Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:36

xSlvna schreef:
Wat willen ze doen dan, toch naar de abortuskliniek gaan na maanden zwangerschap, hun kinderen weggeven...? Die mensen zijn dom, dat zijn ze al sinds hun geboorte, zien echt niet het licht als ik er wat van zeg. Ik vroeg alleen hier wat anderen er van dachten, meer niet.


Wauw wat een onaardig bericht! En wat kort door de bocht om iemand dom te noemen. Hoe vind jij het als ik zeg dat jij dom bent, omdat je maar een mavootje hebt en nog niet eens aan het MBO bent begonnen? Ik moet nog maar zien of je het afmaakt.

Dat is toch ook poedersuiker om te lezen?

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:38

Nou hier in mijn omgeving word een uitkering echt niet snel gegeven hoor.
Zelfs mijn vader die pas geleden is ontslagen door de crisis ( heeft zn hele leven gewerkt ) heeft al moeite met zn ww te ontvangen hij krijgt al 3 maanden niks.

Mja ook hier hebben wij mensen die profiteren van een uitkerng, tuurlijk die zullen er altijd zijn.
Maarja zo zit NL nou eenmaal in elkaar dat het kan, als jij "jou geld " daar niet aan wilt uit geven, moet je lekker gaan emmigreren, waar arme mensen ook echt niks hebben en rijke mensen wel.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:41

Nee maar je hebt dom en dom, die mensen zijn echt dom, sorry, daar kan ik niks aan doen.
Je kent het gedrag van mensen die zogenaamd 'stiekem blond' zijn, zoiets. Als die meiden bij echt waar, de Eifeltoren is een kilometer hoog etc... Nemen ook nauwelijks iets op, zijn moeilijk lerend, kunnen zich niet concentreren... Wat zijn die mensen dan? Hebben ze gewoon gebrek aan intelligentie? Grof, maar als je niks weet met 40 kan ik niks anders zeggen dan dom. Dat ze daar niks aan kunnen doen weet ik ook.

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:43

Ik hoop het niet voor je.. Maar toch wel benieuwd wat er gebeurt als jij per ongeluk zwanger raakt en je je opleiding nog niet afgemaakt hebt..

En ik vind het nogal wat dat je mensen maar zo dom noemt.. Ze zijn om het maar Ff dom te zeggen slim genoeg om het voorelkaar te krijgen van de staat te blijven leven..

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:57

xSlvna schreef:
Nee maar je hebt dom en dom, die mensen zijn echt dom, sorry, daar kan ik niks aan doen.
Je kent het gedrag van mensen die zogenaamd 'stiekem blond' zijn, zoiets. Als die meiden bij echt waar, de Eifeltoren is een kilometer hoog etc... Nemen ook nauwelijks iets op, zijn moeilijk lerend, kunnen zich niet concentreren... Wat zijn die mensen dan? Hebben ze gewoon gebrek aan intelligentie? Grof, maar als je niks weet met 40 kan ik niks anders zeggen dan dom. Dat ze daar niks aan kunnen doen weet ik ook.


Oh en als je mavo doet kun je wel goed leren dus?

Niks ten nadele van het VMBO, ik geef er les en ik vind het er heerlijk, maar intelligentie heb je op verschillende niveaus en wie ben jij om daar een ander op te veroordelen als je zelf ook niet bijzonder hoog onderwijs volgt?

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:04

volgens mij is dit ook al eerder genoemd, je kan een superhoge opleiding volgen, maar sociaal onhandig...

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:34

En je kan blijkbaar ook èn een lage opleiding volgen èn sociaal onhandig zijn :x wat een taal zeg...

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:36

Saskia9 schreef:
+:)+ Uniekhorse!

maar je zegt het toch zelf xSlvna,dat je graag die kleding koopt omdat je je er goed bij voelt omdat je niet gepest wil worden. Je spreekt jezelf een beetje tegen,en dat is niet erg want je bent nog jong.Maar doe dan niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt,want dat is niet zo.Kijk eens verder dan je neus lang is in de wereld..

