Tendance schreef:Dat is door anderen al op een hele nette manier gedaan en hoef ik volgens mij niet te herhalen, want dat is een aantal pagina's terug wel terug te vinden.
Jammer genoeg niet.
bethje31 zei: Amerikanen gingen zich pas bemoeien met WOII toen ze zelf werden aangevallen, Pearl Habor weet je nog. Bovendien hebben de Russen het meeste werk gedaan...hoor je niemand meer over. Even de geschiedenisboeken erbij pakken. Dan kom je ook tegen dat soldaten in oorlogsgebieden nogal eens de neiging hebben tot wreedheid...zeker de labiele types. Voor wreedheid is elke vorm is geen argument of excuus te bedenken maar dient door de leidinggevenden streng te worden gestraft anders is het hek van de dam.
--> Klopt. Maar maakt mijn stukje tekst niet onwaar.
Huertecilla zei: Je slaat de plank helemáál mis door te stellen dat in Iraq en Afghanistan de amerikanen als in WO2 bezig zijn.
--> Klopt en dat zal ik later zelf nog eens benadrukken door te zeggen: De vergelijking met WOII was geen lijnrechte vergelijking van de twee oorlogen, dat raakt idd ook kant noch wal (goh, ik hou van die uitdrukking).
gummie zei: Oeioei, ken je geschiedenis!!!
--> Maar verder zei ze niets over wat dan precies foutief was.
Kijk, I'm not the bad guy. Als er iets verkeerdelijk staat dan wil ik dat echt wel weten, concreet mét verbetering. Maar alleen maar kreten als 'ken je geschiedenis, geschiedvervalsing' daar ben ik niets mee.
Nogmaals ik wil de twee oorlogen niet lijnrecht vergelijken: ze hebben niet dezelfde aanleiding, niet hetzelfde verloop, niet dezelfde uitkomst, niet dezelfde partijen, niet dezelfde periode, moet ik verdergaan?