Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:32

ceasario schreef:
Tiffany schreef:
[ . Dan houd je geld over..

Zeker met 60000 kleine zelfstandige op een zolder die geen belasting betalen..(Wietteelt) :D

:') Beetje jammer dit weer. Dat is een heel ander onderwerp en niemand die roept dat ik het daar wel mee eens ben ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:32

Waar heb ik het over de tuinbouw? Omdat ik zelf toevallig een week in de tuinbouw heb gewerkt trek je die conclusie?
De bouw, schoonmaak, transport... allemaar nou niet echt banen met de wauw factor, of wel? En kennis van me kan als hij wil morgen direct als stratenmaker beginnen. Niet denken dat hij dat doet :n

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:34

Halve bedrijfsleven hangt van subsidies en crisiskortingen aan elkaar. :') Trouwens, fraudes die niet worden aangepakt zijn ook een vorm van subsidie. :Y) Mag van mij ook wel wat minder, daar niet van, maar pas dan maar op, andere landen subsidieren hun bedrijfsleven ook volop, sta je daar als Nederlandse ondernemer, je broek te proberen op te houden.

Citaat:
Want als we de meerderheid mogen geloven en we zijn die koppen die ons niet bevallen kwijt..

Zo kort door de bocht dat je punt volledig ontbreekt... :D

Als je zegt dat Oosteuropeanen bij lange na niet Nederlands grootste probleem zijn, heb je wel gelijk. Maar voor mensen lager in de voedselketen, zijn dat wel de mensen die concurrentie vormen op de arbeidsmarkt, en die ook zorgen dat de arbeidsvoorwaarden onder druk staan.

Hypotheekrente is trouwens toch een gedrocht. Agrarische subsidies... tja. Is een hele generatie boeren ontzettend rijk van geworden, heeft gezorgd voor compleet uit zijn verband gerukte productie. Las een paar paginas terug wat over communisme, nou, subsidies zijn gemiddeld een vorm van communisme.

Ach Stef, je wilt niet weten op wat voor 'flutbaantjes' (iedere vorm van werk is waardevol, maar goed) ik in het verleden gesolliciteerd heb. Als je niet 100% gezond hebt, maakte je zelfs in de hoogconjunctuur geen schijn van kans... kost namelijk geld, een werknemer die uitval kan geven.

Andere kant van de medaille, ken iemand die in dat 'lage lonen' circuit werkt, regelmatig niet krijgt uitbetaald, wordt besodemieterd door bazen, beloften niet nagekomen... het is een harde wereld als je schoonmaker of mosselpeller bent.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:37

stef schreef:
Waar heb ik het over de tuinbouw? Omdat ik zelf toevallig een week in de tuinbouw heb gewerkt trek je die conclusie?
De bouw, schoonmaak, transport... allemaar nou niet echt banen met de wauw factor, of wel? En kennis van me kan als hij wil morgen direct als stratenmaker beginnen. Niet denken dat hij dat doet :n

Nou de schoonmaak doet voor mij niet minder af dan iemand die met een hbo opleiding op kantoor zit hoor :n En ik ken genoeg mensen hier die alles maar zouden aanpakken wat ze kunnen krijgen.. maar die zijn te duur / te oud... Dus nemen ze liever iemand aan voor een paar euro minder ;)

LadyMadonna

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:41

Klopt, dat ontken ik ook nergens, hoewel er echt een hele grote groep is die echt bang is moe te worden, of vies te worden.
Maar nogmaals, dit is niet de schuld van oostblokkers, echter worden die er wel op afgerekend.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:43

stef schreef:
Klopt, dat ontken ik ook nergens, hoewel er echt een hele grote groep is die echt bang is moe te worden, of vies te worden.
Maar nogmaals, dit is niet de schuld van oostblokkers, echter worden die er wel op afgerekend.

