Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:41

Lente schreef:
Ik denk het niet, want niemand wil inleveren...

Ik denk dan juist van wel: dan kan je stemmen over of je het er wel/niet mee eens bent.
Ik wil ook niet inleveren, maar als dingen goed uitgelegd worden met de gevolgen daarvan en waarom dat is, dan worden misschien dingen duidelijk.
Persoonlijk heb ik geen idee wat die aanstaande bezuinigingen zouden worden, maar dat zouden we dan maar gewoon moeten slikken.
Nu Wilders nee heeft gezegd, vraag ik me serieus af wat nu al die bezuinigingen zouden zijn geweest om hem nee te doen zeggen...
Achterdochtig gevoel dus.
En waarom maken ze nou niet alles openbaar?

Ik wil ook niet zomaar als lammetje naar de slachtbank, omdat anderen dat zo beslissen, dus Wilders heeft toch een goed punt gezet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:46

Als alle partijen met een begroting komen met hoe of de crisis aangepakt zou kunnen worden, dan kan misschien met een referenda de beste 'door het volk' gekozen begroting aangenomen worden.
Dit om zo min mogelijk tijd te verspelen.

Leuk idee, maar denkvanniet.

Anoniem

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:50

Maar Marvantom, jij wil luisteren naar hun uitleg en je daarin verdiepen. Slechts een relatief klein deel van de Nederlanders neemt die moeite.

De rest levert niet in. Bovendien legt een Wilders dingen totaal anders uit dan een Rutte. Dat blijft het politieke spel...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:50

HolyPope schreef:
Als alle partijen met een begroting komen met hoe of de crisis aangepakt zou kunnen worden, dan kan misschien met een referenda de beste 'door het volk' gekozen begroting aangenomen worden.
Dit om zo min mogelijk tijd te verspelen.

Leuk idee, maar denkvanniet.

Kon dat maar he.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:53

Het kan inderdaad alleen als geheel beoordeeld worden, omdat alles invloed heeft op elkaar, met elkaar samenhangt. Je kunt niet de verschillende onderwerpen/ punten/ gebieden afzonderlijk ter stemming brengen en dan de burgers voor of tegen laten stemmen per punt. Omdat alle beslissingen samen moeten kunnen gaan, en de totale uitkomst van belang is. Als je op het een niet wilt bezuinigen, zul je automatisch op iets anders wel moeten bezuinigen (als je tenminste het er mee eens bent DAT er bezuinigd moet worden). Als je op het ene punt bezuinigd, heeft dat vaak ook direct gevolgen voor een ander punt. Die samenhang kan tijdens een referendum alleen beoordeeld worden als je het grote geheel op tafel legt. Als je alles afzonderlijk behandeld en mensen laat kiezen, is er geen overzicht, geen balans, en kan de uitkomst desastreus zijn.

Dus zoals Holypope beschrijft zou de enige enigszins realistische mogelijkheid zijn om gehele begrotingen ter referendum te brengen. En inderdaad, leuk idee, maar denk van niet.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:55

ik wil de mensen die echt tegen wilders zijn vragen om zijn twitter berichten eens door te lezen.
dan word er al een hoop duidelijk waarom hij nu NEE heeft gezegd! hij wil ook bezuinigen want dat moet inderdaad! maar hij wil deze last bij de overheid neerleggen en niet bij "de burger".
in een van zijn berichten stat dat er laatst 130.000 naar griekenland is gegaan, maar terwijl ze bij ons aan het infuus liggen kopen ze wel een paar tanks???? en terwijl er nog meer ontwikkelingslanden op ons steunen moeten wij daar als burger voor in gaan leveren???? ziektekosten zijn schrikbarend omhoog gegaan! eigen bijdrage is gestegen, je krijgt "goedkoper"naamaak medicijnen, maar het akkoord wat er dus niet gekomen is door wilders wilde ons nog eens 9 euro eigen bijdrage per recept gaan laten betalen!!! nee ik keur niet alles van hem goed, maar ja ik begrijp dat hij NEE heeft gezegd! en daar ben ik blij om ook! hij heeft Nee gezecht aan de hand van de cijfers die hij vrijdagavond te zien heeft gekregen, daar heeft hij pas gezien wat de gevolgen zouden zijn voor de burger! en dat hij toen heeft gezegd van dit kunnen jullie niet maken vind ik heel goed!
en hoe wilder alles vertaald, is in de taal van de burger! en niet in allerlei termen die de helft van nederland niets zegt of niet begrijpt. Wilders zegt gewoon hoe het is en niet anders en probeert het idd ook niet mooier te maken.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:00