Mijn broertje is nu 20,dus een puber van deze tijd. Maar mijn broertje geeft echt helemaal niks om merkkleding of iets. Die vond schoenen van de schoenenreus goed genoeg als ze naar zin waren.
Hij heeft wel vrienden die perse melkkleding willen om dezelfde reden als jij,en toch zijn het vrienden. Puur omdat ze elkaar respecteren om wie ze zijn. En daar kan menig mens een voorbeeld aan nemen!


Ik ben ook nog nooit gepest hoor omdat ik geen merkkleding droeg.
Ik verklaar mensen die 80,- voor merkbroek over hebben voor gek. En met mij zullen er vast nog wel meer jongeren zijn.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:39

lieveli schreef:
Oh en als je mavo doet kun je wel goed leren dus?

Niks ten nadele van het VMBO, ik geef er les en ik vind het er heerlijk, maar intelligentie heb je op verschillende niveaus en wie ben jij om daar een ander op te veroordelen als je zelf ook niet bijzonder hoog onderwijs volgt?

Dat had even geen betrekking op het niveau.

Sinds wanneer kunnen mensen niet dom zijn, wat is dit voor onzin, omdat het 'zielig' is kan het niet? :')
Oké dan verwoord ik het anders, ze zijn niet slim genoeg om dingen van anderen aan te nemen, dingen in te zien, zo goed?

Depende

Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:40

Ik neem ook niets van anderen aan, tenzij ze een goed argument hebben waarom dat dan zo zou zijn.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:41

verootjoo schreef:
En je kan blijkbaar ook èn een lage opleiding volgen èn sociaal onhandig zijn :x wat een taal zeg...


tja er kan idd veel.... :)

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:43

Nou zoals Patries90 zei, ze zijn wel Slim genoeg om van de staat te leven :+
Dus zo dom zijn ze niet.

Ik zou dat ook wel willen, nooit meer werken en lekker van de staat leven, mja ik krijg het niet voor elkaar hoor :')

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:44

Goede instelling joh, willen leven van waar anderen hard voor werken! :)

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:49

Sammy_xxs schreef:
Nou zoals Patries90 zei, ze zijn wel Slim genoeg om van de staat te leven :+
Dus zo dom zijn ze niet.

Ik zou dat ook wel willen, nooit meer werken en lekker van de staat leven, mja ik krijg het niet voor elkaar hoor :')


Dat vind ik dus een verkeerde instelling.. Zou het niet eens voorelkaar willen kunnen krijgen..
Hier gewoon lekker op een inkomen.. En moeders blijft thuis voor de kids

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:55

xSlvna schreef:
Nee maar je hebt dom en dom, die mensen zijn echt dom, sorry, daar kan ik niks aan doen.
Je kent het gedrag van mensen die zogenaamd 'stiekem blond' zijn, zoiets. Als die meiden bij echt waar, de Eifeltoren is een kilometer hoog etc... Nemen ook nauwelijks iets op, zijn moeilijk lerend, kunnen zich niet concentreren... Wat zijn die mensen dan? Hebben ze gewoon gebrek aan intelligentie? Grof, maar als je niks weet met 40 kan ik niks anders zeggen dan dom. Dat ze daar niks aan kunnen doen weet ik ook.


Je wordt steeds erger, jij vind je zelf zo slim maar je weet neit eens wat je in je post zet.
Ik kan ook niet leren, en mijn vriend al helemaal niet. Ik neem ook moeilijk dingen op, kan me ook echt niet concetreren en heb een geheugen als een vergiet (en ja dat is getest, en ik blijk ook nog eens add te hebben). Dus zijn wij dom... volgens jou.

