Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:29

Ik neem aan dat de familie even de tijd nodig heeft voordat het officieel bekend wordt gemaakt, als het echt waar zou zijn.

eenitraM

Thirty

newt schreef:
Wij hebben het er ook al overgehad. Maar ons verpleegkundig inzicht verteld ons dat hij waarschijnlijk al hersendood is. En schedelbasis fractuur en gereannimeerd. Ons verteld dat er over die paar dagen die genoemd word dat er een persconferentie komt en word verteld dat hij is overleden.

Erg jammer, maar ow wat een stom ongeluk!

Wat een speculaties. Hoe zouden die roddels toch de wereld inkomen :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:30

Meestal wordt er na zo'n tijd iemand in coma gehouden om de hersenen niet te laten zwellen, mar normaal wordt gezegd tussen de 6 e 9 minuten is het uiterste zonder zuurstof, alles langer dan 9 minuten is dodelijk.

Winged

Newt: Ben jij zelf verpleegkundige? Het zou natuurlijk best kunnen dat het al helemaal mis is.

Qua mediaberichten kunnen we beter afgaan op de berichten van de RVD lijkt mij, via hen gaat alle feitelijke communicatie.

Roosch

Citaat:
Nieuwssite OE24 lijkt de Oostenrijkse bron te zijn van het verhaal dat Friso hersendood zou zijn verklaard. De site heeft het echter zelf over een onbevestigd gerucht. Oorzaak zou een zuurstoftekort zijn. http://www.oe24.at

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:31

Thirty schreef:
newt schreef:
Wij hebben het er ook al overgehad. Maar ons verpleegkundig inzicht verteld ons dat hij waarschijnlijk al hersendood is. En schedelbasis fractuur en gereannimeerd. Ons verteld dat er over die paar dagen die genoemd word dat er een persconferentie komt en word verteld dat hij is overleden.

En ook zo knap dat mensen dat al menen te weten zonder erbij aanwezig te zijn geweest! blijkbaar heb ik de glazen bol gemist!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-02-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:31

MarlindeRooz schreef:
dit las ik op twitter:

Vind wel dat het nieuws rondom #Friso de rest van de gebeurtenissen in de wereld een beetje ondersneeuwt. Persoonlijk :')

droog :+

hahaha, maar zo is het wel.
Ik vraag me af hoe Nederland zou hebben gereageerd als het niet om een lid van het Kon. huis zou gaan maar over ome Henk van de hoek die eigenwijs en tegen alle waarschuwingen in zo'n groot risico had genomen met alle gevolgen van dien
}:0

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:32

Grappig dat half Bokt kennelijk precies weet wat er daar aan de gang is, en spontaan zelf gepromoveerd zijn tot arts.

Zolang de RVD met niets concreets komt, is het allemaal maar afwachten (en kun je dus nog geen conclusies trekken).

Winged

Roosch schreef:
Citaat:
Nieuwssite OE24 lijkt de Oostenrijkse bron te zijn van het verhaal dat Friso hersendood zou zijn verklaard. De site heeft het echter zelf over een onbevestigd gerucht. Oorzaak zou een zuurstoftekort zijn. http://www.oe24.at

Ik ga even de betrouwbaarheid van OE24 opzoeken.

Maar zoals ik al zei: Beter de berichten van de RVD afwachten.

karuna
Drukke kabouter

Ik vraag me nog steeds af hoe erg off piste het was. En arme familie, wie hij ook is, dit gun je niemand hoe dom het misschien ook is geweest als ze idd bewust buiten de piste gaat skieen.

Maar ik vrees ook het ergste, dat het nu alleen nog een kwestie is van afwachten op definitieve berichten, ze kunnen er geen fouten mee maken. En arme kindjes, wat de uitslag ook is, komen ze dadelijk op school krijgen ze allemaal vragen over hun papa. ;(

Pauline

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:33

Roosch schreef:
Ik neem aan dat de familie even de tijd nodig heeft voordat het officieel bekend wordt gemaakt, als het echt waar zou zijn.

Daarom zou het mij ook niks verbazen als hij al dood is, maar dat ze dit nog niet naar buiten brengen ivm al het verdriet en gedoe er omheen...

en gelijk hebben ze, geef die mensen even rust ...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:33

Thirty schreef:
newt schreef:

En ook zo knap dat mensen dat al menen te weten zonder erbij aanwezig te zijn geweest! blijkbaar heb ik de glazen bol gemist![/quote]

Na 8 jaar verpleegkunde leer je hier en daar wel wat, en wij werken nauw met de IC en weten dus ook wat er 9 van de 10 keer gebeurt met schedelbasis fractuurs, daarin tegen help ik het hem en de familie zeker niet hopen en hoop ik dat hij bij die 10% zit waarbij het enigsinds goed komt

Ik denk dat ze in de komende dagen afscheid gaan nenmen en dat het na t weekend bekend word gemaakt.
Laatst bijgewerkt door newt op 17-02-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:34

Het is gewoon een feit dat je niet lang zonder zuurstof kan 9 minuten is de max en dan kan er al schade zijn.
Friso lag 15/20 minuten onder de sneeuw, da zijn ook feiten.
tel dan die twee bij elkaar op

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:34

Anoli schreef:
Roosch schreef:

Daarom zou het mij ook niks verbazen als hij al dood is, maar dat ze dit nog niet naar buiten brengen ivm al het verdriet en gedoe er omheen...

en gelijk hebben ze, geef die mensen even rust ...

