Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:54

Eindelijk na al die stress, het lijkt mij beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:55

Lotus83 schreef:
Walvis wordt op dit moment doodgespoten door Dolfinarium

bron: twitter; Lenie 't Hart

Zie ik daar niet staan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:56

Domme reactie van Lenie. Nu 't dolfinaruim de schuld gaan geven om zelf meer bezoekers te trekken :+

Wat een grote heisa met iets wat al veer eerder had kunnen eindigen zonder alle drama van de media..

Skessa_

Lenie 't Hart ‏@Lenie_t_hart
Afschuwelijk! Dolfinarium is bij #bultrug, bezig om hem dood te spuiten. #Walvisredders mogen er niet bij. #Bultrug slaat nog met staart.#fb

Sneu..

Waarom hebben we eigenlijk nog naar van de partij voor de dieren gehoord? Die staan normaal ook altijd vooraan bij dit soort dingen?

Anoniem

Kon toch alleen met explosieven, zie je maar weer hoe je voorgelogen wordt.

Aslien

mindim;
Lenie 't Hart ‏@Lenie_t_hart
Afschuwelijk! Dolfinarium is bij #bultrug, bezig om hem dood te spuiten. #Walvisredders mogen er niet bij. #Bultrug slaat nog met staart.#fb

bron twitter.

EDIT: ik zie dat skessaa me voor was
Laatst bijgewerkt door Aslien op 14-12-12 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:57

Jolandaa_ schreef:
Domme reactie van Lenie. Nu 't dolfinaruim de schuld gaan geven om zelf meer bezoekers te trekken :+

Wat een grote heisa met iets wat al veer eerder had kunnen eindigen zonder alle drama van de media..
Over domme reacties gesproken.

AmyII

Euthanaseren met een spuit kon toch niet? := m*th*rf*ckers daaro.. Heb spijt dat ik ooit naar dat *** park geweest ben. Bah.

Jolandaa_

Mindim schreef:
Jolandaa_ schreef:

Over domme reacties gesproken.

Wat doet het er toe wie dat beest dood maakt.
Nu is dolfinarium de 'boeman'

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:58

Vraag mij af of dat wel lukt. Je zal heel wat liters van dat vloeistof nodig hebben neem ik aan. En dan heb je volgens mij ook nog eens te maken met een hele dikke huid.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:58

Je kan ook nee zeggen dus ja doet er wel toe.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:59

ik krijg nu echt haat gevoelens, ze hadden het toch nog kunnen proberen, ik zie in dat de kans heel klein was maar als nog, dit doen ze alleen maar zodat naturalis het lichaam heeft. Jammer dat onderzoek ten koste van een reddingsactie moet gaan...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:00

Gelukkig...! Al die stress en ook dat gesjor aan dat beest.. Hij ligt er al lang genoeg, nu mag hij dan eindelijk naar de eeuwige wateren vertrekken. Eigenlijk hadden ze dit al iets eerder mogen bedenken! Vanmorgen bijvoorbeeld..

Lotus83

Anoniem

Wat een stel idioten! En eerst waren explosieven de enige manier?! Echt belachelijk dit. Schaam me er voor dat zulke dingen gebeuren in NL!

Happy16

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:01

Naturalis 8)7 _-:(

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:02

Nee dat doet er niet toe.

Wat heeft lenie te maken met een bultrug. Laat die zich bezig houden met zeehondjes..
Dolfinarium zal wel meer experts hebben zitten daar. Maar omdat er nu een visje word afgemaakt waar 'heel nederland' van houd komt die negatieve reclame bij hun terecht.

En L'tH speelt hier natuurlijk die rol door.

Ik wens iig Naturalis veel succes met hun onderzoek. hebben ze meer aan dan een nutteloze geldkostende reddingsoperatie waarbij 't zieke dier over een paar dagen weer aan spoelt..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:02

Tweet over het afspuiten staat er nu btw niet meer? :?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:03

ik vind sommige reacties hier een regelrechte belediging voor al die mensen die dagen lang, en afentoe met gevaar op verwonding of erger, bezig zijn geweest om uit allemacht dat dier te proberen te redden...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:03

ben blij dat de doodstrijd geen dagen hoeft te duren zo,maar vind het toch jammer dat er niet een laatste poging ondernomen is..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:06

Wuis schreef:
Wat een stel idioten! En eerst waren explosieven de enige. manier?! Echt belachelijk dit. Schaam me er voor dat zulke dingen gebeuren in NL!

Die gebruiken ze niet hoor.......
Er is een aantal keer geprobeerd de walvis te redden en dat is niet gelukt, dat moet ook geaccepteerd worden.
Het is spijtig dat het niet is gelukt maar nog langer aanmodderen is niet dierwaardig :n

En ga nou geen moddergooien naar het dolfinarium en naturalis , dat hele PB is in deze zaak gewoon een spuit11 dus laat je daar ook niet door leiden.

Het is met man en macht geprobeerd, nu moeten we ook accepteren dat het geen happy end word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:08

Jolandaa_ schreef:
Nee dat doet er niet toe.

Wat heeft lenie te maken met een bultrug. Laat die zich bezig houden met zeehondjes..
Dolfinarium zal wel meer experts hebben zitten daar. Maar omdat er nu een visje word afgemaakt waar 'heel nederland' van houd komt die negatieve reclame bij hun terecht.

En L'tH speelt hier natuurlijk die rol door.

Ik wens iig Naturalis veel succes met hun onderzoek. hebben ze meer aan dan een nutteloze geldkostende reddingsoperatie waarbij 't zieke dier over een paar dagen weer aan spoelt..

Een dolfijn is wel weer wat anders dan een bultrug :D Trouwens het is niet eens een vis, een zoogdier.
Dolfinarium had Morgan ook af moeten spuiten, dat hebben ze nagelaten en daarom zwemt dat dier in een veredeld zwembad, toen stond het dolfinarium ook al negatief in het nieuws.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-12 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:09

Airborn schreef:
ik vind sommige reacties hier een regelrechte belediging voor al die mensen die dagen lang, en afentoe met gevaar op verwonding of erger, bezig zijn geweest om uit allemacht dat dier te proberen te redden...

Dat is niet mijn bedoeling iig.
Het enige waar ik zeer verbolgen over ben is dat men het de laatste kans niet heeft gegund.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:10

aah heel zielig allemaal , maar de afgelopen dagen daar zo liggen is helemaal vreselijk voor zo'n dier..
Weet niet goed wat ik moet denken, lijkt wel of het museum dolgraag de bultrug wil hebben :(

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:10

Jilletje schreef:
Wuis schreef:
Wat een stel idioten! En eerst waren explosieven de enige. manier?! Echt belachelijk dit. Schaam me er voor dat zulke dingen gebeuren in NL!

Die gebruiken ze niet hoor.......
Er is een aantal keer geprobeerd de walvis te redden en dat is niet gelukt, dat moet ook geaccepteerd worden.
Het is spijtig dat het niet is gelukt maar nog langer aanmodderen is niet dierwaardig :n

En ga nou geen moddergooien naar het dolfinarium en naturalis , dat hele PB is in deze zaak gewoon een spuit11 dus laat je daar ook niet door leiden.

Het is met man en macht geprobeerd, nu moeten we ook accepteren dat het geen happy end word

Volgens mij hebben ze het maar 1x geprobeerd.
Toen brak het net.

Ik vraag mij af waarom ze niet de reddingsactie mochten proberen?
Mocht het dan niet gelukt zijn, dan konden ze dat beest toch altijd nog uit zijn lijden verlossen en gebruiken voor onderzoek?