doen waarvoor god ze echt niet gemaakt zou hebben. Als we zo gaan beginnen, kunnen we een hele waslijst maken hoor :Y).

Ah, je bouwde je redenatie op "God heeft mensen niet geschapen om onschuldigen uit te moorden, dus het is geen oog om oog, tand om tand". Je haalt hem er dus zelf bij, en vandaar dat ik ook verwachtte dat je er enigszins verstand van had. We hoeven ook niet te discussieren over mensen die dingen doen waar God ze niet voor gemaakt heeft, dat dat gebeurd weten we allemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:51

Poiuytrewq schreef:
Celiien schreef:

Sjonge... Het zou de discussie een stuk makkelijker maken wanneer de juiste termen gebruikt zouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:52

Lees daarna eens: moordenaar wordt monnik.

Gnome

Haha Ik bedoelde jou ook niet met beledigen :D

Celiien

Als atheïst zijnde zou ik eigenlijk moeten vinden dat die hele god-discussie hier los van staat... echter is het wel een van de basis-principes; men zal niet doden (oid? )