Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:gummie schreef:tja, om de haalbaarheid te testen is meer nodig dan een idee
Wilde alleen even aangeven dat het mij niet verstandig lijkt ALLE bijstandstrekkers te willen inzetten voor kauwgom krabben en schoffelen, ongeacht opleiding en reden dat ze niet aan het werk zijn. Vanuit economisch perspectief voegt dat niets toe. En tegelijkertijd moet je mensen die er alles aan doen wel te gaan werken, niet korten alleen op basis van het niet in kassen gaan werken. Dat lijkt me wat te simplistisch voorgesteld namelijk
Hierin heb je gelijk.
Ik ben ook voor (om-)scholing voor bijstandstrekkers. Men verwacht over een paar jaar in sommige beroepsgroepen een groot tekort. Maar een werkgever zal alleen gemotiveerde mensen in dienst willen nemen. Tevens zou men de subsidie om langdurig werkelozen aan te nemen, niet moeten stoppen, maar uitbreiden.
monicees schreef:afstand tussen rotterdam en westland is 20min met de auto, als je doortuft.. dus das slap excuse.
zoals eerder gezegd, voor elk probleem is een oplossing.
het gros zal daarom wel gewoon liever lui dan moe zijnhelaas
fiona1 schreef:Mijn ervaringen zijn soortgelijk aan die van Rosita.
En die sollicitatieplicht liggen vele ook idd. echt niet wakker van. Ik heb een schoonmaakbedrijf en ik krijg nog met enige regelmaat een telefoontje; " moghe, met ......., ken jij voor mij effe een brieffie schrijven dat ik bij jouw heb gesolliciteerd?"
Als ik ze dan uitleg dat dit de procedure niet is, maar dat hij of zij ons eerste een sollicitatie brief schrijven, wij hun dan uitnodigen voor een gesprek, en dat daaruit zal blijken of ze al dan niet in ons team passen.
"Laat maar dan juffie."
Evelli schreef:Waarom zou je niet werken voor het geld dat je krijgt? Iedereen moet toch werken voor zijn salaris? Waarom de mensen in de bijstand (die kunnen werken) niet? Waarom zouden die hun handje zo op kunnen houden en er niets voor hoeven doen?
Beetje in het werkritme komen kan geen kwaaden vanuit een baan solliciteer je makkelijker
ceasario schreef:monicees schreef:afstand tussen rotterdam en westland is 20min met de auto, als je doortuft.. dus das slap excuse.
zoals eerder gezegd, voor elk probleem is een oplossing.
het gros zal daarom wel gewoon liever lui dan moe zijnhelaas
De nieuwe Wet wordt als het aan deze regering ligt..
Werken als je in de bijstand zit voor een bijstandsloon (dus niet minimumloon....dus minder dan de Polen..is het z.g.n. Polen probleem opgelost.
Cowgirl schreef:Evelli schreef:Waarom zou je niet werken voor het geld dat je krijgt? Iedereen moet toch werken voor zijn salaris? Waarom de mensen in de bijstand (die kunnen werken) niet? Waarom zouden die hun handje zo op kunnen houden en er niets voor hoeven doen?
Beetje in het werkritme komen kan geen kwaaden vanuit een baan solliciteer je makkelijker
Die mensen zouden ook makkelijk zelf actie kunnen ondernemen voordat ze aan het werk worden gezet. Initiatief nemen heet dat.
Zoals ik bv. heb volgende week een gesprek om als vrijwilliger bij de dierenambulance te gaan werken. Maak je je toch nuttig voor de maatschappij.
*gaat nu echt verder met huishouden moet ook nog aan de studie*
fiona1 schreef:Vrijwilligerswerk kan ook nog eens heel studiegericht / vakgericht plaatsvinden.
Ik ben er ook een voorstander van dat de zgn. "pretstudies" aan banden worden gelegd.
Magrathea schreef:In de wajong maakt het ook niet uit of je werkt of op je reef zit. Je krijgt hetzelfde betaald
Tja wat betreft de pretstudies, uiteindelijk hebben die mensen zichzelf ermee. Vier jaar collegegeld, boeken en alles betaald en er dan achter komen dat je er niet zoveel mee kan
gohya schreef:Uhm je moet kunnen aantonen dat je gesoliciteerd,dus je brieven van afwijzing laten zien aan de soc. dienst.