Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:05

het is eigenlijk best ironisch/grappig als je nagaat hoevaak ik het woord God op een dag zeg als Athiest :') Het is gewoon een gewoonte geworden. Dan heb ik het niet alleen over de oude trouwe "godverredommu!" maar ook "in godsnaam", "godsamme" , "godzijdank" etc :+ Best grappig als je er zo over nadenkt hoe iets zo kan worden opgenomen terwijl je niet gelovig bent. Ik zal nooit iemand uitschelden voor bitch, prutsmuts etc, dat vind ik triest. Zal ook niet snel met een ziekte schelden (gebruikte toevallig vandaag voor het eerst het woord "paasei" sinds tijden, moest even duidelijk maken wat voor een poedersuiker film het was en toen floepte perongeluk het ziekte woordje eruit) Maar naast de "god" woorden gebruik ik eigenlijk voor 80% fiets of poedersuiker :+ Als iemand zich daarmee aangesproken zal voelen klopt er iets niet. vandaag overigens meerdere keren kunnen gebruiken omdat ik een bak koffiepoeder liet vallen, iemand achter mij 10 glazen op de grond liet vallen, ik een bloedneus kreeg (en toen was het echt fiets, want het gebeurde ook echt net in mijn pauze :') ) en toen het begon te regen toen ik naar huis ging :')

Daarintegen ben ik nooit agressief qua lichaamstaal, mensen zullen dus ook niet geshokeerd worden als ik "godverredommuh" of "poedersuiker" zeg (ik schreeuw niet :P ) want het komt er eerder droog uit

Zullen vast mensen zijn die dit niet zullen waarderen, ik zal ook nooit onnodig vloeken. Maar ach, iedereen is verschillend :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:06

Ah vandaar :))

Wist niet dat je die uit kon zetten? Haha :P Ik moet zeggen dat het er wel droog uitziet allemaal, al die vertalinkjes :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:08

lifaya schreef:
het is eigenlijk best ironisch/grappig als je nagaat hoevaak ik het woord God op een dag zeg als Athiest :') Het is gewoon een gewoonte geworden. Dan heb ik het niet alleen over de oude trouwe "godverredommu!" maar ook "in godsnaam", "godsamme" , "godzijdank" etc :+ Best grappig als je er zo over nadenkt hoe iets zo kan worden opgenomen terwijl je niet gelovig bent. Ik zal nooit iemand uitschelden voor bitch, prutsmuts etc, dat vind ik triest. Zal ook niet snel met een ziekte schelden (gebruikte toevallig vandaag voor het eerst het woord "paasei" sinds tijden, moest even duidelijk maken wat voor een poedersuiker film het was en toen floepte perongeluk het ziekte woordje eruit) Maar naast de "god" woorden gebruik ik eigenlijk voor 80% fiets of poedersuiker :+ Als iemand zich daarmee aangesproken zal voelen klopt er iets niet. vandaag overigens meerdere keren kunnen gebruiken omdat ik een bak koffiepoeder liet vallen, iemand achter mij 10 glazen op de grond liet vallen, ik een bloedneus kreeg (en toen was het echt fiets, want het gebeurde ook echt net in mijn pauze :') ) en toen het begon te regen toen ik naar huis ging :')

Daarintegen ben ik nooit agressief qua lichaamstaal, mensen zullen dus ook niet geshokeerd worden als ik "godverredommuh" of "poedersuiker" zeg (ik schreeuw niet :P ) want het komt er eerder droog uit

Zullen vast mensen zijn die dit niet zullen waarderen, ik zal ook nooit onnodig vloeken. Maar ach, iedereen is verschillend :+

Dit leest heel maf, met de censuur aan. :D

Rennie89

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:08

doe die verdomme censuur dan uit :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:10

lifaya schreef:
doe die verdomme censuur dan uit :')

_O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:11

gebruikerspaneel > forum instellingen > wijzig weergave opties :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:12

Nee hoor, vind het zo veel leuker :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:16

tjah ik vind het erg walgelijk hoe het tegen woordig gaat. tuurlijk als iets niet lukt en er komt een zachte k*t of sh*t over de lippen tjah dat kan.
maar vind wel dat we meer moeten na denken er over! want het word voor elk doeleinde gebruikt en dat vind ik dus echt niet kunnen!
helemaal niet met ziektes of wat discriminerend is voor mensen.