avalonnancy schreef:
ik wil de mensen die echt tegen wilders zijn vragen om zijn twitter berichten eens door te lezen.
dan word er al een hoop duidelijk waarom hij nu NEE heeft gezegd! hij wil ook bezuinigen want dat moet inderdaad! maar hij wil deze last bij de overheid neerleggen en niet bij "de burger".
in een van zijn berichten stat dat er laatst 130.000 naar griekenland is gegaan, maar terwijl ze bij ons aan het infuus liggen kopen ze wel een paar tanks???? en terwijl er nog meer ontwikkelingslanden op ons steunen moeten wij daar als burger voor in gaan leveren???? ziektekosten zijn schrikbarend omhoog gegaan! eigen bijdrage is gestegen, je krijgt "goedkoper"naamaak medicijnen, maar het akkoord wat er dus niet gekomen is door wilders wilde ons nog eens 9 euro eigen bijdrage per recept gaan laten betalen!!! nee ik keur niet alles van hem goed, maar ja ik begrijp dat hij NEE heeft gezegd! en daar ben ik blij om ook! hij heeft Nee gezecht aan de hand van de cijfers die hij vrijdagavond te zien heeft gekregen, daar heeft hij pas gezien wat de gevolgen zouden zijn voor de burger! en dat hij toen heeft gezegd van dit kunnen jullie niet maken vind ik heel goed!
en hoe wilder alles vertaald, is in de taal van de burger! en niet in allerlei termen die de helft van nederland niets zegt of niet begrijpt. Wilders zegt gewoon hoe het is en niet anders en probeert het idd ook niet mooier te maken.

mee eens +:)+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:03

En daarmee heeft hij Nederland in een dal gegooid dat 'regeringsloos in crisistijd' heet. Heel nobel van 'm.

Natuurlijk was hi jhet niet eens met sommige bezuinigsplannen. Anderzijds zit hij niet in het kabinet, toch heeft hij destijds mogen meepraten met de formatiegesprekken; als er hier iemand het kabinet had moeten laten vallen over deze plannen, dan was het de oppositie geweest en niet degene die al vanaf de formatie van dit kabinet in een uitzonderingspositie overal over heeft mee mogen onderhandelen zonder verantwoordelijkheid te dragen. Prima dat hij het vertelt in de taal van de burger, maar zijn woordkeuze maakt mij een stuk minder uit dan zijn wijze van politiek bedrijven en die bevalt mij niet. Maar dat is de schoonheid van democratie; eenieder zijn of haar eigen standpunt en vertegenwoordiger.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:05

Het is heel simpel, dan had Wilders niet eerst JA moeten zeggen. Punt uit. Dan had hij moeten zeggen: ik kan hier niet mee instemmen voordat ik de cijfers van het CPB heb gezien. Dan had hij moeten zeggen: ik kan hier niet mee instemmen voordat ik mijn fractie heb gesproken. Dan had hij 1,5 jaar geleden niet moeten instemmen met een akkoord dat hij nu niet wenst waar te maken.

Hij heeft geen nee gezegd aan de hand van de cijfers die hij vrijdagavond heeft gezien, hij heeft nee gezegd naar aanleiding van een niet meewerkende fractie. Ik weet niet hoe de communicatie in die partij is, maar kennelijk is het triest gesteld met de informatievoorziening.

Wilders heeft heel duidelijk laten weten dat hij NEE zegt omdat het niet in het belang van zijn KIEZERS is. Hij heeft geen nee gezegd omdat dat niet in het belang van het land is.
Hij komt met argumenten die allemaal al voor en tijdens de onderhandelingen aan de orde, en zelfs verleden tijd waren. Geld naar Griekenland of ontwikkelingslanden NU als argument gebruiken, als basis voor zijn NEE, terwijl dat geld al naar Griekenland was voordat de onderhandelingen begonnen, is bullshit. Sterker nog: hij toont daarmee aan dat hij geenszins de intentie heeft gehad uberhaupt tot een akkoord te komen. En dat betekent dat ie iedereen 7 weken lang in de maling heeft genomen. Een wassen neus.

