9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:41

sarabande schreef:
Dat is de hedendaagse cultuur
Hunnie hebben het gedaan en als er dan weer zon foute graaier als bij Vestia in het nieuws komt is het bingo, zo zijn ze allemaal, en alle ambtenaren zitten uit hun neus te peuteren en autoverkopers zijn oplichters
Zo dan zijn we nu weer bij :P

Precies...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:48

Electra63 schreef:
Wat een onzin, de werkvloer kan soms helemaal niet beoordelen wat door de directie/management wordt gedaan.

Genoeg ervaring om dit te onderbouwen, zeker omdat mijn functies altijd tussen de werkvloer en die van de directie waren. Kreeg van beide kanten dus genoeg mee om tot deze conclusie te komen. In ieder geval voor de banen waar ik zelf gewerkt heb, maar ook van gesprekken met mensen in mijn omgeving die een soortgelijke functie hebben bekleed. Sommige zaken kunnen wegens openbaar forum niet openlijk besproken worden, maar in een PB geef ik je graag meer info. ;)

NatasjavE

Re: 9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:53

Nou bij ons is in alle lagen van het bedrijf goed doordrongen dat we elkaar allemaal nodig hebben en iedereen werkt zich het snot voor de ogen weg. Management en onze fabrieksarbeiders.
Er zal best iemand te vinden zij die de kantjes ervan af loopt.
Overigens krijgen bij ons de lagere functies winstdeling. Juist de hogere functies niet.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:04

NatasjavE schreef:
Nou bij ons is in alle lagen van het bedrijf goed doordrongen dat we elkaar allemaal nodig hebben en iedereen werkt zich het snot voor de ogen weg. Management en onze fabrieksarbeiders.
Overigens krijgen bij ons de lagere functies winstdeling. Juist de hogere functies niet.

Kijk das een goede en faire instelling !

==

Zolang je als team een ondernemers geest erin hebt zitten, vallen de rotte appels er vanzelf uit.
Daar schieten er dus vele tekort, en op alle lagen in de werkvloeren gebeurd dat.....: = eigenbelang (graaien / kantjes eraf / oplichting / kortom: pakken wat je pakken kan).
We draaien naar een maatschappij waar we zoveel mogelijk willen binnenhalen met zo min mogelijk moeite, en helaas de hoge piefs geven daar een bijzonder slecht voorbeeld in. (Brussel b.v.)
Logisch dat de vrouw of man onderaan de ladder zegt: "zie je wel, zij doen het ook dus..."
Met echte betrokkenheid (=ondernemersschap) bij je bedrijf ga je ervoor en beloon je zeker geen werknemers die er een potje van maken en eruit stappen of eruit worden gezet.
En laat dat nu es doorwerken op alle lagen binnen een bedrijf zonder enige uitzondering.
Ik moet de eerste voorman staalwerker n.l. nog meemaken die een "pensioen veilig stelling" meekrijgt als ie wordt ontslagen.....
Daar gaat het dus mis > my 2 cents.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:06

NatasjavE schreef:
Shenavallie schreef:
Laat die mensen uit hogere functies dan betaald worden naar wat ze werkelijk goed doen, want er blijft op dat gebied heel wat te wensen over. Ik zag het bij het kantoor waar ik zelf werkte, ik zie het bij het bedrijf waar mijn man werkt... Hoe hoger de functie, hoe minder ze doen en hoe meer er fout gaat. De mensen op de werkvloer doen wat er van ze verwacht wordt, maar hoger hand gooit er met de pet naar. En als de werkvloer iets voor elkaar krijgt, dan krijgt hoger hand daar de beloning voor. Beetje scheef lijkt mij. Is natuurlijk niet in elk bedrijf zo, maar ik zie het wel bij veel bedrijven. Niet alleen uit eigen ervaring, maar ook door gesprekken met andere mensen.

Nou, dit raakt kant nog wal.

