Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:37

Zipsy schreef:
Aids? Griep? Zijn ook laboratoria ziektes hè...

Dat kun je wel heel vrij ter interpretatie neerzetten.
Het is een labziekte, het is ontstaan tijdens het onderzoeken van vaccinaties. De apen variant van HIV is zo bij ons terecht gekomen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:45

HolyPope schreef:
Ja, met zo'n bommetje sla je wel spijkers met koppen....

Is ook wel weer lastig om het 'sneaky' te doen.

Ja, maar dan lopen ze wel miljarden mis, die ze anders zouden binnen halen met alle vaccinaties....Als er weer een virus of griepje
naar buiten wordt gegooid... ;)

Zipsy

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:47

Wat ben je nog met miljarden als je nog maar met drie man en een paardenkop overblijft?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:49

Daar zijn ze toch op uit? Tegenwoordig gaat het bij die mensen alleen maar om geld en om macht...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:49

1 brood kopen voor 7 miljard ? :D

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:50

HolyPope schreef:
1 brood kopen voor 7 miljard ? :D

_O-

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:52

Zipsy schreef:
Die twee ziektes zijn geweten dat ze uit een labo komen. Of ze al dan niet expres los gelaten zijn, weet ik natuurlijk ook niet. Ik was er niet bij hè ;)

MAAR... De varianten, vogelgriep, Mexicaanse griep,... Hebben al wel veel slachtoffers geëist hè...

En toch effe verder redenerend, moest Illuminati bestaan en hun doel zou idd de wereldbevolking fors terug schroeven, waarom gooien ze dan niet ineens een paar atoombommen. Dan hebben ze hun doel toch gelijk behaald??? :?

Dus onderhand ben ik ook niet meer zoooo overtuigd dat ze bestaan :)

Neuh, want een atoombom vernietigd meer dan alleen leven, en als de theorie waar is dat zij de resources van de aarde in handen willen hebben, zouden ze die ook grotendeels vernietigen. ;-)

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:53

kimberley12 schreef:
Daar zijn ze toch op uit? Tegenwoordig gaat het bij die mensen alleen maar om geld en om macht...

Ja dat is waar, maar als ze hun uiteindelijk doel bereikt zouden hebben, een beperkte doelgroep van mensen... Ik veronderstel dat ze enkel met leden van hen willen overblijven en aangezien het zulk een beperkte en geheime groep is, zal elk lid wel een aanzienlijke machtspositie hebben. Hoe zullen ze dan verder leven? Met al hun miljarden en macht? Elkaar nog verder uitmoorden dan...

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:54

StefenYnia schreef:
Zipsy schreef:
Die twee ziektes zijn geweten dat ze uit een labo komen. Of ze al dan niet expres los gelaten zijn, weet ik natuurlijk ook niet. Ik was er niet bij hè ;)

MAAR... De varianten, vogelgriep, Mexicaanse griep,... Hebben al wel veel slachtoffers geëist hè...

En toch effe verder redenerend, moest Illuminati bestaan en hun doel zou idd de wereldbevolking fors terug schroeven, waarom gooien ze dan niet ineens een paar atoombommen. Dan hebben ze hun doel toch gelijk behaald??? :?

Dus onderhand ben ik ook niet meer zoooo overtuigd dat ze bestaan :)

Neuh, want een atoombom vernietigd meer dan alleen leven, en als de theorie waar is dat zij de resources van de aarde in handen willen hebben, zouden ze die ook grotendeels vernietigen. ;-)

Ze zullen wel andere soorten bommen ook ter beschikking hebben zekers :D

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:57

Zipsy schreef:
kimberley12 schreef:

Ja dat is waar, maar als ze hun uiteindelijk doel bereikt zouden hebben, een beperkte doelgroep van mensen... Ik veronderstel dat ze enkel met leden van hen willen overblijven en aangezien het zulk een beperkte en geheime groep is, zal elk lid wel een aanzienlijke machtspositie hebben. Hoe zullen ze dan verder leven? Met al hun miljarden en macht? Elkaar nog verder uitmoorden dan...

Nope, de theorie is dat zij regeren over een groep overgebleven 'slaven' uit het 'gewone volk'. Dus een pecentage van de niet-illuminati zou volgens die groep blijven leven om te dienen, onder het juk van de illuminati.

