Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:17

Ik vind het best apart dat mensen VVD of PVV stemmen. We hebben nu toch allemaal gezien dat het niet werkt? A zeggen, B doen..
Het kabinet is niet zomaar gevallen. Waarom wil je dat weer?
En dat Rutte foute dingen zegt in de debatten, de 2e keer gaven ze het toe... maar moeten ze wel direct er even bij zeggen dat die en die partij het ook mis had. Dan denk ik toch meteen aan de kleuterschool.

Ik stem zeer waarschijnlijk PvdA. Kan ik mij tot nu toe het meeste in vinden, vind Samson ook symphatiek overkomen. Ipv. zijn stem te verheffen bij een 'aanval' kalmeert ie zich eerst om daarna duidelijk te blijven, zodat het geen over en weer geschreeuw wordt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:19

Pvv de grond in trappen zijn veel mensen goed in maar dat geeft juist aan dat ze zelf geen goede stanpunten hebben.

Naar mijn idee is stemmen niet op 1 persoon stemmen maar op de standpunten.
En dan kan ik bij wijze van roemer een leuke vent vinden en wilders niet maar ik hoef niet mijn bed met hun te delen.
Dus stem ik op de pvv omdat ze de meeste standpunten die ik belangrijk vind op hun programma hebben.
Ook dingen die ik niks vind maar ik mag niet zeggen doe mij dat en dat maar van pvv, dat van de sp en hey dat is mooi bij de vvd.
mocht dat maar, maar helaas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:23

schrikdraad schreef:
Pvv de grond in trappen zijn veel mensen goed in maar dat geeft juist aan dat ze zelf geen goede stanpunten hebben.

In tegendeel, we vragen juist om de standpunten en geven vaak zelf aan waarom we anders kiezen

Berdien

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:27

Het kabinet is imo voornamelijk door Wilders gevallen. Ik vind dat het kabinet het echt zo gek nog niet gedaan heeft, NL staat er redelijk goed voor. Natuurlijk moet er ingeleverd worden en het zijn geen toffe tijden. Maar ga er maar aan staan. Ik heb voldoende vertrouwen in de VVD en Rutte dat ze nog een keer mijn stem krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:27

roxiie schreef:
Ik zie overigens in de poll staan dat 2 op de SGP stemmen/willen gaan stemmen..
Waarom stem je daarop? Vind dat namelijk nog weel interessanter dan naar de beweegredenen achter een pvv, vvd, pvda engazomaar door stemmer. En aangezien deze poll stemmers zich niet in het topic hebben gemeld...

Heel simpel. Dat zijn de gelovige gereformeerde kerkgangers. :)
Hier in de buurt stemt ook iedereen SGP. Heel simpel, als je naar de kerk gaat stem je SGP of Christenunie. En hier is het veel gereformeerd dus stem je gewoon SGP.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:29

Oh PVV heeft inderdaad ook veel goede standpunten hoor... maar dan moet je er wel iets van terugzien.
Heeft niet zoveel zin om in iets te blijven geloven wat toch niet gaat gebeuren.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:39

En dat komt door wilders of door eigenwijze andere personen?

Het is goed dat wilders uit die onderhandelingen is gestapt. Te belachelijk hoe ze daar de gemiddelde persoon de nek omdraaien.
De rest moet zich schamen daar een akkoord te vinden.
Bezuinigen goed mensen als citroen uitknijpen niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:43

Zijn die andere personen straks niet meer aanwezig dan?
Denk dat schuld afschuiven uberhaupt geen nut heeft, ze zaten daar samen dus hebben ze ook samen schuld.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:48

Ik kan dit nergens vinden, maar is er een kans dat de btw verhoging van 21% nog wordt teruggedraaid wanneer het kabinet is gevormd? Zo ja, op welke partij kun je dan het beste stemmen?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:50

Juist
komen ze samen uit de stemmen zullen ze het samen anders aan moeten pakken.
Maar nu staan alle stekels naar de pvv en daarmee maken de andere partijen zich zwak, kinderachtig en zels minachtend naad de kiezers.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:55

Ik stem op de piratenpartij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:56

schrikdraad schreef:
Naar mijn idee is stemmen niet op 1 persoon stemmen maar op de standpunten.
En dan kan ik bij wijze van roemer een leuke vent vinden en wilders niet maar ik hoef niet mijn bed met hun te delen.
Dus stem ik op de pvv omdat ze de meeste standpunten die ik belangrijk vind op hun programma hebben.
Ook dingen die ik niks vind maar ik mag niet zeggen doe mij dat en dat maar van pvv, dat van de sp en hey dat is mooi bij de vvd.
mocht dat maar, maar helaas.