Ps. http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-ni ... ders-trouw

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:07

nou ja politiek bedrijven, in de persconferneties is hij de enigste die NIET met een vingertje heeft lopen wijzen! Rutte en verhagen hadden het nergens anders over dan met een vingertje wijzen naar wilders!
wilders legte uit waarom, dat heb ik van rutte en verhagen niet gehoord, behalve dan dat ze o zo teleurgesteld in wilders waren! en maar roepen dat hij al akkoord was gegaan! maar wilders wou eerst het totaalplan zien, en toen vrijdagavond de daadwerkelijke cijfers naar buiten kwamen en hij kon zien zwart op wit wat de consegenties zouden zijn heeft hij pas afgehaakt! dus hij heeft het wel degelijk "een kans" gegeven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:08

@ Avalonnancy

Als Wilders nou eens gewoon open zou zijn in zijn communicatie, zou debatteren en niet alleen in eenzijdige tweets van maximaal 140 tekens maar wat roepen zonder enige onderbouwing en uitleg (en vaak met een gebrek aan fatsoen)? Jij geeft jouw uitleg over de inhoud van zijn tweets, ik zie er iets heel anders in. Wilders lacht zich intussen dood, hij geeft zelf bewust nooit duidelijkheid, alleen one-liners.

Ik zou juist graag willen dat pro Wilders mensen daarover kritischer zouden zijn. Het wordt als zoete koek geslikt terwijl je van een policitus, en helemaal van een regering gedoger, meer mag verwachten. Moet verwachten vind ik zelfs.

En dat alles los van zijn politieke ideeën.
Laatst bijgewerkt door Boras op 22-04-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:09

MarvanTom schreef:
Persoonlijk heb ik geen idee wat die aanstaande bezuinigingen zouden worden, maar dat zouden we dan maar gewoon moeten slikken.

VVD, CDA en PVV waren het voordat PVV-leider Geert Wilders de finale onderhandelingen staakte, in principe eens over een bezuinigingspakket van 14,2 miljard euro. Dat had het begrotingstekort van Nederland in 2013 teruggebracht naar 2,8 procent, zei VVD-fractievoorzitter Stef Blok vandaag.

Er was besloten om het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent te brengen en het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat had 4,7 miljard euro opgeleverd, maar zou later weer zijn teruggeven via een verlaging van de inkomstenbelasting.

Ook waren de partijen het vorige week eens over een snellere verhoging van de AOW-leeftijd. Die zou al in 2015 naar 66 zijn gegaan. Verder zou een bevriezing van de ambtenarensalarissen 4 miljard euro opbrengen. Bezuinigingen in de zorg zouden 1,8 miljard euro opbrengen, onder meer door per recept een eigen bijdrage van 9 euro te vragen.

Op ontwikkelingssamenwerking zou 750 miljoen euro worden bespaard. De hypotheekrenteaftrek zou voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet meer gelden. De huren zouden marktconform worden.

Een aantal van de maatregelen op een rij:

- Beperking van de hypotheekrenteaftrek voor aflossingvrije hypotheken (alleen nieuwe gevallen)

- Bevriezing van lonen en uitkeringen, met uitzondering van de AOW

- Het 'naar voren halen' van de verhoging van de AOW-leeftijd (66 jaar in 2015)

- Korting op ontwikkelingshulp ter grootte van 750 miljoen euro

- Nieuwe bezuinigingen op de publieke omroep, oplopend tot 75 miljoen euro

- Een eigen bijdrage voor medicijnen (negen euro)

- De invoering van een sociaal leenstelsel ter vervanging van de studiebeurs

- Een ouderbijdrage voor het schoolboekenfonds

- Het vervallen van de onbelaste kilometervergoeding

Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De- ... jard.dhtml

Ik begrijp er af en toe ook geen reet van hoe het toch komt dat een 'rijk' land als Nederland die als eerste klaar moet staan om Griekenland te helpen, zelf nu nul concessies zou mogen doen met een begrotingstekort en deze op 2.8% uit zou moeten laten komen in plaats van 3% in 2015 bijvoorbeeld.
Omdat we zelf een 'te grote mond' hebben gehad omdat er andere landen die wij uit de put helpen, een begrotingstekort van wel 8 of 10 % hadden en wij dat niet wilden?
Altijd maar jaja knikken en nu we zelf aan de beurt zijn lacht Brussel ons vierkant uit.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:09

Wie moet het geld opbrengen voor de overheid?