Dat klopt, net zoals dat er een grote groep van de nederlanders crimineel is.. maar zo heb je in elke bevolkingsgroep wat. Maar de oost europeaan voegt imo geen enkele waarde toe in onze maatschappij. Ja misschien voor de werkgever maar die gaat er uiteindelijk ook aan onderdoor...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:56

Toen het lekker koud was en het nieuws alleen maar over de elfstedentocht ging voorspelde mijn man dit al. Ondanks het feit dat hij helemaal niet van schaatsen of vorst houdt vond hij het heerlijk, want Elfstedentocht = Wildersstilte. En inderdaad de vorst weg en het barst weer los. Er zullen altijd mensen (ook jongetjes met blond haar) zijn die heel erg gek doen om aandacht te trekken. Het meldpunt gaat helemaal nergens over, voor autodieven en dronken mensen die teveel overlast veroorzaken was al lang een meldpunt, nl. de politie. Op de algemene problemen op de arbeidsmarkt wordt al jarenlang gewezen door andere partijen.

Dit is absoluut het laatste woord wat ik ooit aan deze zielige Wildersvertoning ga verspillen. Mensen die nu nog met dat gebabbel van Wilders meegaan kunnen echt niet zelf nadenken. Ik raad elke verkoper van matrassen waarop je nooit meer rugpijn hebt, armbandjes met geneeskrachtige werking, enz. vooral aan om deze mensen te bezoeken, je kunt ze echt alles wijsmaken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:07

chevax schreef:
En dan klagen dat er Polen zijn die wel willen komen werken en dan nog werk dat veel Nederlanders gewoon niet willen doen, zelfs niet als vakantiewerk... Ik kan daar niet bij.

Citaat:
Ander opbeurend nieuws is dat de arbeidsmarkt moedig stand houdt. Ondanks de recessie groeide de werkgelegenheid in het vierde kwartaal met 19.000 banen ten opzichte van het kwartaal ervoor. De werkloosheid stagneerde op 5,8 procent – nog steeds een van de allerlaagste cijfers van de westerse wereld.

Hallo mensen handen uit de mauw !! De polen zijn met Kerstverlof :+

http://www.depers.nl/economie/630896/We ... e-weg.html

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:09

Hermelientje schreef:
Dit is absoluut het laatste woord wat ik ooit aan deze zielige Wildersvertoning ga verspillen. Mensen die nu nog met dat gebabbel van Wilders meegaan kunnen echt niet zelf nadenken. Ik raad elke verkoper van matrassen waarop je nooit meer rugpijn hebt, armbandjes met geneeskrachtige werking, enz. vooral aan om deze mensen te bezoeken, je kunt ze echt alles wijsmaken.

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien ;)...

Wat mij opvalt is dat mensen pas gaan piepen als het hun treft. Dit is geen persoonlijke aanval maar de mensen die zelf een goede baan hebben, hun boontjes kunnen doppen, en ergens rustig op een boederijtje wonen hoor je niet klagen.

Het is inderdaad de schuld van de nederlander, dat ze dit zo ver hebben laten komen. Onze eigen mensen kunnen naar de voedselbank. En dat is echt niet omdat ze te lui zijn om te werken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:11

stef schreef:

Nu zijn het oosteuropeanen die hier komen omdat de grenzen open zijn en dat maakt het wel makkelijker om hierheen te komen dan vroeger toen het ijzeren gordijn er nog was. Het vuile werk wordt al sinds mensenheugenis door buitenlanders gedaan, marokkanen, turken, nigerianen, noem ze allemaal maar op.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:12

Tiffany schreef:
[. Onze eigen mensen kunnen naar de voedselbank. En dat is echt niet omdat ze te lui zijn om te werken. ;)

Omdat ze qua schulden ver boven hun stand hebben geleefd..(een aantal) anders vul je snel die 19000 banen in..
Altijd is er TRUUS-EXCUSE.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:18

ceasario schreef:
Tiffany schreef:
[. Onze eigen mensen kunnen naar de voedselbank. En dat is echt niet omdat ze te lui zijn om te werken. ;)

Omdat ze qua schulden ver boven hun stand hebben geleefd..(een aantal) anders vul je snel die 19000 banen in..
Altijd is er TRUUS-EXCUSE.

