Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 15:34

Dat wordt wat als we allemaal de politiek in gaan. :+

Ik vind dat volksvertegenwoordigers wel degelijk mogen worden beoordeeld naar wat ze beloven, doen, en zeggen in de kamer. Er is namelijk geen andere controle op hun handelen dan de ogen van het volk.

En we weten allemaal wat er kan gebeuren als je mensen macht en middelen in handen geeft zonder controlemechanismen, precies om die reden die jij noemt: het zijn mensen. :)

Mensen die van de zijlijn roepen, beinvloeden op zijn best het democratisch proces.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:35

randalinpony schreef:
Dat wordt wat als we allemaal de politiek in gaan. :+

Ik vind dat volksvertegenwoordigers wel degelijk mogen worden beoordeeld naar wat ze beloven, doen, en zeggen in de kamer. Er is namelijk geen andere controle op hun handelen dan de ogen van het volk.

En we weten allemaal wat er kan gebeuren als je mensen macht en middelen in handen geeft zonder controlemechanismen, precies om die reden die jij noemt: het zijn mensen. :)

Mensen die van de zijlijn roepen, beinvloeden op zijn best het democratisch proces.

Helemaal mee eens dat je mag beoordelen naar wat ze beloven :) Maar dan moet je wel iedereen op dezelfde wijze beoordelen ;) En inderdaad: controle is belangrijk, en het volk is daarbij belangrijk.

Maar op je eerste zin: dat is toch al het geval? Dat bedoel ik te zeggen.... Dat wat nu in de politiek zit, is geen andere diersoort dan dat wat daar niet in zit :) Het is een greep uit ons midden.