De overheid kan de belastingen verhogen, wat ook in het plan is opgenomen, van 6% naar 7% in het goedkope tarief en van 19% naar 22%.
Maar de belastingen kunnen natuurlijk ook b.v. naar 26%! Tekorten zijn dan voor een groot deel opgelost, maar.... buitenlanden willen dan natuurlijk geen zaken meer met nederland doen, te duur! en dat terwijl wij het voor meer dan 70% van de buitenlanden moeten hebben.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:12

gummie schreef:
Het is heel simpel, dan had Wilders niet eerst JA moeten zeggen. Punt uit. Dan had hij moeten zeggen: ik kan hier niet mee instemmen voordat ik de cijfers van het CPB heb gezien. Dan had hij moeten zeggen: ik kan hier niet mee instemmen voordat ik mijn fractie heb gesproken. Dan had hij 1,5 jaar geleden niet moeten instemmen met een akkoord dat hij nu niet wenst waar te maken.

Hij heeft geen nee gezegd aan de hand van de cijfers die hij vrijdagavond heeft gezien, hij heeft nee gezegd naar aanleiding van een niet meewerkende fractie. Ik weet niet hoe de communicatie in die partij is, maar kennelijk is het triest gesteld met de informatievoorziening.

Wilders heeft heel duidelijk laten weten dat hij NEE zegt omdat het niet in het belang van zijn KIEZERS is. Hij heeft geen nee gezegd omdat dat niet in het belang van het land is.
Hij komt met argumenten die allemaal al voor en tijdens de onderhandelingen aan de orde, en zelfs verleden tijd waren. Geld naar Griekenland of ontwikkelingslanden NU als argument gebruiken, als basis voor zijn NEE, terwijl dat geld al naar Griekenland was voordat de onderhandelingen begonnen, is bullshit. Sterker nog: hij toont daarmee aan dat hij geenszins de intentie heeft gehad uberhaupt tot een akkoord te komen. En dat betekent dat ie iedereen 7 weken lang in de maling heeft genomen. Een wassen neus.

Ps. http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-ni ... ders-trouw

rustte heeft zelf in de persconferentie toeggeven dat wilders na de cijfers van het cpb in overleg is gegaan met zijn fractie. dus dat is wel degelijk de doorslag geweest.
daar komt bij dat hij absoluut open staat voor bezuinigingen hij is het alleen niet eens met hoe de uitkomst was van de verdeling en dat teveel op de schouders van de burgers neer zou komen.
en dat hij nee heeft gezegd voor zijn kiezers is toch niet meer dan normaal? de kiezers wonen nu eenmaal in het land waar het over gaat, en dat zijn de mensen die voor hem gekozen hebben met een rede. als hij ja had gezegd had hij die kiezers in de steek gelaten. ik vraag me af of het "land" daar dan blij van word, en hoe betrouwbaar je dan nog zou zijn.
nee ik begrijp zijn keuze volledig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:14

Lente schreef:
Maar Marvantom, jij wil luisteren naar hun uitleg en je daarin verdiepen. Slechts een relatief klein deel van de Nederlanders neemt die moeite.

De rest levert niet in. Bovendien legt een Wilders dingen totaal anders uit dan een Rutte. Dat blijft het politieke spel...

Ik zou dat wel willen: dat iedereen zich nou eens betrokken zou voelen bij de politiek.
Nu is juist de tijd om voor je mening uit te komen, maar als iedereen dat maar laat versloffen, zal er nooit iets gebeuren.

