respect voor gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:25

intral schreef:
Mareng schreef:
Het lijkt mij zo'n teleurstelling voor al die gelovigen.. Heb je je hele leven je keurig gedragen en kom je eindelijk boven, blijkt er helemaal geen hemelpoort te zijn...

_O- _O-

Ja, geen TV gekeken, nooit een broek gedragen als vrouw, alle pleziertjes opzij gezet en dan: Niente, niks, noppes.... |( En dan is het te laat :j , want waar moet je een klacht indienen?

papagroom

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:32

wat ik nou niet snap.....een vrouw in een jurk kan minstens zo sexy zijn als een vrouw in een broek....

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:34

Persoonlijk denk ik dat onweer en storm veroorzaakt worden door miljoenen overleden gelovigen... Die maken stampij daarboven omdat ze zich zwaar belazerd voelen! Geen Petrus, geen duizend maagden, geen paradijs... Kijk en dan wordt het knokken, en door de luchtdruk die daardoor onstaat, hebben wij op aarde al die zandstormen, tornados, overstromingen etc... :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:40

intral schreef:
Mareng schreef:
Het lijkt mij zo'n teleurstelling voor al die gelovigen.. Heb je je hele leven je keurig gedragen en kom je eindelijk boven, blijkt er helemaal geen hemelpoort te zijn...

_O- _O-

Ja maar wie geeft jou de garantie dat je nog iets meemaakt nar je laatste adem???
Ik kom gewoon terug als oorwurm }:0

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:44

Mareng schreef:

Liever dat dan die teleurstelling voor ongelovigen als er toch een hel blijkt te zijn ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:52

Ouwe koek: Pascal´s wager.
Iemand heeft overigens ooit gezegd dat als dat de reden is dat je gelooft er een speciaal plekje in de hel voor je is gereserveerd..... :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:59

Maakt dat het minder waar, als het ouwe koek is? ;)
Ik zal het nooit weten, of dat een speciaal plekje in de hel oplevert. Of ik moet het toevallig horen van deze of gene. :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:03

Het is alleen "waar" voor gelovigen. Ouwe koek omdat het allang uitgediscussieerd is.
De reden dat het dat speciale plekje in de hel oplevert zou evident moeten zijn (speciaal voor een gelovige zoals ik vermoed dat jij bent).
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 14-02-12 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:03

En wat voor gelovige vermoed jij dan dat ik ben? :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:05

Och, ik ken je niet dus uiteraard geen details, maar uit je posts maak ik op dat je christelijk bent.
Als je dat als belediging opvat bij deze mijn excuses.
NB, ik bedoelde gelovige in het algemeen, ik bedoelde niet dat jij een bepaald soort gelovige bent.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 14-02-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:05

Blue_Eyes schreef:
Mareng schreef:

Liever dat dan die teleurstelling voor ongelovigen als er toch een hel blijkt te zijn ;)

Je kunt je natuurlijk ook keurig gedragen zonder gelovig te zijn...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:07

Oh, op die manier := Ik vond dat zo logisch, dat ik dacht dat je een speciaal soort van christen bedoelde, zoals iemand die altijd oordeelt of iemand die gelooft in de zin van Pascal's Wager.
Verkeerd begrepen, sorry!

Weet je wat erg onhandig is? Dat er nu twee geloofstopics door elkaar lopen op moment. Dingen die in het ene topic al uit en te na besproken zijn, worden nu ineens hier aangehaald.
Maar goed, ik heb zoals gezegd (in het andere topic waarschijnlijk :') ) niet zoveel tijd vandaag, moet nu gaan koken en zo gaan werken. Morgen met mijn kind naar het ziekenhuis. Wellicht een andere keer dus meer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:10

papagroom schreef:
[Je kunt je natuurlijk ook keurig gedragen zonder gelovig te zijn...

Natuurlijk, maar in het standaard christendom red je het daar dus niet mee.
Dan kun je beter zondigen als een gek en je nog op tijd bekeren (loop je natuurlijk altijd wél het risico dat je onder een bus loopt voor je dat hebt geregeld...).
In het eerste geval de hel, in het tweede de hemel.

@Blue eyes geen probleem, ik zie dat mijn post inderdaad zo opgevat kon worden.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:12

Vroeger waren de christenen niet zulke lieverdjes trouwens. Een ieder moest bekeerd worden en anders werd je gewoon vermoord. Ze gingen echt tot het uiterste. Zelfs in landen en gebieden waar ze niet thuis hoorden, moest iedereen het christendom aannemen.
Nu worden ze (gelukkig) niet meer zo serieus genomen en mag iedereen geloven wat hij wil. Grappig dat dan nu de christenen zich in een hoekje gedreven vinden.

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:17

lovelanga schreef:
Cassidy schreef:
De evolutietheorie en het scheppingsverhaal. Kan het niet allebei? Wie zegt dat een dag echt 24 uur moet hebben? Daar echt aan vasthouden, en de bewijzen die er zijn dat het langer heeft geduurd dan 7x24 uur compleet negeren...tja....

In een paar posts terug zeg ik ook dat ik waarschijnlijk in een combinatie geloof, maar dat wil niet zeggen dat ik mensen er gek op aan kijk als ze in het een of het ander geloven.

@joyce2: Wat heeft het zeggen van "jezus" of "verdomme" voor jou dan voor meerwaarde?wat heeft dat met jezelf te maken zijn. Het drukt voor mij gevoel toch enige respectloosheid uit. En zelfs als het niet kwetsend bedoeld is, is het dat vaak wel.

