PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:05

Heino schreef:
Mja, idd nogal offtopic.
Maar ik vind dat soort discussies interessanter dan een of andere idiote uitlating van Wilders :o

Nou, open een topic: zijn borstvergrotingen een vorm van vrouwenonderdrukking (net als de hoofddoek)?

Ik ben wel geïnteresseerd of moslima's hun borsten laten vergroten?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:05

Twiggy2008 schreef:
Tja..... ik denk dat al de mensen die op de PVV gestemd hebben, nu toch wel beginnen te begrijpen wat voor wanvertoning ze zelf zijn. :D

Over de reactie van de PVV: Ach..... zeer voorspelbaar inmiddels. En verder is alles al in dit topic gezegd, wat ik zoal gelezen heb in bijna alle posts tot nu toe. ;)

Nou bedankt dan.
Dat je het niet eens met met PVV wil niet zeggen dat je dan maar iedereen over 1 kam hoeft te scheren. Jij discrimineert hierin. :Y)

En ik ben het niet met hem eens. Als het alleen daar was in de moskee dan kan Trix best een hoofddoek dragen. Dat heet ook respect hebben voor hun cultuur, je bent immers een gast.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:11

Electra63 schreef:
Heino schreef:
Mja, idd nogal offtopic.
Maar ik vind dat soort discussies interessanter dan een of andere idiote uitlating van Wilders :o

Nou, open een topic: zijn borstvergrotingen een vorm van vrouwenonderdrukking (net als de hoofddoek)?

Ik ben wel geïnteresseerd of moslima's hun borsten laten vergroten?

Die zijn er vast wel. Het zijn ook gewoon vrouwen he.
Bekend is dat neuscorrecties populair zijn in bijvoorbeeld Iran of Syrië. Ook veel moslima's willen graag aan het ideaalbeeld voldoen.
Of het volgens de regels van de islam is, is een tweede.

Electra63

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:14

Neuscorrecties had ik inderdaad ook al vaak gehoord.
Borsten vroeg is mijn af, omdat je misschien je niet te bloot geeft als moslima bij anderen? Dan doe je dit dus inderdaad voor jezelf.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:17

Zolang vrouwen hier nog de naam van hun man aannemen als ze trouwen (een taalkundige burka) en bovenstukjes dragen op het strand omdat de mannen anders in de war raken, mogen wij niks zeggen over hoofddoekjes in andere culturen.

Wat dat betreft is die Lucky TV met een zogenaamde naakte Beatrix wel treffend. Want vrouwen in die cultuur hoeven zich niet te bedekken zoals wij. Zij zullen wel vinden dat wij als vrouwen onderdrukt worden omdat we bovenkleding moeten dragen en de mannen niet. :D

Zo heeft elke cultuur zijn regels over wat gepast is en niet, en is het schokkend als daarvan wordt afgeweken. Dus pas je je aan als je daar op bezoek bent.

Toch zou ik me behoorlijk ongemakkelijk voelen als ik in een andere cultuur topless zou moeten gaan. Zo ben ik niet opgegroeid. Ik kan me dus ook voorstellen dat moslima's zich er niet prettig bij voelen om zonder hoofddoek over straat te gaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:59

LindyH schreef:
Zolang vrouwen hier nog de naam van hun man aannemen als ze trouwen (een taalkundige burka)

Vind je dat? Ik vind het vooral praktisch gezien handig als iedereen in een gezin dezelfde achternaam heeft. Bovendien mag je als man ook de achternaam van je vrouw aannemen.

LindyH schreef:
Toch zou ik me behoorlijk ongemakkelijk voelen als ik in een andere cultuur topless zou moeten gaan. Zo ben ik niet opgegroeid. Ik kan me dus ook voorstellen dat moslima's zich er niet prettig bij voelen om zonder hoofddoek over straat te gaan.
Dat vind ik wel een goede vergelijking :j

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:52

Inge_83 schreef:
Huertecilla schreef:
..wat maakt dat uit?

Je kan dan niet een bank in of overal brandstof tanken. Dat is al.

Wie zich eraan stoort heeft zélf een probleem :)*

Kiest elke vrouw met siliconentieten daar helemaal zelf voor? Is precies hetzelfde, maar dan niet door religie.