Je moet echt leren om je naar je eigen berichte te kijken.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:03

Jij moet misschien leren je niet zo aangevallen te voelen.
Ik weet niet hoe ik zulke mensen moet omschrijven, meid van 12 hier kan nu met moeite tot 20 tellen, vind ik ook dom, vind ik helemaal niet erg, is alsnog een lieve meid, maar ik denk dat als je die over 10 jaar zegt 'Een kind moet je opvoeden en goed verzorgen en en en' dat ze 5 tellen later niet meer weet wat je zei en alsnog haar idee (wat in haar hoofd goed uitziet) om een kind te krijgen doorzet. Snap je wat ik bedoel?

Hoe moet ik zulke mensen noemen dan? Andere meid (18) beseft gewoonweg niet hoeveel het van haar gaat vragen en zet het gewoon door omdat ze een kind leuk vind, maar als je dan vraagt 'Hoe ga je haar opvoeden' en 'Hoe betaal je haar Pampers' kijkt ze je aan als een botsauto, "Ja ja, van mijn uitkering", en euhh 'Hoeveel gaat dat kosten per maand denk je, Pampers, eten, go on' weten ze geen antwoord, ze denken er gewoon weg niet over na, ze zetten niks op een rijtje van 'Dit krijg ik en dit moet ik uitgeven', als ze dat al willen doen moet er iemand bij zijn die alles opnoemt wat ze vergeten etc.

Moet ik haar dan 'slim zonder iets te weten' noemen, man wat kunnen jullie moeilijk doen.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:03

Depende schreef:
Lianne86, ik geef het je te doen die mensen aan het werk te krijgen, sommige mensen zijn echt gewoon niet geschikt voor de arbeidsmarkt. Moeten werkgevers ze dan maar verplicht aannemen, ook al zijn die buitenlandse werknemers, productiever, goedkoper, beter en zeuren ze minder?


Als werknemer zou ik die mensen eerlijk gezegd ook niet willen... Maar is dat een reden dat ze redelijk "luxe" mogen leven? Terwijl iemand die wel wil voor hetzelfde geld (of minder zelfs) 40 uur per week werkt? Dat vind ik dus oneerlijk! En daar kan ik niet tegen... Uitkering als je niet wilt... Ok, maar dan 300 euro om een kamer te huren, 200 voor eten/drinken/kleding en dat was het... Gewoon echt puur het broodnodige?

En geef mensen die niet kunnen door wat dan ook, dan gewoon een paar 100 euro meer die je hiermee bespaard ;)

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:17

xSlvna schreef:
Jij moet misschien leren je niet zo aangevallen te voelen.
Ik weet niet hoe ik zulke mensen moet omschrijven, meid van 12 hier kan nu met moeite tot 20 tellen, vind ik ook dom, vind ik helemaal niet erg, is alsnog een lieve meid, maar ik denk dat als je die over 10 jaar zegt 'Een kind moet je opvoeden en goed verzorgen en en en' dat ze 5 tellen later niet meer weet wat je zei en alsnog haar idee (wat in haar hoofd goed uitziet) om een kind te krijgen doorzet. Snap je wat ik bedoel?

Hoe moet ik zulke mensen noemen dan? Andere meid (18) beseft gewoonweg niet hoeveel het van haar gaat vragen en zet het gewoon door omdat ze een kind leuk vind, maar als je dan vraagt 'Hoe ga je haar opvoeden' en 'Hoe betaal je haar Pampers' kijkt ze je aan als een botsauto, "Ja ja, van mijn uitkering", en euhh 'Hoeveel gaat dat kosten per maand denk je, Pampers, eten, go on' weten ze geen antwoord, ze denken er gewoon weg niet over na, ze zetten niks op een rijtje van 'Dit krijg ik en dit moet ik uitgeven', als ze dat al willen doen moet er iemand bij zijn die alles opnoemt wat ze vergeten etc.

Moet ik haar dan 'slim zonder iets te weten' noemen, man wat kunnen jullie moeilijk doen.


