Nikass schreef:
''Ik heb begrepen dat de populatie zich nu wel begint te stabiliseren (zie eerdere post) en dat de sterfte onder de norm van 30 % blijft, net zoals in overige grote natuurgebieden in Nederland.
Ik zou er niet tegen zijn om de populatie te verkleinen als dat het voor iedereen wat makkelijker maakt daar, maar SSB heeft daar dus een andere visie over (zie eerdere post) en die kan ik ook begrijpen.
Ik begrijp dat jij een voorstander bent van de jacht. Dat ben ik dus niet. Dus daarin verschillen we van mening.
Het is trouwens niet zo dat SBB "nog steeds geloofd" dat de natuur zichzelf wel redt. wel zoveel mogelijk, maar er wordt aan reactief beheer gedaan. ''
Nikass, ga zelf eens rekenen en laat je nu eens niks wijsmaken, de sterfte was afgelopen winter iets van 36 %.
En dan is de sterfte in bv mei niet meegenomen.
En ja dan is de voorjaarsstand lager, maar zolang die reproductie niet afneemt stabilliseerd de populatie niet.
En ja ik ben jachtaktehouder en mag dus jagen, ik wil echter in de ovp voor geen geld [toe] een dier schieten, jagen is voor mij [en vele jagers met mij: beheren waar nodig, en oogsten/benutten waar mogelijk].
Daarnaast valt het mij op dat je eerder aangaf er niet veel van te weten en graag info wilt.
Echter nu blijk je er behoorlijk van te weten en ook al een mening te hebben, wel opvallend dat dan de mening van sbb is.
Dat zogenaamde reactief beheer is een wassen neus, doodmaken wat toch al niet meer levensvatbaar is, als je zoveel tijd wel niets kan doen, kan je die laatste dag ook nog wel wachten.
Helaas delen wij u mede dat huppeldepup is overleden, aan een natuurlijke dood.
Maar soms zeggen beelden meer dan woorden:
https://www.facebook.com/Stophetleed