Geert is natuurlijk bij uitstek de beste in het in de grond trappen van mensen ;) .

Maar, ik ben juist geinteresseerd waarom je op de PVV stemt, als is gebleken dat de PVV de afgelopen 3 jaar bijna niets heeft waargemaakt van hun geschreeuw in hun verkiezingsprogramma? Op de PVV stemmen veel mensen uit onvrede met de "huidige" politiek. Terwijl Geert daar natuurlijk al jaren deel van uitmaakt. Eerst via de VVD en nu al een aantal jaren via de PVV. Ik geloof niet in een radicale omzwaai van rechts naar links (wel andersom) :D , dat werd waargemaakt doordat de PVV bij de vorige kabinetsformatie de 65-jaareis direct liet vallen, terwijl veel ouderen om die reden op hem hadden gestemd.

Ik geloof niet dat Geert het beste voor heeft met Johny en Anita (of hoe ze ook mogen heten :D ). Hij misbruikt Johny en Anita om aan de macht te komen. Soms maakt Geert fouten. Het verbod op ritueel slachten, wat hij natuurlijk wilde om de moslims dwars te bomen, krijgt hij nu terug. De rijke Joden die hem sponsoren vanuit USA maken ook gebruik van ritueel slachten, daarom wil hij daar nu geen ruchtbaarheid meer over geven.

Wat betreft (criminele) allochtonen terug sturen. Mijn kinderen hebben een buitenlandse achternaam, zij zijn wel hier geboren, net als mijn man. Mijn man zou een 2e paspoort kunnen aanvragen, ondanks dat zijn vader genaturaliseerd is tot Nederlander. Nu is mijn vraag: is mijn man een allochtoon? Zijn mijn kinderen allochtonen (3e generatie) of zijn zij gewoon Nederlanders, volgens de PVV-stemmers? Stel dat zij een misdaad plegen, moeten zij dan het land worden uitgezet? En naar waar toe?

Wat betreft het uitsluiten van kiezers? Bij de vorige verkiezingen eindigden de PvdA en VVD praktisch gelijk, maar CDA, kwam ondanks het zetelverlies als kleine partij gewoon in de regering door de gedoogsteun van de PVV. IMO was dit geen goede afspiegeling van het stemgedrag van Nederland.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:14

PlukenKrul schreef:
Ik kan dit nergens vinden, maar is er een kans dat de btw verhoging van 21% nog wordt teruggedraaid wanneer het kabinet is gevormd? Zo ja, op welke partij kun je dan het beste stemmen?

Geen idee, maar met 19% zaten we wel erg laag vergeleken met veel van de rest van Europa hoor dus deze verhoging is eigenlijk wel logisch dat hij er aan zat te komen....denk niet dat dat nog teruggedraaid wordt.

Wat ik wèl weet is dat de VVD en D66 wat willen doen aan verplichte betalingen aan product- en bedrijfsschappen wat een jaarlijks terugkerende grote irritatie van veel ondernemers is (HBD :r ) dus dat is nog een reden om voor D66 te gaan :j

Hier stemmen ze in regio ook voornamelijk op de SGP trouwens :oo

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:18

Twijfel tussen SP en PVDA maar ik denk dat het de PDVA wordt :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:29

Berdien schreef:
. Ik heb voldoende vertrouwen in de VVD en Rutte dat ze nog een keer mijn stem krijgen.

Wat weet die over het budgetteren voor een gezin etc..
Hij pas in het straatje van ik ben alleen, goed leven en dan moeten ze maar zien.
Ik laat niks achter.. :9

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:35

anneliesdj schreef:
Jans schreef:
Misschien moeten we de hele regering afschaffen, wie weet hoe lang het duurt voor ze straks een coalitie gemaakt hebben. Kunnen we beter gewoon de koningin de volle macht geven :Y)

(Geintje natuurlijk he :)) )

Vind het helemaal niet zo'n dom idee, volgens mij heeft Beatrix meer verstand dan de hele eerste en tweede kamer bij elkaar. Vergeet niet dat ze ook al 60 jaar op het hoogste niveau meedraait!

