Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:23

Lauren_ schreef:
Het moet ergens vandaan komen, Als de zorgpremies aangepast worden, zal wellicht de hra sterker aangepakt worden, En dat laaste lijkt mij een hele goede en noodzakelijke zaak.

Wat ik mij af vraag, Lauren, is waarom jij zo omgedraaid bent met je stellingen?
Vorig jaar was je nog (volgens je berichten) rechts en vervloekte je alles en iedereen die links was. Nu heb je een hele ommezwaai gemaakt en vindt jij het meer dan terecht dat de middeninkomens zoveel moeten gaan betalen. Ik ben echt geïnteresseerd hoe iemand zo'n ommezwaai in haar denken kan maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:28

Electra63 schreef:
Lauren_ schreef:
Het moet ergens vandaan komen, Als de zorgpremies aangepast worden, zal wellicht de hra sterker aangepakt worden, En dat laaste lijkt mij een hele goede en noodzakelijke zaak.

Wat ik mij af vraag, Lauren, is waarom jij zo omgedraaid bent met je stellingen?
Vorig jaar was je nog (volgens je berichten) rechts en vervloekte je alles en iedereen die links was. Nu heb je een hele ommezwaai gemaakt en vindt jij het meer dan terecht dat de middeninkomens zoveel moeten gaan betalen. Ik ben echt geïnteresseerd hoe iemand zo'n ommezwaai in haar denken kan maken?

Hihi sorry hier moet ik stiekem wel een beetje om lachen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:44

Winged schreef:
Lauren_ schreef:
Er IS geen werk! Moeilijk he? Er zijn veel te weinig banen, het is CRISIS

Electra, dan verdien je dus goed :D

er zijn genoeg inbound callcenters die mensen nodig hebben. Maar er zijn genoeg afgestudeerden die dat te laag nivo vinden voor wat ze gestudeerd hebben.En helaas, een schop onder hun hol werkt niet.

Pardon? Ten eerste kan ik het me heel goed voorstellen dat je weinig trek hebt in een callcenter als je 5+ jaar keihard hebt geknokt voor je studie. Ten tweede worden WO afgestudeerden daar niet eens aangenomen. Dus ja :)

Abiola

Re: Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:46

Geen zin is geen argument. Je hebt, neem ik aan, ook geen zin om een uitkering aan te vragen. Is ook niet zo best voor je cv.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:48

Magrathea schreef:
Pardon? Ten eerste kan ik het me heel goed voorstellen dat je weinig trek hebt in een callcenter als je 5+ jaar keihard hebt geknokt voor je studie. Ten tweede worden WO afgestudeerden daar niet eens aangenomen. Dus ja :)

Maar als je net afgestudeerd bent en je kan geen werk vinden in jouw vakgebied, moet je gewoon alles aanpakken om aan het werk te komen, alleen al om een inkomen te verdienen. Wat wil je anders doen? Wachten en op de bank zitten tot je te oud bent en een groot gat op je CV hebt staan? Dan neemt geen werkgever je ooit aan, kan ik je vertellen. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:52

Abiola schreef:
Geen zin is geen argument. Je hebt, neem ik aan, ook geen zin om een uitkering aan te vragen. Is ook niet zo best voor je cv.

Feit is wel, als jij een goedbetaalde baan hebt gehad, krijg jij (dacht ik) een uitkering op basis van dat werk. Dan kun je doodleuk achter de kassa gaan zitten, maar dat zou dan dom zijn omdat je uitkering dan meer opbrengt dan werken achter de kassa.

Althans, dat heb ik er van begrepen. Correct me if I'm wrong ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:55

Electra63 schreef:
Magrathea schreef:

Maar als je net afgestudeerd bent en je kan geen werk vinden in jouw vakgebied, moet je gewoon alles aanpakken om aan het werk te komen, alleen al om een inkomen te verdienen. Wat wil je anders doen? Wachten en op de bank zitten tot je te oud bent en een groot gat op je CV hebt staan? Dan neemt geen werkgever je ooit aan, kan ik je vertellen. :)

Daar heb je zeker gelijk in. Maar daar is nog altijd mijn tweede punt :)
Ik snap dat je alles aan moet pakken als je niks beters kan krijgen, maar je moet er maar wel net aangenomen worden...

Wat ook helpt: zorgen dat je een bijbaantje hebt tijdens je studie. Als je baas je een beetje aardig vindt (zoals die van mij :)* )(dat hoop/neem ik aan toch :o ) mag je vast wel blijven tot je een baan hebt die bij je studie past. Hoef je ook niet naar dat callcenter met je doctoraat (tenzij dat je bijbaantje is natuurlijk)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:56

Mwah, ik zou liever mijn eigen broek ophouden, dan teren op de samenleving. Het is banketstaaf voor de ouderen die lastig weer aan het werk komen, maar ik ben niet tegen de hervormingen bij de ww-uitkering.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:57

Magrathea schreef:
Ik snap dat je alles aan moet pakken als je niks beters kan krijgen, maar je moet er maar wel net aangenomen worden...