Ik heb in verschillende posities gewerkt en zaken van verschillende kanten af kunnen bekijken. En steeds blijkt weer dat er OVERAL mensen zijn die er met de pet naar gooien. Als "de man op de werkvloer" echter met de pet naar gooit merk je daar doorgaans gewoon minder van. Het hele land krijgt het niet te horen en nee hij krijgt geen vooraf bedongen oprotpremie.

En wat is de werkvloer eigenlijk. Ik als accountmanager werk niet met mijn handen maar ben nooit op kantoor.
Werk ik dan hard of loop ik te lantefanteren?
Is mijn klantekring de werkvloer of telt wat ik doe niet in de maatschappij?

Ik denk...ook daar waar het helaas fout gaat, er meestal spraken is van inschattingsfouten, te hoge werkdruk(en daardoor fouten maken) of iemand die de gevraagde verantwoording gewoonweg niet aan kan.
Gewoon hardwerkende manager die, ja helaas pindakaas, op de foute plek zitten.

Natuurlijk is een bonus dan niet op z'n plek. Maar om alsmaar maar te roepen dat die mensen niet hard werken vind ik echt kant nog wal raken.

Als er mensen op de werkvloer (en dan bedoel ik de lagere functies) fouten maken of hun werk niet doen, dan is het aan de manager om hier actie op te ondernemen. Als dit niet gebeurt, dan ligt de fout toch bij het niet kunnen managen en dan krijg je inderdaad - wat jij zegt - de vraag of deze mensen wel op de juiste plek zitten. Hoe vaak ik niet voor een manager een of andere l*lsmoes heb moeten gebruiken tegenover klanten en zelfs medewerkers, omdat meneer (of mevrouw) een agenda naast die van het werk hadden. Zo zat er eentje geregeld bij de nagelsalon, tijdens werktijd (en dat werd gewoon geschreven als gewerkte uren), en moest ik maar even wat bedenken waarom ze er niet was (ongeachte of het op dat moment overmatig druk op het werk was, ze ging gewoon). Of eentje die graag naar de uitverkoop wilde van een bepaalde kledingwinkel, want "na werktijd is de winkel dicht of is net die ene broek uitverkocht". Maar wel gewoon opschrijven dat er gewerkt was en bij een calamiteit moest ik dan maar even een smoesje bedenken voor diegene. Of eentje die gewoon een paar uur thuis bij zijn vrouw zat en mij probeerde wijs te maken dat hij bij een medewerker op bezoek was voor een gesprek (terwijl diezelfde persoon mij belde of hij doorverbonden kon worden met de manager in kwestie). Of zelfs een keer een manager die er - bleek achteraf - een dubbele agenda op nahield, omdat ik zijn vrouw belde of zij wist of hij nog op kantoor kwam. Ik kreeg hem namelijk steeds niet te pakken. Bleek dat zijn vrouw niet beter wist of hij was gewoon al die tijd op kantoor geweest. Ik ben heel slecht in liegen, dat zie je namelijk meteen aan mij, en ik hou er ook niet van. Het ging me steeds meer tegen staan. Het lol trappen met elkaar (de managers zaten allemaal op dezelfde verdieping als ik), funzige mailtjes naar elkaar sturen, etc. en ondertussen moest het werk gisteren af zijn. Ik heb niets tegen een lolletje op zijn tijd, dat houdt het juist luchtig, maar soms vroeg ik me echt af wat men überhaupt in die functie deed. Of wat dacht je van het werk van de bedrijfsleidster mogen opknappen, terwijl ik daar niet voor aangenomen was. Zij hield zich het liefst met andere zaken bezig, maar kreeg wel het geld ervoor. En zo kan ik nog wel meer zaken opsommen. Dit hoeft niet in ieder bedrijf te zijn, maar gebeurt wel in heeeeeeel veel bedrijven.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:07

sarabande schreef:
Oud nieuws hoor en zulke schades door minderjarigen worden altijd op de ouders verhaald, post heeft weinig met het onderwerp te maken
off topic naar jou idee, maar het bezuinigd wel lekker op het door ons alle betaalde belastingeld.
Of betaal jij graag de schade die je buurman maakt in het weekend met z'n dronken kop ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:09

