Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:24

Heb maar een paar stukjes gehoord....maar dit soort debatten begint en eindigt vooral met het afgeven op elkaar.
Laat ze allemaal gewoon eens zeggen wat hun programma inhoud.punt.
Al die ego's komen mijn neus uit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:29

NynckeL schreef:
Heb maar een paar stukjes gehoord....maar dit soort debatten begint en eindigt vooral met het afgeven op elkaar.
Laat ze allemaal gewoon eens zeggen wat hun programma inhoud.punt.
Al die ego's komen mijn neus uit.

Dan zou ik toch eerst maar eens goed luisteren, want buiten Wilders gaf niemand op een ander af en werden de standpunten en programma's goed naar voren gebracht, met name door Samson.

Dribbel

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:39

Debat ga ik terug kijken. Heb niet alles mee gekregen. De SOPN is ook een partij die mee doet. In hun programma staat o.a. het volgende:
Dit haal ik letterlijk uit hun programma:

De SOPN staat voor volledige openheid. De SOPN streeft ernaar om alle feiten omtrent bijvoorbeeld verborgen gezondheidsrisico’s, baanbrekende innovaties en ongeïdentificeerde vliegende objecten volledig in de openheid te brengen. Niemand heeft immers het recht anderen deze cruciale informatie te onthouden.

Ze verder het volgende zeggen:
o Verbeteren van de luchtkwaliteit. Er komt per direct een algeheel verbod op het uitsproeien van chemicaliën vanuit vliegtuigen. Dat sproeien is zichtbaar als de strepen in de lucht die niet snel oplossen (zoals de uitlaatgassen van vliegtuigen, genaamd condenssporen of ‘contrails’), maar juist urenlang zichtbaar blijven en steeds verder uitwaaieren (waaraan de aanduiding ‘chemtrails’ is gegeven). Boven het Nederlandse grondgebied zullen chemtrails sproeiende vliegtuigen door de luchtmacht worden tegengehouden. Ook andere luchtvervuilers zullen worden aangepakt met fors aangescherpte wet- en regelgeving. Zwaar vervuilende motorvoertuigen worden niet langer toegestaan op de Nederlandse wegen en zullen eveneens bij de landsgrens worden tegengehouden.

Het sproeien van chemtrails is allang toegegeven:
Wist je dat de Nederlandse overheid en de Nederlandse mainstream media als één van de zeer weinigen op deze planeet nog steeds struisvogelpolitiek bedrijven ten aanzien van de openlijke besproeiingen met chemtrails? De Duitse regering heeft dit een aantal jaren geleden al toegegeven, evenals de Engelse regering, en recentelijk ook de Verenigde Naties. Chemtrails is een verzamelnaam voor de heimelijke toepassingen van geo-engineering, cloud- seeding, weermodificatie, solar radiation management, het experimenteel uitsproeien van ziekten en het experimenteel uitsproeien van nanotechdeeltjes en chemicaliën.

Voor meer: http://www.sopn.nl/images/stories/parti ... masopn.pdf
:=

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:41

*D
Kortom, geen oordeel vellen als ik iets tussen de werkbedrijven heenhoor.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:43

Heb t debat gezien gisteravond. Vond Roemer helemaal niks, amper duidelijke antwoorden, draaide overal om heen en komt slecht uit zijn woorden. Rutte heeft een lekkere babbel, maar draait me ook te veel overal om heen. Wilders, tja, geeft duidelijke antwoorden, alleen zitten er daar een aantal tussen die ik liever niet hoor en blijft teveel over 2 punten door hameren (Europa en Islam). Samsom op zich oké, maar vond het wel erg ingestudeerd over komen. Vond het net een robot die een bandje af draaide.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:09

sarabande schreef:
Als je PVV bovenaan krijgt zou je toch voor de bouwstop op moskeeën gestemd moeten hebben en dat is nu echt zon punt dat heeeeeel belangrijk is om deze crisis weer te boven te komen

De bouw van moskeeën wordt gesubsidieerd door de gemeente, toch? Dan kan er een hoop geld mee bespaard worden als er veel in de planning staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:00

Toad schreef:
De bouw van moskeeën wordt gesubsidieerd door de gemeente, toch? Dan kan er een hoop geld mee bespaard worden als er veel in de planning staan.

