Wat is de kerk mij waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel geef jij aan de kerk?

0 -> 10 euro
179 (89%)
10 -> 25 euro
2 (1%)
25 -> 50 euro
2 (1%)
50 -> 100 euro
9 (4%)
100 euro of meer
7 (3%)

Totaal aantal stemmen: 199

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:59

Sammie schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het trouwens best raar dat ze zomaar je gegevens op mogen vragen bij de gemeente...

Is dat zo? is het niet andersom := Dat de gemeente aan de kerken doorgeven, we hebben een nieuwe die aangeeft RK te zijn?

Ook dat zou ik raar vinden

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:43

Zo ik wist niet dat je zoveel geld aan de kerk moet betalen/schenken. Ik schrik hier wel van.

Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit in mijn leven in een kerk ben geweest en ook niet met geloof heb.

Sammie

Re: Wat is de kerk mij waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:20

Dat 'moet' helemaal niet robesh. Het is slechts een indicatie.

@vjesta, het is op zich wel raar, maar anderszijds niet. Als jij nieuw vestigt in een gemeente weet je misschien niet waar je je wat kan doen, qua activiteiten etc. Vanuit die gedachte zou ik mij voor kunnen stellen dat een gemeente door geeft aan een kerk (of naschoolse opvang of noem maar op) dat er een nieuwe kerklid is. Maar goed, het schijnt dus anders te werken :+

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:25

Nee het moet niet maar de gedeelte van de brief die hier op bokt staat vind ik een beetje dwingend overkomen .

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:57

robesh schreef:
Nee het moet niet maar de gedeelte van de brief die hier op bokt staat vind ik een beetje dwingend overkomen .

Maar dat is zoals al meerdere keren aangegeven ook wel heel uitzonderlijk. Ik heb een hele nette brief gehad.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:34

Kregen trouwens deze week opnieuw een envelop van de kerk. Of we ook nog een bedrag bij wilde dragen voor het kerkboekje. Ze dachten zelf toch wel aan minimaal 20 euro.

Deze week gaat er een briefje die kant op dat wij geen boekjes en brieven meer wensen te ontvangen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:52

Evelli schreef:
Kregen trouwens deze week opnieuw een envelop van de kerk. Of we ook nog een bedrag bij wilde dragen voor het kerkboekje. Ze dachten zelf toch wel aan minimaal 20 euro.

Deze week gaat er een briefje die kant op dat wij geen boekjes en brieven meer wensen te ontvangen.

Belachelijk!
Ik ben blij dat wij een normale brief ontvangen..
Wij mogen zelf bepalen of we wat geven en hoeveel we dan geven.
Ik vind het normaal dat je een bijdrage doet als je naar de kerk gaat, maar ik vind dat je wel zelf mag bepalen wat jij een normaal bedrag vindt.
Sinds ik 18 ben krijg ik ook elk jaar een brief, ik ga zelf nog zelden naar de kerk en omdat ik krap zit heb ik een bijdrage van €5,00 gedaan..
Misschien is het niet veel, maar elke euro is er een en als ik in de kerk zit dan gooi ik ook altijd iets in het mandje.

Maar als wij zo'n brief zouden krijgen dan zou ik ook gelijk niets meer geven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:28

Wat is het kerkboekje dan ? :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:34

Een soort nieuwsbrief, waar al het laatste nieuws uit zo'n kerk in staat. Wat er met de mensen gebeurd is, wie er ziek is, wie er gedoopt is of een kind heeft gekregen, wie er overleden is. Een agenda met de komende activiteiten en soms een verslag van activiteiten uit het verleden, oproepjes voor hulp voor het een of ander, etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 19:18

Clubblaadje van de kerk :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:29

Zo kan je het ook noemen :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 21:36

Wij lachen regelmatig de ballen uit onze broeken om de teksten die erin staan :+

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:08

Blue_Eyes schreef:
Een soort nieuwsbrief, waar al het laatste nieuws uit zo'n kerk in staat. Wat er met de mensen gebeurd is, wie er ziek is, wie er gedoopt is of een kind heeft gekregen, wie er overleden is. Een agenda met de komende activiteiten en soms een verslag van activiteiten uit het verleden, oproepjes voor hulp voor het een of ander, etc.

wij hebben ook zo iets idd bij mij ligt ie zo direct uit de brievenbus hup in de papierbak
laatst kwamen ze hier voor de kerkbalans ik heb gezegd dat ik geen intersse heb voor de kerk en hier dus geen euro aan uit geef,hij keek wel een beetje boos toen ik dat zei :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:25

Toch jammer :') Ik heb het kerkblad van onze kerk jaaaaren gemaakt en daar zit een héuleboel werk in :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:28

Wij krijgen ook elk jaar een brief van de kerk of we een bijdrage willen geven.
Wij gaan naar de kerk en ik vind het dus ook niet erg om een bijdrage te geven.
Maar van ons wordt wel 'verwacht' dat je meer geeft dan het jaar ervoor. Er staat wel in dat je mag geven wat je kan missen.

Dit jaar kunnen wij minder missen dan vorig jaar, dus heb ook minder gegeven. Vorig jaar gaven we 150euro volgens mij.