Lekker kortzichtig. Mensen hoeven niet altijd schulden te krijgen omdat ze ver boven hun stand hebben geleefd hoor ;) En 19.000 banen is niet zo veel als je je bedenkt dat dit over geheel nederland is en dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:18

Citaat:
Hallo mensen handen uit de mauw !! De polen zijn met Kerstverlof

Vraag me af hoelang de onderwijzers dat al zijn... :+

Tja, als je stelt dat Nederlanders niet zoveel voelen voor wonen in een caravan omdat een groot deel van die 19000 banen vooral bestaan uit seizoenswerk of 0-urencontracten en dat daarvoor naar de andere kant van Nederland verhuizen je alleen maar in de schulden en naar de voedselbank drijft, heb je een punt.

Verder zit een deel van het probleem (of in ieder geval, toekomstige probleem) hier toch wel echt in scholing én opvoeding. Pretopleidingen, zoals paardenhouderij, die alleen bijzonder veel kosten en nauwelijks wat opleveren, leren kinderen vooral dat alles maar leuk leuk leuk moet zijn.

Misschien moeten we ze gaan voorbereiden op een wereld waarin niet alles leuk is, zelfs ik moet mijn belastingformulieren invullen hoor...

In de techniek schreeuwt men om mensen, op haast alle niveau's, het is werk waar je op de hele wereld mee aan de slag kunt, maar dat lijkt onze jeugd allemaal wat moeilijk, liever een leuke opleiding.... lekker makkelijk, leuk baantje ernaast, leuke vrienden, leuke hobbys.... Dus in die sector is men tot op de hoogste niveaus aangewezen op buitenlandse krachten, halen ze zelfs uit China...

Misschien moeten we ook terug naar het idee dat een opleiding bedoeld is om uiteindelijk een baan mee te kunnen bemachtigen waarmee je de kost kunt verdienen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:40

hier in west friesland rijden de oost europeanen zelfs in een auto van het uitzendbureau..hoe zij het voor elkaar krijgen geen idee..maar ik heb nog nooit een auto via een uitzendbureau kunnen regelen..tevens ook geen woning of caravan wat bij de oost europeanen wel lukt.. :n

Turken, Marokkanen en dergelijke krijgen zie ik hier in de buurt niet rijden in een auto van uitzendbureaus, laat staan dat de meeste werken..vele hebben een uitkering..

Wilders met Hitler vergelijken gaat wel erg ver..zoals eerder gezegd zou Wilders zelf ook al vermoord zijn als er een 'Hitler persoon' in nederland de baas zou zijn..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:45

AdnerB schreef:
hier in west friesland rijden de oost europeanen zelfs in een auto van het uitzendbureau..hoe zij het voor elkaar krijgen geen idee..maar ik heb nog nooit een auto via een uitzendbureau kunnen regelen..tevens ook geen woning of caravan wat bij de oost europeanen wel lukt.. :n

Turken, Marokkanen en dergelijke krijgen zie ik hier in de buurt niet rijden in een auto van uitzendbureaus, laat staan dat de meeste werken..vele hebben een uitkering..

Wat wil je hier mee zeggen????

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:46

Citaat:
Wilders met Hitler vergelijken gaat wel erg ver..zoals eerder gezegd zou Wilders zelf ook al vermoord zijn als er een 'Hitler persoon' in nederland de baas zou zijn..

:?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:48

@ sarabande zie mijn vorige post in dit topic..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 15:58

AdnerB schreef:
@ sarabande zie mijn vorige post in dit topic..

In een vorige post zeg je dat je nog steeds voor de PVV bent en op de vraag waarom geef je geen antwoord
Nu heb je het over Polen die zo maar in een auto van een uitzendbureau rijden (wel eens bedacht dat dat de Poolse afdeling van zon uitzendbureau zou kunnen zijn??) en je haalt er en passant nog even wat andere bevolkingsgroepen bij.