Sizzle schreef:
Managers zijn ook maar mensen he, en valt doorgaans niet onder hoogopgeleide of topbaan.
Dat is gewoon een groep die net boven modaal zit.
Fouten worden overal gemaakt, masr zoals er nu op mensen afgegeven wordt klinkt gewoon jaloers in mijn oren.

Ik zou voor geen goud een managers-functie willen, omdat ik me compleet nutteloos zou voelen. Dus voor mij is het geen jaloezie, maar eerder een vorm van onrecht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:13

yarrah schreef:
Wat voor rare zinloze projecten staan er bij jullie nog te wachten in jullie gemeente???

Er lag ooit een gracht, maar die moest gedempt worden omdat deze te gevaarlijk zou zijn (voor onder andere kinderen). De weg die er toen is aangelegd moest weer wijken voor een aantal paviljoentjes. Die paviljoentjes zijn nu na een aantal jaar weer verwijderd, want de gracht moest er toch maar weer wel komen... Daar zijn ze nu al maanden mee bezig en er zit geen schot in. Kosten, kosten, kosten... (bedacht vanachter een bureautje...)

Ragdollcat

Laten we er maar mee beginnen dat het geld eerst uitbesteed wordt in eigen land en aan eigen mensen (Nederlanders). En dan pas kijken naar Griekenland bijvoorbeeld.

Dan was er niet zoveel bezuinigingen nodig geweest.

sarabande

Peetstap schreef:
off topic naar jou idee, maar het bezuinigd wel lekker op het door ons alle betaalde belastingeld.
Of betaal jij graag de schade die je buurman maakt in het weekend met z'n dronken kop ?

Maar dat is toch helemaal niet relevant binnen deze discussie, dat geld wordt toch niet door de belastingbetaler betaald.

Of denk je echt dat Wilders vandaag tegen Rutte zegt, ik heb al 40.000 binnen want de schade van die jochies wordt door de ouders betaald.......

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:47

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:06

En je denkt echt dat de landelijke bezuinigingen van 9 tot 16 miljard door dit soort plaatselijke zaken beïnvloed worden????? want nogmaals daar gaat dit topic over
Maar je mag van mij gelijk hebben hoor, want dat schijnt heel belangrijk te zijn voor je

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:23

Peetstap schreef:
sarabande schreef:
Maar dat is toch helemaal niet relevant binnen deze discussie, dat geld wordt toch niet door de belastingbetaler betaald.

Of denk je echt dat Wilders vandaag tegen Rutte zegt, ik heb al 40.000 binnen want de schade van die jochies wordt door de ouders betaald.......
wake up.... ;)

http://altijdwat.ncrv.nl/nieuwsblogs/vo ... t-rekening

http://www.veiligheidssocieteit-zhz.nl/ ... eenten.pdf

Volgens mij kan bij vandalisme allang verhaald worden op de dader... als je tenminste wel weet wie dat is. Ik weet niet beter dan dat ik mijn WA-verzekering betaal, o.a. voor het geval mijn kind of dieren ergens wat slopen.

Wat betreft die voetbalhooligans, daar mag van mij de rekening ook wel ergens anders gelegd worden, dan bij de maatschappij.
Als mensen graag dingen kapot willen maken, dan graag niet op kosten van de belastingbetaler.

Verder heeft incompetentie op de werkvloer in het bedrijfsleven echt niets met het onderwerp van dit topic te maken. Hiervoor is hier op Nieuws en Maatschappij trouwens al een ander topic.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:24

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:36

russel schreef:
Fouten die niet gemaakt kunnen worden...fouten door slordig werken, door gewoon niet met je werk bezig zijn....