Wat ook helpt: zorgen dat je een bijbaantje hebt tijdens je studie. Als je baas je een beetje aardig vindt (zoals die van mij :)* )(dat hoop/neem ik aan toch :o ) mag je vast wel blijven tot je een baan hebt die bij je studie past. Hoef je ook niet naar dat callcenter met je doctoraat (tenzij dat je bijbaantje is natuurlijk)

Ik hoop toch, dat jouw baas van je bijbaan of stageplaats je aanneemt op basis van je capaciteiten en mogelijkheden en niet omdat hij jou aardig vindt. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:58

Electra63 schreef:
Magrathea schreef:

Ik hoop toch, dat jouw baas van je bijbaan of stageplaats je aanneemt op basis van je capaciteiten en mogelijkheden en niet omdat hij jou aardig vindt. :D

Het helpt wel ;) Als iemand je echt niet mag, dan kiest hij heus een ander :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:01

Electra63 schreef:
Magrathea schreef:

Nee maar mijn punt is dat ik nu ergens werk waar ik waarschijnlijk best mag blijven werken, ook als ik geen student meer ben, tot ik een baan heb die bij m'n studie past. Dus dan ben ik gewoon verzekerd van een inkomen :)
Nog een reden voor studenten om een bijbaan te nemen :)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:02

Marjoow schreef:

Een goede werkgever laat zich leiden bij het selecteren van personeel door de capaciteiten/mogelijkheden van de eventuele werknemer en of deze werknemer in het team/plaatje past. Iemand "mogen" is subjectief en niet te toetsen tijdens een sollicitatieprocedure. Misschien dat dit blijkt tijdens de proefperiode.

Edit:
Iemand laten blijven na zijn/haar stage of bijbaan is gewoon een hele goede keuze van de werkgever. Het scheelt in de kosten van het werven van personeel, werknemer hoeft niet (meer) ingewerkt te worden enz.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 01-11-12 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:04

Electra63 schreef:
Lauren_ schreef:

Dat heeft met persoonlijke groei te maken, spullen en geld is niet waar het om draait. Ben geen gemiddelde bokker dus :D
Ben ook blij dat bokt geen afspiegeling van de gehele samenleving is, in het andere topic laat je wel zien wie jij bent. Ik vind dat hilarisch en hoop voor je dat je blij met je VVD stem dit jaar :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:06

Electra63 schreef:
Marjoow schreef:

Een goede werkgever laat zich leiden bij het selecteren van personeel door de capaciteiten/mogelijkheden van de eventuele werknemer en of deze werknemer in het team/plaatje past. Iemand "mogen" is subjectief en niet te toetsen tijdens een sollicitatieprocedure. Misschien dat dit blijkt tijdens de proefperiode.

Edit:
Iemand laten blijven na zijn/haar stage of bijbaan is gewoon een hele goede keuze van de werkgever. Het scheelt in de kosten van het werven van personeel, werknemer hoeft niet (meer) ingewerkt te worden enz.

Ja, maar helaas is láng niet elke werkgever zo ;)
Buiten dat, maakt het werk zoeken het niet gemakkelijker. Werkgevers willen mensen met ervaring, als jij net je diploma hebt, heb je, afgezien van je stages, geen ervaring in het "echte" leven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:09

Magrathea schreef:

Lezen is ook een vak, met WO heb ik geen ervaring, wel met HBO.

Daarnaast, spijt me zeer, maar je kan niet direct als afgestudeerde als hooggeleerde, manager of weetikveelwat waar je ook voor gestudeerd hebt aan de bak. Voor zo'n functie heb je vaak ervaring nodig. Zelf heb ik ook werk aangenomen wat 170km enkele reis bij mijn toenmalige woonplaats vandaan is. En ja, ik ben ervoor verhuisd ondanks dat het contract maar 9 maanden was. En waarom? Omdat ik wil werken en ik dit voor mijn werkervaring wel belangrijk vind. Was deze baan niet op mijn pad gekomen, dan had ik die callcenterfunctie WEL aangenomen. Liever callcenter dan werkloos thuiszitten. Zo'n gat in je CV is álles behalve positief.

@Marjoow: WO heeft geeneens stages...

(zelf heb ik de ambitie om als redacteur bij de radio aan de slag te gaan, ik zit nu bij een social media platform)
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-11-12 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:10

Citaat:
Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Ach...wat er ook gebeurd,,,hebben we straks tenminste iets om onder te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:17

papagroom schreef:
Citaat:
Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Ach...wat er ook gebeurd,,,hebben we straks tenminste iets om onder te slapen.

Haha meerdere mensen in dit topic volgen je gedachtengang precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:19

Winged schreef:
Magrathea schreef:

Lezen is ook een vak, met WO heb ik geen ervaring, wel met HBO.

