Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:24

Ok ben niet hoogopgeleid, maar mijn MBO diploma vind ik nou ook niet bepaald laag hoor :P

Deze tattoo zien heel veel mensen niet (kan hem ook niet verstoppen). De meesten denken in eerste instantie dat het een ring is, en dan later na beter kijken vragen ze me heel voorzichtig of het een tattoo is :D En dan ook inderdaad bij mij ook heb JIJ een tattoo?? Jep...wel drie :P
Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:25

Haha, hoezo vooroordelen???
Beetje jammer hoor.

Mooi jouw tattoo Angeliekje!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:26

Amaris schreef:
44Myrthe44 schreef:
Asociaal is het woord niet maar ik vind het vaak wel provocerend overkomen, zou er niet snel een gezellig praatje mee gaan maken :P.

Ik doe op school trouwens een onderzoek naar het verschil tussen hoog- en laagopgeleiden. Het blijkt dat vooral laagopgeleiden tatoeages en piercings laten zetten. Het blijkt ook dat hoogopgeleiden dit vaker als ''asociaal''/lelijk bestempelen, evenals de trainingspakken en glimmende jassen met bontkraag waar je laagopgeleiden vaak in ziet. Laagopgeleiden daarentegen vinden de stijl van hogeropgeleiden eerder te netjes, of zelfs bekakt.
Let op: dit is natuurlijk allemaal heel generaliserend, en er zijn vele uitzonderingen. Maar toch zie je over het algemeen deze trend.

Je zou ervan staan te kijken hoe gezellig het is om met mij een praatje te maken :Y)
Of met mijn vriendin die zo leuk kan kletsen terwijl ze je paard aan het behandelen is.
Of mijn andere vriendin die vaak in toga in de rechtzaal zit.

enzenz

:= _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:30

suikermeisje schreef:
Poess91 schreef:
Maar even serieus
a·so·ci·aal, a·so·ci·aal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zonder sociaal besef: zich asociaal gedragen zonder rekening te houden met anderen.

Hoezo kan een tattoo dan asociaal staan? Je zet toch geen tattoo voor een ander? sowieso niet?

Ik vind het iets uitstralen wat alles behalve netjes staat, al verschilt het per tattoo ;)

Bij sommige mensen ziet het er nogal dom uit, kennis van mij heeft een garnaal (of ander zee-beest) + haar geboortedatum op haar pols gezet... 'Waarom' vraag ik me dan af..

Ayasha: oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Want nu zeg je dat je het niet erg vindt dat iemand het vraagt, als er maar niet door gevraagd wordt, en dat kan ik wel begrijpen. Want als mensen dingen zien is het toch logisch dat ze ernaar vragen? En nee, je hoeft niet het hele verhaal te vertellen, maar blijkbaar geef je dus ook gewoon antwoord dat het persoonlijk is.
Ik heb dan niks gezegd :D

Klopt, ik geef gewoon aan dat het persoonlijk is maar ik begrijp de vraag overigens ook nooit, wellicht omdat ik daar zelf niet op wil antwoorden, maar het komt in mij zelfs nooit op om te vragen waar een tattoo voor staat. Ik zal wel zeggen "zo die is mooi" maar mee niet. :) hoogstens "waar heb je hem laten zetten? " en als ze er dan over willen praten, doen ze dat vanzelf wel, zo niet, dan niet. :)

Verder ben ik op nog geen enkele sollicitatie geweigerd om tattoo's of piercings, heb ze ook nooit bewust verborgen. Op één gesprek werd me gevraagd of ik ze zou willen uit doen/verbergen waarop ik gewoon zei "neen, ze horen bij mij en ik ga mezelf niet verbergen op een plek waar ik 8 uur per dag zal zijn."
En werd gewoon aan genomen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:36

Ik vind sommige tattoos erg mooi.. Anderen weer minder, maar dat is ook persoonlijke smaak :) Maar vies, lelijk en assosiaal vind ik het zeker niet!

Ik vind dat iedereen zelf mag weten wat ie met zijn lijf doet :D Ik zeg altijd de 1 doet aan "plakplaatjes" en 1 doe piercings en de ander wil helemaal geen polonaise aan zijn lijf hebben :')

En vwb hoog/laag opgeleid en alle andere vooroordelen voor tattoo-mensen. Ik ken mensen met tattoos uit allerlei bevolkingsgroepen om het zo maar te zeggen! Ken ook een vrouw met uni incl bijbehorende functie die meer huid heeft bedekt met tattoos als dat ze nog gewone huid over heeft. Handen,nek,hoofd zijn vrij waardoor ze als ze werkt in type mantelpakje je totaal niet vermoed dat ze er compleet anders uit ziet als dat je haar tegenkomt in een zomers truitje :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:37

Ik heb het zelf niet zo op tatoeages, niet dat ik ze lelijk vind of vind dat niemand er één mag hebben, maar ik wil er zelf nooit één. Leven en laten leven.