Zodra ze manager kunnen spelen, zijn ze vaak meer met dat spelen er van bezig, dan met het echte werk waar ook de verantwoording en expertise bij hoort....en dat schort er vaak aan..en idd net mensen, er zitten te veel niet capabele mensen op te hoge functies...vriendjespolitiek, mooipraaters, politiek/roddelkundig hoogstaand zodat ze kennelijk kunnen doen alsof...kommentaar op iedereen, maar zelf blijven ze in de schaduw.

Nederland vind zich zelf zo goed, maar dat zijn ze niet...Ik heb met veel buitenlanders gewerkt, Engelsen, Duitsers, Japanners, Amerikanen...die hebben een andere werkepos....dat is presteren of moven..

Moest er even voor mijn zoon zijn, die had middagpauze. Maar dit is bij mijn man in het bedrijf ook: het is een Engels bedrijf en als men niet voldoet, dan is het exit. Voor jou letterlijk 10 anderen. Helaas geldt dat alleen niet voor sommige "managers" in dat bedrijf...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:40

NatasjavE schreef:

Dan is het bij jullie echt fantastisch geregeld, chapeau. Daar zouden meer bedrijven een voorbeeld aan mogen nemen. Bij ons in het bedrijf is het ook zo: heb je een bepaalde omzet gehaald, dan krijg je een extra uur uitbetaald. Het lijkt niet veel (vooral niet als je bedenkt dat de werknemers daar voor het minimumloon werken), maar aan het eind van de maand kan het zomaar een hele werkdag extra zijn. Ook dat is in ons geval niet veel (lees: minimumloon), maar wel heel erg mooi meegenomen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:42

Ragdollcat schreef:
Laten we er maar mee beginnen dat het geld eerst uitbesteed wordt in eigen land en aan eigen mensen (Nederlanders). En dan pas kijken naar Griekenland bijvoorbeeld.

Dan was er niet zoveel bezuinigingen nodig geweest.

Inderdaad, dat speelt ook een grote (misschien momenteel wel grootste) rol.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:43

sarabande schreef:
En je denkt echt dat de landelijke bezuinigingen van 9 tot 16 miljard door dit soort plaatselijke zaken beïnvloed worden????? want nogmaals daar gaat dit topic over
Maar je mag van mij gelijk hebben hoor, want dat schijnt heel belangrijk te zijn voor je
Whalla > 20milj. bezuinigen is toch wel een leuk bedragje.
Reargeer niet om een "gelijk" te willen.... daar discuseer je niet voor met elkaar hier.
Zie n.l. veel nuttige dingen voorbijkomen, jammer dat de bv NL hier niet meeleest :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 14:45

Ik zal de link van dit topic hoogstpersoonlijk naar Rutte mailen. Zal die wel van opkijken :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:33

Met de kop de eerste dag onderhandelen zit er op

Wat zegt deze lichaamstaal, volgens mij heeft Maxime er nu al genoeg van :D

Afbeelding

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:01

De helft van de amtenaren afschaffen (enkel de niet nuttige hoor, leraren horen er namelijk bij, gezondheidzorg eigelijk ook)
Stoppen met bonussen te geven aan politie agenten die extra veel bekeuringen schijven (of is dat alleen in frankrijk?)
Nieuwe munteenheid, en de euro in de prullebak gooien (omdat we de euro gebruiken moeten we Griekeland enzo helpen omdat anders de hele euro minder waard wordt
Minder importeren, meer zelfmaken.
Op biologies eten overstappen (één appelboom wordt gemiddeld twintig keer bespoten (geloof ik nog veel meer) per jaar, kunstmest kost ook een fortuin.
Geen grote boerenbedrijven (met maar 1 persoon) , maar kleine (met veel knechten) dan is er meer werk voor iedereen.
Een ander banksysteem: de rente afschaffen (een put zonder einde), en stoppen met geld te lenen dat niet bestaat (van al het geld dat wordt uitgeleend hoefd de bank maar 10% contant de bezitten, de rest bestaat eigelijk gewoon niet.
Ecologische energie gebruiken, en (zal pijn doen) de helf van alle electronische apparaten afschaffen.
Ruiterpaden in de stad aanleggen, en stallen bij veel gebruikte gebouwen bouwen :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:27