Daarnaast, spijt me zeer, maar je kan niet direct als afgestudeerde als hooggeleerde, manager of weetikveelwat waar je ook voor gestudeerd hebt aan de bak. Voor zo'n functie heb je vaak ervaring nodig. Zelf heb ik ook werk aangenomen wat 170km enkele reis bij mijn toenmalige woonplaats vandaan is. En ja, ik ben ervoor verhuisd ondanks dat het contract maar 9 maanden was. En waarom? Omdat ik wil werken en ik dit voor mijn werkervaring wel belangrijk vind. Was deze baan niet op mijn pad gekomen, dan had ik die callcenterfunctie WEL aangenomen. Liever callcenter dan werkloos thuiszitten. Zo'n gat in je CV is álles behalve positief.
@Marjoow: WO heeft geeneens stages...

(zelf heb ik de ambitie om als redacteur bij de radio aan de slag te gaan, ik zit nu bij een social media platform)

Op het wo ligt het initiatief om stage te lopen bij jezelf. Ik heb 3 stages gelopen tijdens m'n wo studie, daardoor studievertraging en een baan. Studenten denken er met alleen studeren wel te komen. Die tijd is allaaaaaaaaang voorbij. Vechten voor je plek en al in het begin van je studie nadenken over de te doorlopen stappen voor de juiste baan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:19

Lauren_ schreef:
Dat heeft met persoonlijke groei te maken, spullen en geld is niet waar het om draait. Ben geen gemiddelde bokker dus :D
Ben ook blij dat bokt geen afspiegeling van de gehele samenleving is, in het andere topic laat je wel zien wie jij bent. Ik vind dat hilarisch en hoop voor je dat je blij met je VVD stem dit jaar :D

Indien je tijd over hebt, moet je mijn berichten maar eens nalezen. :D Ik heb nog nooit VVD gestemd, ik stem bijna altijd taktisch en dat betekent de laatste jaren links. Omdat ik voor solidariteit ben en de sterke schouders best wat meer mogen afdragen. Maar er zijn grenzen aan de solidariteit. Als ik zie, wat mijn man en ik aan loonbelasting afdragen, daar worden een paar bijstandmoeders van betaald, dan vind ik, dat ik mijn steentje al behoorlijk heb bijgedragen.
Ik heb wel een hekel aan klaplopers en mensen die altijd excuses hebben om niet te hoeven werken. Aan mensen die zwart werken en geen of weinig belasting betalen.

Maar ik ga opruimen en naar bed, ik moet morgen gewoon werken, met plezier! :D

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:24

ik vind het prima dat de basisstufie afgeschaft is, maar niet de OV.
Ik heb altijd gezegd of of

Ik vind dat hogere inkomens ook wat in mogen leveren, maar ik vind ook dat er veel strenger toegetreden moet worden bij de WAO WW etc.
daar kan heel veel op gekort worden. Kijk in de straat waar ik gewoond heb. ALlemaal sociale woningen, allemaal uitkeringen (bijna). Allemaal BMW's mercedesen etc. Dat vind ik belachelijk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:54

In het WO moet je wel degelijk stage lopen. Op LR toevallig niet maar ik weet dat het 'Werkbouwtuig' ( :+ ) bijvoorbeeld in het eerste jaar een stage van 4 weken moet doen. Ook moet je in je master een stage lopen. Life science en technology heeft de mogelijkheid om een bachelor eindproject te doen in de vorm van een stage. Misschien is dit typisch Delfts maar geen stage op het WO? Hier niet hoor :n

Overigens kan je prima leuke projectjes doen tijdens je studie, wat misschien geen stage is maar waar je wel 'echte' ervaring mee opdoet. Je doet namelijk in plaats van een vastgesteld project uit een reader een project waar mensen wel degelijk wat aan hebben of waar ze hun onderzoek op kunnen baseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:48

Lauren_ schreef:

Ik noem dat eerder in je eigen straat praten en heeft weinig met persoonlijke groei te maken. Volgens mij ben je volgens de berichten een alleenstaand mama die altijd VVD gestemd heeft. Maar omdat je nu alleenstaand bent doet de VVD het schijnbaar niet meer voor je en ben je ineens een fel tegenstander van de VVD? Dat is idd nogal een omslag.
En verder staat de hele achterban van de VVD op zijn achterste poten om het besluit over de zorgpremies, Rutte heeft dit namelijk als gebaar naar de PvdA gedaan, die wilden dit namelijk. Dus je kunt maar beter geen PvdA gestemd hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-12 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:49

Lauren_ schreef:
Er IS geen werk! Moeilijk he? Er zijn veel te weinig banen, het is CRISIS

Electra, dan verdien je dus goed :D

Jawel er is wel werk.....alleen niet werk wat jij wil doen.

Toen we begin jaren 90 een crisis hadden ben ik ook werk onder mijn nivo gaan doen want dat staat beter op je CV dan thuis zitten. Ik heb bollen geplant, enveloppe gevouwen en in het magazijn van de HEMA gewerkt....leuk nee niet echt.
Maar het was beter dan niets doen.

Is het lastig om werk te vinden? Ja heel erg....maar er is wel wat hoor.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:04

Respect NatasjevE!
Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:17

Electra63 schreef:
Marjoow schreef:

Edit:

ja maar werkgevers zijn net mensen ;) helaas zijn die heel wat minder subjectief dan zou moeten