Precies wat ik ook dacht. :j

Mocht hij daadwerkelijk (hersen)dood zijn, dan zal de familie dit niet direct de wijde wereld in slingeren lijkt me.

Heb de NOS op staan, die slingeren er ook iedere malloot bij die ook maar iets wil zeggen hierover.

Nogmaals, ik hoop oprecht dat het gerucht niet waar is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:35

Abacab schreef:
MarlindeRooz schreef:
dit las ik op twitter:

Vind wel dat het nieuws rondom #Friso de rest van de gebeurtenissen in de wereld een beetje ondersneeuwt. Persoonlijk :')

droog :+

hahaha, maar zo is het wel.
Ik vraag me af hoe Nederland zou hebben gereageerd als het niet om een lid van het Kon. huis zou gaan maar over ome Henk van de hoek die eigenwijs en tegen alle waarschuwingen in zo'n groot risico had genomen met alle gevolgen van dien
}:0

Wat voegt dat nou toe?
Prins Friso is bekent bij heel veel Nederlanders dus wordt er gewoon door meer mensen over gepraat.
Ome Henk zal maar bij een kleine populatie bekent zijn.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 17-02-12 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:35

Pauline schreef:
Hmm waarom vliegen met een regeringsvliegtuig? De rest vd familie is onderweg met een regeringsvliegtuig naar innsbruck.

http://www.nu.nl/binnenland/2743809/wil ... bruck.html
Kijk, dat vind ik dan weer niet nodig. :o

Omdat oa. lech is ingesneeuwd en er wel haast bij is.
Als mijn broer er lag, had ik ook het eerste beste vliegtuig gepakt.... als ik een 'eigen' vliegtuig had wist ik het wel ;) Bovendien kunnen zij moeilijk met een reguliere maatschappij ivm veiligheid. Dit is gewoonweg makkelijker en sneller en heb er ook alle begrip voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:36

Even de site van OE24 bekeken, lijkt mij qua opmaak/onderwerpen wel vergelijkbaar met telegraaf/AD. http://www.oe24.at/ Meer sensatiegericht dus.

Maar als het al over zou zijn, wat doet het er dan toe.. Eerst de familie even tot rust krijgen..

Jodie_

Lijkt mij dat als je 15 minuten of meer zonder zuurstof hebt gezeten, en dan nog moet worden gereanimeerd wat gok ik ook niet binnen 1 minuut klaar was, dat speculeren over hersendood geen hele rare voorspelling is.
Na een paar minuten zonder zuurstof hebben je hersenen al ontzettend veel schade opgelopen, laat staan zo'n lange tijd. Mijn schoonvader is 20 minuten gereanimeerd en bij hem was alles zo goed als stuk in de hersenen, echter konden ze dit pas na een week testen omdat eerst het hart, de ademhaling etcetera stabiel genoeg moeten zijn om iemand te verplaatsen naar de ruimte waar zo'n scan wordt uitgevoerd. De kans bestaat dat prins Friso nu al hersendood is maar dat het nog niet getest is en dat ze bezig zijn met zijn vitale functies.

En buiten het feit om dat hij zo'n tijd geen zuurstof heeft gehad spelen vast ook nog andere factoren mee, hoe hard de lawine hem heeft geraakt, of hij ver is meegesleept en misschien tegen bomen of wat dan ook aan is gesmeten, etcetera.

In ieder geval erg naar nieuws, of hij nou een bekend persoon is of niet, dit wens je niemand toe.

vuurneon

jesito schreef:
Het is gewoon een feit dat je niet lang zonder zuurstof kan 9 minuten is de max en dan kan er al schade zijn.

Maar niemand weet hoelang hij zonder zuurstof heeft gezeten, dus welke rekensom?

Roosch

vuurneon schreef:
Pauline schreef:
Hmm waarom vliegen met een regeringsvliegtuig? De rest vd familie is onderweg met een regeringsvliegtuig naar innsbruck.

http://www.nu.nl/binnenland/2743809/wil ... bruck.html
Kijk, dat vind ik dan weer niet nodig. :o

Omdat oa. lech is ingesneeuwd en er wel haast bij is.
Als mijn broer er lag, had ik ook het eerste beste vliegtuig gepakt.... als ik een 'eigen' vliegtuig had wist ik het wel ;) Bovendien kunnen zij moeilijk met een reguliere maatschappij ivm veiligheid. Dit is gewoonweg makkelijker en sneller en heb er ook alle begrip voor.

Helemaal mee eens.

Denk niet dat er in dit geval over gezeurd moet worden, het is geen pleziervlucht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:38

vuurneon schreef:
jesito schreef:

Maar niemand weet hoelang hij zonder zuurstof heeft gezeten, dus welke rekensom?

geloof mij, onder sneeuw zit niet veel zuurstof

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:39

Nee, daar gaat het niet om; omdat je niet weet onder welke omstandigheden hij zat, dus je kan niet weten hoeveel zuurstof gebrek hij heeft gehad.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:40

jesito schreef:

Waarom dan langer reanimeren bij drenkelingen en mensen die onderkoeld zijn?