Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:26

Douce schreef:
Zeg zullen we dit gesprek eens fatsoenlijk houden zonder op de man spelen? Wat voegt het nog toe wie jij kent?

Hoezo op de man spelen? Ander milieu andere gewoonten. Ik ontkracht een zogenaamd feit, niks bedoeld om op de man te spelen hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:27

Nee hoor. Je kunt ook alcohol drinken zonder dat je gaat stappen en compleet laveloos gaat. Misschien moeilijk te begrijpen, maar het kan echt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:29

Pentax schreef:
Douce schreef:
Zeg zullen we dit gesprek eens fatsoenlijk houden zonder op de man spelen? Wat voegt het nog toe wie jij kent?

Hoezo op de man spelen? Ander milieu andere gewoonten. Ik ontkracht een zogenaamd feit, niks bedoeld om op de man te spelen hoor.

ik had het ook niet tegen jou.
Maar ik vond het bericht boven mij weinig toevoegen in de discussie. De ik ken die en die discussie. Natuurlijk voegt het iets toe als je zegt ik ken weinig 14/15jarigen die drinken. Ook voegt het iets toe als iemand anders zegt nou bij mij drinken ze allemaal. Maar daar vervolgens een discussie over houden voegt niets meer toe.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:32

"Geeft alleen maar aan met wie jij omgaat." Daar begon de 'discussie' dan toch mee. Maargoed. Laten we lekker de leeftijd naar 18 opschuiven, want dat werkt en kinderen van 15 drinken niet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:32

Ik vind het allemaal maar raar weer... Hoe willen ze dit tijdens het uitgaan doen?

Krijg er een beetje het idee van 18 dus volwassen dus zuipen maar...
Ongeveer gelijk aan... Vandaag is mijn paard 3 alle groeischijven zijn dicht laat ik er eens op klimmen.. Terwijl waar natuurlijk niets van klopt...

deruijter

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:35

Whysowhite, lijkt me logisch toch. Gewoon alleen maar alcohol schenken aan mensen die 18+ zijn.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:38

Nies_ schreef:
Nee hoor. Je kunt ook alcohol drinken zonder dat je gaat stappen en compleet laveloos gaat. Misschien moeilijk te begrijpen, maar het kan echt.

Maar ik had het niet over uitgaan en laveloos drinken. Ik had het over drinken zelf.

Alles wat de lat hoger legt om voor kinderen te gaan drinken is meegenomen.
Zelfde geld voor roken, langzaam maar zeker word roken minder geaccepteert, denk aan meeroken. 10 jaar geleden kraaide daar geen haan naar.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:17

_AlMaraam_ schreef:
holandia schreef:
Er voor zorgen dat degene die het drank haalt een behoorlijke hoge straf krijgt. Geef je de naam niet door prima dan zelf een nog hogere straf.

Dat vind ik een beetje overdreven. Waarom zou diegene die drank haalt gestraft moeten worden als de andere het opdrinkt?

Wat denk je van proberen te voorkomen dat anderen die het wel kunnen halen het voor diegene haalt die het niet mag hebben? Het wordt dan op deze manier minder aantrekkelijk gemaakt. Voorkomen zal je het er niet mee doen maar er zijn er zat die het dan toch maar laten. Jij zorgt er dan immers voor dat diegene alcohol binnen krijgt terwijl dit niet mag. Winkeliers horen officieel ook een boete te krijgen als ze het verkopen aan de verkeerde personen (dit is altijd al zo geweest).

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:23

Waar staat dat het wetsvoorstelsel is aangenomen als ik vragen mag? Zie sowieso niks op internet dat het echt vanaf 2013 wordt veranderd?

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:27

Volgens mij waren ze er nog mee bezig.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:32

Ze zijn er inderdaad nog mee bezig, maar er spelen zoveel factoren in mee dat ik niet denk dat het in 2013 al helemaal geregeld kan zijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:55

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:45

deruijter schreef:
Ze zijn er inderdaad nog mee bezig, maar er spelen zoveel factoren in mee dat ik niet denk dat het in 2013 al helemaal geregeld kan zijn.