Stoppen met het aanpassen van wegen naar 130 km per uur, kost veel geld, levert amper tijdswinst op en is slecht voor het milieu.

Invoeren van belongingssysteem waarbij de hoogste baas niet meer mag verdienen dan10x het loon van de laagste bediende. Dit ook doorvoeren naar bonussystemen. Ambtenaren en semiambtenaren houden aan de balkenendenorm. WW regeling voor iedereen hetzelfde, dus afschaffen van wachtgelden.

Voor hele hoge inkomens een extra belastingschaal instellen zodat ze werkelijk meer gaan bijdragen dan de gemiddelde 42% van hun inkomen zoals iedereen al doet.

Maximum stellen aan de hypotheekrenteaftrek op bv. 400.000 euro.

Minder lagen in overheidsorganisaties maximaal 6 lijkt mij genoeg.

Mensen die vanuit een bijstands of andere uitkering weer gaan werken niet gelijk gaan korten op allerlei voordelen die je hebt aan tegemoedkomingen zodat het ook werkelijk loont om aan de slag te gaan.

NS en Energiemaatschappijen weer in handen van de overheid. Privatisering heeft alleen maar geld gekost en niets opgelost.

Gas niet voor een schijntje verkopen en zelf duur inkopen. Afval uit Italië halen is helemaal van den zotte.
Grote aanbestedingen voor de handtekening wordt gezet objectief laten doorrekenen door een onafhankelijke instantie. Had wsl. een boel gescheelt met veel grote aanbestedingen zoals de noord-zuidlijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:37

Milieu vindt ik juist een punt waar absoluut niet op bezuinigt mag worden. Is toch belangrijk voor de gehele volksgezondheid, voor natuur en dier. Redden wat er te redden valt zou ik bij milieu zeggen :j

Ontwikkelingshulp etc. ben ik met je eens, maar nog een punt; Kunst en Cultuur!!!! Daarheeft werkelijk NIEMAND echt iets nuttigs aan, schilderen kan je altijd als je dat leuk vindt, daar hoef je geen miljoenen voor te krijgen. In tijd van crisis geeft niemand om zo'n nutteloos toneelstukje meer of minder. Voor de echte liefhebbers jammer maar die betalen dan zelf maar wat meer.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:41

Shenavallie schreef:
yarrah schreef:
Wat voor rare zinloze projecten staan er bij jullie nog te wachten in jullie gemeente???

Er lag ooit een gracht, maar die moest gedempt worden omdat deze te gevaarlijk zou zijn (voor onder andere kinderen). De weg die er toen is aangelegd moest weer wijken voor een aantal paviljoentjes. Die paviljoentjes zijn nu na een aantal jaar weer verwijderd, want de gracht moest er toch maar weer wel komen... Daar zijn ze nu al maanden mee bezig en er zit geen schot in. Kosten, kosten, kosten... (bedacht vanachter een bureautje...)

jaren geleden was er bij Veronica een programma "over de balk" waarin al dit soort zaken aan het licht kwamen ,het programma bestaat dan wel niet meer maar de verkwisting gaat nog steeds door

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:42

Ik ben tegen nog meer korten op Kunst en Cultuur :+
Zelfde geldt voor nog verder bezuinigen op defensie.

Wel zou ik nu eigenlijk graag eens een kosten/baten analyse zien van de JSF. Want die zou ook voor werkgelegenheid zorgen, ik ben wel benieuwd wat daar van terecht is gekomen.