Daar ben ik dus volledig de draad kwijt en vraag je weer om uitleg waarbij ik verwezen wordt naar eerdere posts, het begint een beetje op het Droste vrouwtje te lijken

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:01

sarabande schreef:
AdnerB schreef:

Wat wil je hier mee zeggen????

Hier zou ze mee kunnen bedoelen dat inmiddels ook de Turkse en Marokkaanse arbeiders inmiddels te duur worden bevonden door de werkgevers......

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:03

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:04

meer als 100 autos groot en klein,zelfs busjes? nee ik geloof niet dat daar mensen in rijden die bij het uitzendbureau werken, en dan doen ze zeker ook hun boodschappen met die autos voor op het uitzendbureau incl alle drank? :+
je mag best oordelen over mijn mening..maar weet dan eerst waar je het over hebt.

andere bokkers hebben het ook over Turken en Marokkanen en ik zeg daar wat over en je voelt je ineens aangesproken? vreemde zaak!

jij jou mening..ik mijne..je mag mij best dingen vragen maar kom dan met concrete vragen..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:28

Hm, ik wilde een overduidelijk, veel te grof onzinverhaal inzenden. Maar nu staat er dat ik karakters heb gebruikt die niet toegestaan zijn. Zullen dit de ietwat groffere woorden zijn, of het woord 'ingeburgerd'? :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:37

AdnerB schreef:
meer als 100 autos groot en klein,zelfs busjes? nee ik geloof niet dat daar mensen in rijden die bij het uitzendbureau werken, en dan doen ze zeker ook hun boodschappen met die autos voor op het uitzendbureau incl alle drank? :+
je mag best oordelen over mijn mening..maar weet dan eerst waar je het over hebt.

andere bokkers hebben het ook over Turken en Marokkanen en ik zeg daar wat over en je voelt je ineens aangesproken? vreemde zaak!

jij jou mening..ik mijne..je mag mij best dingen vragen maar kom dan met concrete vragen..

Concrete vraag 1 is wat is er vreemd aan het feit dat iemand in een auto/busje van een uitzend bureau rijdt
concrete vraag 2 Wat zeg je daar over Turken en Marokkanen, je noemt ze maar ik mis enig verband
concrete vraag 3 is waarom zeg je dat je nog steeds voor de PVV bent, niemand zegt dat dat niet mag, maar kan je dat toelichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:07

Hier een aantal voorbeeldjes van onze "schatjes".
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16975 ... +niet.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1697941373/Jongen+(17)+mishandelt+vrouw+in+Westerpark+Tilburg.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16968 ... egers.aspx

Sarabande, het is niet te geloven dat je iemand vraagt om toe te lichten waarom hij of zij voor de PVV is. Het zou er wellicht mee te maken kunnen hebben om bovenstaande voorbeelden. Maar dat wist je vast zelf ook wel.

Storrum, een zeer negatief stuk. Ik betwijfel echter of dit is wat menigeen hier wil horen of lezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:13

Shellyke schreef:
Hier een aantal voorbeeldjes van onze "schatjes".
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16975 ... +niet.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1697941373/Jongen+(17)+mishandelt+vrouw+in+Westerpark+Tilburg.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16968 ... egers.aspx

Sarabande, het is niet te geloven dat je iemand vraagt om toe te lichten waarom hij of zij voor de PVV is. Het zou er wellicht mee te maken kunnen hebben om bovenstaande voorbeelden. Maar dat wist je vast zelf ook wel.

Storrum, een zeer negatief stuk. Ik betwijfel echter of dit is wat menigeen hier wil horen of lezen.

Dit topic gaat over een site die door de PVV geopend is om Oost Europese mensen die in Nederland zijn aan te geven. Ik zie dus absoluut niet wat dat met Marokkaanse jeugd te maken heeft.

Ik vraag aan iemand om haar, dus HAAR uitspraak toe te lichten, niet aan anderen om daar iets bij te verzinnen.