Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:24

Guernica schreef:
marjolein_el schreef:
Z'n eigen stomme schuld.
Guernica: Ik wens het niemand toe, maar dát het is gebeurt vind ik zo terecht.

Ja dat ben ik met je eens. Maar uitspraken als: "ik hoop dat die vent flink verminkt is en zich voor de rest van z'n leven zwaar klote voelt", nee dat is lekker vredelievend.

Ik praat niet goed wat die vent heeft gedaan, ik zeg niet dat ik begrip heb voor stierenvechters, ik zeg niet dat ik vind dat het terecht is dat stieren zulk leed moeten ondergaan, ik zeg niet dat het de stier het wel verdiende en de man niet, integendeel. Ik hoop werkelijk dat dit eens een keer een doorslag gaat geven tot afschaffing.
Maar iemand zulke verwondingen toewensen vind ik echt onmenselijk en volgens mij heb je geen flauw idee waar je over praat als je zulke uitspraken doet.

Mensen die dit dieren aandoen zijn onmenselijk en verdienen dan ook geen greintje menselijk begrip,medelijden of wat dan ook!!!!
Sterker nog ik zou het helemaal niet vreselijk vinden als er doden zouden vallen met als doel het afschaffen van dit soort barbaarse en onmenselijk praktijken!!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:26

Optiwolk schreef:
Dat er moord en brand wordt geschreeuwd om die stieren, terwijl die er voor gefokt zijn, een goed leven hebben èn na hun dood herinnerd worden.

Dat heb ik liever dan dat paard dat elke dag weer gemept wordt door z'n ruiter en NIET uit z'n lijden verlost wordt.

Mijn mening hé ;)

Ik snap nog steeds niet waarom mensen altijd maar dingen moeten vergelijken, is dit hele topic al zo. Iets is erg, maar wacht er is vast nog wel iets ergers, kom laten we dat er maar bijhalen. Wat is het nut daarvan?

Optiwolk

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:28

Dingen in perspectief zetten.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:29

Guernica
Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen? :n
[/quote]

Aangezien je god erbij haalt, idd godzeidank ken ik deze debiel niet en z'n verhaal hoe die zo'n misselijkmakend misbaksel is geworden hoef ik al helemaal niet te kennen! Van mij had ie dezelfde pijnlijke langzame 'straf' die die stier heeft gehad mogen krijgen. Geen probleem mee.[/quote]

Guernica
Haha in dat geval ben je zelf nog erger dan de stierenvechter in kwestie.[/quote]

Voor iemand die aangeeft dat ik slechter ben dan een stierenvechter (omdat het me geen moer interesseert dat die op die stier zijn hoorn gespietst zit) omdat ik zijn achtergrond en familie niet ken, voel je je wel boven alles gesteld door mij slechter te vinden zonder mijn achtergrond te kennen en te weten. Je praat dus alleen in je eigen straatje en komt net zo dom en ongenuanceerd over, zo niet dommer!! De slavernij was ook een jarenlange traditie, moeten we dat ook maar weer in het leven gaan roepen. Vraag me af hoe jij zelf piept als het niet om de traditie stierenvechten maar om de traditie vrouwenbesnijdenis gaat!! Iedereen die die ''uitvoerders'' dezelfde behandeling gunt is zeker ook slecht in jouw ogen?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:32

Fiffill schreef:
Optiwolk schreef:
Dat er moord en brand wordt geschreeuwd om die stieren, terwijl die er voor gefokt zijn, een goed leven hebben èn na hun dood herinnerd worden.

Dat heb ik liever dan dat paard dat elke dag weer gemept wordt door z'n ruiter en NIET uit z'n lijden verlost wordt.

Mijn mening hé ;)

Ik snap nog steeds niet waarom mensen altijd maar dingen moeten vergelijken, is dit hele topic al zo. Iets is erg, maar wacht er is vast nog wel iets ergers, kom laten we dat er maar bijhalen. Wat is het nut daarvan?

Precies, ik begrijp dat ook niet zo. Natuurlijk, overal zijn wel zaken te vinden die net zo erg of erger zijn. Of misschien wel iets minder erg. Neem nou de ganzen hier in nederland, of het verbranden van zwerfhonden en katten in het voormalig oostblok. Maar in dit topic gaat het om onnodig en inhumaan en sociaal onwenselijk (mijn mening en zo te lezen van heel veel mensen) gedrag jegens dieren. Daar gaat het hier om en daar spreekt men zich over uit. En je moet ergens beginnen, dus laat een sociaal ontwikkeld land als spanje zich maar eens beseffen dat dit in deze moderne tijd onacceptabel is. Dat betekend niet dat er niet tegelijkertijd ook aandacht voor andere zaken mag zijn. Maar dat betekend zeker niet dat deze misstanden, zoals in dit geval het stierenvechten, vergoeilijkt moeten worden omdat er ergens anders in de wereld andere onacceptebale dingen met dieren gebeuren. Start daar dan vooral ook een topic voor op, dan kan dat ook bediscussieerd worden.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 10-10-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:32

Fiffill schreef:
Optiwolk schreef:

Mijn mening hé ;)

In de psychologie heb ik geleerd dat het is voor je eigen gemoedsrust. Je hersenen kunnen er niet tegen dat je iets zegt dan het werkelijk is. Anders kan je bv geen arena bezoeken zonder onmenselijk schuldgevoel. Als je dingen gaat vergelijken en vuur met vuur bestrijden is het beter voor je innerlijke rust. Net zoals je schadelijke stoffen gebruikt en zegt het gat in de ozonlaag is er toch al.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:33

Optiwolk schreef:
Dingen in perspectief zetten.