Ik vraag me wel altijd af wat mensen bezielt om tatoeages in hun gezicht te zetten.. Mijn grootste vraag is of die mensen wel aan hun toekomst denken en of ze wel een baan kunnen vinden en geen bijstands trekkers worden. Is er hier iemand met een tatoeage in zijn/haar gezicht of iemand die iemand kent met zo'n soort tatoeage die mij hier antwoord op kan geven?

Deze reactie is totaal niet aanvallend bedoelt, ik ben oprecht benieuwd en ik wil niemand kwetsen/ aanvallen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:37

Hahaha ja dat is altijd zo mooi als mensen voor het eerst zien dat je een tattoo heb.
Zo verbaasd als ze dan kijken en praten erover, vervolgens vertel ik ze dan dat ik er al 6 heb :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:38

Ayasha,wat stoer van jou!

Laatst zag een collega voor het eerst mijn tattoo,die was ook wel verbaasd: had ik nooit van je gedacht :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:39

suus_pepper schreef:
Ik heb het zelf niet zo op tatoeages, niet dat ik ze lelijk vind of vind dat niemand er één mag hebben, maar ik wil er zelf nooit één. Leven en laten leven.

Ik vraag me wel altijd af wat mensen bezielt om tatoeages in hun gezicht te zetten.. Mijn grootste vraag is of die mensen wel aan hun toekomst denken en of ze wel een baan kunnen vinden en geen bijstands trekkers worden. Is er hier iemand met een tatoeage in zijn/haar gezicht of iemand die iemand kent met zo'n soort tatoeage die mij hier antwoord op kan geven?

Deze reactie is totaal niet aanvallend bedoelt, ik ben oprecht benieuwd en ik wil niemand kwetsen/ aanvallen.

Dat is ook een beetje mijn achterliggende gedachte bij tattoo's in gezicht en/of hoog in de nek. Je plaatst je (denk ik) buiten de maatschappij.
Maar misschien ook weer niet (hoezo standvastige mening :') ) want misschien is zo iemand wel timmerman (ik noem maar iets) en natuurlijk boeit het in bepaalde sectoren helemaal niet hoe je eruit ziet.

Snoevie

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:41

Ik moet zeggen dat ik dol ben op tattoo's,maar in het gezicht is weer niet mijn ding. Al zou ik er iemand niet om mijden natuurlijk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:44

Snoevie schreef:
Ayasha,wat stoer van jou!

Laatst zag een collega voor het eerst mijn tattoo,die was ook wel verbaasd: had ik nooit van je gedacht :D

Die hoor ik ook regelmatig inderdaad.
Bewust bedekken doe ik ook niet. Sterker nog, ik vergeet regelmatig dat ie er zit, tot andere mensen er opmerkingen over maken :+
Hij zit mij prima, hoort gewoon bij mij. En wat andere mensen er van vinden interesseert me inderdaad vrij weinig.
Het enige waarvan ik denk: ' :roll: ' zijn dus de mensen die er vooroordelen over hebben. Die kijken ook niet verder dan het uiterlijk, terwijl ze mensen niet eens kennen.
Maar dat geldt net zo voor mensen met alternatieve kleding, andere haardracht dan standaard (leerling van mij heeft een knalroze pony, geweldig :D ), andere hobby's dan standaard, enz.
Gelukkig hoeven we ook niet standaard te zijn, want ieder mens is uniek. Of hij/zij nou een tattoo heeft, een hanenkam of een leren broek draagt. Is dat raar? Nee, dat is jezelf zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:47

suus_pepper schreef:

Dit vind ik dan weer best een mooie reactie, de wil om het te begrijpen ondanks dat je het er helemaal niet mee eens bent. :) +:)+

