Johanna59 schreef:Vroeger waren de christenen niet zulke lieverdjes trouwens. Een ieder moest bekeerd worden en anders werd je gewoon vermoord. Ze gingen echt tot het uiterste. Zelfs in landen en gebieden waar ze niet thuis hoorden, moest iedereen het christendom aannemen.
Nu worden ze (gelukkig) niet meer zo serieus genomen en mag iedereen geloven wat hij wil. Grappig dat dan nu de christenen zich in een hoekje gedreven vinden.
Inderdaad, vroeger. Toen de koeien nog los in de tuin stonden en vrouwen geen spijkerbroek aan mochten.
Die dingen gebeuren NU ook nog, in andere landen, met andere godsdiensten. Dat vind ik dan erger dan "vroeger".
En natuurlijk voelen christenen zich in een hoekje gedreven. Jij zegt: iedereen mag geloven wat hij wil.
Waarom ben ik dan -volgens sommige godsdiensten, en die lijken hier in de buurt te domineren- een sl*t als ik een rokje draag?
Van mij mag iedereen geloven wat ze willen. Maakt mij niets uit. Maar daarom hoef ik het toch niet te geloven? Dus wens ik ook niet lastig gevallen te worden met een andere godsdienst, en mogen de daarbij horende scheldpartijen gewoon rustig achterwege blijven. Ik kies zélf waar ik in geloof, maar wordt wel uitgejouwd door mensen die een andere godsdienst hebben. Terwijl ik dat zelf nooit zal doen, iemand uitschelden/kleineren/... omwille van zijn/haar godsdienst.