Blue_Eyes schreef:Er staat ook 'maximale'
dan bedoelt zij vast heupomvang/ buikomvang, want de taille is het smalste deel van de buik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Ik denk dat je gewoon je gezonde boerenverstand kunt gebruiken om te bepalen of je in "overconditie" bent...
Colway schreef:Ik twijfel daar ook aan...daarbij lijken de grenzen te verschuiven...de 'normale' of 'gemiddelde' vrouw lijkt zwaarder dan vroeger te zijn. We gaan te zwaar zijn steeds meer als normaal zien...het lijkt soms zelfs dat slank/mager/op gewicht afwijkend is
Horsii_mine schreef:Colway schreef:Ik twijfel daar ook aan...daarbij lijken de grenzen te verschuiven...de 'normale' of 'gemiddelde' vrouw lijkt zwaarder dan vroeger te zijn. We gaan te zwaar zijn steeds meer als normaal zien...het lijkt soms zelfs dat slank/mager/op gewicht afwijkend is
Dat denk ik niet. In mijn ogen is het schoonheidsideaal op dit moment (in Nederland) maatje 36.. Als je kijkt naar schilderijen uit de middelleeuwen zullen dat toch allemaal dames zijn met een maatje 40. Bovendien was het in de middeleeuwen een "mooi" om altijd zwanger te lijken. Dus ik weet niet of wij zwaar zijn steeds normaler vinden. Ik denk alleen dat we steeds meer naar de extremen gaan. Extreem mager, of extreem dik...
gummie schreef:Wat mij is opgevallen sinds ik moest overstappen op een specifiek dieet ivm allergieen en lichamelijke klachten, is dat er bijna geen voedingsmiddelen meer te vinden zijn die onbewerkt en zonder rotzooi zijn. Ik denk dat al die toegevoegde stoffen ook niet echt bijdragen aan een gezond lijf/ gezond gewicht.
Zelfs op runderrookvlees uit de supermarkt zitten glucosestroop, dextrose, sacharose, aroma en allerlei E-nummers. Helaas is het vlees bij de slager weer niet te betalen in verhouding tot wat er in de winkel ligt.
Horsii_mine schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maarja.. Ik ben ook te dik. Mijn bmi is 25,05. Net te zwaar dus. Wat doe ik er aan? Niks, ik kan er niks aan doen. Ik sport 4 tot 8 uur per week waarvan 2 uur in de week harlopen, squads, opdrukken en sit-ups maar ik val niet af. Ik zou dolgraag 6 kilo lichter willen zijn maar dat lukt gewoon niet. Als ik kijk naar mijn lijf denk ik ook; ik ben te dik, maar. Ik heb geen vetrollen. Ik heb wel brede armen, maar voor een deel spieren. Ik zorg er altijd voor dat ik niet te veel calorieen binnen krijg. Ik heb bijna nooit (1x in de 2 weken?) iets lekkers in huis en dit word nog lekker aangemoedigd doordat ik al die troep toch niet kan betalen haha. Ik durf ook niet in het openbaar te eten. Heel misschien een keer een appel ergens stiekem in een hoekje, maar zodra mensen zien dat ik eet word ik onzeker, heb ik het gevoel dat ik aangestaard word en voel ik me ontzettend lelijk. Ik ben dus benieuwd hoe jij naar iemand zoals ik aan zou kijken? Want hoewel ik wel te dik ben doe ik toch echt niets wat mij dik zou maken.