daar bij heb ik het woord f*ck snel afgeleerd!
ben in 2007 naar Amerika geweest naar familie.
mijn ook heeft ons duidelijk gemaakt dat je geen sh*t moest gebruiken want je word hier erg gek aangekeken want ze gebruiken het hier dus niet.
Nou 2 weken heb ik het vol gehouden super opgelet! tot dat we aan het mini golfen waren, balletje rolt last de pot en roep redelijk duidelijk f*ck
kan je een ding zeggen ik heb mensen nog nooit zo verafschuwt zien kijken!! en dan zullen jullie hier zeggen; maar in Amerika roepen ze dat toch heel vaak.
ik ben er 3 weken geweest en heb het geen 1 keer gehoord!! werd alleen dood gegooid me O me God!!

sinds dien ben ik dus echt wel gaan opletten over het vloeken daarbij als ik boos ben vloek ik op een of andere manier niet ga wel even potje staan gillen :')

dus ik zeg nee vloeken lost niets op

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:17

Heb het gevonden! :P

Ja ik heb ook wel eens gehad dat ik een typo had gemaakt, en toen stond er ergens k*t terwijl dat dus niet hoorde :P werd het gelijk gecensureerd terwijl het een heel normaal woord was :D

Yeah, nu hoor ik bij badass bokt zonder censuur 8-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:19

Inge, het is niet zo dat het in heel amerika zo is ;) Heb het na jouw verhaal nog nagevraagt en in ieder geval is het waar zij zijn geweest helemaal niet vreemd om oliebol of fiets te zeggen :) net als "oh my fiets god" is een algemeen amerikaans termpje voor pubertjes, of "your fiets with me are you?" :+ *Ja moest natuurlijk research doen voor als ik naar USA ga :') wil niet een verkeerd beeld geven van een verknipte hollander :)) *

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:21

Vraag me dan toch af waar je geweest bent.. Zoals ik ze ken gebruiken ze namelijk zo ongeveer non-stop het woord fiets of een vervoeging ervan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:23

pinkie87 schreef:
tjah ik vind het erg walgelijk hoe het tegen woordig gaat. tuurlijk als iets niet lukt en er komt een zachte k*t of sh*t over de lippen tjah dat kan.
maar vind wel dat we meer moeten na denken er over! want het word voor elk doeleinde gebruikt en dat vind ik dus echt niet kunnen!
helemaal niet met ziektes of wat discriminerend is voor mensen.

daar bij heb ik het woord f*ck snel afgeleerd!
ben in 2007 naar Amerika geweest naar familie.
mijn ook heeft ons duidelijk gemaakt dat je geen sh*t moest gebruiken want je word hier erg gek aangekeken want ze gebruiken het hier dus niet.
Nou 2 weken heb ik het vol gehouden super opgelet! tot dat we aan het mini golfen waren, balletje rolt last de pot en roep redelijk duidelijk f*ck
kan je een ding zeggen ik heb mensen nog nooit zo verafschuwt zien kijken!! en dan zullen jullie hier zeggen; maar in Amerika roepen ze dat toch heel vaak.
ik ben er 3 weken geweest en heb het geen 1 keer gehoord!! werd alleen dood gegooid me O me God!!

sinds dien ben ik dus echt wel gaan opletten over het vloeken daarbij als ik boos ben vloek ik op een of andere manier niet ga wel even potje staan gillen :')

dus ik zeg nee vloeken lost niets op

Juist Amerika is de koning der censuur waar liedjes gecensureerd worden enz. Is dat echt waar je heen wil?
Weet niemand of iemand hier de jerry springer show kent bv..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-02-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:23

tjah het zal niet zo overal zijn maar er word door de hollywood wel heel anders gekeken naar menig geen Amerikaan ;) maar ben 3 weken met jongeren om gegaan en hoor steeds maar 1 woord terug komen die god
al vond ik dat dood vervelend ;)

ow ben in Californië geweest

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:24

nee zeg niet dat ik daar heen wil maar vind wel dat we meer mogen na denken wat we wel niet allemaal uitkramen ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:28

