Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Deze vergelijking gaat om meerdere zaken mank. Onregelmatig werken is inderdaad leuk om je hoefsmid in te plannen, maar heeft een hele grote lichamelijke belasting. Het is bewezen dat bijv. borstkanker meer voorkomt bij vrouwen die onregelmatig werken. De beloning in de zorg ligt lager dan in het onderwijs. De verlofregeling is lager dan het onderwijs. De geestelijke belasting is soms zwaar, afhankelijk van de afdeling waar je werkt en de lichamelijke belasting is ook zwaarder.
Dus geen appels met peren vergelijken.
Citaat:Zoals ik al eerder opmerkte: houd het bij je eigen beroepsgroep en ga niet vergelijken met andere beroepsgroepen, want dan is het in het onderwijs soms zo slecht nog niet.
Maartje1990 schreef:@ electra: wat betreft dat het salaris lager ligt, over welke verpleegkundige heb je het dan? Allemaal of alleen die mbo zijn afgestudeerd? Want ik ga er vanuit dat het salaris van HBO afgestuurde verpleegkundige hoger ligt dan dat van een MBO afgestudeerde.
Magrathea schreef:Maartje1990 schreef:@ electra: wat betreft dat het salaris lager ligt, over welke verpleegkundige heb je het dan? Allemaal of alleen die mbo zijn afgestudeerd? Want ik ga er vanuit dat het salaris van HBO afgestuurde verpleegkundige hoger ligt dan dat van een MBO afgestudeerde.
Dat hangt natuurlijk af van hoe lang diegene werkt.. Er zijn zat opgeklommen MBO'ers die meer verdienen dan een net instromende HBo'er.