Vjestagirl schreef:Het voordeel van deze 'moord' (wat het niet is, iets wat niet leeft kun je niet vermoorden), is dat hetgene wat je dood nog 0,0 besef heeft, geen geheugen, geen gevoel, helemaal niets. En het weet dus ook niet dat het dood is.
het leeft wel degelijk, iets wat niet leeft kan niet groeien, veranderen enz.
Ik vraag me altijd af waarom we dan de grens bij een bepaald aantal weken leggen..waarom spreken we schande van een baby van nog geen half jaar oud die wordt gedood door de moeder..die baby weet toc ook niets, kan niets, enz..waarom is dat dan wel erg??
Ik ben niet direct tegen abortus. Zeker niet bij verkrachting. Maar vind het erg dat er zo makkelijk over gedacht wordt. tenslotte is het wel leven en dat kap je gewoon af.
Vind abourtus echt voor buitengewone situaties.
Lees toch altijd ook wel de maatschappij terug in dit soort discussies. We leven in een maatschappij die staat voor : ikke, ikke, ikke.
Niemand is bereid om een stapje terug te doen voor wat dan ook. Als IK maar mijn leven kan leiden, hoe en wat maakt niet uit.
Hier op bokt ooit topic van iemand die een feestje gaf na een abortus...vond het walgelijk...