LiNdA1986 schreef:Pff, ik HAAT de bio-industrie!
Te zielig voor woorden, als er een stal afbrand komen er miljoenen dieren om het leven. ECHT ZIEK! Maar ja, dat krijg je als mensen veel en goedkoop vlees willen eten!
Ik zie regelmatig op de snelweg kippentransport en heb er al een paar keer naast gestaan in de file. Wat je in die vrachtwagen ziet zitten is verschrikkelijk! Echt te gruwelijk, want een groot deel is al half dood tijdens het transport. Daarnaast zit de vrachtwagen stampvol en bungelen poten en veren eruit. De helft is kaal. Echt waar als je dit ziet draait je maag zich drie keer om.
Als je ziet hoeveel chauffeurs rijden met die dieren, echt bizar. Vooral in de nacht gaan ze veels te hard door de bochten. Ze rijden ook veel te dicht op de voorganger. Echt totaal geen respect voor dieren, maar goed, dat verwacht ik ook niet als je dat werk doet. Op de slachterijen werken veel Polen en andere buitenlanders, deze mensen hebben toch haast geen hart voor dieren, omdat het in hun cultuur heel anders is als hier.
Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Ja, ik vind de bio-industrie hetzelfde als de Holocaust als ik er over nadenk. En dat dit in 2012 nog gebeurd is te erg voor woorden!
Het is eigenlijk ook zo, want in de concentratiekampen werden ook proeven gedaan met mensen, bijvoorbeeld om te kijken hoe lang ze zonder eten kunnen. Er werden ook dingen ingespoten en allerlei andere gruwelijke dingen werden er gedaan, dit gebeurd nu nog steeds met dieren met al die dierproeven.
En door de 'mensenproeven' hebben wij nu in ons leven ook profijt van proeven die destijds gedaan zijn bij mensen. MAAR daar gaat het niet om, het gaat er om dat WAT er gedaan wordt heel erg sneu is.
En dan nog maar niet te spreken van de ruimingen die hier regelmatig voorkomen. Als ze maar denken dat er een ziekte is, dan wordt gelijk alles geruimd....
En dan vragen mensen zich af: hoe kan dat nou?
Nou dat is heel erg simpel. Als je je hele leven volgespoten wordt met antibiotica wordt je vanzelf resistent ervoor.
Maar ach, de mens vernietigd zichzelf. Het is triest dat er zo met dieren wordt omgegaan, en met de natuur, maar dat is weer een hoofdstuk apart.
Gelukkig zijn er ook genoeg goede mensen, maar je leest en onthoudt vaak het slechtste.
Jouw hele post schreeuwt gewoon dat je er niet in hebt verdiept. Het feit dat je zegt dat polen en buitenlanders niets met dieren hebben omdat dat in hun cultuur anders is is al helemaal belachelijk. Als er 1 land is waar mensen weinig in aanraking komen met dieren is het Nederland wel omdat er zoveel steden zijn in verhouding met andere landen en in steden vind je nou eenmaal weinig dieren. Ga je alsjeblieft even inlezen en bedenk daarbij dat er tijdens de holocaust:
1- Met mensen werd gewerkt die een heel ander mate van bewustzijn hebben dan dieren.
2- Mensen werden verzamelt en uitgeroeid vanwege hun ras. Het doel was uitroeiing, in de bio-industrie is het doel, productie van vlees.
3- Dierproeven staan los van vleesproductie. Terwijl mensen in de holocaust proeven ondergingen en vervolgens ook nog in het kamp zelf zaten.
4- De omstandigheden tijdens de holocaust waren vele maten erger. Ziektes konden hun gang gaan en er was niet genoeg voedsel etc.
5- Denk aan het psychologische aspect tijdens de holocaust.
Er zijn heel wat dingen mis aan de bio-industrie. Maar alsjeblieft ga niet dit soort dingen verkondigen. Ik denk dat jij nodig eens wat geschiedenislessen moet krijgen.