Dat dacht ik ook al. Volgens mij is 2013 namelijk veel te vroeg, denk eerder dat het één of twee jaar later zal worden.
Ik ben zeker een voorstander ervan. Maar er zitten ook nadelen aan. Denk aan de economie, alle 16+ clubs zullen zich moeten aanpassen of sluiten. Alle BTW en accijnzen die de overheid zal mislopen..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:50

ik ben VOOR

veel minderjarige zuipen zich dood..
maar veel minder jarige zien dit niet in .. zoals Sassii
en wat moet een minder jarige al aan de alcohol.

als ik terug denk toen ik 14 was,, dacht ik daar nog niet eens aan, dacht ik alleen maar aan mijn paardjes.
zo zie je maar weer dat de wereld echt kapot aan het gaan is..
kinderen zijn geen kinderen meer

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 14:53

Sorry, maar ik vind jouw reactie eigenlijk nergens op slaan.

Ja, oke, de wereld veranderd, daar heb je gelijk in. Dat zien mijn ouders ook in. Mijn ouders hebben écht wel door dat de jeugd van tegenwoordig alcohol wilt drinken. En kinderen houden van stiekeme dingen. Daarom laten mijn ouders af en toe een glaasje alcohol ook toe. Dan zie ik de lol er niet meer van in, omdat het dan mag.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:55

Nou dat ik 14 was, begroef ik een fles bessenjenever in de bosjes en ging ik gewoon dronken op de tienerclub :+

Maar ik ben voor verhogen ;-)

Het is overigens aangetoond dat als je het aanbod van een middel moeilijker maakt, het gebruik ook daalt. Tuurlijk blijven er altijd jongeren juist van de verboden vruchten plukken, maar het zal een andere groep juist wel tegenhouden. En voor die groep doe je het

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:57

bello2005 schreef:
ik ben VOOR

als ik terug denk toen ik 14 was,, dacht ik daar nog niet eens aan, dacht ik alleen maar aan mijn paardjes.

Overdrijven is ook een vak hoor.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:01

ben 17 en nog nooit alcohol gedronken..
ik vind het een hele goede regeling!

*\o/*

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:59

Bello2005 ik vind je post een beetje overdreven.
Vroeger werden de sigaretten op tafel gezet bij verjaardagen, en er werd genoeg gedronken.
Het is inderdaad zo dat er steeds meer minderjarige aan 'comazuipen' doet en / of gewoon teveel drinkt, maar dit betreft meestal een kleine groep mensen uit dezelfde regio's.

Over het algemeen verandert de samenleving minder dan je denkt. Er word over het algemeen door de tijden heen altijd hetzelfde gezegd over de jeugd.

We hebben het ook niet over 14jarige, want toen dronk ik ook enkel en alleen fris.
We hebben het over 16 & 17jarige die geen alcohol meer mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:18

No_No schreef:
Hier worden de gevolgen uitgelegd: http://www.westfriesgasthuis.nl/Home/sp ... cohol.aspx

Vooral dit filmpje is zeker aan te raden om even te bekijken.. http://www.youtube.com/watch?v=RyuSl-V7UaQ
Voor de mensen die hier geen geduld voor hebben: jongeren voelen het niet aankomen wanneer ze moeten stoppen met drinken.

Ik ben zeker een voorstander van het verbod :j

Ik voel heel goed wanneer ik moet stoppen met drinken. En ik ben gewoon 17.
En nog nooit dronken geweest. En 1 x aangeschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:19

bello2005 schreef:
ik ben VOOR

Mijn opa, die dit jaar anders 76 zou worden. Dronk al vanaf zijn 12.