Met de subsidies van de gemeente heeft het Rijk helemaal niks te maken. Het verbieden van dat soort dingen (onnodig, en een intrigerende uitleg van het concept 'vrijheid') levert de rijksoverheid dan ook weinig op.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:31

Tja, dan hoeven die mensen met islamitisch geloof ook geen belasting te betalen, als ze ook geen moskeeën mogen hebben. Kunnen ze dat geld mooi voor een privé-moskeetje gebruiken .... of mogen ze die ook niet bouwen? _/-\o_

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:38

NynckeL schreef:
Tja, dan hoeven die mensen met islamitisch geloof ook geen belasting te betalen, als ze ook geen moskeeën mogen hebben. Kunnen ze dat geld mooi voor een privé-moskeetje gebruiken .... of mogen ze die ook niet bouwen? _/-\o_

Dat gebeurt meestal ook dat ze dat van eigen geld betalen, overigens is er geen massa bouw meer net zoals er geen massa immigratie is, iets dat Wilders ook te pas en te onpas roept.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:09

Ik zou de dichtsbijzijnde moskee niet eens weten terwijl ik in multicultureel hart van Den Haag woon :D
Dichtsbijzijnde herkenbare is voor mij degene bij Rotterdam in de buurt, zo'n Efteling paleisje :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:04

Rinske schreef:
Daar gaan nog heffingskortingen vanaf, dus dan zit je er onder. Iemand die 600.000 verdient kan best wat meer afdragen.

Waarom? er zijn voldoende mensen die hun werk gewoon net iets beter doen als een ander... moeten ze dan maar meer gaan betalen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:12

Waaruit bepaal jij dat die mensen hun werk NET IETS beter doen? Dat vind ik toch altijd zo misselijk, net alsof de mensen die een ander soort baan hebben en veel minder verdienen hun werk niet goed (genoeg) doen. Bah.

Of gaat het meer om ons kent ons?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:13

Stephanie_M schreef:
Waarom? er zijn voldoende mensen die hun werk gewoon net iets beter doen als een ander... moeten ze dan maar meer gaan betalen?

Dat is niet altijd het geval. Kijk naar de falende bestuurders in de zorg en onderwijs die giga salarissen krijgen en als ze dan eindelijk wegens non functioneren afgevoerd worden nog een diamanten handdruk. Dat zijn praktijken waar eens hard in gegrepen moet worden. Zolang de VVD in een regering zit gebeurt dat dus niet

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:16

Inderdaad, zo bedoel ik het Sarabande, ik bedoel echt niet te zeggen dat een vuilnisman evenveel moet verdienen dan een directeur, maar als ik zie hoeveel mensen in de top een hand boven het hoofd wordt gehouden ondanks wanprestaties (zie de top van het vumc), dan word ik daar onpasselijk van ja. Ze doen hun werk niet goed en krijgen een mega gouden handdruk mee. Als een gewone werknemer zijn werk niet goed doet moet hij blij zijn dat hij überhaupt nog een ww kan krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:54

Maar zou het dan niet slimmer zijn om dat gedrag aan te pakken i.p.v. er vanuit te gaan dat ze bij voorbaat wel zullen onderpresteren en dus bij voorbaat die onverdiende gouden handdruk met 65% te belasten?

65% belasting klinkt mooi, maar om te beginnen is het maar een hele kleine groep die boven de 150.000 euro zit, waardoor het heel weinig oplevert. Daarnaast is het een bekend feit dat mensen onder een te hoge belastingdruk uit proberen te komen, door bijvoorbeeld net over de grens in België te gaan wonen. Zo'n maatregel klinkt heel sociaal, maar levert netto nauwelijks wat op. Als ze echt iets willen doen, dan moeten ze eindelijk eens in de aftrekposten gaan snijden, daar zit namelijk de winst voor de grootverdieners. Met dank aan die aftrekposten betalen de top 10 verdieners in Nederland maar 21% effectieve inkomstenbelasting. Want dat komt er ook nog eens bij, ze kunnen hun aftrekposten tegen een hoger belastingpercentage aftrekken. Het is dus gewoon een dom plan voor de buhne, dat niks oplevert.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:39

Ik vond een aantal formuleringen maar vaag, waardoor ik de 'sla deze over' of 'geen van beide' knop heb gebruikt, erg jammer.

Verder kwam er bij mij PVV en SP uit, partijen waar ik nooit op zou stemmen en die ook erg ver uit elkaar liggen als je 't mij vraagt.. :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:57

NynckeL schreef:

De grote nieuwe Moskee in Rotterdam is voornamelijk gebouwd met geld uit Saoudi-Arabië. Ik betwijfel dus, of daar veel "belastinggeld" mee gemoeid is.
Verder is het mogelijk in Nederland om als gemoedsbezwaarde geen sociale verzekeringspremies en pensioenpremie te betalen. Daar wordt vooral gebruik van gemaakt door gereformeerden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:01

sarabande schreef:
Stephanie_M schreef:

Dat is niet altijd het geval. Kijk naar de falende bestuurders in de zorg en onderwijs die giga salarissen krijgen en als ze dan eindelijk wegens non functioneren afgevoerd worden nog een diamanten handdruk. Dat zijn praktijken waar eens hard in gegrepen moet worden. Zolang de VVD in een regering zit gebeurt dat dus niet

Het probleem is vaak dat bestuurders/managers dit in hun (arbeids)overeenkomst hebben staan. Je kan je afvragen of het wenselijk is, dat de overheid zich daar mee bemoeit? In de Raad van Besturen van dit soort instellingen (die het contract ondertekenen) zitten vaak ex-politici :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:07

