(Mega) Brand centrum Leeuwarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: (Mega) Brand centrum Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 02:50

Brrrr wat een afschuwelijk einde heb je dan.. ;( Echt geen woorden voor gewoon..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:07

Wat vreselijk voor het slachtoffer. Je hoopt dan nog dat hij aan het slapen was en niks gemerkt zou hebben en dan hoor je dit....Ook heel erg voor de nabestaande dat je weet dat zijn laatste minuten afschuwelijk zijn geweest.
Heel veel sterkte voor iedereen die hem kent en de mensen uit leeuwarden.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:17

linnie050 schreef:
Wat vreselijk voor het slachtoffer. Je hoopt dan nog dat hij aan het slapen was en niks gemerkt zou hebben en dan hoor je dit....Ook heel erg voor de nabestaande dat je weet dat zijn laatste minuten afschuwelijk zijn geweest.
Heel veel sterkte voor iedereen die hem kent en de mensen uit leeuwarden.

Helaas niet ;( ze hebben met hem contact gehad.

Maar hij kon er niet uit, en de brandweer kon er niet in ;(

Brand is onder controle, en er is afgeschaald naar grip 0.....dus voornamelijk nog nabluzen lijkt mij

Heftig dit allemaal hoor.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:40

Wat afschuwelijk dat die jongen het bewust heeft meegemaakt. Onvoorstelbaar wat een nachtmerrie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:03

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:04

Ik heb gisteravond het hele nieuws gevolgd.. Wat een afschuwelijk drama zeg.. :\

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:05

Wat een nachtmerrie.
Die jongen, wat verschrikkelijk, geen woorden voor zo erg.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:17

Ik heb gisteravond dit topic gevolgd tot laat in de avond.

Jeetje wat is dit vreselijk...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:42

Ik krijg er kippenvel van dat er wel communicatie is geweest maar dat ze niet bij die jongen konden komen. Wat moet dat wel niet met je doen, onvoorstelbaar.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:46

Ik denk dat het voor die brandweermannen ook verschrikkelijk moet zijn geweest. Weten dat er nog iemand in één van de panden zit. En dat je er niet bij kunt komen om hem of haar te redden. Ook voor de familie moet het verschrikkelijk zijn.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:47

Christiene schreef:
http://www.112tv.nl/video/16046/Jongen- ... Leeuwarden

Wat een onbeschofte jongen... denkt grappig te zijn? Ik heb het niet meer afgekeken.

Vreselijk dit. Drama.

Wat een debiel, hij vindt zichzelf wel erg grappig.

Wat een afloop, niet te geloven. Echt horror.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:48

Kijk niet eens naar dat soort filmpjes. Hoe meer er naar gekeken wordt, hoe leuker hij het vind.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:55

Ik kwam hem toevallkg tegen, heb hem niet eens meer afgekeken- dat er nog dat soort mensen bestaan..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:58

Er zullen jammer genoeg altijd mensen zijn die dat soort dingen leuk vinden, totdat ze het zelf over komt. Dan piepen ze wel anders.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:13

Wat een vreselijke kwal is die jongen op dat filmpje >;)
Heel nonchalant ook, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er 10 oude panden in de hens staan

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:17

Wat een verschrikkelijk drama, geen woorden voor. ;( Veel sterkte voor de nabestaanden van het slachtoffer. Wat een nachtmerrie om op die manier aan je einde te komen. brr.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:27

En niet te vergeten,respect voor al die hulpverleners die de hele nacht in de weer zijn geweest,en nu nog zijn.
Het heeft maar liefst twaalf uur geduurd voor dat het sein brand meester kon worden gegeven.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:31

Dikke pluim voor de hulpverleners!

Verschrikkelijk van het slachtoffer Y;( sterkte voor de nabestaanden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:36

Goedemorgen..
Sein brandmeester? Gelukkig :)
Ben net wakker namelijk.

Wat een horror voor die jongen.. Wetend dat je vastzit, je niet weg kunt.. zóveel sterkte aan de nabestaanden. Wat vreselijk om te weten dat je zoon/broer/neef.. op zon verschrikkelijke manier is overleden..

Tuurlijk ook diep respect voor brandweer en politie! Wat zou dit ook voor hun horror zijn geweest, wetende dat er iemand vastzit en niet wetende hoever de brand rijkt..

Xx

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:39

Ik las dat de brand om 6 uur meester is gegeven. Hoeveel panden zijn er uiteindelijk nog bij gekomen of is het gelukkig bij 16 gebleven?
Brr heb er gewoon slecht van geslapen.. rip

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:50

De Poststrjitte oan de achterkant is ek ôfset - Foto: Omrop Fryslân, Gerrit de Boer
20 oktober, 2013 - 10:37 -
De Kelders, de Minnemastrjitte en de Poststrjitte bliuwe foarearst ôfsletten, omdat ferskate gebouwen op ynstoarten stean. Fan guon wenningen en winkels stiet allinnich de foargevel noch oerein.

De grêft is ek ôfsletten. Under de wâlskantmuorren binne tûzenen liters bluswetter rûn. Dêrtroch is mooglik sân fuortspield en kinne strjitten ynienen ynsakje.

Edt:
De Kelders, de Minnemastraat en de Poststraat blijven vooralsnog afgesloten omdat verschillende gebouwen op instorten staan. Van een aantal woningen en winkels staat alleen de gevel nog overeind.

De gracht is ook afgesloten. Onder de kademuren zijn duizenden liters bluswater gelopem. Daardoor is mogelijk zand weggespoeld en kunnen straten plotseling inzakken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:18

Mijn hemel... Straten die mogelijk kunnen inzakken, wat en enorme schade zal dat zijn, heeft zoiets ook nog invloed op de huizen die in die straten staan? Verzakkingen e.d.? Wat een schade.... Zo erg dit

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:24

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:30

Gatver wat respectloos dat filmpje van die jongen! Heel veel gebouwen in de hens, hulpverleners en bewoners in levensgevaar en dan ga je grappig lopen doen? Die zou van mij een knal voor zijn potje mogen krijgen. Zoiets doe je gewoon niet. Die heeft gewoon totaal geen medeleven.

Fijn dat het brand meester is want mén....het zag er uit alsof heel leeuwarden er aan ging, vreselijk! Sterkte voor alle bewoners en nabestaanden van het slachtoffer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:35

friendly schreef:
Gatver wat respectloos dat filmpje van die jongen! Heel veel gebouwen in de hens, hulpverleners en bewoners in levensgevaar en dan ga je grappig lopen doen? Die zou van mij een knal voor zijn potje mogen krijgen. Zoiets doe je gewoon niet. Die heeft gewoon totaal geen medeleven.

Fijn dat het brand meester is want mén....het zag er uit alsof heel leeuwarden er aan ging, vreselijk! Sterkte voor alle bewoners en nabestaanden van het slachtoffer..

Ik ken de link niet meer vinden.. Ben wel benieuwd :s