Ik vind het scheef zoals het hier vaak als 'argument' gebruikt wordt om iets beter of slechter te laten lijken. Het is imo allebei slecht en je hoeft niet te gaan vergelijken wat er nu beter of slechter is, dan kun je eeuwig doorgaan. Want je moet toch ergens beginnen wil je mishandeling tegengaan?

Edit: FlyAway was me voor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:34

de meeste stieren worden echt niet vereert hoor,er gaan er nogal wat doorheen op een dag...

tis de een na de ander die kapot gestoken wordt voor de lol,je denkt toch niet dat mensen daarna nog nadenken over die stieren die daar vermoordt worden??

en zo fokken mensen ook pitbulls die dan zogenaamd voor het vechten gefokt worden,alsof die honden dat leuk vinden en geboren worden met een vlaggetje op hun kop van jippie ik wordt vechthond..

zo weten die stieren dat ook niet...

wat nu als ze een schattig pluizig beestje gaan fokken,die heel hard zou schreeuwen van pijn bij het steken,en deze voor de lol,hobby of penisverlenging van de mannetjes in apepakjes vermoorden in die arena,moet je kijken hoeveel mensen dat afschuwelijk zouden vinden...

tis allemaal maar "gewoon"een stier wordt ervoor gefokt en dus zal die het fantastisch vinden gemarteld te worden voor zijn dood,omdat ie dat helemaal begrijpt... 8)7

offcourse...

^)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:36

kimmie261 schreef:
de meeste stieren worden echt niet vereert hoor,er gaan er nogal wat doorheen op een dag...

tis de een na de ander die kapot gestoken wordt voor de lol,je denkt toch niet dat mensen daarna nog nadenken over die stieren die daar vermoordt worden??

en zo fokken mensen ook pitbulls die dan zogenaamd voor het vechten gefokt worden,alsof die honden dat leuk leuk vinden en geboren worden met een vlaggetje op hun kop van jippie ik wordt vechthond..

wat nu als ze een schattig pluizig beestje gaan fokken,die heel hard zou schreeuwen van pijn bij het steken,en deze voor de lol,hobby of penisverlenging van de mannetjes in apepakjes vermoorden in die arena,moet je kijken hoeveel mensen dat afschuwelijk zouden vinden...

tis allemaal maar "gewoon"een stier wordt ervoor gefokt en dus zal die het fantastisch vinden gemarteld te worden voor zijn dood,omdat ie dat helemaal begrijpt... 8)7

offcourse...

^)

Zeker een stuk of vijftig :j

Mijn mening is bekend, ga er wel/ niet mee akkoord zoveel je wil.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:39

Optiwolk schreef:
kimmie261 schreef:

en zo fokken mensen ook pitbulls die dan zogenaamd voor het vechten gefokt worden,alsof die honden dat leuk leuk vinden en geboren worden met een vlaggetje op hun kop van jippie ik wordt vechthond..

offcourse...

^)

Zeker een stuk of vijftig :j

Mijn mening is bekend, ga er niet mee akkoord zoveel je wil.

Niet dus :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:41

Wildgirl schreef:
Meliszy schreef:
Haha, net goed voor die vent!
Ik gun hem het ergste, een lange lijdensweg net als wat de stier heeft in dit soort gevechten!! :(

Waarom vergelijk jij stieren met mensen?

Jij vind mensen die dit soort praktijken in leven houden nog mensen ook?
Ze zijn die benaming niet eens waard.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:44

Optiwolk schreef:
:) Het antwoord op je twee vragen staat ook in m'n post, maar zal ze maar herhalen.

Nee, ik mishandel mijn paarden niet. Maar vaak wordt bij een mens+dier-ongeluk de schuld bij de mens gelegd, terwijl het best een stom ongeluk kan zijn.

Die 'mishandelde' en dode stieren hebben er niets (meer) aan dat ze opgezet worden. Dat klopt. Maar dat was het punt niet hé.
Punt was dat stierengevechten "o zo gruwelijk zijn, want ze willen bloed zien" sja nee. Moedige stieren zijn volkshelden.

Waarom stel je zulke vragen? Natuurlijk zal niemand jou veroordelen met je paard, dat heeft toch ook helemaal niets te maken met het mishandelen van stieren tijdens de stierengevechten?

En wat betreft het feit dat stieren volkshelden zijn, yeah sure, daarom worden ze allemaal mishandeld en vermoord....hou toch op.

Optiwolk schreef:

Mijn mening hé ;)

Die stieren hebben er helemaal niets aan dat ze geëerd worden. En ik vind het niet bepaald van eer getuigen om het dier te martelen en af te slachten.

