Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knetterhard schreef:Ik kijk het ook op televisie via journaal 24, jammer dat er geen tbs is geëist.. ik vind het altijd jammer in zulke gevallen dat er geen stoornis is gevonden met onderzoeken..
sallandval schreef:Volgens mij hebben er heel veel mensen daar in de buurt de zaak bijgehouden en knipsels bewaard...
En dat van die souvenirs is volgens mij meer een ding voor seriemoordenaars/ verkrachters. Ze zochten ook eerst naar iemand met fantasiën over macht en sexgeweld.
Het zou mij niet verbazen als dat hier helemaal niet aan de orde was en bijvoorbeeld meer om een paniekmoord ging. Te veel drank op, grenzen verlegd, dierlijke lust neemt het over (al dan niet in een dissociatieve staat) en daarna "dit mag niet naar buiten komen want dan ben ik alles kwijt" -> paniek -> in een impuls lustobject vermoord.
Ik zeg dus niet dat het zo is maar dat het me zou verbazen als het hier om een seriemoordenaar/verkrachter gaat.
MarvanTom schreef:Doodstraf is ook iets heel persoonlijks. Water en brood is hier niet zo, ze kunnen zelfs klagen over het eten.
Maar waarom zo'n iemand voor zoveel jaar van gemeenschapsgeld blijven betalen terwijl andere groepen van de bevolking daar onder lijden?
Deze idioot gaat ons 500 Euro p/d kosten. Reken maar uit.
Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor politieke ideeën, maar ik zie dit niet als gerechtigheid.
Voor de familie Vaatstra niet, voor niemand niet.
De eis is 20 jaar en deze gek kan nog in beroep, kost ook weer geld.
Ongelofelijk dat dit maar kan hier: bewezen moord en dan nog in beroep...![]()
Maar dit is puur mijn beleving van het recht en dit is nog niet bekend of S dat gaat doen.
Hij kan dat beter niet doen: lekker blijven zitten. 20 jaar lang, misschien wordt ie dan wel vergeten... NOT!
Maar ook een dikke pluim voor Peter R. de Vries, die het nooit heeft opgegeven samen met en voor de familie Vaatstra.
Dat DNA-onderzoek was al in 2000 aangevraagd, maar had toen te weinig kans van slagen.
En een goede haan kraait altijd 2 x, hetzij jaren later: het heeft uiteindelijk geholpen de dader te pakken. DNA-onderzoeken verbeterd, meer kennis.
Prachtig resultaat!
Tasserd schreef:Ja, advocaten van Jasper S. zijn nog steeds aan het woord. Vind het zeer schappelijke advocaten
Edit: Oh, nu een besloten deel, gaat straks weer verder
EvaC schreef:Het zit ook een beetje in de mens zelf denk ik. Het overal een verklaring voor willen hebben, omdat het anders niet te begrijpen valt.
sallandval schreef:knetterhard schreef:Ik kijk het ook op televisie via journaal 24, jammer dat er geen tbs is geëist.. ik vind het altijd jammer in zulke gevallen dat er geen stoornis is gevonden met onderzoeken..
Ik begrijp wel dat het jammer is dat het niet om een 'monster' of psychopaat gaat... het is natuurlijk veel enger om te beseffen dat een 'gewoon' iemand hiertoe in staat is... Maar eind 2012 schreef ik dit al in een ouder topic:sallandval schreef:Volgens mij hebben er heel veel mensen daar in de buurt de zaak bijgehouden en knipsels bewaard...
En dat van die souvenirs is volgens mij meer een ding voor seriemoordenaars/ verkrachters. Ze zochten ook eerst naar iemand met fantasiën over macht en sexgeweld.
Het zou mij niet verbazen als dat hier helemaal niet aan de orde was en bijvoorbeeld meer om een paniekmoord ging. Te veel drank op, grenzen verlegd, dierlijke lust neemt het over (al dan niet in een dissociatieve staat) en daarna "dit mag niet naar buiten komen want dan ben ik alles kwijt" -> paniek -> in een impuls lustobject vermoord.
Ik zeg dus niet dat het zo is maar dat het me zou verbazen als het hier om een seriemoordenaar/verkrachter gaat.
Op de drank na had ik het aardig bij het rechte eind.
MarvanTom schreef:Ja, dat denk ik ook.
Zoals ik vandaag heb kunnen volgen via de livestream is alles heel duidelijk uitgelegd.
De feiten, de vaststellingen nav onderzoeken, de eis van OM, gebaseerd op dat alles.
Ik ben moeder van een dochter. Velen met mij hier ook.
Ik kan me niet eens goed voorstellen wat voor een hel de familie heeft moeten meemaken al die jaren en nog steeds meemaakt.
En dan moeten aanhoren wat er zo ongeveer met haar gebeurd moet zijn, omdat S zogenaamd niet alles meer weet of wil zeggen.
Afschuwelijk is het woord wat er het dichtst bij in de buurt komt. Denk ik.
knetterhardl schreef:Je zat inderdaad goed! Er werd toch ook al gezegd dat hij in het autische spectrum zat? Als dat daadwerkelijk zo is, dan vind ik het nogal raar dat dat er niet bij is gehaald..
sallandval schreef:knetterhard schreef:Ik kijk het ook op televisie via journaal 24, jammer dat er geen tbs is geëist.. ik vind het altijd jammer in zulke gevallen dat er geen stoornis is gevonden met onderzoeken..
Ik begrijp wel dat het jammer is dat het niet om een 'monster' of psychopaat gaat... het is natuurlijk veel enger om te beseffen dat een 'gewoon' iemand hiertoe in staat is... Maar eind 2012 schreef ik dit al in een ouder topic:sallandval schreef:Volgens mij hebben er heel veel mensen daar in de buurt de zaak bijgehouden en knipsels bewaard...
Op de drank na had ik het aardig bij het rechte eind.
knetterhard schreef:Je zat inderdaad goed! Er werd toch ook al gezegd dat hij in het autische spectrum zat? Als dat daadwerkelijk zo is, dan vind ik het nogal raar dat dat er niet bij is gehaald..
Lithya schreef:Voor de ouders is er nu alleen de 'rust' dat ze weten wie het is. Nu weten ze wat Marianne heeft moeten doorstaan. De familie van de dader is juist door het dorp heel goed opgevangen. Dader krijgt misschien levenslang, maar twee families hebben levenslang.
En als je met de tractor naar gezelschapsdames gaat, moet je toch redelijk wanhopig zijn lijkt mij.
sallandval schreef:Het ergste vind ik nog: hij krijgt gevangenisstraf, maar geen behandeling dan dus? Laten we er voor het gemak dan maar van uit gaan dat hij zich in de cel ook prima gaat gedragen (en de negatieve dingen ook daar opkropt)... strafvermindering is dan logisch. Hoeveel kans heeft hij met zijn staat van dienst straks op een vrouw die vaak 'wil'? Tegen die tijd dat hij uit de gevangenis komt is prostitutie bovendien waarschijnlijk verboden. Hij mag dan 60 zijn als hij vrij komt, ik ben nu al blij dat ik niet degene ben die hem straks weer op de maatschappij los laat.