Hoeft het perse een meerwaarde te hebben?
Er worden heel veel dingen gezegd, en heel vaak is dat niet kwetsend bedoeld. Als ik tegen de tafel bots, durft ik ook 'verdomme' te zeggen. Voel jij je hierdoor gekwetst?
Dan voel je je veel te snel persoonlijk aangevallen.. Dan mag men op den duur niets meer zeggen, en moeten we gewoon allemaal zwijgen. Want praktisch alles kan als kwetsend worden ervaren, met een beetje fantasie.

Zolang men geen spottende opmerkingen maakt, of zich rechtstreeks tot jou wendt en je bv uitlacht o.i.d. omdat jij toevallig wél gelooft, zou ik het gewoon laten gaan. Zet je er over. Anders blijf je volgens mij bezig. Jij gelooft, en da's goed voor jou, daar heb ik geen problemen mee. Ik geloof zelf ook in God, ik ben er alleen nog niet echt uit in hoeverre, of hoe of wat. Maar ik voel me heus niet gekwetst of beledigt als iemand vloekt met Gods naam. Dat is toch niet mijn probleem?

De eerste die hier aan de deur komt staan om mij uit te lachen of te provoceren met mijn geloof, kan dan weer wel zijn bak vol krijgen. Maar over een losse opmerking, vloek of wat dan ook maak ik me niet druk. Nogmaals, dan zouden we allemaal in een hoekje moeten kruipen met onze monden dicht geplakt. 'appelflap' ligt volgens mij gewoon handig in de mond, en daar bedoelen de meeste mensen helemaal niet mee waar jij hen van verdenkt. Die hebben dan eerder zoiets van "waar maak jij je druk over", gewoon omdat zij 'gewoon' vloeken, en niet bedoelen 'Verdomme God dit is jouw schuld!'

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:23

Johanna59 schreef:
Vroeger waren de christenen niet zulke lieverdjes trouwens. Een ieder moest bekeerd worden en anders werd je gewoon vermoord. Ze gingen echt tot het uiterste. Zelfs in landen en gebieden waar ze niet thuis hoorden, moest iedereen het christendom aannemen.
Nu worden ze (gelukkig) niet meer zo serieus genomen en mag iedereen geloven wat hij wil. Grappig dat dan nu de christenen zich in een hoekje gedreven vinden.

Inderdaad, vroeger. Toen de koeien nog los in de tuin stonden en vrouwen geen spijkerbroek aan mochten.
Die dingen gebeuren NU ook nog, in andere landen, met andere godsdiensten. Dat vind ik dan erger dan "vroeger".

En natuurlijk voelen christenen zich in een hoekje gedreven. Jij zegt: iedereen mag geloven wat hij wil.
Waarom ben ik dan -volgens sommige godsdiensten, en die lijken hier in de buurt te domineren- een sl*t als ik een rokje draag?

Van mij mag iedereen geloven wat ze willen. Maakt mij niets uit. Maar daarom hoef ik het toch niet te geloven? Dus wens ik ook niet lastig gevallen te worden met een andere godsdienst, en mogen de daarbij horende scheldpartijen gewoon rustig achterwege blijven. Ik kies zélf waar ik in geloof, maar wordt wel uitgejouwd door mensen die een andere godsdienst hebben. Terwijl ik dat zelf nooit zal doen, iemand uitschelden/kleineren/... omwille van zijn/haar godsdienst.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:33

Boomer__ schreef:
Johanna59 schreef:

Inderdaad, vroeger. Toen de koeien nog los in de tuin stonden en vrouwen geen spijkerbroek aan mochten.
Die dingen gebeuren NU ook nog, in andere landen, met andere godsdiensten. Dat vind ik dan erger dan "vroeger".

En natuurlijk voelen christenen zich in een hoekje gedreven. Jij zegt: iedereen mag geloven wat hij wil.
Waarom ben ik dan -volgens sommige godsdiensten, en die lijken hier in de buurt te domineren- een sl*t als ik een rokje draag?

Van mij mag iedereen geloven wat ze willen. Maakt mij niets uit. Maar daarom hoef ik het toch niet te geloven? Dus wens ik ook niet lastig gevallen te worden met een andere godsdienst, en mogen de daarbij horende scheldpartijen gewoon rustig achterwege blijven. Ik kies zélf waar ik in geloof, maar wordt wel uitgejouwd door mensen die een andere godsdienst hebben. Terwijl ik dat zelf nooit zal doen, iemand uitschelden/kleineren/... omwille van zijn/haar godsdienst.

Het ging toch over geloof? Waarom dan in hemelsnaam(!) koeien en spijkerbroeken aankaarten?
Ik zie de connectie niet met jouw reactie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:37

Ik denk dat Boomer zoiets bedoelt als 'vroeger. Toen de lucht nog schoon was en seks nog vies' ;)
M.a.w.: dat is oude koeien uit de sloot halen. Komen we toch weer terug bij die koeien :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:32

Blue_Eyes schreef:
Mareng schreef:

Wel lekker warm.... :+ ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:55

Ik heb net een film gezien op RTL 7, stond bol van de grappen over de bijbel! Year one met Jack Black! Wat vinden jullie dan van zo'n film, spottend, of gewoon een lekkere dosis humor/zelfspot?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:56

Ken hem niet, dus kan er geen uitspraak over doen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:14

Jack Black kan erg leuk zijn. Deze film ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:37

Over respect, waarom worden wij als "ongelovigen" toch altijd zo verguisd in de extreme geloven? Ik ben toch ook een naasten en die heb je toch lief?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:08

Er zijn geen extreme geloven. Wel gelovigen die het geloof extreem beleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:07

Ach jee, jij je feestje...maar als ik kijk naar de fijnen, is dat toch redelijk extreem...