Shenavallie schreef:Laat die mensen uit hogere functies dan betaald worden naar wat ze werkelijk goed doen, want er blijft op dat gebied heel wat te wensen over. Ik zag het bij het kantoor waar ik zelf werkte, ik zie het bij het bedrijf waar mijn man werkt... Hoe hoger de functie, hoe minder ze doen en hoe meer er fout gaat. De mensen op de werkvloer doen wat er van ze verwacht wordt, maar hoger hand gooit er met de pet naar. En als de werkvloer iets voor elkaar krijgt, dan krijgt hoger hand daar de beloning voor. Beetje scheef lijkt mij. Is natuurlijk niet in elk bedrijf zo, maar ik zie het wel bij veel bedrijven. Niet alleen uit eigen ervaring, maar ook door gesprekken met andere mensen.
Nou, dit raakt kant nog wal.
Ik heb in verschillende posities gewerkt en zaken van verschillende kanten af kunnen bekijken. En steeds blijkt weer dat er OVERAL mensen zijn die er met de pet naar gooien. Als "de man op de werkvloer" echter met de pet naar gooit merk je daar doorgaans gewoon minder van. Het hele land krijgt het niet te horen en nee hij krijgt geen vooraf bedongen oprotpremie.
En wat is de werkvloer eigenlijk. Ik als accountmanager werk niet met mijn handen maar ben nooit op kantoor.
Werk ik dan hard of loop ik te lantefanteren?
Is mijn klantekring de werkvloer of telt wat ik doe niet in de maatschappij?
Ik denk...ook daar waar het helaas fout gaat, er meestal spraken is van inschattingsfouten, te hoge werkdruk(en daardoor fouten maken) of iemand die de gevraagde verantwoording gewoonweg niet aan kan.
Gewoon hardwerkende manager die, ja helaas pindakaas, op de foute plek zitten.
Natuurlijk is een bonus dan niet op z'n plek. Maar om alsmaar maar te roepen dat die mensen niet hard werken vind ik echt kant nog wal raken.