Ik ben het bv niet eens met de korting op de sociale werkplaatsen: die mensen doen supergoed hun werk wat anderen niet willen doen, presteren naar vermogen, hebben daardoor een eigen inkomen en zijn gedeeltelijk nog maar afhankelijk ipv volledig.
Laat dat bedrijf wat die opdrachten geeft aan de sociale werkplaats dan meer betalen, zodat subsidie niet meer nodig is of kort op die subsidie!
Dat is een commercieel bedrijf en voor een duppie op de eerste rij gaat dan niet meer op.
Dát vindt ik eerlijk!

De rest levert wel in als ze niet voor hun mening uitkomen.
Maar we zullen zien wie zich geroepen voelt om voor eigen mening uit te komen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:16

Kan ik me in vinden mvt :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:18

avalonnancy schreef:
nou ja politiek bedrijven, in de persconferneties is hij de enigste die NIET met een vingertje heeft lopen wijzen! Rutte en verhagen hadden het nergens anders over dan met een vingertje wijzen naar wilders!
wilders legte uit waarom, dat heb ik van rutte en verhagen niet gehoord, behalve dan dat ze o zo teleurgesteld in wilders waren! en maar roepen dat hij al akkoord was gegaan! maar wilders wou eerst het totaalplan zien, en toen vrijdagavond de daadwerkelijke cijfers naar buiten kwamen en hij kon zien zwart op wit wat de consegenties zouden zijn heeft hij pas afgehaakt! dus hij heeft het wel degelijk "een kans" gegeven.

Nee, Wilders gaat alle debatten uit de weg. Dat heeft ie van begin af aan al gedaan. Hij voelt klaarblijkelijk niets voor politiek bedrijven. Hij voelt slechts voor het tevreden houden van zijn kiezers. En dat vinden die kiezers wel prettig. Ongeacht of dat in het belang van het land is, ongeacht welke consequenties dat heeft, etc. Zowel Rutte als Verhagen geven een feitelijke verklaring. Die verklaring wijst in de richting van Wilders. Als jij een jongen met een zak chips uit een supermarkt ziet rennen, en daar achteraan een kassiere die roept dat er net een jongen met een zak chips is weggerend, dan wijs je ook naar die jongen. Klaar. Voor de duidelijkheid: dat is een metafoor. Ik weet niet of Wilders chips eet en aan winkeldiefstal doet.

Wilders legt helemaal niet uit waarom. Als je goed kijkt naar zijn argumenten, zie je dat het allemaal NON- argumenten zijn om om dit moment, in deze situatie ineens naar voren te brengen. Hij speelt in op een sentiment. Hij paait mensen met deze argumenten, omdat men er gevoelig voor is. Het is gewoon veel makkelijker om ineens weer te roepen dat er zoveel geld naar Griekenland is gegaan. Omdat mensen daar boos over zijn en het niet begrijpen. Dat dat argument geen reet te maken heeft met de reden dat de onderhandelingen mislukt zijn nadat ze al zo goed als rond waren, dat zien die mensen dan niet meer.

Maar het werkt goed, wat Wilders doet! Gooi er wat stokpaardjes tegenaan, en men volgt gewillig. Twitter is ook een heel handig instrument als je wel wilt roepen, maar niet wilt verantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:19

Het wordt saai, maar een 'amen' op Gummie

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:20

gummie schreef:
avalonnancy schreef:

Nee, Wilders gaat alle debatten uit de weg. Dat heeft ie van begin af aan al gedaan. Hij voelt klaarblijkelijk niets voor politiek bedrijven. Hij voelt slechts voor het tevreden houden van zijn kiezers. En dat vinden die kiezers wel prettig. Ongeacht of dat in het belang van het land is, ongeacht welke consequenties dat heeft, etc. Zowel Rutte als Verhagen geven een feitelijke verklaring. Die verklaring wijst in de richting van Wilders. Als jij een jongen met een zak chips uit een supermarkt ziet rennen, en daar achteraan een kassiere die roept dat er net een jongen met een zak chips is weggerend, dan wijs je ook naar die jongen. Klaar. Voor de duidelijkheid: dat is een metafoor. Ik weet niet of Wilders chips eet en aan winkeldiefstal doet.

