wendyenbram schreef:Net als abortus. IK ben tegen abortus, MAAR ook voor vrije keus! Nu is het zo dat de laatse jaren het wel heel makkelijk wordt om abortus te doen, ook wanneer het niet nodig zou hoeven te zijn.
En dan ben ik blij dat er eens een tegengeluid gegeven wordt vanuit de christelijke hoek.
Zo ook met euthanasie. op het moment dat jij er zelf voor kiest oke heb je goed over nagedacht denk ik maar zo. Wel is het zo dat kleine dingen steeds groter worden, Dus ben ik bang dat het nu nog eigen wil is, en later wanneer het niet wordt tegengehouden, eigenlijk gewoon wordt om bij bepaalde ziektes niet meer te behandelen geen pijnbestrijding meer, Maar ach pil dr in!
Daar zit ik ook een beetje mee.
Ik ben in principe tegen abortus maar in bepaalde gevallen (verkrachting bv, daar wordt je óók zwanger van) kan ik er ook niet tegen zijn. Maar tegenwoordig zijn de mogelijkheden zo uitgebreid, alles kan al bepaald worden op de 20 weken echo. Nu gaat het misschien nog om die ziek zijn, straks gaat het om geestelijke handicap (komt de staat wel goed uit natuurlijk), daarna om een 6e vinger en voor je het weet is het heel normaal een kindje te aborteren als het niet het gewenste geslacht heeft.
Dat is ook mijn mening wbt euthanasie; idd dat het bij bepaalde ziekte's niet meer nodig wordt gevonden te behandelen want dat kost geld en diegene is toch al bijna op zijn einde. Als er zo over je gedacht wordt zou ik er ook geen zin meer in hebben. En dat is ook het punt bij veel ouderen; ze zijn depressief omdat ze weten dat ze ouder worden, worden afhankelijker, komen in een verzorginstehuis ed. Ze voelen zich niet meer gewenst en als de mogelijkheid er is is het dan wel heel makkelijk er een einde aan te maken.
Niemand zou zich ongewenst moeten voelen, ook een 80 jarige niet, zulke mensen moeten geholpen worden met hun geestelijke problemen en niet geholpen worden in hun depressie.