Snoevie: stoer vind ik in deze de verkeerde woordkeuze... Ik heb 9 piercings waarvan één in mijn gezicht die ik niet "kan" uit doen (dan is hij dicht, mond geneest nu eenmaal erg snel) en 8 implantaatjes waarvan je e in een open bloesje een 6tal ziet. Ik lette er op het werk alsnog altijd op dat ik niets te open aan had dus vaak waren ze gewoon niet zichtbaar (op mijn lip na). Hoewel, als ik er zo bij na denk, ik lette er niet op, ik heb ze sowieso op mijn lip na (die verberg je nu eenmaal nogal moeilijk _O- ) niet vaak zichtbaar. :) JA als het 36°C is, dan heb ik ook graag een luchtiger topje aan maar anders? :) Maar goed, ik wijk af, die 8 zijn implantaatjes en die kan ik er dus niet 'even' uit halen en sowieso, het veranderd mij niet en mijn manier van werken niet. Dus toen hij er naar vroeg ben ik gewoon eerlijk geweest, neen ik ben niet bereid om mezelf compleet te veranderen voor een job. :)
Nu zoals ik al zei, ik ben er niet om geweigerd en uiteindelijk hebben ze ze nog niet vaak gezien. Op mijn 1e werk had ik een manager die me aannam en zei 'ik heb er geen probleem mee en je baas ook niet ermoed ik' (die leerde ik pas de 1e werkdag kennen) en die was heel geboeit en zei gewoon "je hoeft ze niet te verbergen hoor, je bent aangenomen met je piercings en tattoo's op basis van het gesprek en de persoon die je was. Dat veranderd niet of je ze nu verbergt of toont". Dus daar kon ik gewoon mijn piercings tonen (maar zoals ik eerder al zei, alsnog waren ze vaak niet echt zichtbaar, ja de tattoo's op mijn polsen maa die zijn zo opvallend, dat mijn ex baas inmiddels -ik ga nog regelmatig met hen een terrasje doen tijdens hun middag pauze- mijn 2e tattoo nooit gezien heeft tot de vorige keer op het terras terwijl die er toen toch echt stond. _O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:50

Ik bedoelde dat ik jouw reactie op je sollicitatie stoer vind,was gewoon een compliment naar jou toe...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:51

Hihi thanks.. :o
Ik denk wel dat ik ook nog de mogelijkheid had om te weigeren, weet je... Ik woonde nog thuis enz, als je dan eenmaal op jezelf bent weet ik niet of het nog verstandig is om zo te reageren..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:53

Hmm haha nee daar heb je een punt idd.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:13

Interessant :D

Zag een paar reacties terug iets over tatoeages in het gezicht. Ik ken sinds kort iemand die een tatoeage in zijn gezicht wil, zo ook in zijn nek (een erg opzichtige grote tatoeage) en zijn arm en hand zitten al vol. Extreem typetje (praat ik niet over de tatoeages maar zijn karakter), maar aardig genoeg en is op het moment bezig met zijn apprentriceship als aviation/helicopter engineer. Van wat ik zie zal hij hier niet al te veel problemen mee krijgen, ik denk dat het maar net is wat jij in je toekomst ziet of het wel of niet een probleem zal worden.

Verder ben ik het er zelf zee mee oneens, vind tatoeages zelfs erg gaaf. Uiteraard niet alle, of zeg zelfs heel veel niet, maar het idee om er zelf een te nemen zweeft altijd ergens in mijn achterhoofd rond. Ik vind het zelfs een erg mooi iets :)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 30-07-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:14

chevax schreef:
Ik blijf in ieder geval bij mijn stelling dat ik tattoo's niet mooi vind :D

Dát is een ieders goed recht.

Het is ook een feit dat de overgrote meerderhied van de bevolking geen tattoo heeft en een groot deel het niet mooi vindt of er zelfs negative associaties mee heeft. Hoewel dit vooroordelen vanuit een minder ruimdenkend kukel zijn, is het wel de werkelijkheid.
Dat maakt dat het verstandig is om daar rekening mee te houden als je alle mogelijk sociale keuzes open wil houden.
Dat maakt dat een tattoo op een plek welke je kán bedekken het verstandigste is.
In ieder gaval tot je een levensfase hebt bereikt waarin de meningen en vooroordelen van de rest je consequentieloos aan je r kúnnen roesten zoals bij die heerlijke oude kerels.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:24

De teller staat hier intussen op negen tattoos, 5 piercings, een dermal en twee stretches. Sommigen zijn zichtbaar, anderen niet. Ik draag ze met trots, altijd en overal. Ik werk als souschef in een groot cateringsbedrijf, kom in contact met organisatoren en klanten. Niemand kraait ernaar buiten een enkeling. De enkelingen die er over klagen zijn dan meestal ook niet de meest ruimdenkende personen en die laat ik graag achterwege. Ik heb dan ook allerlei soorten tattoos, van kleine tekentjes, lappen teksten, tot portretten en schetsen.

Het moet er wel bijgezegd dat tattoos in de keuken geen taboe is. Het is een uiting van creativiteit, die we iedere dag ook nodig hebben voor ons eten. Mensen met tattoos zijn drm niet minder mens! Ze zijn uniek en kleurrijk en niet geïntimideerd door wat anderen denken.

HC; ik zit nu al in die fase :D Trek me niks aan van wat anderen over me denken. Laat hen maar doen, ik ben te druk bezig mezelf zijn en te genieten van het leven :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:29

Raponsje schreef:
Maar als je 50, 60 of ouder bent dan zie je er ook zonder tattoo niet meer gloednieuw uit.