Wilders legt helemaal niet uit waarom. Als je goed kijkt naar zijn argumenten, zie je dat het allemaal NON- argumenten zijn om om dit moment, in deze situatie ineens naar voren te brengen. Hij speelt in op een sentiment. Hij paait mensen met deze argumenten, omdat men er gevoelig voor is. Het is gewoon veel makkelijker om ineens weer te roepen dat er zoveel geld naar Griekenland is gegaan. Omdat mensen daar boos over zijn en het niet begrijpen. Dat dat argument geen reet te maken heeft met de reden dat de onderhandelingen mislukt zijn nadat ze al zo goed als rond waren, dat zien die mensen dan niet meer.

Maar het werkt goed, wat Wilders doet! Gooi er wat stokpaardjes tegenaan, en men volgt gewillig. Twitter is ook een heel handig instrument als je wel wilt roepen, maar niet wilt verantwoorden.

_/-\o_

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:20

Boras schreef:
@ Avalonnancy

Als Wilders nou eens gewoon open zou zijn in zijn communicatie, zou debatteren en niet alleen in eenzijdige tweets van maximaal 140 tekens maar wat roepen zonder enige onderbouwing en uitleg (en vaak met een gebrek aan fatsoen)? Jij geeft jouw uitleg over de inhoud van zijn tweets, ik zie er iets heel anders in. Wilders lacht zich intussen dood, hij geeft zelf bewust nooit duidelijkheid, alleen one-liners.

ik vind wilders in zijn communicatie juist veel opener dan een rutte of verhagen.
en die oneliners gaan allemaal over dingen die al uitgebreid in de media zijn geweest, en staan precies voor hoe de pvv denkt en toen de verkiezingen in is gegaan.
duidelijke taal no nonsens voor ieder burger te begrijpen.
ik vergelijk het maar even met pim fortuin, die nam ook geen blad voor zijn mond.
Ik denk dat wilders dezelfde insteek heeft, duidelijkheid, simpel en gewoon hoe het is.
en of dat dan goed of slecht is, juis of niet juist hij staat wel achter zijn standpunt en laat zich niet meeslepen. en ja dat doet hij omdat er keizers zijn die voor die duidelijkheid en no nonsens instelling hebben gekozen.
Laatst bijgewerkt door avalonnancy op 22-04-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:23

Lente schreef:
Het wordt saai, maar een 'amen' op Gummie

+1

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:28

avalonnancy schreef:
Boras schreef:
@ Avalonnancy

ik vind wilders in zijn communicatie juist veel opener dan een rutte of verhagen.
en die oneliners gaan allemaal over dingen die al uitgebreid in de media zijn geweest, en staan precies voor hoe de pvv denkt en toen de verkiezingen in is gegaan.
duidelijke taal no nonsens voor ieder burger te begrijpen.
ik vergelijk het maar even met pim fortuin, die nam ook geen blad voor zijn mond.
Ik denk dat wilders dezelfde insteek heeft, duidelijkheid, simpel en gewoon hoe het is.
en of dat dan goed of slecht is, juis of niet juist hij staat wel achter zijn standpunt en laat zich niet meeslepen. en ja dat doet hij omdat er keizers zijn die voor die duidelijkheid en no nonsens instelling hebben gekozen.

Dan ga je voorbij aan een optie die hier nog niet veel besproken is, maar die er wel heel erg toe doet. Namelijk dat Wilders na de berekeningen van het CPB niet opnieuw om tafel is gaan zitten met Rutte en Verhagen om verder te onderhandelen en te zoeken naar een oplossing die wel aanvaardbaar zou zijn voor hem en zijn fractie. Het was gewoon ineens BAM, deur dicht, houdoe, en meteen weer een verkiezingspraatje. Niet omdat het niet mogelijk was, maar gewoon omdat het hem aan de wil ontbrak.

En inderdaad, de taal van Wilders is voor iedereen begrijpelijk, duidelijk en simpel. En dat is dan ook meteen het probleem.
Laatst bijgewerkt door gummie op 22-04-12 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:28

Heino schreef:
Daar begrijp ik dus echt niks van hè.. Een ezel stoot zich niet meerdere malen aan dezelfde steen, zou je denken. Dus toch wel...

Het duurt nog een tijd eer er verkiezingen zijn. Het kan nog alle kanten op. Het ingezette verlies zet door, blijft stabiel of wordt omgezet in winst. Ondanks alles zijn het wel interessante tijden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:30

Zeggen ze ook 'houdoe' in limburg? :D