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind de insteek die ik in haar toespraken proef ook altijd heel mooi. Zij snapt het wel. Dat kun je van veel van die populistische types, gladde praters en blabla gevallen, die volgens mij hun eigen was nog niet eens thuis kunnen draaien, niet. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:36

ceasario schreef:
Berdien schreef:
. Ik heb voldoende vertrouwen in de VVD en Rutte dat ze nog een keer mijn stem krijgen.

Wat weet die over het budgetteren voor een gezin etc..
Hij pas in het straatje van ik ben alleen, goed leven en dan moeten ze maar zien.
Ik laat niks achter.. :9

Precies. Straalt hij ook uit, want hij is dus precies het type die ik zwaar verdenk dat hij zijn moeder nog zijn was laat doen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:37

Suzanne F. schreef:
roxiie schreef:
Ik zie overigens in de poll staan dat 2 op de SGP stemmen/willen gaan stemmen..
Waarom stem je daarop? Vind dat namelijk nog weel interessanter dan naar de beweegredenen achter een pvv, vvd, pvda engazomaar door stemmer. En aangezien deze poll stemmers zich niet in het topic hebben gemeld...

Heel simpel. Dat zijn de gelovige gereformeerde kerkgangers. :)
Hier in de buurt stemt ook iedereen SGP. Heel simpel, als je naar de kerk gaat stem je SGP of Christenunie. En hier is het veel gereformeerd dus stem je gewoon SGP.

Ik stem geen sgp, maar vvd op rutte, maar heb ook wel sgp gestemd. Omdat ik me in hun partijprogramma kan vinden. Lijkt me dat alle andere stemmers dat ook vinden anders stem je er niet op lijkt me?
Hoezo ben je daar zo benieuwd naar?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:39

Twiggy2008 schreef:
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind de insteek die ik in haar toespraken proef ook altijd heel mooi. Zij snapt het wel. Dat kun je van veel van die populistische types, gladde praters en blabla gevallen, die volgens mij hun eigen was nog niet eens thuis kunnen draaien, niet. :D

Ondanks dat ik PVDA stem vind ik het jammer dat Beatrix de formatie niet doet, ik vind dat zij haar werk goed doet en ik kan me voorstellen dat haar `vak` een stuk minder interessant wordt nu dat afgeschaft is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:48

verootjoo schreef:
Ik stem geen sgp, maar vvd op rutte, maar heb ook wel sgp gestemd. Omdat ik me in hun partijprogramma kan vinden. Lijkt me dat alle andere stemmers dat ook vinden anders stem je er niet op lijkt me?

Als ik in jouw profiel kijk, ben je een (moderne) jonge vrouw met een opleiding en baan, dan kan ik mij niet voorstellen, dat je op zo'n conservatieve, vrouwonvriendelijke partij stemt met ook best extreme opvattingen (abortus, homo-rechten, stemrecht vrouwen enz.) ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:52

Roemer banketstaaf er omheen met een glimlach.
Simpele vragen, moeilijke antwoorden en gelach.

^)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:54

Ik vind de ondervraagster vervelend en zij trekt (foute) conclusies. Het is niet altijd zwart of wit!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:55

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Als ik in jouw profiel kijk, ben je een (moderne) jonge vrouw met een opleiding en baan, dan kan ik mij niet voorstellen, dat je op zo'n conservatieve, vrouwonvriendelijke partij stemt met ook best extreme opvattingen (abortus, homo-rechten, stemrecht vrouwen enz.) ;)

Inderdaad. Daar snap ik ook niets van. CU kan ik nog inkomen maar SGP snap ik niet dat daar een vrouw in de wereld is die daar op stemt....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:56

Air schreef:
Roemer banketstaaf er omheen met een glimlach.
Simpele vragen, moeilijke antwoorden en gelach.

^)

Een "wet" kun je niet meer terugdraaien je kunt hem hoogstes van bijlages voorzien..zoals hij ook zei.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:56

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:

Meeste sgp'ers die ik ken hebben ook gewoon een baan hoor ;) en vrouwonvriendelijk is relatief... Ik hoef geen lid te worden van de partij dus kan me niet zo druk maken dat er geen vrouwen op de lijst kunnen. Daarbij regeren ze niet alleen als je op ze stemt dus de meest extreme dingen komen er toch niet door :) en de meeste dingen kan ik me goed in vinden. Ik ben zelf voor homo-rechten en vrouwen stemrecht, maar dat verandert toch niet meer. Dus staat i.p. voor niks in dat programma.