Daar ben ik het niet mee eens.
Het dragen van een burka sluit oogcontact met een gesprekspartner uit.
En dat oogcontact wordt in onze cultuur gezien als een teken van fatsoen.
Dat is waarom ik een burka in Nederland te ver vind gaan, maar in het land van herkomst heb ik er geen problemen mee want daar ben ik (eventueel) te gast en heb ik me aan te passen.

Het hebben van siliconentieten sluit ook oogcontact uit hoor soms :+

Ook wel interessant trouwens: http://ditishoda.nl/?p=829
Staan wat cijfers en misverstanden in vermeld..
Citaat:
Misverstand 1. Alle moslima’s moeten een hoofddoek dragen.
Feiten: Niet meer dan zes op de 10 Nederlandse moslima’s in de leeftijd van 15-35 jaar draagt een hoofddoek. Dat zijn ongeveer 80.000 jonge vrouwen. 40.000 moslima’s gaan door het leven zonder hoofddoek. In meer dan de helft van de gezinnen (53%) waar de moeder een hoofddoek draagt, doet geen enkele dochter of niet alle dochters dit.

Misverstand 2. Alle meisjes beginnen op hun dertiende met een hoofddoek.
Feiten: De gemiddelde leeftijd waarop de moslima besluit met een hoofddoek door het leven te gaan is 19 jaar. Slechts 16% is een hoofddoek gaan dragen op haar 13e of 14e.

Misverstand 3. Moslima’s dragen de hoofddoek niet uit vrije wil.
Feiten: De gemiddelde Nederlander denkt dat een op de drie draagsters dit niet uit vrije wil doet. Dit is ‘slechts’ bij een van de negen draagsters het geval. Voor bijna negen op de tien draagsters is de hoofddoek een bewuste keuze, een eigen keuze. 87% zegt hier nooit aan te twijfelen. Liefst 93% draagt de hoofddoek met trots.

Misverstand 4. De hoofddoek is er om de aantrekkelijkheid te verbergen.
Feiten: Van de ondervraagde moslima’s met een hoofddoek geeft 88% aan zich juist wel aantrekkelijk te voelen met een hoofddoek. Slechts 15% draagt een hoofddoek om haar aantrekkelijkheid te verbergen. De hoofddoek maakt onderdeel uit van haar identiteit.

Misverstand 5. Nederland heeft een probleem met de hoofddoek.
Feiten: Een op de vijf Nederlanders (22%) vindt dat de hoofddoek verboden moet worden. De helft van Nederland (48%) heeft er geen probleem mee als vrouwen een hoofddoek dragen. Onder jongeren neemt begrip begrip en tolerantie toe; van de vrouwelijke leeftijdsgenoten heeft 63% geen probleem met de hoofddoek. Bedrijven en instellingen die niet duidelijk zijn in hun hoofddoekenbeleid creëren een probleem voor zichzelf hiermee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:22

gabiiy schreef:
zo zouden ze zich hier in nl ook moeten aanpassen door er geen te dragen.

Ik zal het doorgeven aan die non die ik laatst tegenkwam. Behalve een hoofddoek had ze ook nog een allesbedekende grijze jurk aan, pure vrouwenonderdrukking!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:25

Citaat:
Het hebben van siliconentieten sluit ook oogcontact uit hoor soms

:') _O-

Interessante quote verder Tessa_1

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:43

Tiggs schreef:
gabiiy schreef:
zo zouden ze zich hier in nl ook moeten aanpassen door er geen te dragen.

Ik zal het doorgeven aan die non die ik laatst tegenkwam. Behalve een hoofddoek had ze ook nog een allesbedekende grijze jurk aan, pure vrouwenonderdrukking!