Zipsy schreef:
Ze zullen wel andere soorten bommen ook ter beschikking hebben zekers :D

Vast, hoop dat als dat zo is, ik niet ten val kom. Als ik blijf leven als dat het geval is, trek ik a la Rambo door de tropische bossen op m'n peerdje om ze persoonlijk een lesje te leren, die illuminati. :P

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:15

Ja dat is waar, maar als ze hun uiteindelijk doel bereikt zouden hebben, een beperkte doelgroep van mensen... Ik veronderstel dat ze enkel met leden van hen willen overblijven en aangezien het zulk een beperkte en geheime groep is, zal elk lid wel een aanzienlijke machtspositie hebben. Hoe zullen ze dan verder leven? Met al hun miljarden en macht? Elkaar nog verder uitmoorden dan...[/quote]

Nope, de theorie is dat zij regeren over een groep overgebleven 'slaven' uit het 'gewone volk'. Dus een pecentage van de niet-illuminati zou volgens die groep blijven leven om te dienen, onder het juk van de illuminati.

Dat is toch hetzelfde als nu??? Wij dienen de leiders toch al? Met taxen en dergelijke?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:17

Dus:

Er is een organisatie die al enkele eeuwen bestaat.
Van alle Amerikanen is 1% lid, dat komt neer op 3 miljoen mensen. Wereldwijd zijn er dus nog veel meer leden.
Deze organisatie zou als doel hebben het uitroeien van een groot deel van de mensheid.
Ze hebben de hand gehad in iedere semi-onverklaarbare gebeurtenis van de afgelopen eeuwen, en nog een rits andere gebeurtenissen, van de moord op JFK tot de ondergang van de Titanic tot de opkomst van internet tot anticonceptie tot ongeveer elke levensbedreigende ziekte.

Ondertussen groeit de bevolking vooralsnog, is er nog nooit een lid uit de school geklapt, is er nog nooit enig tastbaar bewijs gevonden voor het bestaan van deze organisatie, en worden hun plannen nogal succesvol tegengewerkt. Er gaat immers steeds meer discussie over de antibiotica bij veedieren, euthanasiewetten verruimen is zeer moeilijk, strenge abortuswetten in de V.S. komen er niet door, en medicijnen voor HIV of kanker worden steeds beter. Om maar eens wat te noemen.

Mag ik dan concluderen dat áls deze organisatie al bestaat het een bijeengeraapt zooitje is wat aanmerkelijk minder heeft bereikt dan ze zouden willen, en dat het dus wel meevalt met het Grote Gevaar?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:19

Zipsy schreef:
Dat is toch hetzelfde als nu??? Wij dienen de leiders toch al? Met taxen en dergelijke?

Klopt, maar als je de theorieen zou geloven, is het zo dat wij nog een te grote groep zijn, en te veel 'opslokken'.
Ken je toenvallig 'de Bluffers'? Een tekenfilm serie uit de jaren '80?

@Danibanani - Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar ik heb dat soort dingen nooit beweerd. :-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:21

Misschien moet je het dan ook niet zo persoonlijk opvatten, dit zijn beweringen die in dit topic zijn gemaakt door aanhangers van deze theorie. Of jij dat nu bent of iemand anders die het heeft gezegd lijkt me niet zo heel belangrijk. ;)

Al geeft het wel aan dat er dus ook onder aanhangers nogal wat discussie is over wat er nu wel en niet van waar is.

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:25

StefenYnia schreef:
Zipsy schreef:

Klopt, maar als je de theorieen zou geloven, is het zo dat wij nog een te grote groep zijn, en te veel 'opslokken'.
Ken je toenvallig 'de Bluffers'? Een tekenfilm serie uit de jaren 80

Nee die ken ik niet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:42

DaniBanani schreef:
Dus:....................
..................Mag ik dan concluderen dat áls deze organisatie al bestaat het een bijeengeraapt zooitje is wat aanmerkelijk minder heeft bereikt dan ze zouden willen, en dat het dus wel meevalt met het Grote Gevaar?

Haha Ja!
Ik zie het meer zo dat een zooitje studenten het Illuminati gebeuren voor de 'grap' naar boven heeft gehaald.

'Volgers' halen uit bepaalde gebeurtenissen een complot dat in verband zou kunnen staan met de ideeën van Illuminati. En zo groeit en groeit het.
In dit geval zouden de 'volgers' zelf de zogenaamde Illuminati zijn zonder dat ze dat zelf doorhebben.

Beetje simpel eigenlijk, maar niet alles hoeft ingewikkeld te zijn. :+

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:54

DaniBanani schreef:
Misschien moet je het dan ook niet zo persoonlijk opvatten, dit zijn beweringen die in dit topic zijn gemaakt door aanhangers van deze theorie. Of jij dat nu bent of iemand anders die het heeft gezegd lijkt me niet zo heel belangrijk. ;)

Al geeft het wel aan dat er dus ook onder aanhangers nogal wat discussie is over wat er nu wel en niet van waar is.