Als ik eenmaal verrimpeld ben dan zal het me een worst wezen of er dan een plaatje op die rimpels zit of niet.
Ga dan toch niet meer in een kort jurkje de straat op en mannen versieren zie ik mezelf dan ook niet meer doen.

Als je 50 of 60 bent zie je er zelf ook niet meer gloednieuw uit.

Waarom zou je dan niet in kleding die je leuk vindt de straat op? Waarom zou je dan geen mannen versieren? Na de overgang is ongewenste zwangerschap alvast geen zorg meer.

Heb ik ondertussen gemist of jij wel/geen maskara en/of ooglijner gebruikt?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:33

geerke schreef:
gewoon een roos laten tatoueren....dan is het normaal als hij verlept als je tegen de 70 loopt :+

Dat wordt vanzelf een hanggeranium :+

Ik ben zelf bezig met het ontwerp van mijn tweede tattoo (een rozentattoo :D )
Ook ik krijg vaak te horen dat mensen verbaasd zijn dat ik er 1 heb. Tja.. Geen idee wat ik dan moet zeggen eigenlijk

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:34

Huertecilla schreef:
chevax schreef:
Ik blijf in ieder geval bij mijn stelling dat ik tattoo's niet mooi vind :D

Dát is een ieders goed recht.

Het is ook een feit dat de overgrote meerderhied van de bevolking geen tattoo heeft en een groot deel het niet mooi vindt of er zelfs negative associaties mee heeft. Hoewel dit vooroordelen vanuit een minder ruimdenkend kukel zijn, is het wel de werkelijkheid.
Dat maakt dat het verstandig is om daar rekening mee te houden als je alle mogelijk sociale keuzes open wil houden.
Dat maakt dat een tattoo op een plek welke je kán bedekken het verstandigste is.
In ieder gaval tot je een levensfase hebt bereikt waarin de meningen en vooroordelen van de rest je consequentieloos aan je r kúnnen roesten zoals bij die heerlijke oude kerels.

_/-\o_ geweldig

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:36

Met betrekking tot op een bepaalde leeftijd geen jurkje aan en niet meer sjansen.. Waarom zou dat inderdaad niet meer mogen. Laatst nog bij een optreden vd de bueno Vista social club, zangeres van 83 nog redelijk soepel met de heupen/voetjes en heerlijk aan het sjansen :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:37

whisperramse schreef:
HC; ik zit nu al in die fase :D Trek me niks aan van wat anderen over me denken. Laat hen maar doen, ik ben te druk bezig mezelf zijn en te genieten van het leven :)

+:)+

´Mijn´ vriendin heeft tijdens haar midlife-crisis besloten voor een gouden ringetje door een gaatje, om af te vallen, haar vrouwelijk lichaamsvorm met inkt te laten accentueren en heur haar te bleken of verven naar háár smaak van de week *\%/*
Ze heeft gekozen voor één, door haarzelf ontworpen tattoo in haar favoriete kleuren. Het is een fantasieplant als een soort groeidiamant met groei als beloning voor een gewichtsmijlpaal en nu ze bijna haar streefgewicht bereikt heeft is de laatste (?) groeispurt ook in zicht.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-07-13 13:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:41

Wat mooi Huertecilla

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:44

44Myrthe44 schreef:
Asociaal is het woord niet maar ik vind het vaak wel provocerend overkomen, zou er niet snel een gezellig praatje mee gaan maken :P.

Ik doe op school trouwens een onderzoek naar het verschil tussen hoog- en laagopgeleiden. Het blijkt dat vooral laagopgeleiden tatoeages en piercings laten zetten. Het blijkt ook dat hoogopgeleiden dit vaker als ''asociaal''/lelijk bestempelen, evenals de trainingspakken en glimmende jassen met bontkraag waar je laagopgeleiden vaak in ziet. Laagopgeleiden daarentegen vinden de stijl van hogeropgeleiden eerder te netjes, of zelfs bekakt.
Let op: dit is natuurlijk allemaal heel generaliserend, en er zijn vele uitzonderingen. Maar toch zie je over het algemeen deze trend.

Nee jij praat liever met iemand met een aardappel in de keel en een attitude van hier naar tokio? :Y)
om dan maar even in jouw hokjes benoeming te blijven (?)

maar , wat we allemaal niet moeten vergeten, laag of hoogopgeleid, getatoeëerd of niet, we stinken allemaal net zo hard op de pot en zijn allemaal maar mensen
dat jij het vooroordeel bij die mensen hebt is dan helaas jouw tekortkoming en zou je misschien wel eens leuke in je moment kunnen ontnemen..

daarbij snap je ik woord provocerend niet? Want iemand met tattoo's zegt automatisch" ik ga je in elkaar slaan????"