Deze non heeft hiervoor gekozen en conformeert zich hierdoor aan deze kleding. Een moslima kiest er zelden voor een moslima te zijn. De meeste moslims zijn het door geboorte, of ze willen of niet. Ik ken niemand die non is door geboorte en daardoor deze kleding moet dragen/draagt. Bovendien kan de non op elk moment van haar leven ervoor kiezen haar habijt en non-zijn aan de wilgen te hangen. Voor een moslim is dat onmogelijk, dan wel zeer gevaarlijk. Zeer onjuiste vergelijking dus, gaat op alle punten mank.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:44

Citaat:
Feiten: De gemiddelde Nederlander denkt dat een op de drie draagsters dit niet uit vrije wil doet. Dit is ‘slechts’ bij een van de negen draagsters het geval. Voor bijna negen op de tien draagsters is de hoofddoek een bewuste keuze, een eigen keuze. 87% zegt hier nooit aan te twijfelen. Liefst 93% draagt de hoofddoek met trots.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:47

Tessa_1 schreef:
Citaat:

Dit geldt alleen voor moslima's in Nederland. Ga eens wereldwijd kijken en je komt heel andere cijfers tegen. Of denk je dat in de VAE een moslima de keuze heeft?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:58

kanniet schreef:
Tiggs schreef:

Deze non heeft hiervoor gekozen en conformeert zich hierdoor aan deze kleding. Een moslima kiest er zelden voor een moslima te zijn. De meeste moslims zijn het door geboorte, of ze willen of niet. Ik ken niemand die non is door geboorte en daardoor deze kleding moet dragen/draagt. Bovendien kan de non op elk moment van haar leven ervoor kiezen haar habijt en non-zijn aan de wilgen te hangen. Voor een moslim is dat onmogelijk, dan wel zeer gevaarlijk. Zeer onjuiste vergelijking dus, gaat op alle punten mank.

Tsja, dus dan mag het ene geloof wel een hoofddoek op en het andere niet? Omdat even bepaald wordt dat het ene geloof ze wel uit vrije wil draagt en het andere niet?

Vind ik nogal wat...

En hoe doen we het dan met die vrouwen op de bible-belt die zo'n vormeloze lange rok aan moeten en niet mogen werken? Of is dat dan weer wel vrije wil?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:35

Tiggs schreef:
Tsja, dus dan mag het ene geloof wel een hoofddoek op en het andere niet? Omdat even bepaald wordt dat het ene geloof ze wel uit vrije wil draagt en het andere niet?

Inderdaad.

Citaat:
En hoe doen we het dan met die vrouwen op de bible-belt die zo'n vormeloze lange rok aan moeten en niet mogen werken? Of is dat dan weer wel vrije wil?

Nee, dat is aanpassen aan de NLse cultuur.
Net als mouwtjes bij enduro verplichten.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:48

Ah gevonden:
Klik
Vind ik wel een typisch plaatje van hoe het kan verschillen hoe mensen ergens over denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:51

Geen duidelijker voorbeeld dat de PVV geen manieren heeft en zich overal altijd lomp en onbeschoft zal gedragen.....

Tja, etiquette is ook iets wat je niet kan verwachten van zo een eenvoudige geest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:52

Bible belt is cultuur...en daar zitten verschillende godsdienstige groeperingen, ook genoeg gelovigen die wel een broek dragen en ook werken....overigens mogen ze wel werken, maar willen ze het niet, willen thuis zijn met kids.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:53

Electra63 schreef:
Heino schreef:
Mja, idd nogal offtopic.

Het is hetzelfde punt maar omgekeerd.

Jij ziet het onterecht ook als ´vrouwenondrukking´.
De hoofdoek is bedoeld als het intomen van verleidende aspecten. Niet anders dan het vroeger niet mogen laten zien van een enkel door de vrouw omdat dit als ongewenst verleidelijk werd opgevat.
Bortsvergroting is exact hetzelfde aande tegenovergestelde kant; juist verleidelijker adverteren van vrouwelijkheid.
In Nederland is dit bij endurance het verplichte mouwtje. Het is slechts een gradueel verschil van hetzelfde allemaal.

Persoonlijk vind ík wel/geen sociale druk op kleding niet bij benadering in dezelfde orde van verwerpelijk als sociale de druk op cosmetische chirurgie in onze maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:55

Hoofddoek is uit respect naar Allah heb ik begrepen, dat je je hoofd niet onbedekt laat zien, dat is onbeleefd. Sluier is om je gezicht niet aan een andere man te tonen...maar dat doen ze als ze met mannen in kontakt komen, anders is het alleen de hoofddoek en gezicht bloot.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:58

Tessa_1 schreef:
Ah gevonden:
Klik
Vind ik wel een typisch plaatje van hoe het kan verschillen hoe mensen ergens over denken..