Nee hoor, da's een aanname. Ik ben namelijk geen 'aanhanger'. ;-) (Had je kunnen weten als je m'n posts goed had gelezen. Een kern van waarheid betekend nog niet dat je meteen elk woord over een onderwerp geloofd. ;-) )

Ik vroeg een verduidelijking, meer niet. Geen reden om me meteen in een hokje te proppen waar ik niet thuis hoor. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:19

F_Orumster schreef:
De bijbel is ook manipulatie, en niet te zuinig ook.

Wat is je punt? :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:31

StefenYnia schreef:
Nee hoor, da's een aanname. Ik ben namelijk geen 'aanhanger'. ;-) (Had je kunnen weten als je m'n posts goed had gelezen. Een kern van waarheid betekend nog niet dat je meteen elk woord over een onderwerp geloofd. ;-) )

Ik vroeg een verduidelijking, meer niet. Geen reden om me meteen in een hokje te proppen waar ik niet thuis hoor. :+

Nogmaals: misschien iets minder persoonlijk opvatten. Ik onthoud niet elk berichtje wat iedereen heeft geschreven. Je reageert zelf meteen met "ik heb dat soort dingen nooit beweerd", terwijl ik in mijn bericht nergens jou quote, jouw naam noem, of anderszins impliceer dat jij dat wel hebt beweerd.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:53

DaniBanani schreef:
StefenYnia schreef:

Nogmaals: misschien iets minder persoonlijk opvatten. Ik onthoud niet elk berichtje wat iedereen heeft geschreven. Je reageert zelf meteen met "ik heb dat soort dingen nooit beweerd", terwijl ik in mijn bericht nergens jou quote, jouw naam noem, of anderszins impliceer dat jij dat wel hebt beweerd.

Ja ja, en nadat ik naar verduidelijking vraag, spreek jij mij aan met 'dat ik iets maar niet persoonlijk moet opvatten' - op het moment dat je -dat- zegt, heb je het -wel - direct tegen mij. Maar goed, excuuuuuuse me, princess, ik zal er rekening mee houden dat je geen onderscheid kan maken. :+

Fijne dag nog! ;-)

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:02

*gaat op haar handen zitten, maar kan zichzelf niet houden*

StefenYnia, in hemelsnaam, danibanani had het helemaal niet over jou of tegen jou! Ze trekt gewoon een algemene conclusie. Dus hou je arrogantie in de trent van "excuuuuuuse me princess" voor jezelf aub!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:11

Interessante discussie (weliswaar soms weer echt in bokt-stijl elkaar denigreren, maar oke daar moet je overheen lezen), maar ik ga me hier openlijk op internet niet over uit laten. :D Neemt niet weg dat ik graag mee lees en bij deze dus een stipje heb gezet. ;)

Wat ik wel wil zeggen is, verdiep je er eens in zonder dat je gelijk roept dat het allemaal onzin is. En met verdiepen bedoel ik niet de eerste hit op google doorscrollen en dan denken dat je weer waar het om draait. Zoek meerdere bronnen, van zowel aanhangers als tegenstanders. Voorbeeld van een interessante link: http://vigilantcitizen.com/ bij "read this first" en "educate yourself".

Sommige mensen gaan er TE veel in op (jup, seen that). En dat slokt je op, je wordt er compleet paranoïde van. Soms moet je ook maar dingen niet willen weten denk ik. Want als het allemaal echt zo is als ze beweren, nou dan kun je er gelijk wel mee kappen, waar doe je het dan allemaal nog voor.....
Laatst bijgewerkt door Talisa op 20-04-12 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:12

Zó dan. :+
Ik ga er verder ook gewoon niet op in, lijkt me betrekkelijk zinloos in dit geval. Ik zie jou overigens nergens om verduidelijking vragen, maar hé, deze prinses kan vast niet lezen. :D

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:13

Zipsy schreef:
*gaat op haar handen zitten, maar kan zichzelf niet houden*

StefenYnia, in hemelsnaam, danibanani had het helemaal niet over jou of tegen jou! Ze trekt gewoon een algemene conclusie. Dus hou je arrogantie in de trent van "excuuuuuuse me princess" voor jezelf aub!

Actie en reactie, ik was absoluut niet arrogant, ik vond juist haar opmerking, nadat ik om uitleg had gevraagd, arrogant. Het is mij duidelijk dat ik beter niet met haar kan communiceren, en daarom doe ik dat ook niet meer.

Nu back on topic. :-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:02

Heino schreef:
F_Orumster schreef:
De bijbel is ook manipulatie, en niet te zuinig ook.

Wat is je punt? :)

Je haalde god aan, en dat vind ik nu een grote bron van volkeren manipuleren.