En paarden die elke dag weer gemept worden vind ik ook niet kunnen, maar daar gaat de discussie niet over. Of moet je kiezen wat wel of niet mag?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:35

kimmie261 schreef:

Op een gevechtsdag zijn er 6 gevechten in de arena. :)
Dus 6 gevechten met 6 stieren, en 3 matadors.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:50

Optiwolk schreef:
Heeft er hier iemand al eens zo'n arena bezocht?
En dan bedoel ik niet zo'n stierengevecht, maar de catacomben?
De moedigste stieren, die het langste gevochten hebben, worden daar vereerd. Ze worden niet gezien als biefstuk dat het lang heeft uitgehouden.
Er hangen daar soms stierenkoppen van in de jaren 1800, volledig intact.

Stierengevechten zijn niet uit bloedlust hoor.

Ik vind het erg voor de matador, maar om nu te zeggen, goed zo stiertje?
Hij wist waar hij aan begon. Het is fout gelopen, hij moet er de gevolgen van dragen.
Om nu te zeggen, ooh, zo zielig voor de stier?
Misschien wel ja. Maar er zijn zoveel sporten met dieren zielig voor het dier. Of het nu doodgaat of niet.

Da's dat ik morgen van m'n paard val, en hij op m'n arm gaat staan.
(Zal alleen niet in de Telegraaf verschijnen :D)
En dan zeggen: goed zo paard, ze was vast keihard aan't prikken met d'r spoortje, lekker sielugh.
Terwijl hij vier is en af en toe uit joligheid eens 'n bokje geeft bij het aangalopperen :)

Wat is dat nou weer voor vergelijking? :?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:58

Weet ze zelf ook niet joh

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:05

Goor!
Achja meneer kent de risico's van het vak zeker :p

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:09

Optiwolk schreef:

Mijn mening hé ;)

Waar worden de meeste paarden voor gefokt?

In alle stierenvechtlanden worden de stieren in de arena gedood, behalve in Portugal. De dieren worden echter wél tijdens het stierengevecht gestoken met speren met weerhaken en andere wapens, waarna ze ernstig gewond in een hok in de arena worden opgesloten. Zij moeten uren en soms zelfs dagen wachten tot de slager hen uit hun lijden verlost. Arena’s in Portugal (vooral die in de Algarve) lokken toeristen met termen als ‘bull is not killed’ en ‘bloodless bullfight’. Dit is misleiding, want ook in Portugal worden de stieren gedood, alleen niet onder het oog van het publiek.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:11

Sorry... Geen medelijden!

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:25

als ik dit zo lees schaam ik mij gewoon omdat ik een mens ben.
Welke halvegare haalt het in zijn hoofd om een weerloos dier zo te martelen...
Als ik zo om mijn heen kijk wordt de wereld steeds verotter ( niet dat iedereen slecht is hoor).
Waarom zijn wij beter dan dieren? imo zijn dieren beter als ons en verdienen ze alle respect!

Nee, ik heb totaal geen medelijden met die man!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:57

Jammer dat die stier niet wat hardhandiger is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:04

Ik kan ook geen medelijden voelen met die man..... Hoe hard ik het ook zou proberen. :n
Kijk hoeveel speren die stier in zijn rug heeft... zoiets lok je toch zelf helemaal uit...??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:05

esperance schreef:
Optiwolk schreef:

Mijn mening hé ;)

Waar worden de meeste paarden voor gefokt?

In alle stierenvechtlanden worden de stieren in de arena gedood, behalve in Portugal. De dieren worden echter wél tijdens het stierengevecht gestoken met speren met weerhaken en andere wapens, waarna ze ernstig gewond in een hok in de arena worden opgesloten. Zij moeten uren en soms zelfs dagen wachten tot de slager hen uit hun lijden verlost. Arena’s in Portugal (vooral die in de Algarve) lokken toeristen met termen als ‘bull is not killed’ en ‘bloodless bullfight’. Dit is misleiding, want ook in Portugal worden de stieren gedood, alleen niet onder het oog van het publiek.

Pfuh klinkt zo gruwelijk! Geen idee wat daar in portugal gebeurt. Maar de speren en de weerhaken.. Het beest heeft ervoor toch heerlijk in de wei gestaan :n

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:09

Ik kan ook geen medelijden opbrengen voor die man. Wel voor de stier.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:51

jus schreef:
Ik snap jou beredenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

Zonder gevoel naar kijken!? Ik heb geen 2 knopjes ergens zitten voor gevoel uit, gevoel aan.
Je hebt geen respect voor een dier als je hem om vertier en kijk mij eens de macho uithangen zwaar mishandeld.
Ik zeg, hij vroeg er om, eigen schuld dikke bult, boontje komt om zijn loontje, enz.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:56

Ik heb ook geen medelijden met de matador. Hij kiest ervoor en ze weten dat zoiets kan gebeuren als je bewust een stier opfokt.
Spanjaarden zijn toch al niet zo jofel met dieren.......ik heb wel eens gehoord dat de straathonden ook gewoon worden neergeknald.