Dus eerder was dit probleem er ook al.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:11

Ik vind het een belachelijke maatregel. Denkt de overheid nu echt dat kinderen hierdoor minder gaan drinken? Comazuipers zijn meestal ook nog lang geen 16, die mogen óók nog niet drinken en doen het toch. Sterker nog, als je iets verbiedt, en kinderen die willen drinken krijgen ergens wel een fles drank, is de kans een stuk groter dat ze veel meer drinken dan ze eigenlijk willen omdat het nu wel kan. Reguleren, en niet verbieden, is het toverwoord. Er moet veel meer en betere informatie komen over alcohol en drugs; wat doet het met je, waarom is het leuk om te gebruiken en wat kan er gebeuren als je niet verantwoord ermee om gaat? Je moet de nadruk niet leggen op dat het slecht is; reële informatie is veel handiger.
Daarnaast bestaat er nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid; heel jammer als je over 10 jaar je lichaam naar de klote hebt geholpen, maar dan is dat maar zo. Straks krijgen we nog een verbod op chips en cola, want daar word je dik van. En daarna een verbod op harder rijden dan 80, want daarboven heb je meer kans op ongelukken. Of een verbod op paardrijden, want dat is een van de sporten waarbij de meeste ongelukken gebeuren.
Ik snap werkelijk niet dat de politiek, waarvan je toch denkt dat die toegang hebben tot genoeg onafhankelijke informatie, zo naïef is om te denken dat een verbod ervoor zorgt dat men plotseling niet meer drinkt (of rookt, of of of).

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:23

Je kan er niet van uit gaan dat maar alle verantwoordelijkheid bij de jongeren zelf ligt.
Ik denk ook zoals jou hoor: je doet het zelf, dus eigen schuld dikke bult.
Maar meestal zijn het de jongeren die onzeker zijn, die onder druk worden gezet en daarom maar gaan drinken, terwijl ze dit eigenlijk helemaal niet willen.

En er word al heel veel aandacht besteed aan alcohol, denk aan die boekjes die je in groep 8 kreeg en aan reclames, cursussen op school en sociale controle.

Een verbod helpt op lange termijn wel goed, geloof ik. Maar op korte termijn zullen er nog veel tegen stribbelingen zijn!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:34

Colway schreef:
Het is overigens aangetoond dat als je het aanbod van een middel moeilijker maakt, het gebruik ook daalt. Tuurlijk blijven er altijd jongeren juist van de verboden vruchten plukken, maar het zal een andere groep juist wel tegenhouden. En voor die groep doe je het

_/-\o_ amen.. Dit is precies wat ik wilde zeggen.
Om het maar even bot te zeggen: de kinderen die zich op 14jarige leeftijd in een coma zuipen die zijn toch al 'afgeschreven'. Je doet het voor de kinderen die er wel waarde aan hechten.

Je houd altijd een groep die doet wat hij wil en het spannend vinden, maar er zijn ook mensen die er wel op letten.
Mijn nichtje van 15 zei van de week nog 'ik krijg gewoon drank hoor op vakantie (Turkije) ik ben geen klein kind meer.' :') Zegt ook al genoeg denk ik.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:48

deruijter schreef:
Je kan er niet van uit gaan dat maar alle verantwoordelijkheid bij de jongeren zelf ligt.
Ik denk ook zoals jou hoor: je doet het zelf, dus eigen schuld dikke bult.
Maar meestal zijn het de jongeren die onzeker zijn, die onder druk worden gezet en daarom maar gaan drinken, terwijl ze dit eigenlijk helemaal niet willen.

En er word al heel veel aandacht besteed aan alcohol, denk aan die boekjes die je in groep 8 kreeg en aan reclames, cursussen op school en sociale controle.

Een verbod helpt op lange termijn wel goed, geloof ik. Maar op korte termijn zullen er nog veel tegen stribbelingen zijn!

Die jongeren hebben een veel groter probleem dan alcohol drinken, en dat moet je dan ook aanpakken. Dat probleem verhelp je ook niet door een verbod.
Het is al even geleden dat ik voorlichting heb gehad op school, dus het zou goed kunnen dat het veranderd is, maar in mijn herinnering was die voorlichting absoluut niet voldoende (het enige dat me zo te binnen schiet zijn die reclames dat het je hersenen aantast... als tiener dacht ik, boeie..). Ik zou sowieso meer aandacht besteden aan waarom mensen wél alcohol drinken, dan aan alleen zeggen dat het niet goed is. Daarnaast voorlichting door naar verslavingsklinieken te gaan, daadwerkelijk laten zíen wat verkeerd gebruik van alcohol met je doet.