Waarom vraag je dat uberhaupt, dat zijn jouw zaken toch niet?
En hoe je het moet noemen, waarom moet je het iets noemen, waarom moet je er wat van vinden? Het is hun leven, niet het jouwe. Sommige mensen zijn nu eenmaal slim, andere wat minder slim. Tja... Leven en laten leven ;)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:24

Waarom mag ik het NIET vragen? Wie ben jij om te zeggen dat het mijn zaken niet zijn? Is MIJN omgeving en het heeft te maken met de maatschappij waar IK in leef. Ik mag best iemand vragen wáárom zij dat kind wil, ik mag best aan iemand vragen of het een goed doordachte keuze is en ik mag diegene evengoed vragen of ze er nog een keertje goed over na wil denken.
Zoals zij zomaar kinderen mogen krijgen, mag ik vragen stellen. Je zegt het zijn mijn zaken niet, je bemoeit je nu wel met de mijne.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:29

Je zegt dat ze geen antwoord weten, maar ik zou ook echt geen antwoord geven. Vind het echt erg brutaal als mensen aan mij gaan vragen waarom ik een kind wil en of ik wel weet wat het kost :+ sorry hoor :')
Ga dan studeren voor biologiejuf dan kun je het allemaal aan de kinderen uitleggen.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:42

Ik vraag zulke dingen ook gewoon soms, in de hoop ze wakker te schudden. Baby's zijn er niet voor de leuk... Ik vind het vreselijk sneu om sommige meisjes met hun kind over straat te zien zwerven, met honger..

Het is toch iedereen z'n droom om zijn of haar kind alles te kunnen geven en soms zelfs verwennen?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:48

Het wordt echt steeds gekker hier...

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 19:50

Dat probeer ik er dus ook mee Michelle, ik denk af en toe ook 'Hey dat wil ik hebben!' maar als iemand mij vraagt 'Kun je het geld niet beter besteden aan iets anders' dan ga ik denken en laat ik het misschien omdat iets anders verstandiger is het niet te doen. Eigenlijk iets anders, maar toch een impuls waarbij ik het nodig heb dat iemand mij eraan herinnert om er nog eens aan te denken.

Ze geven verder geen antwoord omdat ze het niet weten, niet om een andere reden. Jij zou mij als vreemde geen antwoord geven nee, zij antwoorden bij mij wel alles wat ze wél kunnen beantwoorden, het zijn tenslotte 'vrienden' geweest toen ik jonger was.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:55

xSlvna schreef:
Waarom mag ik het NIET vragen? Wie ben jij om te zeggen dat het mijn zaken niet zijn? Is MIJN omgeving en het heeft te maken met de maatschappij waar IK in leef. Ik mag best iemand vragen wáárom zij dat kind wil, ik mag best aan iemand vragen of het een goed doordachte keuze is en ik mag diegene evengoed vragen of ze er nog een keertje goed over na wil denken.
Zoals zij zomaar kinderen mogen krijgen, mag ik vragen stellen. Je zegt het zijn mijn zaken niet, je bemoeit je nu wel met de mijne.


Waarom je het niet mag vragen? Omdat het je geen reet aangaat! Ik heb echt medelijden met de mensen om jou heen, wat ben jij kortzichtig, wat denk jij zwart/wit en wat ben jij ongelovelijk dom met je opmerkingen. Ik hoop vurig, echt heel vurig, en dat zeg ik niet snel, dat jij zo diep zult zinken dat je eens zult beseffen wat jou opmerkingen teweeg brengt en hoe stom je bent zulke opmerkingen te maken!

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:19

wemkelover schreef:
Je wordt steeds erger, jij vind je zelf zo slim maar je weet neit eens wat je in je post zet.
Ik kan ook niet leren, en mijn vriend al helemaal niet. Ik neem ook moeilijk dingen op, kan me ook echt niet concetreren en heb een geheugen als een vergiet (en ja dat is getest, en ik blijk ook nog eens add te hebben). Dus zijn wij dom... volgens jou.

Je moet echt leren om je naar je eigen berichte te kijken.


je bent niet dom, door je ADD neem je informatie gewoon slechter op.. door veel afleiding om je heen.. maar juist iemand met ADD heeft heel veel kwaliteiten...