Ach de meeste weten niet eens wat ze zeggen.. gvd staat voor "god verdom/verdoe mij" waarbij je eigenlijk vraagt of god je in de steek wil laten.. lijkt mij nergens goed voor dit uit te spreken? Als hij er niet is, praat je tegen lucht. als hij er wel is vraag je hem weg te gaan..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:29

Ohh, Californië, als ik het over USA heb gaat t meestal over NY/IL.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:34

Tjah Californië is toch echt ook Amerika

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:34

tis 1 van de 51 (of was het 50? :') ) staten van amerika, dus jah :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:36

misschien ben ik wel met het aller netste volk omgegaan daar maar ik betwijfel het ;) met al die jontjes ;) er die avonden bij hun door gingen en waar van ik netjes mijn mond van dicht moest houden haha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:37

pinkie87 schreef:

Je meent het :+ :))

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:37

Pascal schreef:
Mijn vriend werkt bij een zwaar christelijk bedrijf... Die eigenaar krijg een stalen buis op zijn kop, en het enige wat hij zegt is potverdikkie dat doet zeer....

Nou hulde voor die kerel, ik was al vloekend het terrein over gegaan...

Ik lees dit zo en moet ineens aan het verhaal denken van mijn man :')
Hij werkte als klein ventje (jaar of 15) in een boomgaard, en hij moest die eigenaar even helpen met iets.
Deze eigenaar was ook zwaar christelijk, maar toen hij met een hamer op zijn duim sloeg vlogen de godvers in het rond..!
Aangezien er verder niemand bij was, kreeg mijn man (toen nog broekie van 15) geld toegestopt om zijn mond dicht te houden :+
Maar die eigenaar sloeg meerdere keren achter elkaar op zijn duim, en elke keer kreeg mijn man opnieuw zwijggeld.. _O- _O-
Want zijn vrouw.. oh oh.. die mocht er niet achter komen.. :+

Overigens vloek ik ook wel eens.. en niet zozeer om iemand te kwetsen, maar meer als uitlaatklep.
Tja.. en sommige woorden liggen nou eenmaal lekker in de mond.. :x
En dan heb ik het niet over ziektes...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:40

Nies_ schreef:
pinkie87 schreef:

Je meent het :+ :))

nou jah ik weet het eigelijk niet :') haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 00:44

Casarell schreef:
Ik lees dit zo en moet ineens aan het verhaal denken van mijn man :')
Hij werkte als klein ventje (jaar of 15) in een boomgaard, en hij moest die eigenaar even helpen met iets.
Deze eigenaar was ook zwaar christelijk, maar toen hij met een hamer op zijn duim sloeg vlogen de godvers in het rond..!
Aangezien er verder niemand bij was, kreeg mijn man (toen nog broekie van 15) geld toegestopt om zijn mond dicht te houden :+
Maar die eigenaar sloeg meerdere keren achter elkaar op zijn duim, en elke keer kreeg mijn man opnieuw zwijggeld.. _O- _O-
Want zijn vrouw.. oh oh.. die mocht er niet achter komen.. :+

Raap me op _O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:49

ow nou ik weet nog wel van heel wat jaar geleden dat ik met me vriendin en me opa aan het lopen was.
en dat hij wat aan het uitleggen was en toen ze me vriendin van verrekt!! toen vroeg ie aan der weet je wat dat betekend? me vriendin zei zou het niet weten. dus hij legde uit dat het het iets met een dood lichaam te maken wat enz. dus toen hebben we er maar verwipt van gemaakt :') en nu der dag gebruik ik het eigelijk nog steeds en me vriendin ook

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 01:00

Ik maak er geen bezwaar tegen als iemand vloekt.
Zelf vloek ik vaak met: k.u.t. (of verekte k.u.t. hangt er vanaf) of gvd of jezus.
Ik vind dit ook een ''fijne'' manier om mijn woede kwijt te kunnen.
Het is niet zo dat omdat ik 14 ben dat het anders is ofzo.
Als je in god gelooft of niet, je houd vloeken toch niet tegen ik bedoel wat willen ze eraan doen? een boete geven of een heilig stambeeld poetsen.
Vloeken doen mensen so wat... problemen mee? Leer er dan maar mee leven als ik de bus mis roep ik ook gerust door de straat gvd ondanks dat ik naast een heilig park woon en mss een pater me kan horen.