@eenitraM: Oef, je denkt nu wel heel kortzichtig en zwart-wit. Niet al het geloof, niet alle kerken, staan achter homohaat en abortus of hebben kindermisbruik in hun kerken.
Geloof is niet meteen het pesten of niet accepteren van niet gelovigenIk heb zelf, als niet gelovige biseksuele meid op een zwaar christelijke basisschool en later christelijke middelbare school gezeten. Ben ik daar ooit om gepest? Nee. De school was wel gelovig, maar homo's en niet gelovigen werden gewoonweg geaccepteerd.
Geloof is niet meteen verbonden aan homohaat. Daarnaast ken ik een zwaar strenge gelovige familie, waarvan één van de meiden lesbisch is. Ja, ze hadden er eerst moeite mee, toen ze het kregen te horen, maar ze word niettemin gewoon geaccepteerd door de hele familie en haar lesbische vriendin word met kerst of andere familie gelegenheden gewoon netjes uitgenodigd.
Geloof is niet meteen kerk..Dan ken ik een gelovige meid, die echt wel geloofd, maar die gaat niet naar de kerk..
Geloof is niet meteen tegen abortus Een 16jarig meisje raakte zwanger en heeft toen abortus laten plegen, ondanks dat zij en haar familie gelovig was.
Geloof is niet meteen kindermisbruikAl heb ik daar geen persoonlijke ervaringen mee, gelukkig, toch denk ik niet dat er in elke kerk zich vergrepen word aan jonge kinderen
Het is allemaal niet zo zwart-wit in het geloof als dat jij denkt.