Electra63 schreef:
Het probleem is vaak dat bestuurders/managers dit in hun (arbeids)overeenkomst hebben staan. Je kan je afvragen of het wenselijk is, dat de overheid zich daar mee bemoeit? In de Raad van Besturen van dit soort instellingen (die het contract ondertekenen) zitten vaak ex-politici :D

Ja en daar is al vaker schande over gesproken, met name voormalig vakbondsvoorzitter en PVDA MP Kok.
Die mensen zouden zulke dingen niet moeten doen.
Die commissarissen zitten hebben een stel van die baantjes en verdienen daar exceptioneel veel geld mee, ik vind dat zeker in de dienstensector de politiek daar wat aan zou moeten doen.
Zoals de naam al aangeeft is de dienstensector er voor de mensen niet om enkelingen exorbitant te verrijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:33

Ja dat klopt. Maar de directie van een instelling moet gecontroleerd/geadviseerd/gestuurd worden. De meest geschikten leden daarvoor zijn ex-politici :D , lijkt het. Deze zijn overal in vertegenwoordigd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:34

Electra63 schreef:
Ja dat klopt. Maar de directie van een instelling moet gecontroleerd/geadviseerd/gestuurd worden. De meest geschikten leden daarvoor zijn ex-politici :D , lijkt het. Deze zijn overal in vertegenwoordigd.

Dat is ook de naam he dat is prestige. Je denkt toch niet dan Balkenende zijn baan gekregen heeft omdat hij zon briljante innovatieve bestuurder is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:59

sarabande schreef:
Electra63 schreef:

Dat is ook de naam he dat is prestige. Je denkt toch niet dan Balkenende zijn baan gekregen heeft omdat hij zon briljante innovatieve bestuurder is

Men klaagt vaak dat ministers/kamerleden slecht betaald worden. Ik noem het "investeren in je toekomst". Na je politieke carriere volgt er altijd wel een leuke goed betaalde (bestuurs)functie.

Ik dacht dat Balkenlende gekozen was omdat hij op H.Potter leek en deze zeer populair was. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:03

Was

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:54

Stephanie_M schreef:

VUmc, bouwfraude, InHolland, Amarantis, Vestia, DSB.... do I need to say more?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:08

Karl66 schreef:
65% belasting klinkt mooi, maar om te beginnen is het maar een hele kleine groep die boven de 150.000 euro zit, waardoor het heel weinig oplevert.

Toch nog 48.000. Hoewel dat uiteraard niet te vergelijken is met maatregelen die alle 17miljoen Nederlanders treft, kun je er toch heel wat eigen risicootjes in de zorg, of langstudeerdersboetes mee financieren.

Citaat:
Daarnaast is het een bekend feit dat mensen onder een te hoge belastingdruk uit proberen te komen, door bijvoorbeeld net over de grens in België te gaan wonen.

Zij vallen dan in principe nog steeds onder het Nederlandse belastingrecht. Verder is 'jamaar misschien werkt het niet' natuurlijk volstrekt geen zwaarwegende reden om niets te doen. (En wie weet willen de meeste Zuid-As-mensen eigenlijk toch niet de hele tijd in Belgie zitten en nemen ze een pied-a-terre in Amsterdam.) Ik weet niet precies hoe het zit met de belastingregels, maar voor de bijstand heb je al kans dat je ergens woont als je je tandenborstel ergens laat liggen. Dat biedt toch mogelijkheden zou je zeggen.

Citaat:
Als ze echt iets willen doen, dan moeten ze eindelijk eens in de aftrekposten gaan snijden, daar zit namelijk de winst voor de grootverdieners. Met dank aan die aftrekposten betalen de top 10 verdieners in Nederland maar 21% effectieve inkomstenbelasting.

Je kunt het een doen, zonder het ander te laten :)

Citaat:
Want dat komt er ook nog eens bij, ze kunnen hun aftrekposten tegen een hoger belastingpercentage aftrekken. Het is dus gewoon een dom plan voor de buhne, dat niks oplevert.

Het is in elk geval een beter plan voor de buhne dan niks doen en vertrouwen op de mooie blauwe ogen en de beloften dat ze het 'zelf echt heus waar wel gaan regelen' (code tabaksblat bv.) Niks doen is ruimschoots geprobeerd, maar de topinkomens zijn alleen maar nog veel verder opgelopen. Werkt dus niet. Laten we nu beginnen met dingen te ondernemen, ipv op voorhand fatalistisch te roepen 'dat werkt toch niet, wie weet dit, stel je voor dat.'

Want die salarissen, die 48.000, dat zijn ook nog eens heel wat keren publieke of semipublieke sectoren. Ons belastinggeld dus, of onze energieprijs. En kwaliteit krijgen we er niet noodzakelijkerwijs voor terug.