Voeg de sociale druk voor cosmetische chirurgie toe en het plaatje ligt nóg scherper.
Google maar eens naar wat cijfers over de omvang van opereren voor aantrekkelijker/verleidelijker uiterlijk in bijvoorbeeld NL.

Dan is het verbieden van een hoofddoekje en een verplicht mouwtje helemáál ridicuul.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:01

Tessa_1 schreef:
Ah gevonden:
Klik

mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:04

Huertecilla schreef:
Dan is het verbieden van een hoofddoekje en een verplicht mouwtje helemáál ridicuul.

Ik werd als 10 jarig meisje naar huis gestuurd voor een vestje, ik had een kort mouwtje en dat was aanstootgevend...hahaha, was een protestant christelijke school....hahaha mijn moeder wist niet hoe ze het had...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:07

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Het is hetzelfde punt maar omgekeerd.

Jij ziet het onterecht ook als ´vrouwenondrukking´.
De hoofdoek is bedoeld als het intomen van verleidende aspecten. Niet anders dan het vroeger niet mogen laten zien van een enkel door de vrouw omdat dit als ongewenst verleidelijk werd opgevat.
Bortsvergroting is exact hetzelfde aande tegenovergestelde kant; juist verleidelijker adverteren van vrouwelijkheid.
In Nederland is dit bij endurance het verplichte mouwtje. Het is slechts een gradueel verschil van hetzelfde allemaal.

Persoonlijk vind ík wel/geen sociale druk op kleding niet bij benadering in dezelfde orde van verwerpelijk als sociale de druk op cosmetische chirurgie in onze maatschappij.

Je moet wel goed het hele topic lezen :D . Ik ben niet tegen een hoofddoek, ik zie een hoofddoek niet als vrouwenonderdrukking (uitzonderingen zijn er natuurlijk wel) en een borstvergroting zie ik ook niet als vrouwenonderdrukking en als zij zich mooier/verleiderlijker voelen met een borstvergroting, ook prima. Sterker nog: ik vind dat alle vrouwen zelf moeten/mogen bepalen wat zij dragen of niet dragen. Zolang het binnen de grenzen is van de wet (naakt op straat lopen).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:09

russel schreef:
Hoofddoek is uit respect naar Allah heb ik begrepen, dat je je hoofd niet onbedekt laat zien, dat is onbeleefd.

De oorsprong ligt in het Jodendom. Christendom en Islam hebben dat beíden :)* geërfd.

Heel interessant om eens op te zoeken hoe dat bij het jodendom zit en hoe dat bij de meest orthodoxen wordt geïnterpreteerd. Dat gaat heel ver. Tot verplicht kaal geschoren onder een pruik door het leven gaan.

Het is discriminerende moslim haat om het hoofddoekje als doelwit te nemen.

Heel opvallend vond ik dat toen dit speelde er door de geëmancipeerde assertieve NL vrouwen NUL in de openbaarheid geageerd is tegen de druk van de gemeenteraden in de Veluwse bijbelbelt en de verplicht bedekte schouders/ verboden blote buik.
Dát is met stille trom ingevoerd níemand die er wat over opmerkt.
Dat is wel júllie vrijheid in NL dames :)*
Dat is als een verplíchte hoofdoek in de openbare NL ruimte. Een paar dimensies serieuzer om je druk over te maken dan een hoofdoekje opdoen bij het binnentreden van een moskee in een islamitisch land :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:13

Huertecilla schreef:
Tessa_1 schreef:
Ah gevonden:
Klik

Voeg de sociale druk voor cosmetische chirurgie toe en het plaatje ligt nóg scherper.
Google maar eens naar wat cijfers over de omvang van opereren voor aantrekkelijker/verleidelijker uiterlijk in bijvoorbeeld NL.

HC, net zoals vrouwen de vrijheid moeten hebben om een hoofddoekje te dragen, moeten vrouwen ook de vrijheid hebben om zich te laten opereren.